همشهری آنلاین: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با ابراز امیدواری از تهیه و تولید لباس‌های جدید اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر وزارت ارشاد کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است که مرحله طراحی و تولید را پشت سر گذاشته اما تا رسیدن به فرایند عرضه و اقتصاد زمان می‌برد.

 علیرضا افشار در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که متولی اصلی ترویج عفاف و حجاب در کشور کدام دستگاه است گفت: در دسته‌بندی برای انجام مسئولیت‌ها در حوزه حجاب و عفاف، دستگاه‌ها به سه گروه تقسیم شده‌اند و وظیفه اصلی به عهده دستگاه‌هایی همچون آموزش وپرورش، صدا و سیما، وزارت علوم ، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات گذاشته شده است.

 وی افزود: البته برای سایر دستگاه‌ها نیز وظایفی تعریف شده است از جمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعلی که مسوولیت کنترل اصناف و بازار را برعهده دارد و دستگاههای دیگر نیز در خور فعالیتشان، وظایفی را برعهده دارند.

 قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه ترویج مساله حجاب و عفاف تنها بر عهده یک دستگاه مشخص نیست، تصریح کرد: همه دستگاهها باید همکاری و هماهنگی لازم را با یکدیگر در این رابطه داشته باشند تا به اهداف تعریف شده در حوزه حجاب و عفاف دست پیدا کنیم.

 افشار در پاسخ به این سوال که دستگاه‌ها چه برنامه‌هایی را در حوزه ارائه الگوی مناسب انجام داده‌اند گفت: نبود یک الگوی مناسب کمبود و خلایی بود که قانون نیز آن را احساس کرد و در مجلس شورای اسلامی قانونی تحت عنوان مد و لباس تصویب شد که وظیفه اجرای آن به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این راستا کارگروهی تعیین و همکاری با دستگاه‌ها آغاز شده است.

 ژورنال‌های مد و لباس اسلامی تهیه می‌شوند

 وی ادامه داد: در حال حاضر کارهای خوبی جهت تهیه ژورنال‌های مد و لباس با پوشش اسلامی تهیه شده و حمایت از صنف طراحان و تولیدکنندگان و همچنین عرضه‌کنندگان مد و لباس در دستورکار قرار گرفته است.

 قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه صرف برگزاری نمایشگاه مد و لباس نمی‌توانیم به اهداف تعریف شده در حوزه حجاب‌وعفاف دست پیدا کنیم گفت: پیش از این خلا مد و الگوی لباس اسلامی وجود داشت اما در حال حاضر وزارت ارشاد کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است که مرحله طراحی و تولید را پشت سر گذاشته اما تا رسیدن به فرایند عرضه و اقتصادی شدن زمان می‌برد.

 افشار همچنین قابل رقابت نبودن تولیدات داخلی پوشاک را در مقایسه با انواع خارجی آن، ناشی از قیمت این نوع کالاها عنوان کرد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها