چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۲۲۹ - Mar 14, 2007
فرمانده ناجا وعده داد:
نوروز 86 امن ترين ايام سال
017079.jpg
در ايام نوروز، سخت  گيري بيشتري در سطح جاده  ها اعمال مي  شود
گروه اجتماعي- فرمانده نيروي انتظامي، گفت: رانندگاني كه داراي رفتارهاي پرخطر در رانندگي هستند، در سطح جاده  ها توسط پليس متوقف شده و تست سلامت مي  شوند.
سردار اسماعيل احمدي  مقدم، فرمانده نيروي انتظامي، در حاشيه مراسم افتتاح طرح نوروزي پليس راه، در جمع خبرنگاران، گفت: در ايام نوروز، سخت  گيري بيشتري در سطح جاده  ها اعمال مي  شود كه به اين ترتيب به نظر مي  رسد سطح ايمني در معابر ارتقا يابد.
وي با تاكيد بر اين  كه نوروز 86 از امن  ترين ايام سال خواهد بود،و با اشاره به احتمال افزايش سفر در نوروز 86، افزود: با توجه به افزايش يك ميليون و 100 هزار خودرو نسبت به سال گذشته و افزايش 12 درصدي مصرف سوخت، قطعاً ميزان سفرها در نوروز سال 86، افزايش مي  يابد.
طرح نوروزي سال 86 نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي با هدف ايجاد چتر امنيتي، انتظامي، ترافيكي و امدادي با حضور 300 هزار نفر از نيروهاي ناجا و با بكارگيري واحدهاي اجرايي و مأموريتي ناجا شامل كلانتري ها، پاسگاه هاي انتظامي، گشت هاي انتظامي يگان امداد، گشت هاي راهنمايي و رانندگي و پليس راه كشور، يگان ويژه، آگاهي، اطلاعات، نگهبان محله، گشت هوايي هوا ناجا، گشت هاي كنترل نامحسوس ترافيكي و انتظامي و آمبولانس هاي بهداري، نيروهاي بسيج، تيم هاي پزشكي، اورژانس، هلال احمر ، راهداري و ... آغاز شد.
احمدي مقدم گفت: محدوديت هاي تردد براي كاميون ها در ساعات پاياني شب از سال آينده در كشور اعمال مي شود.
وي به هماهنگي انجام شده با دستگاه قضايي اشاره كرد و گفت: افراد مجرم و سابقه دار در نوروز امسال، از زندان هاي كشور آزاد نمي شوند. فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به بكارگيري 30هزار نيروي بسيجي در نوروز 86 گفت: با استفاده از نيروهاي وزارت بهداشت، راهداري، هلال احمر، آتش نشاني، امداد خودرو و گشت هاي انتظامي در تلاشيم تا سطح امنيت را در نوروز امسال به ميزان قابل توجهي افزايش دهيم.
سردار احمدي مقدم با تاكيد بر اين كه مأموران نيروي انتظامي با افرادي كه هنجارها را رعايت نكنند برخورد قاطع خواهند داشت، اظهار داشت: با همكاري مسئولان قضايي افرادي كه مخل آرامش هستند در اين ايام دستگير و در قرنطينه باقي مي مانند تا شاهد ادامه كاهش جرايم در نوروز همانند اسفند ماه باشيم.
فرمانده نيروي انتظامي به همكاري مردم با نيروي انتظامي براي افزايش نظم در عبور و مرور اشاره كرد و گفت: سرعت به ميزان قابل توجهي در راه ها و بزرگراه هاي كشور كاهش يافته است.
سردار احمدي مقدم به نصب GPS بر روي كاميون ها و اتوبوس ها اشاره و اظهار كرد: آمارها نشان مي دهد بيشترين تلفات تصادفات در استان هاي شمالي، مربوط به عابران پياده و موتورسواران و در استان هاي جنوبي، اتوبوس ها و كاميون ها هستند؛ لذا به نظر مي رسد كاميون ها در راه هاي شمالي بايد در شب ها و در راه هايي جنوبي در روزها تردد كنند. از سويي ديگر در تلاشيم تا ساعات تردد كاميون ها با اتوبوس ها و سواري ها تغيير كند و متفاوت باشد.
سردار مومني، معاون عمليات ناجا نيز در خصوص طرح نوروزي سال 86 گفت: در اين طرح 431 تيم نظارتي با استقرار 876 نفر در پليس راهور ناجا و استقرار نيروهاي پياده پليس راه در يكهزار و 411 نقطه حادثه خيز اجرا مي شود.
وي افزود: همچنين 66 هزار و 767 نفر از نيروهاي وزارت بهداشت با دو هزار و 173 خودرو و موتورسيكلت، 790 اكيپ راهداري با 7 هزار و 400 نفر نيرو از وزارت راه، 530 پست و پايگاه هلال احمر به همراه 9 دستگاه اتوبوس و 7 دستگاه بالگرد، يكهزار و 550 تيم خودرويي عملياتي پليس راهور ناجا با 12 هزار و 665 نفر نيرو و 60 تيم كنترل نامحسوس و يكهزار و 766 تيم گشتي اتومبيل سوار پليس راه با 137 تيم نظارتي، 206 تيم نامحسوس و 14 هزار و 715 نيروي به كارگيري شده در اين طرح مشاركت دارند.

سخنگوي قوه قضاييه:
اتهام  دو زن بازداشت شده  در مقابل دادگاه  انقلاب، امنيتي است
ايرنا: سخنگوي قوه قضاييه روز سه شنبه گفت: كه اتهام دو تن از زنان بازداشت شده در مقابل دادگاه انقلاب اسلامي، ارتكاب اعمال خلاف امنيت داخلي كشور است و آنان اكنون در بازداشت موقت به سر مي برند.
عليرضا جمشيدي در جمع خبرنگاران پس از تشريح روند دستگيري تعدادي از زنان در مقابل دادگاه انقلاب، افزود: 13 تن ديگر نيز در اين ارتباط توسط قاضي رسيدگي كننده براي طرح سؤال احضار و سپس آزاد شدند.
وي از ذكر اتهام هاي ديگر اين دو تن خودداري كرد، اما ابراز اميدواري كرد كه پرونده اين دو تن در بستر حقوقي مورد رسيدگي قرار گيرد و آزاد شوند.
سخنگوي قوه قضاييه گفت: افرادي كه پرونده هاي امنيتي دارند، در بخشي از زندان اوين كه به بند 209 معروف است و در كنار زندان قرار دارد و مقررات زندان بر آن حاكم است، نگهداري مي شوند.

شبكه خيريه هاي بانوان كشور تشكيل مي شود
گروه اجتماعي - همايش اعضاي شبكه ارتباطي سازمان هاي غيردولتي زنان سراسر كشور با حضور نمايندگان 539 سازمان غيردولتي زنان در مشهد برگزار شد.
شهلا حبيبي رئيس شبكه ارتباطي سازمان هاي غيردولتي زنان جمهوري اسلامي ايران گفت: هدف از برگزاري مجمع سالانه اين شبكه تحقق اساسنامه و ماندگاري و رسميت در قالب قانون است.
اين نشست با دو سوم اعضا رسميت مي يابد و اعضا بايد گزارش كارگروه هاي سه ساله خود را در اين نشست ارائه دهند.وي در ادامه افزود: هدف ديگر از نشست شكل گيري شبكه هاي موضوعي است كه اولين شبكه اي كه در دست است شبكه خيريه هاي بانوان است كه براي اولين بار به يمن حضور مقدس امام رضا(ع) با بودجه سازمان اوقاف و امور خيريه استان خراسان رضوي در مشهد شكل مي گيرد.
وي در خصوص شبكه اشتغال و كارآفريني افزود: موضوعات مطرح در اين شبكه مسائل مبتلا به جامعه است.
اين همايش كه از ديروز آغاز شده امروز نيز ادامه دارد.

تأخير دو باره در برگزاري دادگاه دانشگاه هاوايي
گروه اجتماعي- دادگاه پرونده دانشگاه هاوايي براي دومين بار به تأخير افتاد.
بر اساس اين گزارش در حالي كه قرار بود دادگاه پرونده دانشگاه هاوايي امروز به صورت علني در شعبه  13 تشخيص ديوان عالي كشور برگزار  شود، به علت بيماري قاضي شعبه 13 با تأخير مواجه شد.
معاون پارلماني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين باره گفت: دادگاه رسيدگي به پرونده هاوايي به علت بيماري رئيس شعبه براي بار دوم به تأخير افتاد و برگزاري اين دادگاه از 23 اسفند به سال آينده موكول شد. محمد حسيني با بيان اين كه وزارت علوم كليه دفاعيات خود را براي ارايه به دادگاه آماده كرده بود، اظهار كرد: ما مي خواستيم پرونده اين دادگاه در سال 85 مختومه شود ولي متأسفانه برگزاري آن به تأخير افتاد. به گفته وي شعبه 13 تشخيص ديوان عالي كشور به اين پرونده رسيدگي خواهد كرد و قرار است ديوان عالي كشور حكم دادگاه تجديد نظر را درباره پرونده دانشگاه هاوايي و تبرئه مؤسس آن بررسي كند.

۱۸۳ هزار تومان حقوق سال
آينده بازنشستگان تأمين اجتماعي
گروه اجتماعي- سال آينده حداقل حقوق بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي 183 هزار تومان است.
داوود مددي، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي، با اعلام اين خبر گفت: بر اساس حداقل دستمزد كارگران در سال آينده ميزان حداقل مستمري بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي 183 هزار تومان تعيين شده  است.
اين در حالي است كه بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي در انتظار دريافت دستمزد حداقلي 200 هزار تومان هستند.
بر اساس وعده هايي كه در اواخر سال جاري از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بازنشستگان داده شد به نظر مي رسد كه بازنشستگان به 200 هزار تومان دريافتي دلخوش كرده اند.
چندي پيش محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، در جمع بازنشستگان از تلاش نمايندگان مجلس براي تأمين اعتبار افزايش حقوق بازنشستگان سخن گفته  بود.
به گفته باهنر با تشكيل فراكسيوني به نام بازنشستگان در مجلس شوراي اسلامي كه بيشترين تعداد اعضاء را در ميان فراكسيون هاي مجلس دارد در تلاش است كه وضعيت زندگي بازنشستگان را بهبود بخشد،در پي همين وعده به نظر مي رسيد كه اين سعي به هنگام تعيين تكليف وضعيت لايحه بودجه در مجلس براي ترميم حقوق بازنشستگان با در نظر گرفتن بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي پيشنهاد جداگانه اي مطرح شود.
اما اكنون با نزديك شدن به پايان كار رسيدگي به لايحه بودجه هيچ خبري از شرايط ويژه براي افزايش حقوق بازنشستگان سازمان تأمين اجتماعي اعلام نشده است.

تشكيل شوراهاي انجمن اوليا و مربيان در مراكز استان ها و شهرستان ها
قائم مقام وزير آموزش و پرورش در انجمن اولياگفت: شوراهاي انجمن اوليا و مربيان در مراكز استان ها،مناطق و شهرستانها تشكيل مي شود.
در www.hamshahri online.ir بخوانيد

