گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: به‌رغم افزایش 29‌درصدی نرخ گندم تحویلی به کارخانه‌های آرد از 15خرداد ماه جاری قیمت نان تا اطلاع ثانوی و تعیین نرخ جدید آرد توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران افزایش نمی‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران که قبلا از تعیین نرخ آرد و نان در نشست بعد از ظهر روز گذشته مسئولان این استانداری خبر داده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ما هرگونه افزایش نرخ نان در تهران تا اطلاع ثانوی را رد کرد و گفت: تا‌کنون نرخ جدید آرد و نان اعلام نشده و نشست روز گذشته استانداری تهران نیز نشستی درون‌سازمانی برای بررسی قیمت تمام شده گندم، آرد و نان بوده است. نعمت‌الله ترکی با رد اعمال افزایش 29‌درصدی قیمت گندم تحویلی کارخانه‌ها از 15 خرداد ماه جاری، افزود: عرضه گندم با نرخ 360تومان به کارخانه‌های آرد ادامه دارد. همچنین هر گونه تغییر نرخ نان منوط به تغییر نرخ آرد است اما هنوز شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمتی را برای آرد اعلام نکرده و بنابر دستور مسئولان نیز هرگونه افزایش نرخ گندم، آرد و نان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

تشکیل کمیته قیمت در استانداری‌ها

این در حالی است که عباس قبادی، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تشکیل کمیته ویژه تعیین قیمت آرد و نان در استانداری‌ها خبر داده و اعلام کرده است، استانداران درخصوص قیمت آرد و گندم هر استان تصمیم‌گیری می‌کنند. براین اساس در هر استان کمیته‌ای تشکیل شده و با مسئولیت استانداران قیمت گندم، آرد و نان تعیین می‌شود.

نرخ‌ جدید نان حجیم اعلام می‌شود

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم، نیمه‌حجیم و فانتزی استان تهران نیز با اشاره به افزایش هزینه تمام شده قیمت این نوع نان گفت: نان‌های حجیم، نیمه حجیم و فانتزی قیمت‌گذاری مصوب دولتی ندارد چرا که این امر منجر به کاهش کیفیت نان خواهد شد. بر این اساس تعیین قیمت این نان‌ها تابع نظام عرضه و تقاضاست.جواد کرمی با بیان اینکه نرخ‌های جدید این نوع نان با تعیین نرخ آرد توسط شرکت‌ بازرگانی دولتی تا چند روز آینده اعلام خواهد شد افزود: قیمت‌ نان‌های حجیم، نیمه‌حجیم و فانتزی در استان تهران نیز حدود 20‌درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین