همشهری آنلاین: مسئول امور رفاهی و تربیت بدنی وزارت بهداشت با اشاره به هزینه بالای مقاوم سازی خوابگاههای علوم پزشکی، گفت: 50 درصد خوابگاه‌های علوم پزشکی بیش از 30 سال قدمت دارند و همین موضوع هزینه مقاوم سازی خوابگاه را بیشتر می کند.

دکتر بهزاد تدین در گفتگو با مهر افزود: مقاوم سازی خوابگاههای علوم پزشکی بر عهده معاونت فیزیکی وزارت بهداشت است و مسئولان این معاونت بارها اعلام کرده اند که هزینه مقاوم سازی از هزینه ساخت یک خوابگاه بیشتر است.

وی افزود: بیشتر خوابگاههای دانشگاههای علوم پزشکی فرسوده است و هم اکنون 50 درصد آنها قدمت بالای 30 سال و حتی تعدادی از آنها 50 سال هم قدمت دارند.

مسئول امور رفاهی و تربیت بدنی وزارت بهداشت با اشاره به هزینه بالای مقاوم سازی یادآور شد: به دلیل هزینه بالا در وزارت بهداشت وارد بحث مقاوم سازی نشده ایم و تمرکز اصلی را بر اتمام پروژه های نیمه تمام گذاشته ایم تا با تکمیل آن، به تدریج خوابگاههای جدید را با فرسوده ها جایگزین کنیم.

وی اظهار داشت: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خوابگاهی مقرر شده است اعتباراتی از سوی بانک مرکزی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و سعی ما این است که پروژه های نیمه تمام را اولویت بندی کنیم و پروژه هایی که در دور دوم و سوم سفرهای استانی به تصویب رسیده، تکمیل کنیم.

وی افزود: البته اعتباری خوبی هم در این زمینه مصوب شده است و در صورتی که بدست وزارتخانه برسد با توجه به اینکه 60 پروژه خوابگاهی در دست است، خوابگاهها بر اساس پیشرفت فیزیکی که دارند اولویت بندی شده و تکمیل می شوند.

تدین درباره موضوعات آموزشی در آیین نامه مقاوم سازی خوابگاهها گفت: اعتبار آموزش دانشجویان و افراد حاضر در خوابگاهها در مواقع حوادثی از جمله زلزله و آتش سوزی و ... در سرفصل بودجه مقاوم سازی دیده شده و در برخی از دانشگاههای علوم پزشکی تیم مدیریت بحران حوادث تشکیل شده است.

وی همچنین به همکاری با هلال احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر نامه ای برای ما ارسال کرده و از دانشگاههای وزارت بهداشت درخواست کرده بود که با سازمان های هلال احمر مستقر در استان همکاری داشته باشد که ما نیز بر این همکاری تاکید کردیم.

برچسب‌ها