تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱

توکیو: ژاپنی‌ها رباتی را اختراع کرده‌اند که از تجربیات پیشین خود عبرت می‌گیرد و آنها را در انجام وظایف بعدی خود به‌کار می‌بندد.

این ربات مجهز به یک‌شبکه عصبی مشابه مغز انسان است که می‌تواند با به یاد آوردن تجربیات پیشین، اشتباهاتی را که مرتکب شده دوباره تکرار نکند. یکی از عملکردهای فوق‌العاده این ربات این است که کارهای خود را با توجه به محیطی که در آن قرار دارد و با توجه به آداب و رسوم آن کشور انجام می‌دهد. به‌عنوان مثال اگر از آن خواسته شود که یک‌فنجان چای آماده کند، ممکن است از طریق اینترنت یا اتصال به اطلاعات یک‌ربات دیگر، اطلاعاتی راجع به نحوه درست کردن چای در انگلیس به‌دست آورد اما با توجه به تجربه‌های قبلی خود و ذائقه ژاپنی‌ها چای‌سبز را در یک‌قوری و به سبک ژاپنی‌ها آماده می‌کند.

رنگی شدن شکم مورچه‌ها

لندن: دانشمندی با مشاهده تغییر رنگ شکم یک‌مورچه پس از نوشیدن قطره‌ای شیر تصمیم گرفت این پدیده را با استفاده از قطرات رنگی آب قند به آزمایش بگذارد و از آن عکاسی کند.این دانشمند می‌گوید: شاید مورچه‌ها از آنچه می‌خورند آگاهی نداشته باشند اما شکم شفاف آنها می‌تواند آنچه که خورده شده است را به خوبی آشکار کند. این عکاس علمی و دانشمند زیست‌شناسی با توجه به این پدیده از مورچه ها در حالی که مشغول نوشیدن قطرات رنگی از آب قند بودند، عکاسی کرده است. به گفته وی برخی از مورچه‌ها با نوشیدن رنگ‌های مختلف رنگ‌های ترکیبی جدیدی را در شکم خود به وجود می‌آورند. وی همچنین دریافت، مورچه‌ها رنگ‌های روشن مانند زرد و سبز را به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند.

راننده خسیس

پکن: یک‌راننده چینی مدت‌هاست که با تریلی مچاله شده خود در خیابان‌های شهر رانندگی می‌کند و پلیس نیز جلوی وی را نگرفته است. لئو چن 38ساله تریلی‌اش پس از اینکه ترمز برید و با دیوار یک‌ساختمان برخورد کرد، دچار خسارت زیادی شد اما این راننده خسیس، تریلی خود را به تعمیرگاه نمی‌برد. البته یکی از دلایلی که باعث ترمز بریدن تریلی شد همین خساست چِن بوده است زیرا وی در حالی که می‌دانست ترمز آن ایراد دارد، برای رفع مشکل اقدامی نکرده بود. چِن هر روز یک‌پیراهن قرمز (همرنگ با بدنه تریلی) می‌پوشد و در حالی که کابین راننده شیشه‌ای ندارد و حسابی آسیب دیده، با آن مشغول کار می‌شود. گفتنی است این تریلی پس از تصادف شدید نمی‌تواند با سرعت بیشتر از 20کیلومتر در ساعت حرکت کند.

طوطی با 2زبان گفتاری

لندن: یک‌طوطی باهوش در انگلیس قادر است هم به زبان انگلیسی و هم به زبان اردو سخن بگوید. این طوطی که از نژاد طوطی‌های خاکستری آفریقایی است، می‌تواند تعداد کلمات زیادی را به زبان انگلیسی و زبان اردو بیان کند. این پرنده 2ساله هم‌ا‌کنون توجه بسیاری از رسانه‌ها را به‌خود جلب کرده و علاوه‌بر بیان جملات، خیلی از صداهای موجود در اطراف خود مانند صدای زنگ، بوق خودرو و صدای حیوانات را فقط با یکبار شنیدن، تقلید می‌کند. صاحب این طوطی که غفار احمد نام دارد، پس از فوت همسر و 3فرزندش حالا با این طوطی انس گرفته و زمان زیادی را صرف آموزش این پرنده می‌کند. از توانایی‌هایی این طوطی می‌توان به خواندن شعرهای سعدی و بیت معروف «بنی‌آدم اعضای یکدیگرند...» اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین