همشهری‌آنلاین: شصتمین شماره ماهنامه فرانسوی زبان "رُوو دو تهرانRevue de Téhéran، وابسته به موسسه اطلاعات، در صد صفحه منتشر شد.

مجله تهران، در ویژه نامه‌ای با عنوان فلسفه اسلامی و حکمت ایرانی، به مناسبت روز جهانی فلسفه به موضوع فلسفه اسلامی پرداخته است.

در این شماره، مقالاتی تحت عناوین"مروری بر تاریخ فلسفه اسلامی"، "مصاحبه با دکتر حسین غفاری" "قرآن و احادیث: دو چشمه الهام برای فلسفه اسلامی"، "ترجمه عربی آثار فلاسفه یونان"، "سهروردی و حکمت اشراق"، "ابن سینا و فلسفه نبوت"، "مصاحبه با دکتر رضا داوری اردکانی"، "آشنایی غربیان با فلسفه های اسلامی در قرون وسطی"، "اهمیت ملا صدرا در فلسفه ایرانی و اسلامی"، "مصاحبه با دکتر غلامحسین دینانی"، "افضل الدین کاشانی، فیلسوف ایرانی"، "غرب و تفکر ملاصدرا" و در پایان مقاله‌ای با عنوان "به مناسبت روز جهانی فلسفه" گنجانده شده است.

علاقمندان می توانند مطالب و مقالات تایپ شده خود را جهت بررسی و چاپ در ماهنامه، به آدرس روزنامه اطلاعات و یا نشانی الکترونیکی mail@teheran.ir ارسال و پیشنهادات خود را با شمارة تلفن 29993615 و یا با مراجعه به سایت مجله به آدرس www.teheran.ir مطرح نمایند

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها