تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۰

همشهری‌آنلاین: اتحادیه اروپا تصمیم گرفت فرمان تحریم تسلیحاتی لیبی، مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت صدور روادید برای معمر قذافی و اطرافیانش را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، این درحالی است که سرکوب خونین جریان اعتراضات در لیبی ادامه دارد.

منابع دیپلماتیک تاکید کردند بیست و هفت عضو اتحادیه اروپا در مورد فرمان تحریم تسلیحاتی و نیز هر آنچه که می‌تواند برای سرکوب تظاهرکنندگان استفاده شود، به توافق رسیدند.

این منابع تصریح کردند: آنها همچنین اصل توقیف دارایی‌ها و ممنوعیت صدور روادید برای معمر قذافی و خانواده‌اش را تدوین کردند.

به گفته یک منبع دولتی آلمان این تحریم‌ها احتمالا از آغاز هفته آینده اجرا خواهد شد.

به گفته یک دیپلمات دیگر اروپایی اگر اجماع در مورد نوع تدابیر انجام شود، جزئیات آن باید از سوی کارشناسان اتحادیه اروپا نهایی شود

دیپلمات‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل هم جمعه به اتفاق آراء وقایع اخیر در لیبی را محکوم کردند و خواستار تحقیق درباره وقوع مصادیق جنایت ضدبشری شدند که احتمالا طی سرکوب معترضان توسط معمر قذافی رهبر لیبی صورت گرفته است.

بـه گـزارش اسوشیتد پرس از ژنو، این تصمیم که در نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل اتخاذ شد همگام با تصمیم تاریخی دیپلماتهای لیبیایی سازمان ملل بود که همگی مراتب حمایت خود را از مخالفان دولت این کشور اعلام کردند.

مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل در این باره هشدار داد در لیبی کشتارهای جمعی رخ داده است که در آنها آمار کشته شدگان احتمالا به هزاران تن می رسد.

برچسب‌ها