شنبه ۱۶ دي ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۷۶ - Jan 6, 2007
عضو كميسيون اصل 90 با اعلام شكايت از تأمين اجتماعي:
چرا مصوبه افزايش حقوق بازنشستگان
هنوز اجرايي نشده است؟
گروه اجتماعي- عضو كميسيون اصل 90 مجلس از سازمان تأمين اجتماعي به دليل عدم اجراي مصوبه مجلس در افزايش حقوق بازنشستگان به اين كميسيون شكايت كرد.
به گزارش فارس حسين اسلامي نماينده مردم ساوه و رئيس كميته اقتصادي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي درباره شكايتش گفت: سازمان تأمين اجتماعي به مصوبه مجلس مبني بر افزايش پايه حقوق بازنشستگان به 200 هزار تومان اعتنا نكرده و آن را اجرا نمي كند.
وي تصريح كرد: بر اين اساس، از سازمان تأمين اجتماعي شكايت شده و اين موضوع در كميسيون در دست بررسي است.
اسلامي گفت: اجراي مصوبات مجلس توسط دستگاه اجرايي الزامي است و به همين دليل سازمان تأمين اجتماعي بايد اين مصوبه را اجرا كند.
به گزارش همشهري با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال جاري نگراني بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي نسبت به بي اعتنايي اين سازمان مبني بر افزايش حقوق حداقلي بيشتر شده است.
پيش از اين سازمان تامين اجتماعي با دستاويز قرار دادن اين دليل كه بالا بردن حقوق بازنشستگان به اين ترتيب در وظايف سازمان تامين اجتماعي تعريف نشده است، از دولت خواسته بود تا بار مالي اين افزايش را همه ساله به سازمان تامين اجتماعي بپردازد.
در واقع اين سازمان تنها در صورتي حاضر به پرداخت حقوق اضافه به بازنشستگان شده بود كه بار مالي آن بر دوش دولت باشد.
دولت نيز با تكيه بر غير دولتي بودن اين سازمان عملاً مسووليت را متوجه تامين اجتماعي ساخته است.
كشمكش ميان اين دو از كه از ابتداي سال جاري و به دنبال افزايش حداقلي حقوق بازنشستگان سازمان بازنشستگي كشوري آغاز شده بود، همچنان با فراز و فرودهايي ادامه دارد. داوود مددي، مدير عامل سازمان تامين اجتماعي، در زمان وزارت پرويز كاظمي در وزارت رفاه و تامين اجتماعي با انتقاد از اينكه كاظمي حاضر نيست پيشنهادي مبني بر تامين اضافه بار مالي به دولت ارايه كند، وي را به كم كاري متهم مي كرد.
اما پس از تصاحب وزارت رفاه توسط عبدالرضا مصري نيز اين گره گشوده نشد.
سر انجام مجلس پرداخت اين ديون را وظيفه سازمان تامين اجتماعي دانست. اما باز اين گره گشوده نشد و اكنون با شكايت نماينده مجلس، وارد مرحله جديدي شده است.

مديركل امور اجتماعي استانداري تهران خبر داد
آغاز انگشت نگاري از متكديان براي شناسايي مجرمان
009183.jpg
ايسنا : مديركل امور اجتماعي استانداري تهران از نصب دستگاه انگشت نگاري در مجتمع جمع آوري متكديان استان تهران از هفته آينده خبر داد. ابراهيم رضواني در توضيح علت اين اقدام، بر مشخص شدن سابقه  متكديان مجرم تاكيد كرد.
وي ضمن رد برخي شايعه ها در خصوص متوقف شدن طرح جمع آوري متكديان اظهار داشت: نه تنها اين طرح متوقف نشده، بلكه شهرداري با برنامه ريزي دقيق تري آن را پيگيري و در جهت شناسايي، جذب و تحويل متكديان به مجتمعهاي نگهداري بسيار گسترده تر عمل مي كند.
وي آخرين آمار دستگيري متكديان تا كنون را 3هزار و 625 نفر اعلام كرد كه جذب مجتمع نگهداري متكديان شده اند و در مورد بيشتر آنها تصميم گيري شده است. رضواني افزود: در حال حاضر 247 نفر در مركز اسلامشهر، 125 نفر در مجتمع لويزان و در مجموع 397 نفر از كل متكديان جمع آوري شده، هنوز تعيين تكليف نشده اند و در محل مجتمع، باقي مانده اند.
وي خاطر نشان كرد: 463 نفر از متكدياني كه براي آنها حكم صادر شده به بهزيستي، 287 نفر به كميته امداد امام خميني (ره) ، 168 نفر به مركز قرچك، 28 نفر به قزل حصار، 121 نفر به اوين فرستاده و 177 نفر آنها نيز با نيابت قضايي آزاد شده اند. وي با اشاره به دستگيري چند باره اعضاي باندهاي تكدي گري در استان تهران گفت: اغلب اين متكديان در هر بار دستگيري خود را با نام جعلي و مستعار معرفي مي كنند و اين مساله در گذشته باعث اشتباه و گمراهي ما و ماموران انتظامي و قضايي مي شد ؛ لذا براي جلوگيري از اين اختلال، شهرداري تهران اقدام به خريد دستگاه انگشت نگاري كرده است و به محض ورود مجرمان به مجتمع، سابقه دار بودنشان مشخص خواهد شد. وي در عين حال از مردم خواست كه با مشاهده متكديان در هر نقطه از شهر، موضوع را به شماره 137 اطلاع دهند.

دولت در كنار
توزيع سهام عدالت
بدهي خود را
به تأمين اجتماعي بپردازد
گروه اجتماعي- دولت در كنار توزيع سهام عدالت، بهتر است بدهي خود را هم به سازمان تامين اجتماعي بپردازد.
رمضانعلي صادق   زاده، نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي، با طرح اين موضوع گفت: بايد توجه كنيم كه وقتي بنيه مالي تامين اجتماعي قوي و خوب شود، خدمات و مستمري بهتر و بالاتري به بيمه شدگان و مستمري بگيران زير پوشش خود مي پردازد و اين باعث رفاه اجتماعي مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي، صادق زاده در باره نقش دولت در سازمان تامين اجتماعي گفت: به دليل اينكه دولت سهمي در سازمان تامين اجتماعي ندارد؛ از اين رو، تامين اجتماعي يك سازمان عمومي غير دولتي است كه تمام دارايي ها و سهم اين سازمان متعلق به بيمه شدگان است.
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در حالي از دولت خواسته است تا در كنار اعطاي سهام عدالت بدهي خود را به سازمان تامين اجتماعي بپردازد كه پروژه واگذاري سهام عدالت از سوي بسياري كارشناسان طرحي غير اقتصادي خوانده شده است.
بر اساس اظهار نظر بسياري از كارشناسان اقتصادي، واگذاري اين سهام به شكل كنوني آن نمي تواند راهگشايي مناسب براي حل مشكلات اقتصادي مردم باشد.

مرحله دوم طرح نگهداري معتادان
در اردوگاه هاي ناجا اجرايي مي شود
گروه اجتماعي - دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر استان تهران، گفت: با ابلاغ ستاد مبارزه با مواد مخدر، فاز دوم طرح جمع ژآوري، نگهداري و درمان معتادان پرخطر و خياباني در اردوگاه ژهاي تحت امر نيروي انتظامي اجرايي مي ژشود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد مبارزه با مواد مخدر رضا آقاعليخاني، دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر استان تهران، گفت: در حال حاضر فاز اول درمان معتادان پرخطر در مراكز درماني بهزيستي و دانشگاه ژهاي علوم پزشكي استان تهران در حال اجراست. وي افزود: فاز دوم نگهداري معتادان پرخطر به فعاليت ژهاي اردوگاه ژهاي نيروي انتظامي مربوط مي ژشود و معتاداني كه به مراكز ترك اعتياد مراجعه نكرده ژاند، توسط نيروي انتظامي دستگير و در اين اردوگاه ژها نگهداري خواهند شد.
آقاعليخاني خاطرنشان ژكرد: سقف زماني براي اجراي فاز اول طرح نگهداري معتادان پرخطر و شروع مرحله دوم طرح و فعاليت اردوگاه ژهاي نيروي انتظامي توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر مشخص خواهد شد. وي با اشاره به اين كه مراكز ترك اعتياد دولتي و طرف قرارداد بايد براي شش هزار نفر ظرفيت ژسازي كنند، يادآور شد: اين مراكز در تهران ظرفيت ژ پذيرش شش هزار معتاد پرخطر را خواهند داشت و به معتاداني كه به اين مراكز مراجعه مي ژكنند، كارت ويژه ژاي ارائه خواهد كرد كه با داشتن اين كارت از تعقيب ماموران نيروي انتظامي مصون خواهند بود.

پليس تلفن همراه
هيچ ارتباطي به نيروي انتظامي ندارد
گروه اجتماعي  جانشين رئيس پليس كشور در خصوص پليس تلفن همراه اظهار داشت: پليس تلفن همراه هيچ ارتباطي به نيروي انتظامي ندارد و شهروندان مي توانند در صورت برخورد با اين گونه افراد سريعا با پليس 110 تماس بگيرند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس ، سردار ذوالفقاري در خصوص توزيع فيلم هاي خانوادگي و خصوصي ضمن هشدار به خانواده ها و شهروندان نسبت به اين گونه فيلم ها گفت : خانواده ها و شهروندان بايد در مجالس و محافل خصوصي خود نسبت به اين موضوع توجه بخصوصي داشته باشند.جانشين رئيس پليس كشور با تاكيد بر آگاهي شهروندان به سيستم هاي فني روز دنيا افزود : بايد با افرادي كه در زمينه توزيع و انتشار فيلم هاي خصوصي و خانوادگي فعاليت مي كنند ، به شدت برخورد شود كه نيروي انتظامي با بسيج نيروهاي خود به شدت با اين گونه افراد برخورد مي كند.
سردار ذوالفقاري گفت : متاسفانه خيلي از شهروندان تصور مي كنند با حذف فيلم ضبط شده در موبايل آن را معدوم مي كنند در حالي كه آنها اشتباه مي كنند و فيلم در حافظه موبايل باقي مي ماند. جانشين رئيس پليس كشور تصويب قوانين محكم و برخورد شديد قوه قضائيه با اين گونه افراد را يكي از خواسته هاي مهم نيروي انتظامي ذكر كرد.

در همايش پليس زن و توسعه امنيت عمومي عنوان شد
ضرورت راه اندازي كلانتري زنان
009186.jpg
گروه اجتماعي - جانشين رئيس پليس كشور گفت: با توجه به شرايط جامعه و حضور زنان در عرصه هاي اجتماع ، ضروري است در آينده كلانتري زنان در كشور راه اندازي شود.
به گزارش مهر، سردار حسين ذوالفقاري در همايش علمي كاربردي پليس زن و توسعه امنيت عمومي كه روز پنج شنبه در دانشگاه علوم انتظامي برگزار شد ، به 2 برابر شدن جمعيت كشور پس از انقلاب اشاره كرد و افزود: ميزان حضور زنان در اجتماع بيش از 10 برابر شده است.به گفته وي ، جرائم زنان از آن زمان تا كنون 13 درصد افزايش داشته و 5/3 درصد زندانيان را زنان تشكيل مي دهند.
ذوالفقاري با بيان اينكه گسترش شهرنشيني از 34 درصد به 65 درصد رسيده است ، گفت: جرائم اقتصادي ، مواد مخدر ، سرقت ، جرائم اخلاقي و... به نوعي پيش مي رود كه محدوديت هاي سني را كاهش مي دهد.وي خاطر نشان كرد: متاسفانه به علت عدم وجود بازرس زن ، بسياري از جرايم همچون مواد مخدر ، سلاح و... از طريق زنان صورت مي گيرد؛ به گونه اي كه همه اين موارد باعث شده است كه ضرورت به كارگيري زن در پليس دو چندان شود.
رئيس مجتمع آموزشي كوثر نيروي انتظامي نيز در اين همايش گفت : منابع موجود در خصوص پليس زن در ايران به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد و محققان براي يافتن منابع با كمبودهاي بسيار جدي مواجه هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس فريبا شايگان رئيس مجتمع آموزشي كوثر ( پليس زن ) نيروي انتظامي در خصوص برگزاري اين همايش گفت : ايده برگزاري اين همايش اگرچه از مدتها قبل وجود داشته است ولي بعد از مراسم دانش آموختگي پليس زن در اواخر اسفند 84 و انعكاس خوب رسانه اي آن ، به طور جدي تر مطرح شد و بر آن شديم كه در سال 85 به معرفي علمي پليس زن بپردازيم.
رئيس مجتمع آموزشي كوثر، پليس زن و ضرورت هاي سازماني ، پليس زن از ديدگاه اسلام ، ويژگي پليس زن مسلمان ، آسيب شناسي پليس زن را از محورهاي اين همايش ذكر كرد و افزود: نقش پليس زن در امنيت عمومي ، پليس زن و كاركردهاي اجتماعي، مطالعه تطبيقي پليس زن در كشورهاي مسلمان و غيرمسلمان از ديگر محورهاي اين همايش به شمار مي آيد.

با مردم
بلوك هاي نيمه كاره
بلوك هاي كاج غربي و شرقي در مجتمع مسكوني الزهرا در باغ فيض پونك، نيمه كاره مانده است، به طوري كه ساكنان اين بلوك ها به علت دسترسي نداشتن به آب لوله كشي از آب چاه استفاده مي كنند. خواستار حل اين مسأله هستيم.
جمعي از ساكنان
حق مسكن پرداخت نشده
حق مسكن كارگران بهزيستي استان تهران هنوز پرداخت نشده، در حالي كه در ساير نقاط كشور حق مسكن پرداخت شده است.
حسين علي دوست- تهران
نظام هماهنگ پرداخت
اميد است با اجراي نظام هماهنگ پرداخت، تبعيض و مشكلاتي كه اكنون در مورد حقوق دريافتي بازنشستگان كشوري و لشكري وجود دارد، برطرف شود.
جواد سيگارودي- اصفهان
گراني و اقشار كم درآمد
گراني ميوه و ارزاق عمومي مسأله اي جدي است كه بايد براي حل آن چاره انديشي شود. با عنايت به اين واقعيت كه اقشار كم درآمد را از دستيابي به اين كالاهاي ضروري محروم مي كند.
الف. هوشمند- اسلام شهر
بهداشت مدارس
كم توجهي به بهداشت مدارس دخترانه در مواردي منجر به شيوع انگل هاي خطرناك مثل شپش شده است. مسئولان محترم مي توانند به عنوان نمونه مدرسه آزادي در منطقه 14 را مورد بررسي قرار دهند.
شيوايي- تهران
اول تأمين حمل و نقل عمومي و...
جلوگيري از فعاليت خودروهاي سواري مسافر بر كه از سوي برخي مسئولان اعلام شده است، در حال حاضر با توجه به كمبود وسايل نقليه عمومي امكان پذير نيست و اگر اين خودروها از صحنه حمل و نقل شهري كنار بروند، مسلماً عده زيادي از مسافران سرگردان خواهند شد. زماني مي توان چنين طرحي را به صورت قانونمند به اجرا در آورد كه اولاً شبكه مترو در تهران تكميل و پاسخگوي نياز شهروندان شود و ثانياً اتوبوس و تاكسي به اندازه كافي در خدمت جمعيت رو به افزايش كلان شهر تهران باشد.
علي بخشايشي- تهران
در انتظار پاداش آخر خدمت
در حالي كه بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان ها پاداش پايان خدمت خود را دريافت نموده اند، در تهران هنوز اين پاداش پرداخت نشده است.
مهين هاشمي- تهران
پيش شرط براي تحويل مدارك
دانشگاه آزاد اسلامي واحد كاشان براي تحويل مدرك فارغ التحصيلي فرزندم كه 6 ماه ديرتر براي گرفتن آن مراجعه كرده، مبلغي معادل شهريه يك ترم را مطالبه كرده است، از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي رسيدگي به اين امر را خواستارم.
سيدهاشم قمصري-كاشان
ثبت به موقع پرداخت ها
@ بهتر است شركت مخابرات، پرداخت به موقع بدهي مشتركين تلفن همراه را در سوابق مربوطه ثبت كند تا اين قبيل مشتركان نيازمند مراجعه به دفاتر امور مشتركين براي پرداخت وجه نباشند.
ح. زارعي- تهران
در مورد اتباع خارجي
اخيراً عده اي از اتباع افغاني، خانواده هاي خود را در بعضي از باغ هاي كرج سكونت داده اند. آيا اين جابه جايي مورد توجه دستگاه هاي ذي ربط است.
محمد قرباني- كرج

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |