همشهری آنلاین: روند برگزاری جشنواره کتاب برتر در 4 دوره برگزاری آن به اعتقاد ناشران، صعودی بوده و این جشنواره در حوزه آثار کودک و نوجوان، موثر عمل کرده است

به گزارش ستاد خبری پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر‌، مهدی شیزری، مدیر انتشارات ریحان،‌ گفت: هدف از برگزاری جشنواره کتاب برتر، معرفی آثار مطرح و ارزشمند در حوزه کودک و نوجوان به مخاطبان و جامعه ادبی کشور است و به نظر می‌رسد این جشنواره برای رسیدن به این منظور موفق عمل کرده است.

شیزری تصریح کرد: در صورتی که این جشنواره بتواند همزمان با معرفی آثار برتر حوزه کودک و نوجوان، مراکز و نهادهایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را با خود همراه کند،‌ قطعا حمایت بهتری از ناشران و تولیدکنندگان کتاب صورت می‌گیرد.

وی‌ همراهی رسانه‌ها را در معرفی و حمایت معنوی از آثار موفق این دوره از جشنواره کتاب برتر لازم دانست و گفت: رسانه‌های جمعی در صورتی که برای معرفی و نقد و بررسی این آثار، همراهی لازم را داشته باشند،‌ اطلاع رسانی در این حوزه با کیفیت بهتری انجام خواهد شد و مخاطبان بهتر در جریان آثار برتر این حوزه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امیدوارم جشنواره کتاب برتر و هر جشنواره ای که در حوزه کتاب و آثار فرهنگی برگزار می‌شود همانند جشنواره های فیلم و تئاتر فجر مورد حمایت رسانه ها و مسئولان قرار بگیرد.

فرهاد تیمورزاده،‌ مدیر انتشارات تیمورزاده نیز در گفت و گو با ستاد خبری پنجمین دوره جشنواره کتاب برتر ابراز کرد: جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، تاثیر مثبتی در ارتقاء کیفیت آثار منتشر شده در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان دارد و در طول چند دوره برگزاری خود تا حد زیادی به ارتقاء کیفی آثار به ویژه آثار تالیفی کمک کرده است.

وی افزود: به نظر می رسد با الگوسازی که در این حوزه توسط جشنواره کتاب برتر صورت می گیرد، ناشرانی که کمتر در حوزه نشر فعال هستند بتوانند سریع تر به الگوی استانداردی که از سوی داوران این جشنواره مشخص می‌شود،‌ دست یابند.

مدیر انتشارات تیمورزاده تصریح کرد: خوشبختانه در یکی دو سال گذشته این جشنواره علاوه بر آثار ناشران عضو انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، ناشران دیگر را در مرحله داوری شرکت می دهد و همین امر موجب شده تا این جشنواره، هویت و اعتبار بیشتری در حوزه کتاب های کودک و نوجوان پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها