گروه حوادث: زن جوان وقتی فهمید شماره حسابی که اشتباها به آن پول واریز کرده است، متعلق به یک مرکز خیریه است از پیگیری شکایت خود صرف‌نظر کرد.

صبح 22 شهریور امسال، زنی به دادگاه عمومی شهرقدس رفت و با طرح شکایتی گفت فرد ناشناسی از حساب عابربانکش پول برداشت کرده است. وی گفت: صبح امروز وقتی حسابم را چک کردم متوجه شدم از حسابم مبلغی کسر شده است و اکنون از فرد کلاهبرداری که از حسابم برداشت کرده است شکایت دارم.

با این شکایت، با دستور قاضی شعبه 103 دادگاه شهر قدس، تحقیقات در این باره آغاز شد. بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد این زن در زمان‌های مختلف شخصا از حساب بانکی‌اش پول برداشت کرده است و تنها در یک مورد پول به حساب دیگری انتقال یافته است که آن حساب هم متعلق به یک مرکز خیریه است. موضوع به زن شاکی اطلاع داده شد اما او گفت که هیچ پولی را به حساب این مرکز خیریه واریز نکرده است. در این شرایط ولیعهدی- قاضی شعبه 103 دادگاه شهر قدس- با صدور دستوری از مسئولان بانک خواست تا اعلام کنند که چگونه این پول انتقال یافته است. صبح دیروز با نامه‌ای که از سوی مسئولان بانک برای قاضی پرونده ارسال شد، واقعیت روشن شد.

در این نامه ذکر شده بود که در سیستم‌های عابربانک برخی از شعب خاص، خدماتی از قبیل ارسال وجه به مراکز خیریه وجود دارد و افراد بدون مراجعه به مراکز مورد نظر و یا حتی بدون وارد کردن شماره حساب، می‌توانند با فشردن دکمه مربوط به این مراکز در دستگاه عابر بانک، اقدام به واریز پول به حساب مراکز خیریه کنند.

از آنجا که احتمال می‌رفت این اشتباه از سوی شاکی صورت گرفته و به این روش، پول به حساب مرکز خیریه واریز شده باشد، موضوع به شاکی اطلاع داده شد و وی نیز با فهمیدن موضوع، با بیان اینکه به احتمال زیاد خودش در انتقال وجه اشتباه کرده است از پیگیری پرونده منصرف شد و اعلام کرد که پول را به مرکز خیریه بخشیده است. ولیعهدی - رئیس شعبه 103 دادگاه شهرقدس- با اعلام این خبر گفت: بعد از گذشت از سوی شاکی و بخشیدن پول مورد‌نظر به مرکز خیریه، پرونده مختومه شد.