دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از اصلاح ماده یک بند 10 اساسنامه دانشگاه آزاد خبر داد.

محمدرضا مخبر دزفولی گفت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقای دانشگاه آزاد در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و... تصویب اساسنامه این دانشگاه را از مدت‌ها قبل در دستور کار خود قرار داده بود که تنها 2 بند 5 و 10 از این اساسنامه باقی مانده بود که بند 5 اساسنامه در جلسات قبلی به تصویب رسیده بود.

وی افزود: بند یک ماده10 اساسنامه اصلاح شد و به‌تصویب رسید که براساس آن، 3 نفر از اعضای هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری یا بالاتر که هیچ‌گونه سمت مدیریتی و حکومتی از جمله عضویت در مجامع و شوراهای دولتی و حکومتی نداشته باشند، با‌تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و با معرفی اعضای شورا به عضویت هیأت امنای دانشگاه آزاد درمی‌آیند.


دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم گفت: براساس تصمیم اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، هیأت مؤسس دانشگاه آزاد 2‌هفته فرصت خواهد داشت تا افراد پیشنهادی خود را به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند و شورا در جلسات آتی خود نسبت به تأیید نفرات معرفی شده اهتمام خواهد ورزید. مخبر دزفولی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از تأیید این افراد توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مسیر اجرای اساسنامه دانشگاه آزاد، با تشکیل هیأت امنا تسهیل خواهد شد.