همشهری آنلاین: وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جنگند‌های آذرخش و صاعقه دو نوع جنگنده بومی هستند. درباره ارتقای توانایی‌‌های جنگنده‌های موجود نیز اقداماتی انجام شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار احمد وحیدی در استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: در هفته دفاع مقدس از آخرین دستاوردهای موشکی، موشک کروز قادر رونمایی شد و موشک  کروز ظفر نیز در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.

وزیر دفاع گفت: برنامه‌های دیگری هم در زمینه انواع موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز داریم که پس از طی مراحل لازم درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین تولید بومی پدافند، برد بلند را در دستور کار خود داریم.

سردار وحیدی افزود: از نظر ما پرونده اس 300  تمام شده تلقی نمی‌شود و همچنان باز است و این موضوع تعهدی است که طرف روسی باید آنرا انجام دهد.

او گفت که پیش پرداخت‌هایی که بابت اس 300 به روسیه پرداخت شده بود، پس گرفته‌ایم.

سردار وحیدی در خصوص خط تلفن سرخ بین ایران و آمریکا نیز گفت: ما فکر می‌کنیم اساس استدلالی که امریکایی‌ها در پیشنهاد خود برای خط تلفن سرخ بین ایران و آمریکا مطرح کرده‌اند ، مخدوش است.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌گویند برای اینکه تنش در منطقه وجود نداشته باشد ، این خط تلفن را با ایران داشته باشیم اما نظر ما این است که اگر خود آمریکایی‌ها از منطقه بروند هیچ تنشی وجود نخواهد داشت

برچسب‌ها