دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۰ - Aug 28, 2006
مراسم تجليل از نخبگان هسته اي ديشب با حضور رئيس جمهوري برگزار شد
سمفوني افتخار براي نخبگان هسته اي
فرهاد فخرالديني، ديشب در تالار وحدت ، قطعه «انرژي هسته اي» ساخته كامبيز روشن روان را در تجليل از آنان اجرا كرد
گروه سياسي- ديشب اركستر ملي ايران، به افتخار تلاش گران عرصه فن آوري هسته اي نواخت.
تالار وحدت، در مراسمي با حضور رئيس جمهوري، پذيراي تعدادي از نخبگان هسته اي بود و «فرهاد فخرالديني»، قطعه «انرژي هسته اي» ساخته «كامبيز روشن روان» را در تجليل از آنان اجرا كرد.
اين سمفوني كه براي نخستين بار شنيده مي شد، در ۹ دقيقه با شعري از «عليرضا قزوه و مولودي محمدعلي كياني نژاد» نواخته شد.
در اين مراسم، رئيس جمهوري نشان هاي مخصوص كشوري را به پاس سال هاي مجاهدت گمنام به نخبگان فن آوري هسته اي اهدا كرد.
جمع زيادي از مسئولان كنوني و پيشين كشور در مراسم تالار وحدت حضور داشتند. تجليل از نخبگان هسته اي يك روز پس از افتتاح مجتمع توليد آب سنگين اراك، برگزار شد.
گزارش اين مراسم را در شماره فردا بخوانيد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي:
گروه۱+۵ به دنبال تحريم ايران نباشد
گروه سياسي- دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: اگر كشورهاي ۱+۵ تمايل به همكاري با ايران دارند، نبايد به دنبال تحريم ايران باشند.
علي لاريجاني كه شنبه در جمع مديران رسانه ملي حاضر شده بود و به پرسش آنان درباره پرونده هسته اي پاسخ مي داد، تأكيد كرد: ما نمي خواهيم به بازي باخت- باخت وارد شويم، آنها اگر از در تعامل وارد شوند، نتيجه كار به طور مسالمت آميز به دست خواهد آمد. وي با اشاره به بسته پيشنهادي كشورهاي ۱+۵ خطاب به اين كشورها گفت: «با كسي كه مي خواهيد همكاري جامع و درازمدت داشته باشيد نبايد از در محروم سازي وارد شويد. در اين صورت، ما احساس خواهيم كرد كه شما از ارائه پيشنهادهايتان منظور ديگري داريد.»
دبير شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: «اين كار شما يعني اين كه حق ايران را محترم مي شماريد به شرط آن كه ايران از آن استفاده نكند! اگر مسير تعامل در پيش گرفته شود هم به نفع آنها خواهد بود و هم ما.»
وي همچنين در پاسخ به اين سئوال كه پس از ارائه پاسخ ايران به بسته پيشنهادي، برخي از رسانه هاي غربي به نقل از مقامات اروپايي اعلام كردند كه ظرف روزهاي آينده امكان دارد ملاقاتي در سطح رسمي بين طرفين صورت پذيرد، نظر شما در اين باره چيست؟ تأكيد كرد در هنگام تحويل پاسخ در روز سه شنبه ۲۲ اوت به نمايندگان ۱+،۵ اعلام كرديم كه ما براي انجام مذاكرات از فرداي آن روز آماده ايم. پس از آن در تماس هايي كه با مقامات گوناگون در گروه ۱+۵ داشته ايم، رسماً آمادگي خود را جهت آغاز مذاكرات جدي با ۱+۵ تكرار نموده ايم.
مايلم در همين جا بار ديگر تأكيد نمايم كه ايران جهت انجام مذاكرات سازنده و عادلانه در خصوص همه مسائل فيمابين از جمله مسئله هسته اي در سطح وزراي خارجه ۱+،۵ در هر زمان و مكاني آمادگي كامل دارد.
واكنش آمريكا
خبرگزاري فرانسه نوشت، در حالي كه ايران كارخانه جديد توليد آب سنگين را افتتاح كرد، كاخ سفيد با خويشتن داري اعلام كرد كه آمريكا در حال مشاوره با شركاي خود درباره اقدام بعدي است.
دانا پرينو، معاون سخنگوي كاخ سفيد شنبه گفت: همان طور كه گفته ايم در حال بررسي پاسخ ايران و مشاوره با شركاي مان در ۱+۵ درباره گام هاي بعدي هستيم. سخنگوي كاخ سفيد افزود: ما همگي در هدف مان مبني بر جلوگيري از دستيابي ايران به قابليت تسليحات هسته اي سهيم هستيم.
گفت وگوي چين و آمريكا
وزير امور خارجه چين و همتاي آمريكايي اش درباره برنامه هسته اي ايران گفت وگو كردند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، لي ژائو شينگ، وزير امور خارجه چين و كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا روز شنبه در تماسي تلفني آخرين تحولات مربوط به برنامه هسته اي ايران و روش هاي ارتقاي روابط دوجانبه ميان پايتخت هاي شان را مورد بررسي قرار دادند.
پيش دستي ايران
يك روزنامه آمريكايي به نقل از مدير مركز مطالعات ايران معاصر در مسكو با اشاره به افتتاح كارخانه توليد آب سنگين اراك نوشت: ايران مي خواهد پيش از هرگونه تصميم گيري جامعه جهاني براي تحريم اين كشور، اعلام كند كه به چرخه سوخت دست يافته است.
روزنامه لس آنجلس تايمز نوشت: ايران روز شنبه اعلام كرد كه به يك مرحله حساس ديگر در برنامه هسته اي دست يافته و به نظر مي رسد مشتاق بود فضايي محتوم را درباره دستيابي اش به فن آوري اتمي  ايجاد كند و اين در حالي است كه اين كشور به ضرب الاجل سازمان ملل براي تعليق عمليات غني سازي اورانيوم نزديك مي شود. اين روزنامه مدعي شد: هفته جاري هفته سياست هاي فشرده هسته اي براي تهران است. شوراي امنيت از ايران خواسته است تا روز پنج شنبه به پرسش هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي  پاسخ دهد. ايران علايمي  روشن ارسال كرده مبني بر آن كه از برآوردن درخواست هاي شوراي امنيت خودداري خواهد كرد.
پذيرش اين درخواست ها اقدام شوراي امنيت را متوقف خواهد كرد؛ اما به علت آن كه به نظر مي رسد ايران پيشنهاد را نپذيرفته باشد شوراي امنيت روز پنج شنبه تشكيل جلسه خواهد داد تا درباره قطعنامه ايران مذاكره كند. اين قطعنامه بيان مي كند كه گام بعدي تحريم هاي اقتصادي است.
تبليغات غرب
همزمان با شدت گرفتن بحران سازي هاي رسانه اي غرب محمد سعيدي معاون بين الملل سازمان انرژي اتمي  گفت: تبليغاتي كه غربي ها از روز شنبه، همزمان با افتتاح مجتمع آب سنگين اراك در خصوص پلوتونيوم كرده اند، صرفاً يك بازي تبليغاتي و سياسي است و ارتباطي با مسايل فني ندارد.
سعيدي افزود: تاسيساتي كه ديروز در اراك مورد بهره برداري قرار گرفت، بيش از هر چيز در مصارف پزشكي و درمان بيماري ها استفاده دارد كه مي تواند باعث رشد و ارتقاء بخش پژوهشي و تحقيقاتي كشور در اين زمينه شود و هيچ ارتباطي با بحث پلوتونيوم كه از سوي غربي ها مطرح شده، ندارد.
معاون بين الملل سازمان انرژي اتمي در عين حال تصريح كرد: در حال حاضر، در جمهوري اسلامي ايران، برنامه اي براي ساخت راكتورهاي تحقيقاتي آب سبك وجود ندارد. وي افزود: چنين تاسيساتي در كشور با وجود توليد كيك زرد در بندر عباس و در آينده نيز در يزد، تامين مواد اوليه يو اف ۶ در تأسيسات اصفهان و غني سازي در نطنز فرايند تامين مواد اوليه تكميل شده است.
حمايت از برنامه هسته اي
سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري سابق ايران كه در ژاپن به سر مي برد نيز بار ديگر تصريح كرد، تنها راه حل براي مسأله هسته اي ايران مذاكره همراه با حسن نيت است.وي در نشست خبري در حاشيه كنفرانس جهاني مذاهب براي صلح گفت: مطمئن هستم كه با مذاكره مي توان مانع از بروز بحران شد و قضيه را به نحوي كه براي دو طرف راضي كننده باشد، پايان بخشيد.
خاتمي افزود: اميدوارم به زودي شاهد اين باشيم كه منطق بر احساسات غلبه پيدا كند و شاهد شروع مذاكره براي حل مسأله باشيم.

در جلسه علني روز گذشته مجلس
لايحه جامع خدمت رساني به ايثارگران تصويب شد
013776.jpg
گروه سياسي - در حالي كه تعداد زيادي از جانبازان و ايثارگران جنگ تحميلي در اعتراض به لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران جلوي مجلس تجمع كرده بودند، نمايندگان مجلس اجراي آزمايشي اين لايحه را به مدت ۴ سال تصويب كردند.
غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس، پس از تصويب اين لايحه خطاب به ايثارگران مخالف اين لايحه گفت: راه اصلاح براي اين قانون باز است، تصور نكنند اگر مجلس رأي داد و لايحه نهايي شد، ديگر هيچ اصلاحي صورت نمي گيرد.
