همشهری‌آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از روز سه‌شنبه 18 بهمن به سبب وجود جریانات ناپایدار ضعیف در تراز میانی جو، بارش‌های پراکنده در دامنه‌های رشته کوه البرز پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تا چهارشنبه 19 بهمن روند افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: از بعد از ظهر سه‌شنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و ابتدا مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق سواحل دریای خزر، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و از اواخر روز چهارشنبه شمال شرق را تحت تاثیر قرار داده است و سبب بارش برف و باران و وزش باد در این نواحی خواهد شد.

وی تاکید کرد: به سبب وزش باد شدید در روز سه‌شنبه بر روی کشور عراق، پدیده گرد و خاک در این روز و روز چهارشنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست. این سامانه تا روز شنبه 22 بهمن در نوار شمالی و به صورت پراکنده در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس در روز سه‌شنبه آسمان تهران کمی ابری بتدریج ابری در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 1- و 5 می‌رسد.

همچنین در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران و برف و وزش باد است که حداقل و حداکثر دما در این روز به یک و 7 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها