چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۹ - Mar 14, 2007
اعتراف در نشئگي ،راز جنايت را گشود
مرد معتاد راز قتل دختر دانشجويي در مشهد را براي دوستش تعريف كرد و اين شروع افشاي جنايت بود
گروه حوادث- وقتي راننده شخصي يك خانواده ثروتمند ، در نشئگي مواد مخدر ماجراي يك جنايت فجيع را براي دوستش تعريف كرد،راز قتل دختر دانشجويي در مشهد گشوده شد.
اين مرد جنايتكار ، وقتي كه اين دختر در مقابل خواسته شيطاني او تسليم نشد، او را به قتل رساند. صبح سيزدهم اسفند، وقتي كه پرسه زدن هاي مشكوك يك مرد در اطراف اداره آگاهي پاكدشت، ظن كارآگاهان پليس را برانگيخت ، ماموران پليس به بازجويي از اين مرد دست زدند كه وي در اين بازجويي ها راز جنايتي در مشهد را گشود. وي گفت: مدتي قبل با مرد معتادي به نام امير آشنا شدم، يك شب وقتي كه در حال استعمال مواد مخدر بوديم، در حالت نشئگي امير كه حال خوشي نداشت شروع به تعريف ماجراي قتلي كه در مشهد مرتكب شده بود كرد.
با بررسي ادعاهاي اين مرد معتاد، تحقيقات براي شناسايي و دستگيري امير آغاز شد و اين مرد كه با ميني بوس خود در مسير پاكدشت ـ ميدان خراسان مسافركشي مي كرد، شناسايي شد. بادستگيري راننده جنايتكار وي در حالي كه تصور مي كرد، پليس از ماجراي قتل آگاه شده است،راز قتل دختر دانشجويي را در مشهد فاش كرد. وي به كارآگاهان پاكدشت گفت: مقتول دختر دانشجويي بود كه سال گذشته در مدتي كه به عنوان راننده يك خانه ثروتمند كار مي كردم هر روز او را در مسير مي ديدم و همين مسئله باعث آشنايي ما شد.
امير ادامه داد: بعد از مدتي زهرا از من درخواست 200 هزار تومان پول كرد و من اين پول را به عنوان قرض به او دادم، بعد از مدتي در حالي كه ملاقاتهاي ما ادامه داشت، روز حادثه در حالي كه وي سوار خودروام شده بود از او خواستم پولم را پس بدهد، اما وقتي كه او گفت نمي تواند اين پول را پس بدهد ، به او پيشنهاد بيشرمانه اي دادم ، اما او با عصبانيت مخالفت كرد و من كه مي خواستم به نيت شوم خود برسم به زور وي را مورد آزار و اذيت قرار داده و سپس وي را با ضربات چوب به قتل رساندم و پس از آن جسدش را در جاده اي خلوت رها كرده و به تهران گريختم.
سرهنگ زنده شو- رئيس آگاهي پاكدشت- روز گذشته با اعلام اين خبر گفت: در تماس با پليس جنايي مشهد اظهارات متهم به قتل مورد تاييد قرار گرفت و اين قاتل فراري پس از 13 ماه كه تحت تعقيب پليس آگاهي مشهد بود با دستور مقام قضايي تحويل پليس آگاهي مشهد شد.

برخورد مرگبار تريلر با 20 خودرو
گروه حوادث- نقص فني در ترمز يك دستگاه تريلر حامل ميلگرد در ورودي شهر مرند باعث برخورد شديد اين خودرو با 20 خودروي سواري شد و 2 كشته و 15 مجروح برجا گذاشت.
اين حادثه صبح ديروز و زماني رخ داد كه تريلر حامل ميلگرد به جاي تردد از كمربندي شهر وارد خيابان با شيب بالاي شهر شد و به علت بروز نقص فني در ترمز، كنترل تريلر از دست راننده آن خارج شد. به دنبال اين حادثه كه با آتش گرفتن برخي از خودروهاي سواري همراه بود، مجروحان از سوي ماموران اورژانس به بيمارستان رازي انتقال يافتند و با حضور ماموران آتش نشاني عمليات اطفاي حريق خودروهاي صدمه ديده آغاز شد. بنا به گزارش ها حال يكي از مجروحان اين تصادف مرگبار وخيم اعلام شده است .

پليس در تعقيب زورگير فراري
017103.jpg
گروه حوادث- بازپرس جنايي تهران براي دستگيري يك زورگير فراري، از مردم كمك خواست.
اين جوان زورگير هنگامي كه قصد داشت با همدست خود خودرو پرايد يك راننده را در شرق تهران بدزدد، با فرياد كمك خواهي راننده مجبور به فرار شد، اما همدست وي با كمك اهالي محل دستگير شد و با اعترافات وي كارآگاهان توانستند همدست فراري وي را شناسايي كنند. سرهنگ داوود سلطاني، معاون آگاهي تهران روز گذشته با اعلام اين خبرگفت : بازپرس سوم دادسراي جنايي تهران دستور چاپ عكس اين متهم بدون چشم بند را صادر كرده است تا اگركسي اطلاعي از محل اختفاي وي دارد با شماره 22861165 تماس گرفته وكاراگاهان پايگاه 6 آگاهي را در جريان قرار دهد.

نزاع خونين به خاطر تنه زدن
017106.jpg
گروه حوادث- تنه به تنه شدن دو جوان در خيابان ، نزاعي خونين را رقم زد كه در جريان آن جوان 19 ساله اي به قتل رسيد و نوجوان 17 ساله اي با درخواست قصاص خانواده مقتول روبرو شد.
عصر 14 تيرماه امسال زماني كه يك درگيري خونين به كلانتري 23 فرديس گزارش شد ماموران در بررسي هاي اوليه خود دريافتند جوان 19 ساله اي به نام محمد در اثر ضربات چاقوي نوجواني به نام فرامرز به قتل رسيده است. ماموران كه رديابي هاي اوليه خود را آغاز كرده بودند توانستند دو ساعت بعد عامل جنايت را دستگير كنند، وي در بازجويي هاي اوليه به وارد كردن۲ ضربه چاقو اعتراف كرد و مدعي شد با قرباني حادثه هيچ آشنايي نداشته و تنها به خاطر تنه زدن درگيري بين آنها آغاز شده كه با قتل پايان يافته است. با تكميل تحقيقات پرونده اين جنايت براي صدور راي نهايي به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد و صبح ديروز متهم دربرابر 5 قاضي قرار گرفت تا به دفاع از خود بپردازد. در اين جلسه پس از بيان كيفرخواست، پدر مقتول در جايگاه قرار گرفت و با درخواست قصاص گفت: اين جوان و دوستانش باندي تشكيل داده بودند و روي بازوي بچه ها علامت مي گذاشتند تا وقتي بزرگ شدند بدانند فرامرز قبلا آنها را زده است. پس از آن سه نفر از دوستان متهم با حضور در جايگاه به تشريح حادثه پرداخته و گفتند عصر روز حادثه ديده اند كه فرامرز مرد جوان را با چاقو زخمي كرده است، يكي از شاهدان گفت: آن روز وقتي كه چهار نفري در حال قدم زدن در خيابان بوديم، محمد و فرامرز با هم تنه به تنه شدند كه سر اين موضوع درگيري بوجود آمد كه ناگهان فرامرز با چاقو، او را زد.
سپس فرامرز با تفهيم اتهام مباشرت در قتل عمدي به دفاع از خود پرداخت و گفت: من فقط يك ضربه به كتف راست وي زدم ولي نمي دانم چه كسي ضربه دوم را زده است. وي در آخرين دفاع گفت: من از خجالت نمي توانم حرف بزنم و تنها درخواست بخشش دارم. برپايه اين گزارش، پس از شور قضات دادگاه ، جوان جنايتكار به قصاص محكوم شد.