وي افزود: اين قانون مباحث متعددي دارد و تصويب آن را مجلس از آن جهت به صلاح دانسته كه مشكلات بسياري از ايثارگران مدتهاست در گرو تصويب اين لايحه است. تصويب اين لايحه توسط مجلس به معناي بي اعتنايي به اشكالات احتمالي نيست.
حداد ادامه داد: اگر اشكالي است به اطلاع دولت برسانيد، دولت مي تواند لايحه اصلاحي دهد يا خود نمايندگان طرح اصلاحي دهند تا مشكلات احتمالي رفع شود.
لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران طبق اصل ۸۵ قانون اساسي به كميسيون اجتماعي براي بررسي و تصويب ارجاع شده بود كه اين كميسيون پيشنهاد تصويب ۵ ساله را خواستار شده بود اما با درخواست نمايندگان اين پيشنهاد تنها براي ۴ سال به تصويب رسيد.
حسن كامران نماينده اصفهان در ابتداي جلسه خواستار مسكوت گذاشتن اين لايحه شد ولي مطابق آيين نامه داخلي مجلس چون اين درخواست نيازمند موافقت وزير يا معاون پارلماني وزارتخانه مذكور بود، اين درخواست به رأي گذاشته نشد.به هر حال پس از استماع سخنان مخالفان و موافقان اين لايحه، از مجموع ۲۱۳ نماينده حاضر در جلسه، ۱۲۹ نماينده به آن رأي موافق دادند.
ايثارگران و جانبازان معترض مقابل مجلس، علت اعتراض خود را قطع بخشي از حقوق ايثارگران شاغل عنوان مي كردند .
مجلس، اين هفته ميهمان دولت است
حميدرضا حاجي بابايي گفت: مجلس شوراي اسلامي اين هفته ميهمان هيأت دولت خواهد بود.
اين عضو هيأت رئيسه افزود: قرار است به مناسبت هفته دولت سه شنبه اين هفته بعد از نماز مغرب و عشا ميهمان دولت باشيم. در اين جلسه كه به ميزباني دولت برگزار مي شود گزارش از عملكرد دولت براي نمايندگان قرائت خواهد شد.
اثبات حسن نيت غربي ها
حداد عادل تاكيد كرد: پاسخ ايران به بسته پيشنهادي ۱+۵ نشانه آمادگي كشور ما بر حل و فصل اين مساله از طريق مذاكره است.
رئيس مجلس كه در آغاز جلسه علني روز گذشته سخن مي گفت افزود: كما اينكه نفس ارسال آن بسته پيشنهادي از جانب كشورهاي ۱+۵ نيز به معناي گشوده شدن باب مذاكره بود، منتهي به دلايلي كه قبلا به آنها اشاره كرده ام ناگهان در هنگامه جنگ لبنان اين راه متوقف شد و پرونده ايران به شوراي امنيت رفت و قطعنامه اي صادر شد.
وي تاكيد كرد: حال ايران مجددا باب مذاكره را مفتوح كرده است و در عين حال كه بر استفاده از حق مسلم خود اصرار دارد، اما آماده است تا هم مذاكرات آغاز شود و هم ابهامات بسته پيشنهادي برطرف شود.
حداد افزود: اگر واقعا مايلند مشكل حل شود و همچنين اگر ابهاماتي در فعاليت هاي ايران مي بينند و براي اعتمادسازي هنوز مسائلي دارند آن مسائل مطرح شود و مذاكره شروع شود. حال نوبت آنهاست كه حسن نيت خود را اثبات كنند.
رئيس مجلس همچنين با اشاره به رزمايش ضربت ذوالفقار گفت: اين رزمايش ها تهديدي براي هيچ كشوري نيست و جنبه دفاعي داشته و حكايت از اقتدار نظام و عزم نيروهاي مسلح براي دفاع از كشور دارد.
اختلاف بين رئيس مجلس و اعلمي
حداد عادل پس از قرائت تذكرات كتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي گفت: آقايان اعلمي و سيدجلال حسيني براي بيان تذكر اعلام آمادگي كرده اند.
وي با اشاره به اينكه تنها طبق آيين نامه تذكراتي قابل طرح است كه به نحوه اداره جلسه علني مربوط شود، از اين دو نماينده خواست تنها در اين محدوده تذكر خود را مطرح كنند.
سپس اعلمي گفت: تذكرات مجلس طي ۶ سال گذشته به روال عادي بود اما رئيس مجلس بر آنچه مربوط به اداره جلسه است تاكيد دارد و اين نشان مي دهد كه رئيس مجلس از كنار آيين نامه بي توجه عبور مي كند.
حداد عادل هم خطاب به اعلمي گفت: بنده و شما در خصوص آيين نامه اختلاف نظر داريم!
طرحي كه دوباره در دستور كار
قرار مي گيرد
طرح صيانت جامعه در برابر مفاسد اقتصادي كه چندي پيش در جلسه علني مجلس مطرح و موفق به كسب رأي نمايندگان نشده بود، دوباره در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت. مطابق اين طرح قرار بود اموال تعداد بيشتري از مديران نظام قبل و بعد از مسئوليتشان مورد رسيدگي قرار بگيرد كه نمايندگان به علت اشكالات موجود در اين طرح به آن رأي منفي دادند.يك منبع آگاه پارلماني در اين زمينه به خبرنگار ما خبر داد كه ۱۱۰ نماينده نامه اي را امضاء كرده اند و در آن خواستار شده اند كه اين طرح دوباره در دستور كار مجلس قرار بگيرد و احتمالا بعد از تعطيلات تابستاني مجلس، دوباره به اين طرح رسيدگي خواهد شد.
آخرين موضع گيري هاي هسته اي نمايندگان
اظهارات اخير محمدرضا باهنر در خصوص مسائل هسته اي و ساختن بمب اتم موجب شده بود تا تعداد زيادي از نمايندگان روز گذشته در اين خصوص اعلام نظر كنند.
كاظم جلالي در اين رابطه با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي گفت: در دكترين ايران استفاده غيرصلح آميز از انرژي هسته اي هيچ جايگاهي ندارد.
مخبر كميسيون امنيت ملي با تاكيد بر اينكه ايران حاضر نيست مردم بيگناه حتي در تل آويو هم مورد آزار و اذيت قرار بگيرند افزود: سخن اخير باهنرخطاب به جامعه جهاني بوده است به اين ترتيب كه اين نحوه برخورد غيرمعقول و غيرمنطقي با مردم ايران طبعا مي تواند افكار عمومي جامعه ما را به سمت و سويي سوق بدهد كه در آن صورت به نفع هيچ كسي نخواهد بود. از سوي ديگر نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس هم گفت: در آينده نزديك غني سازي اورانيوم را از ۵/۴ درصد فعلي به ۹درصد افزايش خواهيم داد تا در مصارف صنعتي مورد استفاده قرار بگيرد.
رودكي تصريح كرد: به زودي تعداد دستگاههاي سانتريفيوژ از ۱۶۴ دستگاه به سه هزار دستگاه افزايش پيدا خواهد كرد.
نايب رئيس دوم مجلس تاكيد كرد: هيچ انسان هوشمند و بدون غرضي نيست كه در عملكرد موفق دولت به ويژه در عرصه سياست خارجي و موقعيت هايي كه به دست آورده است كمترين ترديدي داشته باشد.
ابوترابي فرد كه در حاشيه نمايشگاه تعاون در مجلس سخن مي گفت افزود: دولت در عرصه تعاملات خود در فعاليت هاي صلح آميز هسته  اي از موضع برتر و مديريت پروژه عمل كرده و همچنين در تحكيم نقش ايران در خاورميانه گام هاي بسيار مثبتي را برداشته است.

هيأت دولت مهرماه به استان تهران مي آيند
محمود احمدي نژاد در حاشيه مراسم افتتاح سد مخزني و نيروگاه غرقابي طالقان گفت: سفر استاني هيات دولت به استان تهران مهرماه انجام مي شود.
رئيس جمهوري هنگام بازگشت از مراسم افتتاح سد طالقان در جمع گروهي از مردم كه در حاشيه اين مراسم حضور داشتند افزود: در دولت تصويب مي كنيم كه طالقان به يك منطقه ويژه گردشگري تبديل شود.
وي همچنين در مراسم افتتاح نخستين نيروگاه غرقابي جهان در طالقان خاطرنشان كرد: اگر بتوانيم زمان اجرايي پروژه ها را كوتاه كنيم و با تهيه منابع، فعاليتها را دو برابر كنيم و حركت اقتصادي و زيربنايي را شتاب دهيم، كشور زودتر به توسعه و پيشرفت خواهد رسيد.
اسلام مكتبي پاسخگو به همه نيازهاي بشر است
محمود احمدي نژاد در ديدار اعضاي پژوهشكده مهدويت نيز دين اسلام را يك مكتب كامل و پاسخگو به همه نيازهاي بشري و ديدگاه ها و طبع هاي مختلف انساني دانست و افزود: ائمه معصومين از جمله حضرت امام زمان(عج) به عنوان تجلي كامل و عملي دين اسلام، مظهر اسماء الهي و واسطه فيض الهي هستند و فيض الهي هيچ محدوديتي ندارد و هرچه بيشتر در اين عرصه وارد شويم راههاي جديدي گشوده مي شود. رئيس جمهوري با اشاره به سرعت تحولات جهاني و واردشدن بشر به مرحله جديدي از زندگي گفت: امروز احساس نياز بشريت به يافتن روشهاي زندگي مبتني بر محوريت عدالت، معنويت، صلح و انسانيت روزافزون است.

در مرحله جديد ضربت ذوالفقار انجام شد
آزمايش موفق سامانه موشكي نيروي دريايي
013779.jpg
گروه سياسي - مرحله اول رزمايش ضربت ذوالفقار نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با موفقيت كامل و با دستيابي به همه اهداف به پايان رسيد.
امير دريادار حبيب سياري جانشين نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: در مرحله نخست رزمايش نيروي دريايي نمايش موفقي از توانمندي نيروهاي كماندو و تفنگداران دريايي و همچنين آزمايش تجهيزات مدرن خود را ارائه كرد.
وي همچنين از آزمايش موفق موشك هوشمند، دوربرد و فوق مدرن ثاقب خبر داد. سياري افزود: اين موشك داراي تخريب بسيار بالا و قابل پرتاب از كليه سامانه هاي شناور است.
در ادامه اين رزمايش نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تعداد ديگري از موشك هاي پيشرفته خود را به كار خواهد گرفت.
امير سياري استفاده از تاكتيك جديد و بهره گيري از راهبردهاي عملياتي جديد، توانايي اجراي انبوه پرتاب موشك از يگان هاي سطحي و ساحل به دريا با برد زياد، دقت تير و قدرت بالاي اين موشك ها و سيار و چابك بودن سامانه هاي پرتاب موشك به عنوان ويژگي هاي بارز اين مرحله از رزمايش ضربت ذوالفقار عنوان كرد.
سخنگوي رزمايش ضربت ذوالفقار اعلام كرد: اين رزمايش پيام صلح و دوستي براي ملت هاي دنيا به خصوص كشورهاي همسايه دارد و ايران به همراه همسايگان خود توانايي حفظ امنيت خليج فارس را داراست و نيازي به بيگانگان در خليج فارس نيست.
وي در پايان تأكيد كرد كه اين رزمايش تنها بخشي از توانمندي هاي دلاوران نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران را به نمايش مي گذارد.

حداد عادل:
بايد ببينيم جهان به كدام سمت مي رود
ايرنا: غلامعلي  حداد عادل  رييس  مجلس  شوراي  اسلامي  گفت : دانشمندان  جوان  و مؤمن  زمينه ساز جهش  علمي  كشور هستند.
حداد عادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي كه  عصر ديروز در نشست  بررسي  نقش  زيست  فناوري  و نانو فناوري  در توسعه  كشور در كميسيون  آموزش  و تحقيقات  مجلس  شوراي  اسلامي  سخن  مي گفت ، با بيان  اين كه  هر وقت  دين  با انگيزه هاي  ايماني  و معنوي  پشت  امري  قرار گيرد دستاوردها افزايش  مي يابد،  افزود: دانشمندان  جوان  و متدين  الآن  مي خواهند با انگيزه  ديني  و با قصد خدمت  به  كشور كار كنند، لذا ما وظيفه  داريم  به  عنوان  نماينده  امكانات  مورد نياز را در اختيار آنان  قرار دهيم .
وي  اظهار داشت : يك صد سال  پيش  اتفاق  بزرگي  افتاد و آن  دستيابي  بشر به  اتم  و آگاهي  از ساختمان  اتم  بود و اين  افق  اتمي  كه  به  روي  انسان  گشوده  شد تا امروز ادامه  پيدا كرده  و امروز نظير آن  اتفاق  در مقياس  دروني تر از اتم  اتفاق  مي افتد.
حداد عادل  افزود: در بخش  زيستي ، زيستي  فناوري  و در بخش  غيرزيستي  نانوفناوري  است  و بشر توانسته  سراغ  زيرساختهاي  هستي  و طبيعت  رود و خواص  مقياس  بزرگ  اشياء را كه  به  ريزترين  اجزاي  يك  موجود منتهي  مي شود را كشف  كند و با دستكاري  آن ، آثاري  در مقياس  بزرگ  ايجاد كند.
رئيس  مجلس  گفت :بايد نظارت  اين  باشد كه  ببينيم  جهان  به  كدام  سمت  مي رود و آيا وزارتخانه ها به  اين  سمت  مي روند يا نه  و آيا بودجه اي  كه  اختصاص  يافته ، درست  و به  جا مصرف  شده  يا نه  و اين  مظهر عالي  نظارت  است .

از سوي وزارت كشور اعلام شد
شرايط داوطلبان انتخابات مجلس
ثبت نام از داوطلبان انتخابات مياندوره اي مجلس در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات
و اسلام شهر و نيز دو حوزه بم و اهواز از ۱۵ مهرماه سال جاري آغاز مي شود
گروه سياسي - وزارت كشور با صدور اطلاعيه اي شرايط ثبت نام از داوطلبان و مراحل اجرايي انتخابات ميان دوره اي هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را اعلام كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور و براساس اين اطلاعيه، ثبت نام از داوطلبان انتخابات مياندوره اي مجلس در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر و نيز دو حوزه بم و اهواز از ۱۵ مهرماه سال جاري آغاز و همزمان با انتخابات مجلس خبرگان در روز ۲۴ آذرماه رأي گيري به عمل خواهد آمد.
داوطلبان به هنگام مراجعه براي ثبت نام موظفند اصل شناسنامه عكس دار، سه نسخه تصوير كليه صفحات شناسنامه، ده قطعه عكس جديد ۳ در ،۴ اصل و يك نسخه تصوير مدارك مبني بر رسيدگي به وضع مشموليت خود را كه مورد تأييد اداره وظيفه عمومي است و اصل و تصوير آخرين مدرك تحصيلي معتبر همراه داشته باشند و به مسئولين مربوط ارائه نمايند.
۲۷۵۰ ناظر براي انتخابات خبرگان
معاون اداره كل نظارت و امور استانهاي شوراي نگهبان گفت: ۲۷۵۰ نفر در كشور نظارت بر انتخابات خبرگان رهبري را بر عهده دارند.
به گزارش ايرنا محمد حسين كلاته هايي در بيرجند گفت: حدود ۸۸۸ هيات نظارت در كشور فعال هستند كه از اين تعداد ۵۵۰ هيات در بخش ها، ۳۰۸ هيات در شهرستان ها و ۳۰ هيات در مراكز استان ها مي باشند.وي افزود: نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي بر عهده مجلس و انتخابات خبرگان رهبري بر عهده شوراي نگهبان است.
وي گفت: با توجه به اين كه صندوق هاي اخذ رأي انتخابات شوراها در روستاهاي بيش از ۲۰ خانوار ثابت خواهد بود اميدواريم با تصميماتي كه اتخاذ مي شود، صندوق هاي اخذ رأي خبرگان رهبري هم در روستاها ثابت شود.
وي تعداد صندوقهاي اخذ رأي را در انتخابات گذشته مجلس خبرگان رهبري ۴۱ هزار صندوق ذكر كرد و افزود: از اين تعداد ۱۳ هزار سيار بودند.

باشگاه احزاب
شركت خانه احزاب در اجلاس احزاب آسيايي
سخنگوي خانه احزاب ايران از بررسي برنامه كاري هيات اعزامي خانه احزاب به اجلاس احزاب آسيايي در جلسه شوراي مركزي اين نهاد خبر داد.حميد قزويني در گفت وگو با ايسنا افزود: اجلاس احزاب آسيايي در ۹ سپتامبر با عنوان صلح و ثروت در سئول پايتخت كره جنوبي برگزار مي شود كه از ايران نيز هياتي از طرف خانه احزاب به نمايندگي از احزاب كشور در اين اجلاس شركت مي كند.
وي با بيان اين كه هيات اعزامي رئيس و دو نواب رئيس شوراي مركزي خانه احزاب را تشكيل مي دهد، گفت: هيات ايراني در سخنراني خود پيرامون وضعيت اقتصادي كشورهاي آسيايي و تلاش براي فقرزدايي از كشورهاي محروم آسيا مسائلي را مطرح مي كند.
اعتماد به نفس
«دولت نهم با اعتماد به نفس و امتياز ندادن به كشورهاي استكباري و نگاه مستقل به منافع و مصالح ملي، توانست اجماع جهاني عليه ايران را بشكند.»
محمدكاظم انبارلويي رئيس مركز سياسي حزب موتلفه اسلامي نيز با بيان مطلب بالا افزود: دولت نهم توانست يك اجماع جهاني عليه كشورهاي ۱+۵ توسط كشورهاي غيرمتعهد و اعضاي كنفرانس اسلامي كه متوجه فعاليت هاي صلح آميز ايران شدند، پديد آورد.
عدالت، اولويت اول
سخنگوي حزب اعتدال و توسعه در ارزيابي عملكرد دولت نهم گفت: اصولا كليت دولت هاي بعد از انقلاب مي بايست مورد تأييد قرار گيرند؛ چرا كه اين دولت ها بر اساس شرايط و مقتضيات انقلاب و نظام به قدرت رسيده اند و به نظر مي رسد در دولت نهم عدالت در اولويت نخست است
غلامعلي دهقان با اشاره به اولويت اول دولت ميرحسين موسوي كه به گفته وي، اداره دفاع مقدس بود، در عين حال به اولويت دولت  هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و گفت: اولويت اول دولت  هاشمي رفسنجاني عمران و سازندگي و جبران خسارت هاي وارده در پي جنگ بود و اولويت اول دولت سيد محمد خاتمي نيز گسترش آزادي هاي سياسي و پيشبرد پروژه توسعه سياسي، براي مشاركت هرچه بيشتر مردم بود.
شاخه زنان حزب مشاركت تشكيل شد
شاخه زنان جبهه مشاركت ايران اسلامي تشكيل و به كميسيون زنان اين حزب دو ماه وقت داده شد تا آيين نامه و ساختار آن را تعريف كند و به دفتر سياسي تحويل دهد.فاطمه راكعي رئيس كميته زنان جبهه مشاركت ايران اسلامي، با اعلام اين خبر به خبرنگار ايسنا، گفت: موضوع بعدي كه در كميته زنان جبهه مشاركت بررسي شد، دو انتخابات پيش رو و حضور زنان فعال حزب مشاركت در آنهاست. وي گفت: به نظر مي رسد با توجه به تجارب پيشين، اين دو انتخابات بسيار فعال تر از انتخابات گذشته برگزار شود و اصناف مختلف زنان نيز فعال تر شوند.
محروميت مجمع روحانيون مبارز از امكانات رسانه اي
مجيد انصاري عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در گفت وگوي مشروح با ايسنا گفت: متاسفانه مي توان ادعا كرد امكانات رسانه اي و اطلاع رساني آن گونه كه جامعه روحانيت و جامعه مدرسين از آن استفاده مي كنند، در اختيار مجمع روحانيون مبارز نيست، ما از اين محدوديت همواره رنج مي بريم و در صورتي كه تشكلي روحاني هستيم با رعايت همه  قوانين نظام، اما از بسياري تريبون هاي عمومي مثل نماز جمعه، مساجد و ديگر تريبون هاي سنتي روحانيت محروميم و تنها در مدت كوتاهي روزنامه سلام انعكاس دهنده نظرات مجمع بود. برخي كه من آنها را به حساب مسئولان عالي رتبه نمي گذارم به گونه اي عمل مي كنند كه گويا نزديكي برخي از حوزه هاي علميه و ائمه جماعات به ما نوعي خلاف و جرم است. از اين رو خيلي از اعضاي مجمع اصلا تريبوني ندارند و مورد بي مهري قرارمي گيرند.
اصلاحيه يك خبر
درپي چاپ خبري به نقل از احمد پيش بين نماينده مجلس در كميسيون ماده ۱۰ احزاب مبني بر عدم موافقت اين كميسيون با تمديد مهلت پروانه كانون بازنشستگان كشوري كه سال ۸۰ تقاضا كرده بودند، اين كانون طي نامه اي به دفتر روزنامه اعلام كرد كه پروانه فعاليت كانون بازنشستگان كشوري در سال ۸۲ تمديد شده است. اين كانون فعاليت خود را قبل از انقلاب آغاز كرده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه:
اروپا نبايد شرايط را پيچيده كند
سفر يك مقام وزارت خارجه ايران به عربستان
ايرنا: مهدي مصطفوي قائم مقام وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران براي ديدار با مقامات سعودي عصر ديروز وارد بندر جده عربستان شد و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه اين كشور قرار گرفت.
در مراسم استقبال از وي احمد دستمالچيان معاون سفارت ايران در رياض محسن مرتضايي فر سركنسول ايران و رئيسان نهادهاي ايراني مقيم جده نيز حضور داشتند. مصطفوي در سفر به عربستان با سعود الفيصل وزير امور خارجه اين كشور ملاقات كرد.
تبيين مواضع هسته اي جمهوري اسلامي ايران به ويژه پاسخ تهران به بسته پيشنهادي اروپا از محورهاي اصلي مذاكرات مصطفوي با وزير امور خارجه عربستان اعلام شد.
013773.jpg
گروه سياسي - نشست هفتگي خبرنگاران با سخنگوي وزارت امور خارجه مانند گذشته همراه با سئوالات متعدد خبرنگاران برگزار شد. افتتاح پروژه آب سنگين اراك، بهانه اي بود تا بيشتر سئوالات پيرامون موضوع هسته اي طرح و آصفي پاسخ دهد.
حميدرضا آصفي با اشاره به افتتاح پروژه توليد آب سنگين اراك اظهارداشت: بحث طرح آب سنگين ارتباطي به مسائلي كه از سوي رسانه ها مطرح مي شود نداشته و جزو حقوق جمهوري اسلامي ايران و گامي در جهت استفاده بيشتر از امكانات و توانمندي هاي كشور بوده است.وي خاطرنشان كرد: اتفاق خاصي رخ نداده و بحث آب سنگين نيز ارتباطي با پرونده هسته اي جمهوري اسلامي ايران ندارد؛ ضمن آنكه همكاري ما با آژانس در حال حاضر در بهترين سطح قرار دارد.به گزارش ايسنا، سخنگوي وزارت امورخارجه در ارتباط با انتشار برخي اخبار مبني بر كشف ۵ كيلوگرم پلوتونيوم در ايران گفت:  اين اخبار بيشتر جنبه رسانه اي دارد و بازرسان آژانس در ايران هستند و به كارشان ادامه مي دهند و ما نيز همكاري خوبي با آنها داريم.
معاون پارلماني وزارت امورخارجه با بيان اين كه با بازرسان فعاليت بسيار خوبي داريم، افزود: در حال حاضر ۲ بازرس آژانس در ايران هستند و از تاسيسات نطنز و جاهاي ديگر بازرسي مي كنند و هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
وي با بيان اينكه دولت نهم و هر دولت ديگري از ظرفيت هاي كشور استفاده مي كند، تصريح كرد: اجازه نمي دهيم به حقوقمان خدشه اي وارد شود. پروژه آب سنگين براساس همت كارشناسان و متخصصان ايراني به ثمر نشسته است.سخنگوي وزارت خارجه با تاكيد بر اينكه هيچ دولتي نمي تواند از اين دستاورد صرف نظر كند، گفت: اروپايي ها مي دانند اين بحث چيزي نيست كه شرايطي را به وجود آورد كه كار پيچيده شود.
راه برون رفت آسان است مگر بهانه جويي كنند
آصفي در پاسخ به اين سئوال كه طرف هاي مقابل پرونده هسته اي اعلام كردند كه پاسخ ايران داراي ابهاماتي است تاكيد كرد: پاسخ ما مبهم نيست و بسيار شفاف، گويا،  كامل و جامع است. اروپايي ها پاسخ را بخوانند و بعد پاي ميز مذاكره مي نشينيم و با هم صحبت مي كنيم. راه برون رفت بسيار آسان تر از آن است كه طرف ها فكر مي كنند، مگر اين كه دنبال بهانه جويي باشند.
به گزارش فارس، سخنگوي وزارت خارجه در خصوص ارزيابي خود از عكس العمل ها به پاسخ ايران به بسته پيشنهادي گروه ۱+۵ هم گفت: اين عكس العمل ها يكدست نبوده، آمريكايي ها مبهم برخورد كرده اند. در بين اروپايي ها نيز مواضع يكدست نبوده است.وي افزود: چين و روسيه از گفت وگو و ادامه مذاكرات و از ضرورت اجتناب از هرگونه اقدامي كه فضا را متشنج كند صحبت كرده اند. به هرحال مجموعه صحبت ها يكدست نبوده است. هر كشوري با ديدگاه خود صحبت كرده است به همين دليل فكر مي كنيم مذاكره جدي و كارآمد مي تواند ديدگاه ها را به هم نزديك كند.
آصفي به طرف اروپايي توصيه كرد كه حوصله به خرج دهد و با منطق با قضيه روبه رو شده و با درايت و تدبير به اين موضوع مهم بپردازد.
مواضع ما نسبت به اسرائيل تغيير نكرده است
سخنگوي وزارت خارجه در ارتباط با اظهارات رئيس جمهوري مبني بر اين كه ايران حتي براي اسرائيل هم تهديدي نيست گفت: مواضع ما نسبت به رژيم صهيونيستي ثابت و براساس منافعمان و همچنين واقعيات دنياست.
آصفي در ادامه اظهار داشت: آنچه كه رئيس جمهوري به آن اشاره كرد و پيرامون آن توضيح داد اين بود كه ما با سلاح هسته اي مخالفيم و به هيچ وجه دنبال آن نيستيم و اگر هم رژيم صهيونيستي به دروغ تبليغ مي كند كه ما در پرتو سلاح هسته اي درپي تهديد او هستيم، اين سخني بيهوده است.
گروه هاي اپوزيسيون نمي دانند سانتريفيوژ چيست!
سخنگوي وزارت خارجه در مورد ادعاهاي اخير گروه هاي اپوزيسيون در فرانسه مبني بر آزمايش ۱۵ سانتريفيوژ P2 توسط ايران تاكيد كرد: گروه هاي معاند و منافق براي اين كه گاهي وقت ها بگويند زنده هستند مطالبي را مي گويند و ما خيلي آن را جدي نمي گيريم.
معاون پارلماني وزارت خارجه همكاري ايران با آژانس را بسيار شفاف خواند و افزود: آنها اصلا نمي دانند سانتريفيوژ چيست، فكر مي كنند يك پيچ است كه مي شود آن را در جيب شلوار قايم كرد!

وزير كشور:
ناگفته هاي لايحه نظام جامع انتخابات را خواهم گفت
گروه سياسي- وزير كشور با بيان اين كه لايحه نظام جامع انتخاباتي ناگفته هايي دارد اظهار داشت: بيان اين ناگفته ها زودهنگام است اما در وقت خودش آنها را بيان خواهم كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي پورمحمدي كه در جمع كاركنان و بازنشستگان نمونه وزارت كشور و در مراسم جشن اعياد شعبانيه و گراميداشت هفته دولت و روز كارمند سخن مي گفت، ارائه لايحه ۱۶۰ ماده اي نظام جامع انتخاباتي را ميراثي ماندگار براي مردم، سازمان و رفتار سياسي كشور خواند و تأكيد كرد كه اين لايحه با استفاده از نظرات كارشناسي و مشاوره افراد مختلف با گرايش ها و سليقه هاي سياسي متفاوت تهيه شده و نگاه به آن كاملاً حرفه اي بوده و هيچ گونه اعمال نظر سياسي خاص در آن وجود نداشته است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |