همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:‌ سند محیط زیست در چند روز آینده در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد جواد محمدی زاده در مصاحبه با شبکه چهار سیما افزود: ‌این سند، پایه‌ای برای مدیریت و اقدامات ملی ما خواهد بود .

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به افزایش برخورد با واحد های آلاینده هوا اشاره کرد و گفت:‌ هم اکنون میزان آلایندگی همه کارخانه های کشور را می توان لحظه‌ای پایش کرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه بر اصلاح الگوی تولید و مصرف منابع و کالا با تکیه بر انرژی تاکید کرد و گفت:‌هم اکنون بخش وسیعی از برق از طریق برق آبی و فسیلی تامین می شود که باید به سمت انرژی های نو قدم برداشت .

محمدی زاده افزود: ‌با توجه به اینکه در کمربند خشک دریا واقع هستیم باید تولیدات کشاورزی مان متناسب با اقلیم خشک باشد و برای نمونه کشت برنج در برخی نقاط کشورباید ممنوع شود .

وی توزیع نامتعادل جمعیت در کشور را از دیگر عوامل آسیب رسان به محیط زیست خواند و گفت :‌ ساماندهی جمعیت جزو برنامه های این سازمان است و در این باره با وزارت مسکن و شهرسازی مذاکرات خوبی شده است .

محمدی زاده بر جلوگیری از روند پرشتاب مصرف تاکید کرد و گفت: ‌سازمان ملل قرار است سال آینده دهه اصلاح الگوی مصرف را اعلام کند.

منبع: همشهری آنلاین