شنبه ۱۶ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۶ - Jan 6, 2007
رئيس جمهوري :
ايران در برابر زورگويان عقب نشيني نمي كند
009210.jpg
تصويب بيش از 200 طرح براي توسعه خوزستان
فارس گزارش داد بيست و چهارمين سفر استاني هيأت دولت به خوزستان ديشب، با تصويب بيش از 200 طرح كه از نظر تعداد در نوع خود بي سابقه است، پايان يافت.
همچنين به گزارش مهر محمود احمدي نژاد در آغاز بيست و چهارمين جلسه استاني هيأت دولت ، كه ديشب در استانداري خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: در اين چهار روز سراسر خوزستان در جوش و خروش انقلابي و ايماني بودند، همه مردم خوزستان به ميدان آمدند و يك بار ديگر با فرياد بلند اعتقادات و مواضع خود را به گوش جهانيان رساندند.


گروه سياسي بيست و چهارمين سفر استاني رئيس جمهوري شب گذشته با تشكيل جلسه استاني هيات دولت در اهواز پايان يافت . محمود احمدي نژاد در جريان اين سفر اظهار داشت : خدا را سپاس كه ملت ايران عاشقان ولايت و پيروان سرافراز حضرت امير ع هستند، كسي كه پيرو ولايت است در برابر زورگويان ذره اي عقب نشيني نخواهد كرد.
محمود احمدي نژاد ديروز در ادامه سفر به استان خوزستان و در جمع مردم باغملك كه خبر آن را ايسنا منتشر كرد ، تاكيد كرد : جوانان دلير و رشيد اين خطه قله هاي عزت و شرف را در دوران دفاع مقدس براي ملت ايران فتح كردند. وي افزود : ملت ما به زودي پيروزي نهايي خود را در پرونده  هسته اي جشن خواهد گرفت. دشمن بايد بداند كه ملت ما همدل و مومن است و ذره اي از حقوق خود عقب نشيني نخواهد كرد.
توسعه خوزستان محدوديتي ندارد
محمود احمدي نژاد در آخرين ديدار مردمي خود در سفر به استان خوزستان در جمع مردم رامهرمز تاكيد كرد كه دولت براي توسعه و پيشرفت خوزستان هيچ محدوديتي قائل نيست.
محمود احمدي نژاد عصر ديروز در جمع مردم اين شهر و از زبان آنها به عنوان اعلام موضع نهايي و حرف آخر ملت ايران و مردم خوزستان در موضوع هسته اي گفت: ملت ايران ايستاده وبا مشت هاي گره كرده بر حق خود در استفاده از انرژي هسته اي تاكيد مي كند.
جنگ تبليغاتي دشمن
رييس جمهوري در جمع مردم ايذه هم گفت: دشمن با جنگ تبليغاتي و رواني مي خواهد جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيرد و مانع دسترسي كشورمان به انرژي و فناوري صلح آميز هسته اي شود. احمدي نژاد افزود: دشمنان مي گويند كه از ما عصباني هستند؛ چراكه ملت ما حرف آنها را گوش نمي دهد. اما ما اعلام مي كنيم كه از دست ملت ايران عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد.
قدرت هاي فاسد ،  بي منطقند
رئيس جمهوري در شهرستان لالي هم تاكيد كرد : قدرت هاي فاسد مي خواهند همه  مسائل جهان را با قلدري حل كنند و چون منطق درستي ندارند، مي خواهند در برابر ملت ايران هم از زور استفاده كنند، اما ملت ايران در عين حالي كه صلح طلب و اهل منطق و گفت وگوست همچون عشاير بختياري در مقابل زورگويي آنها خواهد ايستاد. احمدي نژاد با تمجيد از ايل بختياري اظهار داشت: بختياري يعني عشق علي و آل علي. بختياري يعني شجاعت، غيرت و مردانگي.
