همشهری آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام 40 هزار نیروی آموزش و پرورش هیچ مشکلی ندارد و برگزاری آزمون به قوت خود باقی است.

احمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه مشکلی برای ثبت‌نام 40 هزار نیروی استخدامی ندارد و همه تلاش آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی حل کمبود نیروی انسانی در مدارس است.

وی افزود: آموزش و پرورش همراهی و همسویی خوبی با مجلس شورای اسلامی دارد و با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش از مجلسی‌ها است از پشتوانه مجلس نیز برخوردار است.
حیدری با بیان اینکه دغدغه مجلس شورای اسلامی نیز کمک به فرهنیگان و معلمان است تصریح کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، هم مجلس شورای اسلامی و هم وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه مدونی استخدام نیروها را برنامه‌ریزی‌ کردند تا دراول مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی  گفت: وزارت آموزش و پرورش در استخدام نیروهای جدید سعی کرده از دانش‌آموختگان کشور استفاده کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه اخیر مجلس که عنوان شده بود آموزش و پرورش قبل ازمشخص شدن تکلیف حق التدریسی‌ها اجازه گرفتن نیروهای جدید را ندارد توضیح داد: مجلس شورای اسلامی قانونی دارد که بر اساس آن آموزش و پرورش باید 60 هزار نیروی حق‌التدریسی را طی پنج سال استخدام کند و بر این اساس در سال اول 26 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه چهارم، دستگاه‌های دولتی می‌توانند یک سوم نیروی خارج شده استخدام جدید داشته باشند و در چهار سال گذشته 360 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج شده‌اند در حالی که ورودی بسیار کمی داشته‌ایم، لذا این استخدام‌ها در راستای جایگزینی نیروهای خارج شده از این وزارتخانه است.

حیدری خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه مشکلی برای استخدام 40 هزار نیروی جدید ندارد و همه تلاش آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی حل کمبود نیروی انسانی در مدارس است.

وی در همچنین درباره آزادی معلمان زندانی که اعلام شده بود در هفته معلم آزاد خواهند شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش پرونده معلمانی را که به علت جرایم غیرعمد و مشکلات مالی در زندانها به سر می‌برند بررسی کرده و با هماهنگی که بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد دیه کشور صورت گرفته تا پایان هفته معلم هر تعداد را که بتواند آزاد می کند و بقیه پرونده ها را نیز پس از هفته معلم پی گیری خواهد کرد تا همه 77 معلم زندانی با جرایم غیر عمد به آغوش خانواده هایشان باز گردند.