همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش 15 آبان ماه را آخرین مهلت دانشگاه‌ها برای ارسال ظرفیت‌های دکتری اعلام کرد و گفت: وزارت علوم فهرست رشته ها و ظرفیت برای تکمیل ظرفیت نخستین آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 90 را تا 15 آبان ماه به سازمان سنجش اعلام می‌کند.

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: فرم های انتخاب رشته برای افرادی که می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند در زمان مقتضی بر روی سایت قرار می‌گیرد و داوطلبان حائز شرایط نیز معرفی می‌شوند.

سرورالدین با اشاره به معرفی افراد حائز شرایط برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت نخستین آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 90 گفت: در مرحله اول پذیرش کنکور دکتری سال 90 از میان 15 هزار نفری که حائز نمره شده بودند، 5 هزار نفر به دانشگاه‌ها معرفی شده بودند که برای مرحله دوم هم 10 هزار نفر باقیمانده به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: اسامی 5 هزار نفر جدید نیز به ترتیب بالاترین نمره ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود و این افراد به علاوه آن 10 هزار نفر به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: مجموع 15 هزار نفری که به دانشگاه‌ها معرفی می شوند می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده و بر اساس زمان بندی مصاحبه ها که در ماه‌های آذر و دی برنامه ریزی شده، در مصاحبه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با طی فرآیند تکمیل ظرفیت، نتایج نهایی پذیرش دکتری برای سال 90 بر اساس افزایش ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، در بهمن ماه اعلام شود.