بزرگترين آفت
احمدي نژاد در جمع مردم مسجدسليمان در حالي كه همچون شهر لالي لباس عشاير بختياري را پوشيده بود، گفت: بزرگ ترين آفت پيشرفت و توانمندي، تفرقه است كه حاصل عمل شياطين و انسان هاي خودخواه است.
رشادت هاي عشاير
به گزارش فارس ، محمود احمدي نژاد پنجشنبه شب در ديدار با عشاير عرب و لر بختياري اظهار داشت: ايران به لطف و تدبير الهي امروز يك گلستان بزرگ است و عشاير ما در تاريخ اين سرزمين همواره پرچمدار عزت و يك ذخيره و پشتوانه براي ايران اسلامي هستند. به گزارش ايسنا احمدي نژاد در اين ديدار ،  افزود: روزانه ده ها هزار نامه از سراسر جهان پيش من مي آيد كه در آنها اقشار مختلف سراسر جهان ضمن بيان وضعيت نامناسب خود از ما مي خواهند كه ايران مقتدر بماند و روزي بتواند آنها را هم از دست طاغوتيان نجات دهد.
رييس جمهوري همچنين پنج شنبه شب با حضور در محفل راهيان نور و جمعي از گروه هاي تفحص شهدا ضمن تشكر از زحمات اين گروه ها به مقام شامخ هشت شهيد دفاع مقدس كه به تازگي در مناطق عملياتي يافت شده اند، اداي احترام كرد. وي در ادامه  سفر به استان خوزستان همچنين صبح ديروز به صورت سرزده از برخي مناطق محروم شهر اهواز از جمله كوي علوي (شلنگ آباد)، ملا شيه و عين دو بازديد كرد و از نزديك با مشكلات و مردم اين مناطق آشنا شد.
گزارش روز سوم سفر
رئيس جمهوري در سومين روز از بيست و چهارمين سفر استاني خود با مردم شهرهاي شادگان، رامشير، بندر ماهشهر و امام خميني، بهبهان و اميديه استان خوزستان ديدار و گفتگو كرد.
آمادگي براي جهش
رئيس جمهوري در ديدار با مديران استان خوزستان، با تاكيد بر اينكه خوزستان گنجينه نظام و انقلاب اسلامي است ، گفت: نظام اداري را در برخي از ادارات بايد متحول كنيم و از مديران مي خواهيم كه در اتاقهاي خود را همچون گذشته به روي مردم باز نگاه دارند.
اجازه توطئه نمي دهيم
محمود احمدي نژاد در ديدار با منتخبين اين استان تاكيد كرد كه اطمينان دارم بزودي شاهد سقوط رژيم صهيونيستي، اين جرثومه فساد و فروپاشي آن خواهيم بود.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه مقاومت ها در برابر اجراي عدالت بسيار سنگين است، خاطرنشان كرد: اگر روزي شرايطي فراهم شود كه بتوانيم جنايات اقتصادي برخي از اين افراد و گروهها را فاش كنيم مشخص خواهد شد كه با شعار توسعه چه بلايي بر سر مردم مي آورند. رئيس جمهوري يادآور شد: در مقابل اين افراد و مخالفان در اجراي عدالت كوتاه نيامده  و جا نزدم و اگر مرا هزار بار قطعه قطعه كنند و دوباره زنده شوم، باز هم در مقابل اين افراد خواهم ايستاد.

رايزني هاي لاريجاني
در چين
گروه سياسي دبير شوراي عالي امنيت ملي روز گذشته پيام رئيس جمهور كشورمان را به رئيس جمهور چين تسليم كرد. هوجين تائو در ديدار با علي لاريجاني تأكيد كرد جامعه بين الملل بايد به تلاش هاي ديپلماتيك خود براي بازگشت هرچه سريعتر به مذاكرات هسته اي با ايران ادامه دهد. به گزارش فارس، وي همچنين از ايران خواست پاسخي جدي به قطعنامه 1737 شوراي امنيت ارائه كند.
پس از اين ديدار، علي لاريجاني در كنفرانسي خبري در محل سفارت ايران در پكن حضور يافت و به پرسش هاي خبرنگاران پاسخ گفت.
وي با تأكيد بر اين كه تهديدات و تحريم هاي آمريكا تأثيري بر حركت رو به رشد ايران نخواهد داشت، گفت: ما نگران تحريم نيستيم و 27 سال است كه به رغم همه فشارها و تحريم ها به حركت خود ادامه داده ايم.
به گزارش ايرنا، لاريجاني در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه جورج بوش اعلام كرده با سلاح هسته اي نمي توان به صلح دست يافت، اظهار داشت: اگر آمريكايي ها به دنبال صلح هستند، بايد از رفتارهاي دوگانه و تبعيض آميز خود دست بردارند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين پيش بيني هاي برخي موسسات آمريكايي مبني بر پايان يافتن صادرات نفت ايران تا سال 2015 را نادرست خواند و تأكيد كرد: صادرات نفت ايران سير نزولي نخواهد داشت. لاريجاني روابط ايران و چين را گسترده ارزيابي و تصريح كرد: برنامه درازمدتي براي اين روابط وجود دارد. وي همچنين بر ادامه يافتن روابط استراتژيك ايران و چين تأكيد كرد. لاريجاني در پاسخ به پرسشي در خصوص تهديدات اسرائيل خاطرنشان كرد ايران به هيچ وجه اين تهديدات را مهم نمي داند و رژيم صهيونيستي بهتر است متوجه وضعيت اسفبار خود باشد.
بقيه از صفحه اول
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان همچنين روز پنجشنبه با تانگ جياشوان، عضو ارشد شوراي دولتي چين ديدار و گفت وگو كرد. لاريجاني در اين ديدار تأكيد كرد ايران همچنان به رعايت اصول پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي پايبند خواهد بود و تلاش مي كند راه حلي عادلانه و منطقي از طريق گفت وگو را براي حل و فصل موضوعات به وجود آمده بيابد. عضو ارشد شوراي دولتي چين نيز با تصريح بر اين كه مذاكره بهترين راه حل مسأله هسته اي ايران است، قطعنامه 1737 را بازتاب نگراني هاي جامعه بين المللي درخصوص گسترش سلاح هاي كشتار جمعي دانست. سفر دوروزه دبير شوراي عالي امنيت ملي و هيأت همراه به چين شب گذشته پايان يافت.
متكي: قطعنامه، بي تأثير است
منوچهر متكي كه پنج شنبه شب با شبكه 2 سيما گفت وگو مي كرد و ايسنا خبر آن را منتشر كرده است، با تأكيد بر اين كه تصويب قطعنامه 1737 در روند سياسي و جاري كشور بي تأثير است، علت اين امر را شرايط و مراودات حال حاضر ايران دانست كه نمي توان از آنها چشم پوشي كرد.
بوش و تكرار اتهامات
جورج بوش رئيس جمهوري آمريكا در ديدار با آنگلا مركل صدراعظم آلمان در كاخ سفيد بار ديگر ايران را به توليد سلاح هسته اي متهم و تصريح كرد: جهان آزاديخواهان، جهاني مملو از صلح است اما ما آينده اي صلح آميز براي روابط مان با ايراني كه در حال توليد سلاح هسته اي را شاهد نيستيم. وي همچنين در اين ديدار به تحسين حمايت برلين از قطعنامه ضدايراني شوراي امنيت پرداخت.
مخالفت با تحريم هاي يك جانبه
ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل ضمن رد اعمال تحريم هاي يكجانبه عليه ايران بر ضرورت در نظر گرفتن راهبردي دسته جمعي تأكيد كرد كه به اعتقاد وي نمونه آن در قطعنامه تحريم ايران در شوراي امنيت آمده است.
بازنگري آژانس در روابط فني با ايران
درحالي كه اظهارنظرهاي گوناگون از سوي مقامات كشورهاي مختلف درخصوص پرونده هسته اي ايران و روند آن تا پيش از پايان مهلت 60 روزه مطرح شده در قطعنامه شوراي امنيت، ابراز مي شود مهر گزارش داد ديپلمات هاي حاضر در شوراي حكام آژانس انرژي اتمي از تلاش آژانس براي بازنگري در روابط فني خود با تهران خبر مي دهند. همچنين به گفته اين ديپلمات ها احتمال مي رود پيش از نشست فصلي شوراي حكام در ماه مارس آينده، ظرف يك يا دو هفته آينده نشست اضطراري شوراي حكام درخصوص پرونده هسته اي ايران و تحولات آن برگزار شود.

خطيب جمعه تهران:
مسئولان جلوي گراني ها را بگيرند
گروه سياسي- خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به وجود گراني در كشور، خواستار مقابله مسئولان با گسترش موج گراني ها شد.
حجت الاسلام سيد احمد خاتمي در جمع نمازگزاران تهراني در دانشگاه تهران با اشاره به موج گراني ها در كشور گفت: دولت و مجلس سخت كوش و دلسوز هستند، اما بايد تلاش كنند تا گراني هاي بي رويه موجود كام مردم را تلخ نكند.وي با بيان اين كه دولت و مجلس شوراي اسلامي در آستانه تنظيم بودجه سال 86 هستند، خاطرنشان كرد: تقاضاي ما اين است كه بودجه طوري تنظيم شود تا تورم زا نباشد. مردم از مسئولين تحليل عوامل گراني را نمي خواهند، بلكه اقدام عملي در اين زمينه را خواستار هستند.
بقيه از صفحه اول
به گزارش ايرنا وي خطاب به مسئولان گفت: با پاك كردن صورت مساله چيزي حل نمي شود ، گراني وجود دارد.
خاتمي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: در كشوري زندگي مي كنيم كه امنيت نسبت به ساير كشورها از حد قابل قبولي برخوردار است. اما ناامني جاني ، ناامني مالي و ناامني آبرويي در كشور وجود دارد.
خاتمي يادآور شد: مردم از قوه قضاييه انتظار دارند كه با مجرمان و ايجادكنندگان ناامني در كشور قاطع ، سريع و انقلابي برخورد كند. قوه قضاييه مظهر اقتدار ملي است ، تيغ نظام در حقيقت قوه قضاييه است اين تيغ نبايد كند شود بايد اين تيغ فضا را براي مجرمان ناامن كند. امام جمعه موقت تهران همچنين اعدام صدام ديكتاتور عراق را يكي از خبرهاي خوش هفته گذشته توصيف كرد.
مهر هم گزارش داد ، آيت الله ابوالقاسم خزعلي دبيركل بنياد بين المللي غدير سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته  تهران، ضمن تبريك به مناسبت فرا رسيدن عيد غدير، به مقام والاي علي ابن ابيطالب (ع) اشاره كرد و مساله  غدير را تشريح نمود.

رئيس سازمان انرژي اتمي:
توانايي هسته اي ايران، غيرقابل تحريم است
گروه سياسي - رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به اينكه توانايي هسته اي متعلق به ماست تأكيد كرد: توانايي هسته اي قابل تحريم نيست چرا كه ما در اين بحث نيازي به خارج از كشور نداريم كه باعث شود تحريم براي ما محدوديت ايجاد كند.
مهندس رضا آقازاده كه در حاشيه  ديدار با سينماگران با خبرنگاران سخن مي گفت و ايسنا خبر آن را منتشر كرد، تصريح نمود: در مجموع كشور، سياست قطع همكاري با آژانس را دنبال نمي كند، اما در تلاشيم تنها در چارچوب PT و در قالب محدوده اي كه آژانس دارد همكاري هايمان را محدود كنيم.
آقازاده همچنين با اشاره به موضع چين و روسيه در قبال پرونده هسته اي گفت: از روزي كه فعاليت ها را به طور مستمر و اساسي شروع كرديم فقط بحث توقف مطرح بود كه امروز نيز شاهد آن هستيم و كشورهايي مانند چين و روسيه برخط قرمز ما تاكيد دارند و تفاوت ها تنها بر روي منافع ملي و منطقه اي است. در اين مسئله نبايد ترديد كرد.

ياد داشت
ديپلماسي سازنده و عبور از غافلگيري استراتژيك
دكتر ابراهيم متقي
اگر چه اخبار رسانه اي قطعنامه  1737 شوراي امنيت عليه فعاليت هاي هسته اي ايران، تحت الشعاع مراسم سال نو ميلادي و همچنين اعدام صدام قرار گرفته است، اما پيامدهاي قطعنامه ياد شده، مي تواند مخاطرات امنيتي قابل توجهي را براي ايران ايجاد نمايد. به طور كلي، امنيت سازي، فرايندي طولاني، پيچيده، مبهم و مخاطره آميز مي باشد. عدم توجه به نشانه هاي امنيت در هر دوران، زمينه هاي لازم براي غافلگيري استراتژيك را فراهم مي سازد. به اين ترتيب، كشورهايي كه در معرض تهديد گسترده تري قرار دارند، مي بايست تحرك بيشتري براي عبور از غافلگيري به انجام رسانند. از آنجايي كه تهديدات امنيتي، موضوعات دائمي، فراگير و پايان ناپذيري براي كشورها محسوب مي شوند، بنابراين، صرفا كشورهايي مي توانند تهديدات امنيتي را ترميم و خنثي نمايند كه از درك استراتژيك براي عبور از غافلگيري و همچنين برنامه ديپلماتيك براي مصالحه گرايي و نيل به گزينه برد برد برخوردار باشند.
ادامه فعاليت هاي هسته اي ايران، صرفا در شرايطي مي تواند از مطلوبيت و مشروعيت لازم برخوردار باشد كه فضاي ادراكي نظام بين الملل، تحت تأثير اقدامات و رفتارهاي صلح آميز ايران قرار گيرد. در اين ارتباط، تاكنون مذاكرات متعددي توسط كارگزاران شوراي عالي امنيت ملي كشور با مقامات تروئيكاي اروپايي انجام شده است. در اين روند، حتي نتايج مشخص و مطلوبي در مذاكرات و توافقات انجام شده با خاوير سولانا، رئيس كميسيون سياست خارجي اروپا واصل گرديده؛ اما علي رغم چنين روندي، قطعنامه 1737 عليه ايران تصويب گرديد.
وقفه در تحركات ديپلماتيك، مخاطرات امنيتي بيشتري براي ايران ايجاد مي كند. برخي اعتقاد دارند كه ادامه مذاكرات و رفتار ديپلماتيك ايران بايد پس از جشن هاي سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و همچنين تكميل چرخه غني سازي اورانيوم به ميزان 20 مدار غني سازي انجام شود؛ در حالي كه ضرورت هاي ديپلماتيك و امنيتي ايجاب مي كند كه ادامه فعاليت هاي تكنيكي هيچ گونه مغايرتي با مذاكرات ديپلماتيك نخواهد داشت. قطعنامه 1737 صرفا يكي از مراحل تهديد امنيتي و ديپلماتيك عليه ايران مي باشد. هرگونه وقفه و كنش هاي تأخيري در حوزه رسانه اي و ديپلماتيك، مخاطرات امنيتي را در آينده افزايش مي دهد. هم اكنون كشورهاي غربي بايد بر اين امر واقف گردند كه تعليق و تحريم در شرايط اقتصاد شبكه اي ، قابليت اجرايي موثر نخواهد داشت. از سوي ديگر،  همكاري هاي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي كه عمدتا در چارچوب آشكارسازي، شفاف سازي و اعتمادسازي هسته اي انجام گرفته، بايد بتواند پشتوانه ديپلماتيك و امنيتي لازم را براي ايران فراهم نمايد. اگر چنين اقداماتي آغاز نشود، طبعا پس از افول موج هاي مربوط به اعدام صدام حسين، بار ديگر فشارهاي امنيتي عليه ايران آغاز خواهد شد.
نقطه شروع فعاليت هاي ايران براي عبور از قطعنامه شوراي امنيت مي تواند از طريق تروئيكاي اروپايي، كميسيون سياست خارجي اروپا و به ويژه آژانس بين المللي انرژي اتمي انجام پذيرد. هرگونه فعاليت تكنيكي ايران مي تواند به موازات تداوم فعاليت هاي ديپلماتيك، تحرك رسانه اي و اطلاع رساني بين المللي انجام پذيرد. فشارهاي سازمان يافته از سوي جنبش عدم تعهد، كنفرانس اسلامي يا ساير مجموعه هاي منطقه اي نمي تواند جايگزين تحرك استراتژيك ايران شود. حتي در دوران جنگ نيز مذاكرات ديپلماتيك مي تواند ميزان آسيب پذيري ها را كاهش داده و مطلوبيت هاي امنيتي بيشتري را به وجود آورد. تثبيت وضعيت سانتريفيوژهاي ايراني در شرايط اعلام شده از طريق ديپلماسي امنيتي تحقق مي يابد.

اخبار كوتاه
حوزه علميه: پيكر آيت الله حاج شيخ حسن تهراني عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم صبح جمعه در قم تشييع و در جوار مطهر حضرت معصومه س به خاك سپرده شد. آيت الله شيخ حسن تهراني به علت ابتلا به بيماري سرطان و كهولت سن، ظهر پنج شنبه در قم دار فاني را وداع گفت. پيكر مطهر آن مرحوم ، ديروز جمعه از مسجد امام حسن عسگري به سمت حرم حضرت فاطمه معصومه س تشييع و پس از اداي نماز ميت به امامت آيت الله العظمي بشيري زنجاني در مسجد بالاي صحن حرم كريمه اهل بيت به خاك سپرده شد. مرحوم آيت الله شيخ حسن تهراني از محضر استادان بسياري از جمله آيات عظام بروجردي، محقق داماد، امام راحل، مرتضي حائري، گلپايگاني، خويي و طباطبايي بهره برده بود.
سياست خارجي: آسوشيتدپرس به نقل از يك مقام پنتاگون اعلام كرد كه آمريكا براي آنچه قدرت نمايي به ايران خوانده شده نيروهاي دريايي خود را بسيج كرده و چند ناو هواپيما بر به خليج فارس مي فرستد. ناو هواپيما بر يو.اس.اس جان سي. استنيس قرار است در ماه جاري به منظور بسيج نيروهاي دريايي آمريكا كه هدف آن هشدار به ايران خوانده شده عازم منطقه خليج فارس شود.
نماز جمعه: خطيب نماز جمعه قم تصريح كرد: شيعيان و اهل تسنن بايد در همه كشورهاي اسلامي با حفظ وحدت خود، مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان اسلام شوند. آيت الله عبدالله جوادي آملي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم، به تلاش هاي دشمنان در خصوص تفرقه افكني در ميان مسلمانان اشاره كرد و افزود: مستكبران و دشمنان اسلام، وقتي نتوانستند از راه هاي نظامي مانع از پيشرفت اسلام شوند، سعي دارند با تفرقه افكني بين شيعيان و اهل تسنن در كشورهاي اسلامي جنگ هاي داخلي راه بياندازند.
مجلس شوراي اسلامي: عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: هيأت رئيسه مجلس شكايت رحيم مشايي از اينجانب را وارد ندانست و عملكرد مرا در راستاي انجام وظايف نمايندگي تلقي كرد. سعيد ابوطالب در گفت و گو با فارس، با اشاره به شكايت اسفنديار رحيم مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از خود، با بيان اين كه هيأت رئيسه مجلس هيچ احضاريه اي از دادگاه به اينجانب ابلاغ نكرده است،گفت:دادگاه احضاريه نمايندگان را به هيئت رئيسه مجلس ارسال مي كند و تشخيص اين كه آيا رفتار نماينده در چارچوب وظايف نمايندگي اوست يا خير،بر عهده هيأت رئيسه مجلس است.
رياست جمهوري: يادواره بيستمين سالگرد شهادت سردار بسيجي عليرضا عاصمي فرمانده تخريب قرارگاه خاتم الانبيا درمشهد با پيام رياست جمهوري برگزار شد. به گزارش ايسنا در بخشي از پيام محمود احمدي نژاد كه توسط صادق محصولي مشاور ارشد رييس جمهوري قرائت شد، آمده است: تجليل از كساني كه جان عزيز خود را بر سر ارزش ها و آرمان هاي مقدس نظام جمهوري اسلامي ايران گذاشتند و عاشقانه به شرف شهادت نائل آمده و در راه رسيدن به معبود همچون شمع سوختند، كمترين اقدامي است كه مي توان انجام داد، زيرا همه افتخارات اين مرز و بوم به مدد مقاومت و جانبازي و از خود گذشتگي شهداي عاليقدرمان پديد آمده است.
مجلس شوراي اسلامي: اكبر اعلمي عضو فراكسيون اقليت مجلس از طرح سؤال از رئيس جمهور ي در مجلس خبر داد. اعلمي به فارس در پاسخ به اين سؤال كه شنيده شد تعدادي نماينده مجلس در پي طرح سؤال از رئيس جمهوري و استيضاح وي مي باشند، گفت: از آنجا كه استفاده از ساير راههاي قانوني منتج به نتيجه نشد، تعدادي از نمايندگان به دنبال طرح سؤال از رئيس جمهوري هستند تا با استفاده از اين ابزار به وظايف نظارتي خود عمل كنند. براي طرح سؤال از رئيس جمهوري به 72 امضا نياز است.

معاون اجرايي رئيس جمهوري:
دور دوم سفرهاي استاني با شكل جديد
انجام مي شود
مهر : علي سعيدلو با اعلام اينكه دور دوم سفرهاي استاني رئيس جمهور با شكل و طرح جديد انجام مي شود، گفت: در طراحي جديد نظارت تقويت شده و نگاه به نقاط محرومتر و نقش جدي وزرا و مديران استاني در پيگيري مصوبات، محور خواهد بود و عملكرد آنان را خواهيم خواست و انگيزه و سرعت آنان در انجام وظايف محوله را ارزيابي خواهيم كرد.
معاون اجرايي رئيس جمهور تاكيد كرد: دور دوم سفرهاي استاني رئيس جمهور يقيناً انجام خواهد شد و ما اعلام كرده ايم كه سفرهاي استاني هيچگاه قطع نخواهد شد. وي با اشاره به اينكه براي سفرهاي استاني، دليل و منطق داريم، گفت: دولت اعتقاد دارد تصميم گيري در مركز، تصميم گيري كامل و جامعي نيست. سعيدلو تاكيد كرد: كاستي هاي سفرهاي استاني را در دور دوم جبران مي كنيم. وي افزود: سفرهاي استاني با اهدافي معين صورت مي گيرد و هدف آن كارشناسي دقيق و نزديك مسائل و مشكلات هر استان است و براي سفرهاي دور دوم طراحي هاي جديدي صورت گرفته كه به وقت خود اعلام خواهد شد.
مسئول پيگيري و طراحي سفرهاي استاني رئيس جمهوري تصريح كرد: در طراحي جديد نظارت تقويت شده و بيشتر به اعتباراتي كه به استا  ن ها داده شده توجه خواهد شد و از استانداران و مسئولين استاني عملكرد آنها را خواهيم خواست و انگيزه و سرعت آنان در انجام وظايف محوله را ارزيابي خواهيم كرد.
سعيدلو در خاتمه تصريح كرد: گزارش عملكرد مسئولان استاني درباره مصوبات هيأت دولت، در سه استان خراسان جنوبي، ايلام و سيستان و بلوچستان توسط معاون اول رئيس جمهور به هيأ ت دولت ارائه شده است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |