دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۰ - Aug 28, 2006
پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايند:
محبوبترين بندگان خدا به نزد وي كسي است كه با بندگان او دلسوزتر و مهربانتر باشد.
(نهج الفصاحه، ص 115، ح 578)
امروز با حافظ
وز عمر مرا جز شب ديجور نمانده ست
بي مهر رخت روز مرا نور نمانده ست
چون صبر توان كرد كه مقدور نمانده ست
صبر است مرا چاره هجران تو ليكن
آب و هوا
013626.jpg

در شهر چه خبر
آغاز حراج فصلي
كاهش دماي هوا به فروشندگان پوشاك نزديك شدن زمان تغيير چهره ويترين ها و به نمايش گذاشتن پوشاك پاييزي را گوشزد مي كند.
جدا از برخي فروشنده ها كه چهارفصل را به اصطلاح در حراج به سر مي برند، سايرين خط زدن قيمت هاي پيشين را آغاز كرده اند تا در روزهاي اندك باقيمانده فصل گرما كاهش انگيزه شهروندان را براي خريد پوشاك تابستاني جبران كنند. اما نبود تعريف و قانونمندي خاصي براي عنوان حراج فروش اجناس بي كيفيت و داراي كپ نامناسب را هم زير عنوان حراج قرار داده است.

اجاق هاي آتش افروز
اجاق گازهاي قديمي كه فقط وسيله اي براي پخت و پز بودند جاي خود را به انبوه امكاناتي داده اند كه براي خريداران بسيار جذاب است. ولوم(تنظيم كننده)، پيلوت، فر و كابينت هم از جمله امكانات عادي محسوب مي شود. اجاق هاي صفحه اي، لعابي و توكار داراي ويژگي هاي خاصي هستند كه عروس و دامادهاي امروزي را به خود جلب مي كند. اما از سطح شهر خبر مي رسد جذابيت اين اجاقها، انواع غيراستاندارد و ارزان تر اين كالا را نيز به بازار آورده و اين موضوع تعداد آتش سوزي هاي ناشي از اجاق گازهاي غيراستاندارد را بالا برده است. در حال حاضر قيمت انواع توليدات داخلي بين 150 تا 200 هزار تومان و انواع خارجي بين 170 هزار تا يك ميليون و 600 هزار تومان است.

مشكلات مرغي
گويا كاستي هاي مربوط به نحوه توزيع و فروش مرغ همچنان به قوت خود باقي مانده و خريداراني كه براي مرغ هاي آب زده و آب نزده قيمت هاي مختلفي را تجربه مي كردند همان ميزان آب را به صورت يخ هاي داخل شكم مرغ ها خريداري مي كنند. اما طي روزهاي اخير براي قيمت 1950 توماني هر كيلو مرغ توجيه خاصي وجود ندارد. اين قيمت ها در بازار آزاد در حالي رقم مي خورد كه قيمت مرغ منجمد در ميادين ميوه و تره بار كيلويي 1460تومان اعلام شده است.

كارگاه ارتباط صحيح
مادر و فرزند
فرهنگسراي سالمند كارگاه ارتباط صحيح مادران با فرزندان را به صورت رايگان برگزار مي كند. در اين كارگاه، كارشناسان تربيتي به مباحثي همچون نياز خانواده به آموزش، شناخت كودك، برقراري ارتباط با نوجوان، تربيت فرزندان سالم و... مي پردازند. اين كارگاه روزهاي دوشنبه از ساعت 30/9 – 30/11 برگزار مي شود.
علاقه مندان مي توانند به نشاني ميدان امام حسين – خيابان 17 شهريور- خيابان خشكبارچي – پارك خيام مراجعه و يا جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره 33358688 تماس بگيرند.

برپايي شش خانه فرهنگ
فرهنگسراي مدرسه، خانه هاي فرهنگ موقت در پاركهاي صياد شيرازي، جوان، شهيد آويني، برزگر، گرگان و هلال احمر با هدف گسترش فعاليتهاي فرهنگي هنري در گستره شهر تهران با رعايت اصل عدالت فرهنگي در جهت استفاده عموم مردم از امكانات فرهنگي منطقه از شنبه تا جمعه هر هفته از ساعت 30/9 تا 30/17 برپا مي كند. در اين خانه هاي فرهنگ موقت، ايستگاههاي قرآن خواني، نقاشي، سفال، نجوم، ورزش، كتابخواني و... به ارائه خدمات به شهروندان مي پردازند.
علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره هاي
5-88505513 تماس بگيرند.

عكس روز
013638.jpg
عكس: ايرانيوز‎/ مازيار فرزانه
آغاز فعاليت نخستين تيم بدلكاران حرفه اي در ايران به سرپرستي پيمان ابدي، بدلكار و طراح صحنه هاي اكشن مجموعه تلويزيوني هشدار براي كبرا 11.

بازار
بازار چاپ و تبليغات
013644.jpg
خروج كاغذ از سبد حمايتي دولت به همراه بروز شايعه هاي گوناگون در مورد افزايش بيشتر قيمت كاغذ موجب تبعيت برخي واحدهاي تبليغاتي از روند صعودي قيمت ها شده در صورتي كه بازار تبليغات و چاپ همچنان به قيمتهاي پيشين پايبند است.
از سوي ديگر انبوه تراكت هايي كه هر روز سطح خيابان را مي پوشاند بر آشفتگي بصري شهر افزوده است. چنانچه سازمان خدمات شهري تمهيدي براي اين مشكل نيانديشد با گسترش فضاي تجاري و تبليغاتي شهر، هزينه ها و آلودگي ناشي از اين تبليغات فراگيرتر خواهد شد.

غذاي ايراني در شانگهاي
بزرگترين رستوران ايراني به منظور عرضه غذاي ايراني با رعايت موازين شرعي و ذبح اسلامي در فضايي به وسعت 500 مترمربع در منطقه پودونگ شهر شانگهاي و مدخل برج عظيم World Plaza با حضور مسئولان و ايرانيان مقيم كشور چين افتتاح شد.
اين رستوران اين روزها پاتوق چيني هاي ايران دوست نيز شده است. كباب ايراني به ويژه كوبيده آن در شانگهاي دكان بقيه را تخته كرده است.

سكه، طلا و ارز
013647.jpg

آلودگي هواي تهران
013635.jpg

تلويزيون
013641.jpg

سينما
به نام پدر
013629.jpg
كارگردان: ابراهيم حاتمي كيا
بازيگران: پرويز پرستويي، گل شيفته فراهاني، مهتاب نصيرپور، كامبيز ديرباز
سينماهاي نمايش دهنده: ايران، قدس، فرهنگ، بلوار، بهمن، پايتخت، جمهوري، جي، حافظ، دهكده، المپيك، شيدا، فلسطين، كارون، گلريز، مركزي
خلاصه داستان: به نام پدر به ارتباط ميان يك پدر و دختر مي پردازد و از موضوعي اجتماعي با پس زمينه جنگ برخوردار است.

در حاشيه خبرها
براي كارمندان، بچه ها و بيماران ديابتي
امير بهادري نژاد- امروز به جاي يك خبر مفصل، چند خبر كوتاه داريم كه هريك از اين خبرها در نوع خود براي كارمندان، بچه ها و بيماران، جالب و مفيد است.

كارمند نمونه باشيد
اگر مي خواهيد در محل كار خود موفق و به زباني ساده تر يك كارمند نمونه باشيد حتما از رئيس اداره و يا شركت بخواهيد كه ميز كار شما را كنار پنجره قرار بدهد. دانشمندان مي گويند قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهي خورشيد به مدت 21 دقيقه هوشياري مغز را به مقدار قابل توجهي افزايش مي دهد. البته همين دانشمندان تأكيد مي كنند، براي حفظ هوشياري مغز بايد تمام روز كنار پنجره كار كنيد چون اگر چند دقيقه از كنار پنجره فاصله بگيريد و نور كم شود مغزتان به سرعت هوشياري خود را از دست خواهد داد.

از سرنگ نترسيد
بسياري از مردم از تزريق آمپول وحشت دارند و به محض اينكه سرنگ مي بينند رنگ از رخسارشان مي پرد. اما پزشكان مي گويند راه حلي براي برطرف كردن اين مشكل يافته اند. اين راهكار تزيين كردن سرنگ ها با نقاشي گل، پروانه و صورت هاي خندان است. اجراي مرحله آزمايشي اين طرح نشان داد افرادي كه با سرنگ هاي تزيين شده عمل تزريق را انجام دادند 50 درصد كمتر نسبت به گذشته در حين تزريق دچار اضطراب و ترس شدند.

ترس بچه ها از عمل جراحي
ترس كودكان از عمل جراحي باعث مي شود كه دوران نقاهت آنان به طول بينجامد. به عبارت ديگر، ترس قبل از عمل باعث مي شود كه كودك پس از انجام عمل جراحي بيشتر درد بكشد، بيشتر از داروهاي مسكن استفاده كند و ديرتر بهبود يابد.

ضد عفوني كردن گوشت و كالباس
بهترين راه براي سالم نگاه داشتن گوشت و كالباس، اسپري كردن آنها با ويروس هاي مختلف است. اين اسپري  جديد تركيبي از 6 ويروس مختلف است كه اين تركيب باكتري اي را كه مواد گوشتي را فاسد مي كند و هر سال جان هزاران نفر را در سراسر جهان مي گيرد، از بين مي برد.

آزمايش قند خون با اشك چشم
شايد در آينده اي نزديك بيماران ديابتي ديگر مجبور نباشند براي اطلاع از ميزان قند خون خود سوزن داخل بدنشان فرو كنند. دانشمندان مي گويند در آينده اي نه چندان دور مي توان با آزمايش اشك چشم اين بيماران ميزان قند خون آنها را تعيين كرد. كافي است يك قطره از اشك چشم روي يك دستگاه به شكل سي دي ريخته شود. دستگاه مورد نظر بلافاصله ميزان قند خون را نشان خواهد داد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
غرور
خرگوش عادت داشت به لاك پشت بخندد. به محض اين كه لاك پشت شروع مي كرد به راه رفتن قهقهه سر مي داد. يك روز براي اين كه او را تحقير كند گفت: بيا تا آن درخت سيب مسابقه دو بدهيم.
سپس با غرور خاصي گفت: من چرت مي زنم تا تو هم كم نياوري. چشمانش را بست و بدون اين كه خودش هم بفهمد به خواب خرگوشي فرو رفت. وقتي چشمانش را گشود، لاك پشت در يك قدمي درخت سيب بود.
ميلاد سرخوش

گشتي در دنياي خبرها
ركورد پرورش هندوانه
لاس وگاس: يك پدر و پسر در آمريكا براي سومين بار در تابستان امسال ركورد پرورش بزرگترين هندوانه را شكستند. آخرين ركوردشكني اين پدر و پسر مربوط به دو روز قبل است كه دو هندوانه به وزن۳۰۷ كيلوگرم (در مجموع) پرورش دادند. آنها براي پرورش اين دو هندوانه 147 روز تلاش كردند.
اخراج همزمان 120 دانش آموز
ايند يانا: مدير يك مدرسه در انگليس در يك روز بيش از 120 دانش آموز را از مدرسه اخراج كرد. با توجه به اينكه دانش آموزان نسبت به هشدارهاي قبلي مدير مدرسه مبني بر استفاده از پوشش مناسب بي اعتنا بودند. وي ديروز تمام دانش آموزاني را كه از لباس هاي نامتعارف استفاده كردند به مدت يك روز از مدرسه اخراج كرد.
كمبود نيرو در ارتش
سيدني: ارتش استراليا با كمبود نيرو مواجه شده و به همين دليل دولت اين كشور بودجه  ويژه اي به جذب نيرو اختصاص داده است. روز گذشته ارتش اين كشور با انتشار اطلاعيه اي اعلام كرد از اين پس افراد چاق و مبتلا به آسم هم مي توانند در اين نيرو استخدام شوند. قبلا استخدام افراد چاق و مبتلا به آسم در ارتش استراليا ممنوع بود.
پيرترين مجرم
لندن: پيرترين مجرم مرتبط با مواد مخدر در انگليس دستگير شد. اين پيرمرد 72 ساله به جرم نگهداري مواد مخدر در دو جعبه كفش دستگير شده است. ارزش اين مواد مخدر در حدود 660 پوند برآورد مي شود. اين مرد دليل نگهداري اين مواد مخدر را فروش آن براي تامين مخارج درمان نوه اش اعلام كرده است. به هر حال وي در دادگاه به تحمل 120 روز حبس محكوم شد، سپس محكوميت وي به دو سال حبس تعليقي تبديل گرديد.
پرتاب گوشي تلفن همراه
هلسينكي: هفتمين دوره رقابتهاي پرتاب تلفن همراه روز شنبه در كشور فنلاند برگزار شد كه در اين مسابقه 100 نفر از كشورهاي مختلف جهان حضور داشتند. شركت كنندگان، گوشي هاي فرسوده و دست دوم خود را به دورترين مكان ممكن پرتاب كردند. در نهايت فردي كه گوشي اش را دورتر از ديگران پرتاب كرد جايزه گرفت. هدف از برگزاري اين مسابقه جمع آوري گوشي هاي فرسوده و بازيافت اين گوشي ها پيش از لطمه رساندن به محيط زيست اعلام شده است.
كيسه هوا
013632.jpg
برلين: يك شركت آلماني دست به ابتكار جالبي زده و براي حفظ جان موتوسيكلت سواران اقدام به نصب كيسه هوا (ايربگ) در موتورسيكلت ها كرده است. هنگامي كه موتور سيكلت از مقابل با شي ء و يا خودرويي برخورد مي كند كيسه هوا بلافاصله عمل كرده و مانع از آسيب رسيدن به سر موتورسوار مي شود. در تصوير يكي از آزمايش هاي اين كارخانه را مشاهده مي كنيد كه موتور سوار با سرعت 74 كيلومتر در ساعت با خودرو برخورد مي كند اما عمل كردن كيسه باعث نجات جان موتورسوار فرضي مي شود.
سانحه براي رئيس جمهوري
پراگ: رئيس جمهوري كشور جمهوري چك از ديرباز علاقمند به اتومبيلراني بود به همين دليل وي در اوقات فراغت خود به اين ورزش مي پردازد. دو روز قبل وي در جريان تمرين در پيست اتومبيلراني ناگهان دچار سانحه شد و خودرواش به شدت با گاردريل هاي كنار پيست برخورد كرد. البته در جريان اين سانحه آسيبي به وي وارد نشد.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |