همشهری‌آنلاین: گرمای بی‌سابقه از ابتدای تابستان تا‌کنون مرگ دسته جمعی ماهی‌های پارک بزرگ ایل گلی تبریز را رقم زد.

به گزارش برنا از تبریز، عبدالله تقی‌پور مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز در این باره گفت: در پی مشاهده مرگ و میر غیر عادی ماهیان استخر ایل گلی که در چندین سال گذشته بی‌سابقه بوده است سازمان پارکها جهت بررسی موضوع از کارشناسان اداره محیط زیست آذربایجان شرقی، اداره کل دامپزشکی و شیلات استان و نیز ادارة بهداشت محیط استان دعوت به بازدید از این واقعه نمود و همزمان با آن آنالیز کیفیت آب را نیز انجام داد.

وی تصریح کرد: پس از بررسیهای صورت گرفته در نهایت علت اصلی این مرگ و میر گرمای بیش از حد هوا که در 60 سال گذشته بی‌سابقه بوده است اعلام شد.

تقی‌پور تاکید کرد: این افزایش دما باعث رشد بیش از حد نوعی جلبک آبی شده و با وجود اینکه در ساعات روز تولید اکسیژن می‌نماید ولی در شب به علت مصرف اکسیژن و تولید دی اکسید کربن موجب کاهش اکسیژن آب شده و مرگ ماهیان را باعث شده است و نیز درآنالیز آب مشخص شد هیچگونه مسمومیت آبی در استخر وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز اضافه کرد: در حال حاضر جهت جلوگیری از ادامه این روند صید ماهی‌های استخر و نیز هوا دهی به آب به طرق مختلف انجام می‌پذیرد.

منبع: همشهری آنلاین