تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳

گروه شهری: جشن بزرگ «قنوت انتظار» به‌مدت 33 شب در بوستان آزادگان برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از برگزاری «جشن جشنواره‌های تهران» در طول ماه شعبان با عنوان «قنوت انتظار» در بوستان آزادگان خبر داد و گفت: جشنواره قنوت انتظار از ساعت 10 صبح تا ساعت 23 در یکی از جنوبی‌ترین مناطق شهر تهران اجرا می‌شود.سید محمد هادی ایازی اظهار داشت: این جشن در واقع «جشن جشنواره‌های تهران» به شمار می‌رود که به مناسبت ایام شعبانیه، از روز مبعث پیامبر اکرم اسلام‌(ص) آغاز شده و تا آخر ماه شعبان به‌مدت 33 شب برگزار خواهد شد. وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در زمینی به وسعت یک میلیون و 100 هزار متر مربع در بوستان آزادگان، خاطرنشان ساخت: به همین منظور بوستان آزادگان زون‌بندی شده و حوزه‌های مختلف شهرداری تهران در آنجا حضور پیدا می‌کنند تا برنامه‌های جذابی را برای شهروندان اجرا کنند.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: زون بندی این جشنواره به‌نحوی است که زون ورزشی، زون تفریحات، زون فرهنگ و هنر، زون کودکان، زون خانواده، زون آموزش، زون سلامت و... در آن پیش‌بینی شده و هر کدام از شهروندان متناسب با علایق خود می‌توانند وارد زون‌ها شوند. معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به برگزاری جشن‌های مفرح و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در هر کدام از این زون‌ها، تصریح کرد: خانواده‌هایی که علاقه‌مندند تا با فرزندان خود در جشن قنوت انتظار حضور پیدا کنند، می‌توانند به زون کودکان که ظرفیتی نزدیک به 2 هزار نفر برای آن پیش‌بینی شده، مراجعه کرده و از برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان عرصه تلویزیون استفاده کنند.

وی همچنین از ارائه مشاوره‌های پزشکی و سلامتی، ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویجی در حوزه سلامت شهروندی در زون سلامت خبر داد. سخنگوی شهرداری تهران در ادامه به برگزاری جشن‌های شبانه در محل بوستان آزادگان اشاره و تاکید کرد: جشن‌های بزرگ شبانه با ظرفیت بیش از 20 هزار نفر، پس از نماز مغرب و عشا آغاز شده و در آن برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با حضور مجریان صدا و سیما و خوانندگان مشهور کشور اجرا خواهد شد. ایازی با تاکید بر اجرای جشن‌های بزرگ شبانه در طول ماه شعبان، گفت: بدون شک کیفیت جشن‌های بوستان آزادگان به‌نحوی خواهد بود که در طول سال‌های گذشته برگزار نشده و شهروندان از آن استقبال خواهند کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران همچنین به تمهیدات ترافیکی درنظر گرفته شده برای عبور و مرور شهروندان به بوستان آزادگان پرداخت و اظهار کرد: براساس برنامه‌های ترافیکی درنظر گرفته شده، حدود 3 هزار پارکینگ پیش‌بینی کرد‌یم تا خودرو‌ها بتوانند به راحتی از فضای پارکینگ استفاده کنند.ایازی تاکید کرد: نگاهی که برای از بین بردن قطب‌بندی شمال و جنوب در شهرداری تهران وجود داشت، در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز وجود دارد؛ به همین جهت این جشنواره در بوستان آزادگان در جنوب شرق تهران برگزار می‌شود.