2000سرقت، پس از سفربا دخترفراري
017109.jpg
گروه حوادث- دختر فراري كه با همدستي دو پسر جوان مرتكب 2000 فقره سرقت لوازم خودرو در سطح پايتخت شده بود، با تلاش كارآگاهان اداره۲۰ آگاهي بازداشت و روانه زندان شد.
ماموران گشت آگاهي پايتخت هفته گذشته موفق شدند دو مرد جوان را درحاليكه در حال سرقت از يك خودرو بودند دستگير كنند.
با انتقال اين 2 جوان به اداره بيستم آگاهي تهران، آنها به 2000 سرقت در طي 2 سال گذشته اعتراف كردند. يكي از سارقان به نام احسان در بازجويي ها گفت: سرقت هاي زنجيره اي ما پس از آن آغاز شد كه با يك دختر فراري به نام مونا آشنا شده و با او براي گردش به شمال رفتيم.
به خاطر ولخرجي در اين سفر دچار مشكل مالي شديد شديم و به همراه دوستم به نام عزت تصميم گرفتيم با سرقت لوازم داخل خودرو و فروش آنها هزينه هاي سفر را تامين كنيم . در آن سفر بعد از دوبار سرقت توانستيم پول مورد نيازمان راتامين كنيم، اما بعد از آن وقتي كه ديديم به اين راحتي مي توانيم پول به دست بياوريم، وسوسه سرقت به سراغمان آمد و شروع به سرقت در تهران كرديم و در طي 2سال 2000 بار دست به سرقت زديم.
با اعترافات اين دو جوان ، مونا نيز بازداشت شد و اعترافات همدستانش را تاييد كرد. سرهنگ سلطاني معاون آگاهي تهران روز گذشته در توضيح شيوه سرقتها گفت: اين سارقان با شكستن شيشه هاي انواع خودروهاي پژو، پرايد، پيكان و سمند لوازم داخل آن را به سرقت  مي بردند. به گفته وي كاراگاهان اداره 20 تا كنون توانسته اند 8 خريدار اموال مسروقه را شناسايي و دستگير كنند .
سرهنگ سلطاني ازشهرونداني كه ازاوايل سال 84 لوازم خودروي آنها با شيوه شكستن شيشه خودرو به سرقت رفته است خواست با شماره 51055520 تماس گرفته وكاراگاهان اداره 20 را درجريان قرار دهند.

حوادث ترقه اي ، مجروحان را راهي بيمارستان كرد
گروه حوادث - به رغم تدابير شديد پليس براي برخورد با برهم زنندگان امنيت، انفجار مواد محترقه در مناطق مختلف تهران، ديروز مجروحان بسياري را راهي بيمارستان كرد.
در جريان يكي از مهمترين اين حوادث كه در زيرزمين آپارتماني حوالي ميدان ولي عصر تهران رخ داد، 3 جوان مجروح شدند. اين انفجار ساعت 2 بامداد ديروز و زماني به وقوع پيوست كه۳ پسر و دختر جوان در زيرزمين آپارتماني مشغول ساخت مواد محترقه بودند كه بر اثر انفجار مجروح شدند.
به گزارش آتش نشاني در اين حادثه شيشه هاي اين آپارتمان و  آپارتمانهاي مجاور بر اثر موج انفجار شكست.
قطع انگشتان پسربچه 10 ساله
در حادثه ديگري كه ساعت 11 و 20 دقيقه ديروز در خيابان شهر آرا رخ داد، انفجار ترقه باعث قطع شدن انگشتان دست پسربچه 10 ساله اي شد.
اين پسربچه كه يك بسته نارنجك دستي حاوي اكليل و سرنج در دست داشت هنگام خروج از مدرسه قصد داشت يكي از ترقه ها را جلوي دوستانش منفجر كند كه بر اثر گرماي دستانش ترقه  منفجر شد و انگشتان وي به شدت آسيب ديد. با حضور تيم اورژانس در محل حادثه مشخص شد كه اين پسربچه از ناحيه دست راست دچار نقص عضو شده و انگشتان آسيب ديده وي بايد قطع شوند.
شوخي خطرناك
حادثه ديگري كه روز گذشته به مركز اورژانس تهران گزارش شد ساعت 16 و 44 دقيقه در خيابان خاقاني در شرق تهران رخ داد. بر اساس اين گزارش۲ جوان با پرتاب ترقه به سوي هم در حال شوخي بودند كه ناگهان يكي از آنها يك بسته بزرگ حاوي چندين ترقه را به سوي ديگري پرتاب كرد و انفجار ترقه ها باعث سوختگي شديد سروصورت دوستش شد. با حضور تيم پزشكي، مشخص شد كه شدت سوختگي به حدي است كه جوان مجروح توانايي صحبت كردن ندارد و به اين ترتيب وي به بيمارستان انتقال يافت. اين گزارش حاكي است در حوادث ديگري كه روز گذشته در تهران رخ داد چند فرد ديگر نيزمجروح شدند كه در يكي از اين انفجارها مرد جواني بر اثر موج انفجار دچار اختلال حواس شد.

استعفاي 6 معاون سازمان بهزيستي
مهر: واگذاري وظايف حمايتي سازمان بهزيستي به كميته امداد توسط مجلس، استعفاي اعتراض آميز 6 نفر از معاونان اين سازمان را در پي داشت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |