پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۴ - May 25, 2006
مقام معظم رهبري:
نگذاريم مرزهاي اعتقادي كمرنگ شوند
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، روز چهارشنبه در ديدار اعضاي ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام (ره)، فكر، حقيقت و هويت امام خميني رحمة الله عليه را زنده و پويا دانستند و تأكيد كردند: مهم ترين وظيفه ، حفظ و حراست از انديشه و اصول امام (ره) و حركت بر اساس آن اصول روشن و صريح است.
ايشان با اشاره به شخصيت خستگي ناپذير و راسخ امام در دوران مبارزه و انقلاب اسلامي، افزودند: امام خميني (ره) با تكيه بر ايماني حقيقي و روشن و بدون هراس از سختي ها و تهديدها، در دوراني كه حضور دين در اجتماع و حتي در عرصه هاي فردي بسيار كمرنگ و دين زدايي و اصول مادي بر دنيا حاكم بود، با قدرت وارد ميدان شدند و با صراحت تمام، دين را به عنوان اساس زندگي انسان ها مطرح و در صحنه عمل نيز نظام و دولتي را بر اساس دين پايه گذاري كردند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به موقعيت شناسي، تدبير و استقامت امام (ره)، خاطرنشان كردند: امام خميني(ره) پايه گذار نهال و حقيقتي بودند كه اكنون ريشه دوانيده است و قدرت هاي بزرگ نيز با وجود همه توطئه ها و تلاش ها، از مقابله با آن عاجزند.
حضرت آيت الله خامنه اي، افزودند: دشمني قدرت هاي سلطه طلب با نظام اسلامي، در واقع مقابله با انديشه و راه امام(ره) است و با وجود گذشت ۱۷ سال از ارتحال امام بزرگوار، آن شخصيت عظيم و حقيقت و هويت او هم چنان آماج حملات و كينه توزي هاست.
ايشان حضور افكار و انديشه هاي امام خميني(ره) در جهان اسلام و همه آفاقي كه شعاع وجودي امام آنها را فرا گرفته است، نشانه زنده بودن امام (ره) دانستند و تأكيد كردند: ابراز علاقه و عشق مسلمانان جهان به انقلاب اسلامي و امام بزرگوار كه بخشي از آن در سفر مقامات بلندپايه ايراني به كشورهاي اسلامي تجلي مي يابد، نشان دهنده عمق راهبردي نظام جمهوري اسلامي و شعاع وجودي امام (ره) است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اين كه سخنان، پيام ها و وصيت نامه امام عظيم الشأن، در بردارنده اصول صريح و روشن ايشان است، خاطرنشان كردند: كساني كه مدعي طرفداري و پيروي از امام (ره) هستند، بايد به اين اصول نيز پايبند باشند و نمي توانند از يك طرف ادعاي دنباله روي از امام را مطرح كنند، ولي از طرف ديگر با سرمايه داري جهاني موافق و از مسئوليت در نظام اسلامي در پي كسب منافع شخصي باشند و براي عدالت اجتماعي نيز هيچ ارزشي قائل نشوند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اين كه امام (ره)، دين و ايدئولوژي را پايه و اساس سياست و حكومت مي دانستند، افزودند: نمي توان شعار طرفداري از امام داد، اما به دنبال جداسازي ايدئولوژي از سياست بود و در همان مسير ايدئولوژي زدايي آمريكايي ها حركت كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، با تأكيد بر اين كه غربي ها با وجود شعار ايدئولوژي زدايي و دوري از تعصب، بر سر اصول و مباني خود بسيار متعصب هستند، افزودند: هنگامي كه به غربي ها در خصوص برخي اقدامات غلط آنها اعتراض مي شود، مي گويند ما بر اساس اصول خود عمل مي كنيم اما در مورد نظام اسلامي خواستار دست كشيدن از اصول و ايدئولوژي هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي، تكرار حرفهاي غربي ها را از جانب برخي افراد با ادعاي پيروي از امام (ره) ناسازگار دانستند و تأكيد كردند: ما بايد بدون تعارف و همانند امام (ره) در حفظ مرزهاي اعتقادي و اصول خود صريح باشيم و نگذاريم مرزهاي اعتقادي كمرنگ شوند.
در اين ديدار آقاي محمدعلي انصاري رئيس ستاد بزرگداشت حضرت امام (ره) در سخناني با اشاره به نامگذاري سال جاري به عنوان سال پيامبر اعظم (ص)، امام خميني (ره) را پيرو مكتب پيامبر و ادامه دهنده مسير ايشان دانست و با تأكيد بر لزوم پيروي از انديشه هاي امام (ره) گفت: برنامه ريزي هاي لازم جهت برگزاري هرچه باشكوهتر مراسم هفدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) انجام و با تأكيدات و حمايت هاي رئيس جمهور محترم، زمينه براي حضور بيش از يك ميليون شركت كننده در اين مراسم فراهم شده است، ضمن آن كه جمعي از شخصيت هاي انقلابي و معروف جهان اسلام نيز براي اين مراسم دعوت شده اند.

احمدي نژاد در جمع مردم خرمشهر:
دشمنان با ايجاد تفرقه مي خواهند نگذارند
ملت به حقوقشان برسند
004959.jpg
گروه سياسي: در سالروز حماسه فتح خرمشهر رئيس جمهور صبح ديروز عازم خرمشهر شد و با مردم منطقه گفتگو كرد.
احمدي نژاد در اين سفر نيم روزه از نيروهاي مسلح مستقر در منطقه سان ديد و پس از شركت در جمع مردم حاضر در مسجد جامع خرمشهر، از مشهد شهداي شلمچه بازديد كرد.
رئيس جمهور در مسجد جامع خرمشهر گفت: آزادي خرمشهر نماد شكست پذيري دشمن و نماد اقتدار ملت ايران و مردم خرمشهر است.
احمدي نژاد گفت: امروز ملت عزيز ايران پس از يك مجاهدت سنگين و پرافتخار۲۷ساله در آستانه  يك جهش عظيم قرار گرفتند. در آستانه  تلاش براي ساخت ايران، آزاد كردن و برپايي يك جامعه  نمونه، پيشرفته و مقتدر اسلامي قرار داريم. ماموريت و مسئوليت ما ساختن ايران است و ساختن همه  ايران نيازمند سه عامل است.
رييس جمهور عامل اول را وحدت و انسجام دانست و گفت:دشمناني كه با فشار سياسي، توطئه  و استفاده از ابزار سازمان هاي بين المللي نتوانسته اند جلوي دسترسي ملت ايران به انرژي هسته اي را بگيرند درصدد توطئه برآمده اند و مي خواهند با ايجاد تفرقه و دودستگي مانع از دستيابي ملت ايران به حقوق طبيعي خودش شوند.
احمدي نژاد ادامه داد: آنان مي دانند هر نوع تفكر تجاوز به حقوق ملت ايران، توسط ملت كشورمان و جوانان خرمشهر با يك سيلي ماندگار تاريخي مواجه خواهد شد.
وي عامل دوم را عنصر عدالت برشمرد و گفت: عدالت يعني جوان سرافراز خرمشهري به اندازه  جوان تهراني، اصفهاني، شيرازي و تبريزي و... بتواند از امكانات برخوردار باشد و قله هاي رشد و ترقي را بپيمايد.رييس جمهور عامل سوم را كار و تلاش و مجاهدت خواند و اظهار داشت: يك ملت اگر از همه  امكانات برخوردار باشد ولي اصل مجاهدت و تلاش را دنبال نكند به جايي نخواهد رسيد.وي افزود: مردم خرمشهر و اين شهر عزيز دو بار صدمه ديده اند. يك بار در زمان هجوم دشمن و هشت سال جنگ تحميلي و يك بار پس از جنگ به خاطر بي توجهي ها و ضعف مديريت ها و امروز بايد دست به دست هم دهيم و براي ساختن خرمشهر تلاش كنيم.
احمدي نژاد گفت: در دولت تصويب كرديم براي دادن تسهيلات ارزان قيمت براي اشتغال جوانان خرمشهر و آبادان هيچ محدوديتي قائل نشويم و به صورت قرض الحسنه در اختيار جوانان اين دو شهر قرار گيرد و هر مقدار جوان به طور تشكل در قالب تعاوني ها، گروه ها و... مراجعه كردند مورد پشتيباني مالي قرار خواهند گرفت.
احمدي نژاد در مزار شهداي شلمچه هم گفت: شلمچه يك جاي ديگر است و شهداي مظلوم آن، آنچنان موجي از مظلوميت آفريدند كه بعد از بيست و چهار پنج سال همچنان و به طور روزافزون فضاي اينجا نور هدايت را به همه جا منتشر مي كند. شهدايي كه مانند يك نسيم بسيار زيبا در صبح دل انگيز بهاري و در دشت شقايق هاي سرخ روح بشريت امروز را مي نوازند.

حداد عادل:مجلس از بازسازي خوزستان دريغ نخواهد كرد
004860.jpg
گروه سياسي: غلامعلي حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز با گراميداشت ياد و خاطره همه شهيدان آزادسازي خرمشهر گفت: خوزستان حق بزرگي به گردن ملت ايران دارد و در جنگ صدمات بسيار ديده و امروز وظيفه دولت و مجلس و همه نظام است كه به ترميم همه خسارات بيش از گذشته اقدام كند. بنابراين خوزستان همچنان احتياج به توجه بيشتر دارد و اين توجه در دستور كار نظام جمهوري اسلامي ايران است.وي با اشاره به لايحه متمم بودجه كه روز گذشته در مجلس يك فوريت و دوفوريت آن رأي نياورد افزود: دولت از مجلس خواسته بود كه حدود ۵۰۰ ميليون دلار اجازه برداشت از حساب ذخيره ارزي را براي كمك به خوزستان داشته باشد اما رأي ندادن نمايندگان به اين معنا نبود كه نمايندگان به كمك براي خوزستان توجه ندارند.
رئيس مجلس گفت: مجلس از هيچ كمكي براي بازسازي خوزستان دريغ نخواهد كرد .
انتقاد از يك خبرگزاري
فاطمه رهبر، نماينده تهران از درج مطلبي با عنوان كارنامه مجلس هفتم در خبرگزاري فارس انتقاد كرد و خطاب به حداد عادل گفت: دستور دهيد بخش اداري مجلس با رسانه ها همكاري كنند تا حداقل به صورت كيفي به عملكردها توجه شود.
حداد ضمن وارد دانستن اين تذكر افزود: اين خبرگزاري در مجلس ششم نيز چنين گزارشي را تهيه كرده بود كه نقدهاي زيادي بر آن وارد بود.
قلعه فلك الافلاك
قدرت الله ايماني نماينده خرم آباد نسبت به تخصيص نيافتن اعتبار ۱۱۰ ميليون توماني مصوب بودجه ۸۴ براي بازسازي قلعه فلك الافلاك اعتراض كرد.
جلسه فراكسيون اصولگرايان
نشست عمومي فراكسيون اصولگرايان، جهت انتخابات هيأت رئيسه مجلس كه در روز چهارشنبه دهم خرداد ماه برگزار مي شود عصر يكشنبه هفته جاري برگزار خواهد شد.
هديه يك ميليون توماني
ديروز جهانبخش اميني نماينده سنندج خبري مبني بر اين كه يكي از رؤساي كميسيون ها هديه اي به مبلغ يك ميليون تومان به اعضاي كميسيونش داده است به خبرنگاران داد. بعد از اعلام اين خبر از رؤساي تك تك كميسيون ها سئوال شد كه آنها اين مسئله را تكذيب كردند و عبدالرضا سعدي، رئيس كميسيون اجتماعي درج اين خبر را يك شوخي دانست و از خبرنگاران خواست تا وارد اين شوخي ها نشوند.

هاشمي رفسنجاني:
تاريخ ايران همواره مملو از يكپارچگي است
عكس: جواد گلزار
004857.jpg
گروه سياسي- روز گذشته همايش تنوع فرهنگي و همبستگي ملي در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد. به گزارش خبرنگار همشهري در اين همايش كه با سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آغاز شد، صاحب نظران سياسي و دولتي در موضوع حفظ امنيت با توجه به تنوع فرهنگي كشور، سخنراني كردند.
هاشمي رفسنجاني در سخنان خود گفت: حوادث تازه اي كه در آذربايجان رخ داده ناشي از ضعف تدبير است و تاريخ ايران همواره مملو از يكپارچگي بوده است. محمدرضا باهنر، نائب رئيس مجلس نيز در سخنراني خود گفت: احساس محروميت در بين اقليت هاي قومي و مذهبي از محروميت بدتر است و تأثير بدتري نيز بر جامعه دارد.
در اين همايش شخصيت هاي دانشگاهي چون محمود سريع القلم، شخصيت هاي سياسي چون محمد نهاونديان، معاون اقتصادي شوراي عالي امنيت ملي و دولتمردان سابق چون امير دريابان شمخاني و علي يونسي وزراي سابق دفاع و اطلاعات نيز سخنراني كرده و ديدگاه هاي خود درباره شكاف ميان دولت مركزي و اقوام دور از مركز و راههاي مقابله با نيرنگ هاي دشمنان را بيان كردند.

يادداشت
پيشنهادهاي اروپا
صادق زيباكلام - عضو هيأت علمي دانشگاه تهران
هيچ كس، حتي خود اروپايي ها، پيشنهادهاي جديدشان را كامل و «فرشته» نجات بحران هسته اي ايران نمي پندارند. في الواقع اگر كاغذكادوي بسته هاي اروپايي ها را باز كنيم آنچه كه ظاهر مي شود بيشتر طرح پيشنهادهاست تا ارائه يكسري پيشنهادهاي مشخص، روشن و قطعي و «اين است و جز اين نيست» . بنابراين اصرار و تكرار برخي از محافل و جريانات داخلي در مخالفت صريح با اين پيشنهادها معلوم نيست به كدام انگيزه صورت مي گيرد. پيشنهادهاي اروپا را مي توان «چاره جويي» براي آغاز مذاكرات و چانه زني هاي جدي براي حصول يك رشته توافقات مرضي الطرفين دانست. لحن برخي از واكنش ها به پيشنهادهاي اروپا به گونه اي است كه انسان را به اين فكر فرومي برد كه آيا مسئله بر سر يافتن راه حلي براي برون رفت از بحران هسته اي مي باشد، يا آنكه هدف آن است كه از برنامه هسته اي ابزاري و سلاحي بسازيم براي گسترش ستيز با غرب و آمريكا؛ چرا كه به نظر مي رسد تنها خبري كه مهم نيست آن است كه اساسا اروپايي ها چه پيشنهادهايي كرده اند و چه پيشنهادهايي ممكن است در آينده نمايند. هيچكس نمي گويد كه  ما تسليم غرب يا آمريكا شده و برنامه هاي هسته اي مان را يكسره متوقف سازيم. منتهي سئوال اساسي آن است كه برنامه هسته اي مان را چگونه مي خواهيم پيش ببريم؟
در مجموع دو استراتژي بيشتر پيش رويمان نيست. استراتژي نخست آن است كه ما مستقل از اروپا و يا آمريكا برنامه هسته اي مان را ادامه دهيم. صرف نظر از آنكه موضع گيري هاي غربي ها چيست و چه واكنش هايي را ممكن است انجام دهند، ما صرفاً به برنامه هاي خودمان مشغول باشيم و پشيزي براي واكنش هاي احتمالي آنان ارزش قائل نشويم. ما گوشمان بدهكار نباشد و به برنامه هاي مان ادامه دهيم.
در استراتژي دوم ما ضمن آنكه برنامه هاي هسته اي مان را رو به جلو مي بريم، در عين حال نيز تلاش نماييم تا دست كم آن بخش از جهان غرب را كه خصومت كمتري با ايران دارند و خواهان تغيير نظام در ايران نيستيد را با خود همراه داشته باشيم. يا حداقل اگر هم نتوانستيم آنها را با خود همراه داشته باشيم، نگذاريم آنان در صف آمريكا قرار گيرند. حاجت به گفتن نيست كه در استراتژي نخست ما خيلي سريع تر به نتايج دلخواهمان خواهيم رسيد. منتهي پرسش آن است كه اين مسير چه بهايي خواهد داشت؟ يا درست تر گفته باشيم، ايران چه بهايي مجبور خواهد شد براي پيشبرد كامل برنامه هاي هسته اي اش بدون توافق با غرب بپردازد؟
در استراتژي دوم يا «استراتژي مصالحه و توافق»، ما يك جانبه و با بستن درهاي گفت وگو حركت نكرده، بلكه همه تلاشمان را به كار مي گيريم كه با توافق و همكاري با غرب برنامه هاي هسته اي مان را پيش ببريم. حاجت به گفتن نيست كه اين استراتژي پردردسرتر، وقت گيرتر و درنهايت نيز پيشرفتمان كندتر خواهد بود. اما پرسش اساسي آن است كه در مقايسه با استراتژي راديكال، اين استراتژي چه بهايي براي برنامه هاي هسته اي مان دربرخواهد داشت؟
اتفاقاً مخالفان ما در آمريكا و اروپا بالاخص در دولت جورج بوش ترجيح مي دهند كه ما استراتژي نخست را برگزينيم، چراكه اتخاذ اين استراتژي دقيقا به معناي مهر تأييد زدن بر روي تمامي ادعاهايي است كه مخالفان هسته اي ما در غرب عليه ما مطرح كرده اند. درحالي كه تلاش در جهت سوار كردن هرچه بيشتر غربي ها در قطار هسته اي مان باعث بي اعتباري مدعيات مخالفان مان مي شود.
مزيت ديگر «استراتژي همراهي با اروپا» آن است كه ما اسير روسيه و چين نخواهيم شد. در وضعيت فعلي اين پرسش همواره مطرح خواهد ماند كه روسيه و چين تا كجا پشت ما خواهند ايستاد؟ و اگر فشار غرب بالاخص آمريكا بر روي روسيه و چين اساسي شود، آيا مسكو و پكن همچنان به تعهدات خود در قبال ايران پايبند خواهند ماند. سرانجام در اين استراتژي برنامه هسته اي به جاي آن كه بار خاطر براي ساير بخش هاي اقتصادي شود، مي تواند يار شاطر شود. در صورت التيام فضاي تب آلود فصلي و حصول توافق با اروپا، سرمايه گذاري جدي اروپايي ها در بخش هاي زيربنايي اقتصاد كشور چندان به دور از ذهن نمي باشد. البته كه مسير توافق دشوارتر و كندتر خواهد بود اما آيا حاصل كار در بلندمدت به سود منافع ملي كشور نخواهند بود؟

رئيس دانشگاه تهران خواستار هوشياري دانشجويان شد
ايسنا:  رئيس دانشگاه تهران از دانشجويان خواست كه در روزهاي اخير هوشياري بيشتري داشته باشند و آرامش خود را حفظ كنند.
آيت الله عباسعلي عميد زنجاني با اشاره به اعتراضات روزهاي اخير دانشجويان دانشگاه گفت: دانشجويان بايد مقداري هوشيارتر باشند تا اعتمادي كه جامعه به قشر دانشجو دارد متزلزل نشود. وي افزود: دانشجويان بايد در فعاليت هايشان استقلال فكري خود را ثابت كنند و با تحريكات عاطفي و غرض ورزي هاي داخلي و خارجي به اين سو و آن سو نروند. رئيس دانشگاه تهران درباره بازنشسته شدن تعدادي از اساتيد دانشگاه نيز اظهار كرد: هر ساله تعدادي از اساتيد دانشگاه بازنشسته مي شوند كه بازنشسته شدن آنها راه را براي ورود اساتيد جوان به دانشگاه باز مي كند.

صفارهرندي و مسئولين وزارت اطلاعات در كميسيون امنيت مجلس
ايسنا: در پي مطلب و كاريكاتوري كه در روزنامه اي چاپ و موجب رنجش خاطر هموطنان در بخش هايي از كشور و به خصوص هموطنان آذري زبان شده بود، كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ديروز جلسه اي را با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مسئولين وزارت اطلاعات برگزار كرد. كاظم جلالي، مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر گفت: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص اقدامات صورت گرفته ضمن بيان توضيحاتي اعلام كرد كه پس از اطلاع يافتن از موضوع سريعاً دستور پيگيري و عذرخواهي روزنامه از مردم داده شد.

راهپيمايي مردم تبريز عليه توهين يك روزنامه
ايسنا: مردم تبريز در محكوميت چاپ كاريكاتوري اهانت آميز در يكي از روزنامه ها و جريان هاي اخير كه به تخريب بخشي از اموال دولتي و عمومي منجر شد، راهپيمايي كردند. شركت كنندگان در اين راهپيمايي كه به دعوت نماينده  ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و ارگان ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي، هم چنين استانداري برگزار شد، با مشت هاي گره كرده و با دادن شعارهايي ضمن محكوميت مطالب و كاريكاتورهاي يكي از روزنامه ها، برخورد جدي با مسئولان و نويسندگان اين مطالب را خواستار شدند.
راهپيمايان كه شامل كارمندان، كارگران، دانشجويان، خانواده هاي شاهد و ايثارگر بودند، هم چنين حوادث اخير و اغتشاشات را به شدت محكوم كردند.

دلايل تداوم جنگ پس از فتح خرمشهر
گروه سياسي: سردار غلامعلي رشيد جانشين رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص اين سؤال كه چرا پس از فتح خرمشهر با توجه به اين شكست هايي كه به عراق وارد گرديد، جنگ ادامه پيدا كرد گفت: به اعتقاد ما هم جنگ بعد از فتح خرمشهر مي توانست تمام شود و اين امكان وجود داشت كه فضا براي گفتگو و خاتمه  جنگ و صلح به وجود آيد ولي به دليل حمايت آمريكا از صدام و برخي از كشورها، شرايط به حق ملت ما مورد پذيرش واقع نشد. ملت ايران دو شرط بيشتر نداشتند يكي محكوميت متجاوز (صدام) و دوم پرداخت غرامت به ايران.
وي در ادامه افزود: حمايت هاي آمريكا از صدام در جنگ عراق عليه ايران منشاء اصلي بحران و تنش در منطقه شد صدام دچار توهم شد و به دليل خصلت تجاوزگري كه مورد حمايت هم قرار گرفت به كشور كويت حمله كرد و اين كشور را اشغال كرد و بعد هم آمريكا به كشور عراق حمله كرد و هم اكنون عراق در اشغال است.

مجمع عمومي خانه احزاب ايران تشكيل مي شود
گروه سياسي: با شكست طرح حكميت بهزاد نبوي و حبيب الله  عسگراولادي براي حل مشكل خانه احزاب ايران، امروز جلسه مجمع عمومي خانه احزاب در غيبت تشكل هاي اصول گرا كه معترض انتخابات دوره سوم هستند در تالار اجتماعات وزارت كشور برگزار مي شود.
ارائه گزارش رئيس خانه احزاب ايران از عملكرد شوراي مركزي سوم، گزارش بازرسان شوراي مركزي سوم، نظر خواهي از اعضاي مجمع عمومي در خصوص انتخابات ۲۲/۲/۸۴ و رسيدگي به هر موضوعي كه توسط اعضاي مجمع عمومي پيشنهاد شود برنامه هاي مجمع عمومي را تشكيل مي دهند.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |