تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹

همشهری‌آنلاین: رئیس پژوهشکده هواشناسی و علوم جو اقدام به اخراج گروهی از دانشجویان دختر از خوابگاه‌های دولتی کرد.

 روابط عمومی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری  ضمن ارسال این خبر برای همشهری‌آنلاین نوشت:دختران دانشجو پس از اتمام کلاسهای خود به خوابگاه پژوهشکده هواشناسی و علوم جو مراجعه می‌نمایند که با دربهای بسته و پلمب شده مواجه می‌شوند .

این دختران دانشجو که دانشجویان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بودند در مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد و دکترا مشغول به تحصیل بودند .

که این اقدام با دستور مستقیم رئیس پژوهشگاه علوم جو صورت گرفته بوده است . شایان ذکر است که پژوهشگاههای مذکور به همراه شش مرکز دیگر در شهرک علم و فناوری در کیلومتر ۱۵ اتوبان تهران - کرج واقع گردیده‌اند و همگی عضو کنسرسیوم همکاریهای مشترک، هستند. مسئولان پژوهشگاه ژنتیک با مشاهده این وضعیت به صورت حضوری با مکاتبه و تماس تلفنی خواستار روشن شدن وضعیت دختران مذکور و خوابگاههایشان شده بودند و حتی در مکاتبات و حضور خود اذعان به پرداخت مطالبات احتمالی یا مذاکرات جدید نموده بودند اما این اقدام ریاست پژوهشکده هواشناسی و علوم جو و اعتنا نکردن وی به درخواستهای مکرر مذاکره‌، مسئولان پژوهشگاه ژنتیک را شوکه نموده است.

قابل توجه اینکه پژوهشگاه‌های مذکور از تهران - کرج و شهرک‌های اطراف ۱۵ کیلومتر فاصله دارند و اخراج شبانه دختران دانشجو از خوابگاه‌ها سئوال برانگیز است.

با توضیحات خواسته شده تاکنون از سوی مسئولان پژوهشگاه هواشناسی پاسخی در این خصوص داده نشده است