با مردم
۹ تا 12 به استثناءروزهاي تعطيل
۲۳۰۲۳۳۳۷
ضرورت كاهش گراني و تورم
با تشكر از جهت گيري هاي دولت محترم براي كاهش محروميت و كمبودها در اقشار مردم، اين نكته را درخور يادآوري مي دانم كه كاهش هزينه هاي زندگي و گراني و تورم، خود گام مهمي براي اجراي عدالت است. توقع داريم، به صورت عيني چنين نتايجي را شاهد باشيم.
مرتضي.ن- فومن
به سوي حمل و نقل عمومي
@ با توجه به مسئله سوخت، آيا بهتر نيست سرمايه گذاري ها در صنعت خودروسازي به سوي توليد خودروهاي همگاني سوق داده شود و اصولاً سرمايه گذاري هاي كلان به جاي توليد خودرو سواري، به تأمين و تجهيز شبكه هاي حمل و نقل عمومي از جمله مترو، اتوبوسراني و... اختصاص داده شود؟
ايزدي - تهران
لرستان و نيروهاي كار
@ استان لرستان با بهترين استعدادهاي طبيعي، نيازمند سرمايه گذاري بيشتر است تا از مهاجرت روزافزون جوانان اين استان به تهران و ساير شهرها جلوگيري كند.
بختياري - بروجرد
تعامل با ناشران
@ توليدكنندگان كتاب و واحدهاي انتشاراتي، در تأمين نيازهاي فرهنگي جامعه سهم بسزايي دارند و لذا، در برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب، بهتر است با اين صنف تعامل شود.
رقيه مرادي- كرج

پاسخ مسئولان
وجوه متقاضيان بازگردانده شد
در پاسخ به مطلب درج شده در ستون با مردم همشهري مورخ 10/12/85 با عنوان حذف رشته ها پس از دريافت پول... به اطلاع مي رساند:
دانشگاه علم و صنعت ايران در تعدادي از گرايش هاي تحصيلي براي دوره هاي فراگير با توجه به تعهدي كه پيش از مهرماه سال جاري براي خود ايجاد نموده بود و به منظور تكميل ظرفيت، طي اطلاعيه اي از متقاضيان درخواست ارسال مدارك نمود، اما بعد از بررسي هاي به عمل آمده مقرر گرديد فقط در تعدادي از گرايش ها تعهدات خود را به انجام برساند. لذا نسبت به استرداد وجوه واريزي كليه متقاضياني كه در رديف تكميل ظرفيت قرار نگرفته اند، اقدام مقتضي به عمل آمده است.
روابط عمومي دانشگاه علم و صنعت ايران
بليت قطار گران نشده است
در پاسخ به مطلب درج شده در ستون با مردم همشهري مورخ 6/12/85 با عنوان گراني بليت قطار به اطلاع مي رساند: شركت قطارهاي مسافري رجاء براي چهارمين سال متوالي هيچ گونه افزايش قيمتي در تعرفه بليت قطارها اعمال نكرده است و همه بليت ها با همان نرخ قبلي به متقاضيان محترم عرضه مي شود. ولي از آنجا كه در اين قطارها خدمات ويژه اي به مسافران ارائه مي شود، سالانه رقم ناچيزي به بهاي بليت آنها افزوده مي شود تا جبران بخشي از هزينه هاي كلان آن باشد. نرخ افزايش بهاي بليت اين نوع قطارها حتي كمتر از نرخ رسمي تورم در كشور بوده و قيمت بليت قطار ها با توجه به سطح خدمات و امكانات قطار متفاوت است.
روابط عمومي شركت قطارهاي مسافري رجاء
سرعت گير نصب شد
در پاسخ به مطلب درج شده در ستون با مردم همشهري مورخ 5/12/85 با عنوان خطر را مهار كنيد به اطلاع مي رساند: ابتداي بلوار اميركبير نرسيده به تقاطع بلوار گلها روبه روي مدرسه سرعت گير آسفالتي احداث شده است. ضمناً تابلوي علايم هشدار دهنده و ايمني در حاشيه معبر فوق الذكر نصب گرديده است.
روابط عمومي شهرداري منطقه۲۲ تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
بين الملل
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   بين الملل   |   سياسي   |  
|  سلامت   |   شهري   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |