پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۴ - May 25, 2006
كارنامه دو ماهه بورس تهران
۷۲۰ ميليون دلار نقدينگي در ارديبهشت و فروردين به سوي بورس سرازير شد
004848.jpg
گروه بورس- كارنامه عملكرد بورس تهران نشان مي دهد، متقاضيان سرمايه گذاري در ارديبهشت و فروردين ۸۵ معادل ۷۲۰ميليون دلار از نقدينگي خود را براي خريد سهام در بورس تهران پرداخته اند.
به گزارش همشهري، در حالي كه ارزش كل نقدينگي سرازير شده به بورس تهران در فروردين ماه ۳۳۰ ميليون دلار تخمين زده مي شود در ارديبهشت ماه روند حركت سرمايه ها به سوي بازار سهام شدت گرفت و در اين ماه ۳۹۰ ميليون دلار براي خريد سهام در تالارهاي بورس اوراق بهادار در سراسر كشور پرداخت شد. ارزش ريالي نقدينگي سرمايه گذاري شده در بورس تهران در اين مدت به مرز ۶۵۰۰ ميليارد ريال رسيد كه شامل ۳هزار ميليارد ريال در فروردين ماه و ۳هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال در ارديبهشت ماه است.
آمار عملكردي كه اداره عمليات و نظارت بر بازار سهام منتشر كرده، حاكي است: در دو ماه گذشته ۱۳۵هزار نفر در صف خريد ۹/۱ ميليارد برگه سهم عرضه شده در تالارهاي مبادلات بورس اوراق بهادار ايستادند. تعداد خريداران سهام در فروردين ماه ۵۰ هزار نفر بوده كه اين رقم در ارديبهشت ماه به ۸۶ هزار نفر افزايش يافته است. تعداد سهام مبادله شده نيز از ۸۵۰ ميليون سهم در فروردين به حدود يك ميليون سهم در ارديبهشت ماه رسيده است.
ظرف دو ماه گذشته بخش اعظم متقاضيان سرمايه گذاري دستور خريدهاي خود را براي سهام حاضر در تابلوي اصلي صادر كردند، به طوري كه ۱۱۲ هزار نفر در تالار اصلي و ۲۳ هزار نفر در تالار فرعي سهام خريدند. تعداد سهام مبادله شده در تالار اصلي نيز از مرز ۶/۱ ميليون برگه سهم گذشت در حالي كه در تالار فرعي فقط ۲۳۰هزار سهم داد و ستد شد.
اين گزارش نشان مي دهد: ارزش بازار سهام تهران در پايان ارديبهشت ماه امسال به ۳۶ ميليارد دلار رسيده است. سال گذشته و در پي بحران و ركود بورس، ارزش جاري بازار سهام تهران از ۴۷ميليارد دلار به سطح ۳۵ ميليارد دلار كاهش يافت. از ابتداي امسال تاكنون ارزش بورس تهران يك دهم درصد افزايش يافته است.
براساس اين گزارش در دو ماه گذشته، ۹۶ هزار و ۶۲۸ برگه اوراق مشاركت در تالارهاي بورس مبادله شده است. ضمن اينكه ۷ سازمان دولتي در مجموع ۵۹۰ هزار سهم را به ارزش ۳هزار و ۲۵۵ ميليارد ريال در بورس تهران به بخش خصوصي واگذار كردند.
در اين ميان سازمان توسعه با فروش ۱۲۵ هزار سهم به ارزش ۵/۲ ميليارد ريال فعال ترين سازمان دولتي در امر واگذاري سهام بوده است.

نبض بازار
«باما» رتبه اول را كسب كرد
گروه بورس _ افزايش حجم تقاضا براي شركت باما ديروز با رشد دو درصدي قيمت اين شركت همزمان شد.
به گزارش «همشهري» در اين روز ۱۲۶ دستور خريد براي حدود ۹۰۰ هزار سهم اين شركت به ارزش ۷/۱۱ ميليارد ريال صادر شد.
۳۴۹ نفر ديروز در صف خريد
۶/۱ ميليون سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۹ ميليارد ريال ايستادند و ۱۳۴ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي ۵۹۲ هزار و ۲۰۰ سهم پتروشيمي آبادان به ارزش ۲/۵ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
بهنوش ايران هم از جمله شركت هايي بود كه طي معاملات ديروز بورس تهران نامش در فهرست شركت هاي حاضر در جدول تقاضا قرار گرفت.
در اين روز كارگزاران بازارگردان سهام شركت هايي چون سايپا، سرمايه گذاري مسكن و چادرملو را بازارگرداني كردند تا آرامش بيشتري در بازار سهام برقرار شود.
براساس اين گزارش ۵۲۰ سهامدار سرمايه گذاري غدير روز گذشته نيز انتظار كشيدند تا ۶/۱ ميليون سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۳/۶ ميليارد ريال به فروش رسد.
در اين روز ۲۵۹ نفر ۷۴۴ هزار سهم سيمان فارس و خوزستان به ارزش ۶/۳ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند و ۵۳۷ نفر هم حدود ۳ ميليون سهم سرمايه گذاري بهمن به ارزش ۳/۳ ميليارد ريال را در بورس تهران به فروش گذاشتند.
سيمان كرمان، سرمايه گذاري توسعه صنعتي و داروسازي سبحان نيز از جمله شركت هاي حاضر در جدول عرضه ديروز بورس تهران بودند.

بورس نفت ايران شهريورماه فعال مي شود
واحد مركزي خبر: به دستور رئيس جمهوري، شهريور امسال بورس نفت فعاليت خود را در جزيره كيش آغاز مي كند.
شايسته- مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش- با اعلام اين خبر افزود: بورس نفت ايران به عنوان پنجمين بورس نفتي جهان مي تواند علاوه بر متمركزكردن معاملات نفتي منطقه، به عنوان رقيبي براي ديگر بورس هاي نفت جهان عمل كند.
شوراي بورس هرچند موافقت اصولي خود را با تشكيل بورس نفت اعلام كرده اما در عين حال از وزارت نفت خواسته طرح توجيهي و يك سري گزارش هاي لازم را در اين زمينه براي تصميم گيري قطعي ارائه كند. طبق گفته اعضاي شوراي بورس و مقامات وزارت اقتصاد، با وجود گذشت حدود يك سال از اين موضوع، هنوز شرط هاي شوراي بورس براي تشكيل بورس نفت و آغاز رسمي فعاليت آن محقق نشده است.

پرونده شاخص با ۷/۵ واحد افت بسته شد
004812.jpg
گروه بورس- شاخص كل قيمت سهام در آخرين روز از معاملات هفته گذشته با افت ۷/۵ واحدي كارنامه عملكرد هفتگي خود را بست.
به گزارش همشهري، در اين روز معاملات بانك پارسيان،  توسعه معادن روي، پارس خودرو و ايران خودرو ديزل موجب شد شاخص كل تا رقم ۹ هزار و ۵۰۲ واحد
افت كند.
طي معاملات روز گذشته بورس تهران شاخص عملكرد تالار اصلي با ۸ واحد كاهش به ۹ هزار و ۲۵۴ واحد رسيد اما در مقابل شاخص عملكرد تالار فرعي دو واحد رشد كرد تا رقم ۹ هزار و ۶۴۱ واحد را براي خود به ثبت رساند. در اين روز شاخص صنعت كه عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را نشان مي دهد فقط ۳/۲ واحد كاهش را تجربه كرد و به ۷ هزار و ۴۸۸ واحد بازگشت.
اين در حالي بود كه شاخص مالي با ۶۵ واحد كاهش روز گذشته روي رقم ۲۰ هزار و ۳۵۱ واحد ايستاد.
معاملات ديروز بورس تهران منجر به افت دو واحدي شاخص وسائل نقليه، كاهش ۵/۲ واحدي شاخص سهام كاني هاي فلزي شد اما در همين روز شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۸ واحد و شاخص سهام فلزات اساسي
۳ واحد افزايش يافتند.

واگذاري سهام عدالت در استان تهران تا پايان شهريورماه
گروه بورس-در اولين جلسه ستاد واگذاري سهام عدالت در استان تهران به رياست استاندار تهران، چگونگي انجام توزيع سهام عدالت در بين واجدين شرايط تشريح شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري تهران، كامران دانشجو- استاندار تهران و رئيس ستاد طرح توزيع سهام عدالت در استان تهران- با بيان اينكه هدف دولت در اين طرح ميان مدت، افزايش سطح ثروت خانواده هاي واجد شرايط است نه افزايش سطح درآمدي آنان، گفت: تا پايان شهريورماه سال جاري، مرحله اول طرح واگذاري اين سهام در بين واجدين شرايط به اتمام رسيده و از مهرماه توزيع مرحله دوم آن آغاز مي شود.دانشجو، واجدين شرايط مرحله اول سهام عدالت را مشمولان طرح شهيد رجايي و آن دسته از مددجويان كميته امداد امام خميني كه تحت حمايت معيشتي اين اداره كل قرار دارند اعلام كرد و افزود: كودكان و زنان بي سرپرست و تمام كودكان بدسرپرست و معلولاني كه تحت حمايت معيشتي بهزيستي استان تهران قرار دارند نيز شامل مرحله اول توزيع اين سهام خواهند بود.
استاندار تهران تصريح كرد: پيش بيني مي شود در مرحله اول طرح واگذاري سهام عدالت در استان تهران حدود ۱۱۵ميليارد تومان سهام واگذار شود كه اين مبلغ ۲۳۰هزار نفر از افراد واجد شرايط را شامل مي شود هر چند سقفي تا زمان تعيين دقيق افراد واجد شرايط نمي توان تعيين كرد.
دانشجو با اشاره به اينكه حداكثر افراد مورد احتساب در يك خانوار براي توزيع سهام عدالت پنج نفر است، گفت: در مرحله اول فعلا براي هر خانواده ۵ نفره با شرايط مزبور ۲ميليون و ۵۰۰ هزار تومان سهام واگذار مي شود.دكتر دانشجو خواستار توجيه و اطلاع رساني كامل دستگاه هاي ذي ربط در خصوص وضعيت واگذاري سهام عدالت به مردم شد و افزود: دستگاه هاي مرتبط با اقدام گسترده فرهنگي، دريافت كنندگان سهام عدالت را توجيه كنند كه اين سهام پشتوانه خانواده هاست، نه كالايي كه با آن تجارت كنند.

سقوط مرگ آور شاخص ها در بورس هاي عربستان و هند
004818.jpg
گروه بورس- فشارهاي عصبي ناشي از سقوط بازارهاي سهام در عربستان و هند قرباني مي گيرد.
منابع خبري گزارش مي دهند كار سهامداران عربستاني در پي كاهش شاخص هاي بورس اين كشور به بيمارستان كشيده شده و در هند، پليس سرگرم مقابله با خودكشي احتمالي سهامداران است.شبكه تلويزيوني العربيه در گزارشي اعلام كرد: برخي فعالان بورس عربستان به دليل ناراحتي از كاهش شديد شاخص ها در ماه هاي اخير، دچار حملات قلبي شده و در بيمارستان بستري شده اند. بسياري از سهامداران عربستاني در پي نصف شدن شاخص بورس عربستان در سه ماه گذشته با ورشكستگي و بدهي هاي كلان روبه رو شده اند. آنها پيش از اين با دريافت وام از بانك ها و حتي فروش دارايي ها و املاك و مستغلات خود، در بورس سرمايه گذاري كرده بودند.
رويترز هم گزارش داد: پليس هند در بمبئي، مركز اصلي بازار مالي اين كشور، براي جلوگيري از خودكشي سهامداران در مناطق مناسب براي اين كار مستقر شده است.
درياچه ها و كانال هاي آب به شدت تحت كنترل نيروهاي پليس هند هستند. شاخص عملكرد بورس هند از ۱۱ ماه مي امسال ۴/۲۲درصد كاهش يافته است. پيش از اين در دهه ۹۰ و همزمان با سقوط قيمت ها در بورس هاي فعال در هند، سرمايه گذاران ورشكسته از طريق پرتاب خود به رودخانه ها يا پرتاب از ساختمان هاي بلند، خودكشي كرده بودند.
گزارش هاي موجود نشان مي دهد: تنها در شهر فقيرنشين احمدآباد، ۵ميليون هندي در بورس سرمايه گذاري كرده اند. آنها در پي سقوط بازار در دو هفته گذشته زيان فراواني را متحمل شده اند.

آغاز فرايند اجرايي براي تشكيل شركت بورس
004815.jpg
گروه بورس- با انتشار فرم ثبت نام از متقاضيان شركت در پذيره نويسي اوليه سهام شركت بورس اوراق بهادار فرايند تغيير ساختار اجرايي بورس آغاز شد.
براساس اطلاعيه اي كه روي خروجي سايت اينترنتي سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفته، نهادهاي مالي فعال در بازار سرمايه از جمله شركت هاي كارگزاري، شركت هاي سرمايه گذاري و صندوق هاي بازنشستگي مي توانند با رعايت سقف قانون مقرر در قانون بازار اوراق بهادار آمادگي خود را براي شركت در اين فرايند اعلام كنند. براساس قانون جديد، شركت بورس، يك شركت سهامي عام خواهد بود كه هر سهامدار حداكثر مي تواند ۵/۲ درصد سهام آن را در اختيار داشته باشد.
كانون كارگزاران
در صورت تصويب اساسنامه كانون كارگزاران در سازمان بورس و اوراق بهادار، تا يك ماه ديگر اين كانون تشكيل خواهد شد.
اكبر زرگاني نژاد- كارگزار بورس اوراق بهادار- از ارائه پيش نويس اساسنامه كانون كارگزاران به ديگر همكاران خود خبر داد و افزود: شركت هاي كارگزاري، حداكثر ۲هفته فرصت دارند تا نظرات كارشناسي مربوط به اين كانون را بدهند تا بعد از جمع بندي نهايي، جهت تصويب در اختيار سازمان بورس قرار گيرد.
وي به عضويت ۸۳ كارگزار بانكي و خصوصي فعال بورس در اين كانون اشاره كرد و اظهار داشت: طبق قانون، هر كارگزار بايد در اين كانون عضويت داشته باشد و هر شخص متقاضي دريافت مجوز كارگزاري مي بايد نسبت به عضويت در اين كانون اقدام كند.
اين كارگزار بورس در پاسخ به اين پرسش فارس كه تشكيل اين كانون چه اثرات و نتايجي خواهد داشت، گفت: اين جمع حرفه اي در كمك به ساماندهي بيشتر بازار سرمايه، آموزش كارگزاران و ارائه خدمات نظارتي مانند رسيدگي به اختلافات كارگزاران فعاليت مي كند و به طور كلي در قالب جديد به بررسي مسائل بازار سرمايه رسيدگي خواهد كرد.
زرگاني نژاد در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر چگونگي رسيدگي به شكايت هاي سهامداران جزء از برخي كارگزاران در اين كانون، اظهار داشت: اكثر گله هاي سهامداران جزء  ناشي از ماهيت بازار سرمايه در زمان هاي رونق و ركود بورس است كه در شرايط كنوني و با توجه به خريد و فروش آسان سهام، كمتر سهامداري از كارگزار خود گله دارد.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد: در آينده شرايطي به وجود آيد كه بازار سهام در حالت متعادل قرار گيرد تا صف هاي خريد و فروش سهام از وضعيت منطقي و بهتري برخوردار شود.

دو درصد رشد قيمت براي ۲۷ شركت
گروه بورس- قيمت سهام ۲۷ شركت در جريان داد و ستدهاي ديروز بورس اوراق بهادار تهران با دو واحد رشد مواجه شد.
به گزارش «همشهري» دارويي رازك، آلومراد، مواداوليه داروپخش، معادن منگنز، پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي آبادان، داده پردازي، لاستيك دنا و نيرومحركه ازجمله شركت هايي بودند كه ديروز توانستند سقف دو درصدي قيمت را پر كنند.
در اين روز قيمت سهام ۳۶ شركت از جمله نفت پارس، گاز لوله، سرمايه گذاري ملي، كابل هاي شهيد قندي، سيمان تهران، پارس خودرو، سرمايه گذاري بهمن و سرمايه گذاري بوعلي دو درصد كاهش يافت.
طي معاملات اين روز سهام سرمايه گذاري رنا، معادن روي، پيام، كربن ايران و ساختمان اصفهان نيز با دو درصد كاهش روبه رو شد.

اساسنامه بورس كشاورزي تدوين شد
004821.jpg
ايسنا: براي ساماندهي بازار اوليه بورس كالا بر اساس قانون جديد بازار اوراق بهادار بايد شركت هاي جنبي با كمك فعالان بازار ايجاد شوند.
احمد كبيري، دبيركل بورس كشاورزي تاكيد كرد: با توجه به اين كه محصولات كشاورزي با عوامل طبيعي سروكار دارد مديريت ريسك بسيار پيچيده تر است، بنابراين بايد براي سامان دهي بازار اوليه با استفاده از قانون جديد شركت هاي جنبي با كمك باقي فعالان بازار تشكيل شوند.
وي اصلاح ساختار بازار محصولات كشاورزي و تقويت روند سرمايه گذاري در اين بخش را از اهداف كشاورزي بورس كشاورزي برشمرد و توضيح داد: اين اهداف كماكان وجود دارد و بورس كشاورزي در قالب جديد آنها را دنبال خواهد كرد، البته با توجه به قانون جديد اين بورس به شركت سهامي عام تبديل خواهد شد كه بخشي از سهام متعلق به كارگزاران و بخشي به عموم مردم واگذار خواهد شد، خود اين امر راهي براي جذب بخشي از سرمايه هاي مردم و تقويت اين بخش خواهد بود.
كبيري در ادامه با بيان اينكه اميدواريم دولت نگاه خريدارانه اي نسبت به بورس هاي كالا داشته باشد، تاكيد كرد: دولت بايد بتواند از اين ظرفيت استفاده كند در اين صورت راه براي آينده باز خواهد شد.
وي تضمين معاملات و كشف قيمت ها را در گرو ايجاد بازار متشكل شفاف و سازمان يافته دانست و گفت: در قانون بازار اوراق بهادار هيچ حلقه اتصالي بين بازارهاي كالا و اوراق بهادار ديده نشده است.
او با اشاره به اينكه نمي توانيم خارج از لوايح به عنوان مثال، محصولات شكر را با قانون بازار اوراق بهادار سامان دهيم، خاطرنشان كرد: در اينجا بايد حلقه اتصال شكل يافته و در كميسيون تخصصي، هيات دولت و يا مجلس مورد توجه قرار گيرد و اين حلقه در بالاترين سطح نهاد ناظر به وجود آيد.
كبيري ادامه داد: در اجراي قانون بايد زمينه به گونه اي فراهم شود كه تضادي در فرآيند كار ايجاد نشود، در غير اين صورت به روند توسعه كار لطمه خواهد زد. اميدواريم با اجراي قانون جديد بازار اوراق بهادار و پذيرفتن شركت هاي جديد كارگزاري كه مجموعه توانايي از بانك ها و شركت هاي سرمايه گذاري خواهند بود، بتوانيم روند رشد را در بورس كالا تسريع ببخشيم.
وي با اشاره به اينكه وظيفه سازمان بورس و اوراق بهادار نظارت است، خاطرنشان كرد: اين سازمان مي تواند در تقويت بورس هاي كالا كه نهادهاي جديدي هستند، خيلي موثر باشد. قانون جديد راهكارهاي جديدي هم چون اجازه معامله گري و بازارگرداني به كارگزاران و تغيير وضعيت تشكيلاتي براي تقويت بورس هاي كالا را پيش بيني كرده است، بنابراين سازمان مي تواند در تقويت نهادهايي هم چون بورس كالاي كشاورزي و تسريع روند وضعيت قبلي آنها به روند جديد كمك كند.
دبيركل بورس كالاي كشاورزي تصريح كرد: با توجه به قانون جديد، وضعيت تشكيلات بورس كشاورزي تغيير مي كند كه با استفاده از قانون جديد اميدواريم بتوانيم، اهداف قبلي را جدي تر و سريع تر دنبال كنيم. كبيري اعلام كرد: اساسنامه شركت سهامي عام بورس كالاي كشاورزي آماده شده و منتظر هستيم سازمان بورس شروع به كار كند تا در آن زمان پيش نويس را ارائه دهيم.

پاسخ سنديكاي توليدكنندگان لوله و پروفيل
گروه بورس- طي روزهاي اخير روزنامه همشهري بدون هيچ جهت گيري خاصي له يا عليه بورس فلزات يا اتحاديه ها و اصناف منتقد آن، بخش بزرگي از صفحات خود را به انتشار ديدگاه هاي اين دو گروه اختصاص داد.
ولي ظاهراً متاسفانه هنوز فضاي گفت وگوي نقادانه و سازنده و استفاده از فضاي رسانه اي براي اصلاح امور به وجود نيامده، بر اين اساس ضمن چاپ پاسخ سنديكاي توليدكنندگان لوله و پروفيل، در كمال تاسف اعلام مي كنيم از اين پس، هيچ يك از اخبار مربوط به اختلاف نظرها بين گروه هاي طرف دعوا، در صفحه بورس همشهري به چاپ نخواهد رسيد.
شرح ماجرا:
روز سه شنبه بورس فلزات تهران در خبري كه به پيوست آن نامه تعدادي از توليدكنندگان لوله و پروفيل ديده مي شد، اعلام كرد توليدكنندگان بزرگ پروفيل از بورس فلزات حمايت كرده اند، اما ديروز مسئولان سنديكاي توليدكنندگان لوله و پروفيل در تماس هاي تلفني اعلام كردند اين نامه در بورس فلزات تحريف شده است.
در ادامه پاسخ مكتوب اين سنديكا ارائه مي شود.
پاسخ
نامه اي از سوي چند توليدكننده لوله و پروفيل به مديرعامل جديد شركت فولاد مباركه نوشته شده كه در آن با صراحت اعلام شده كه فروش كل توليدات آن شركت در تالار بورس موجب تضعيف و يا قطع ارتباط بين صنايع مصرف كننده و فولاد مباركه شده و فضاي رانت خواري و دلالي را توسعه خواهد داد كه اين همان حرفي است كه اين سنديكا بارها بر آن تاكيد داشته است و در صورتجلسات في مابين اين سنديكا و مجتمع مباركه به توافق رسيده ايم. آري، بورس فلزات و عملكرد آن فضاي رانت خواري و دلالي را توسعه خواهد داد.
در نامه اصلي قبل از تحريف توسط بورس فلزات، از فولاد مباركه درخواست شده فقط ۱۰ درصد از توليدات آن مجتمع در بورس فلزات عرضه شود و مابقي جهت تقويت نظام توليد و اشتغال، مستقيم به كارخانجات به فروش برسد، حال آيا به نظر شما با اجابت اين درخواست و دريافت كالا به صورت مستقيم از توليدكننده، در خود مفهوم انحلال بورس فلزات را ندارد؟ بورسي كه فقط ۱۰درصد را عرضه كند چگونه مي تواند مدعي كشف قيمت براساس عرضه و تقاضا باشد. حال چگونه اين درخواست كه براساس عملكرد نابسامان بورس و فرار اعضا از بورس بازي و پرداخت كميسيون و كارمزد غيرعادلانه اعلام شده را با تيتر و تحليل «حمايت قاطع از بورس» به استقبال آن رفته ايد.
بنابراين توليدكنندگان عضو و غيرعضو اين سنديكا همان طور كه اعلام كرده اند و اتفاقاً مورد تاييد سنديكا نيز مي باشد، خواستار خريد مستقيم كالا از فولاد مباركه مي باشند. حال جاي سؤال دارد كه چگونه عده اي به خود جرات داده اند تا با تحريف اين نامه اعلام كنند كه اعضا و توليدكنندگان لوله و پروفيل فولادي از عملكرد سنديكا ابراز انزجار كرده اند. همان طور كه خداوند وعده داده در نهايت دروغ پردازان رسوا خواهند شد و مقايسه اصل نامه به مديرعامل فولاد مباركه و آنچه از طرف روابط عمومي بورس فلزات براي چاپ در آن روزنامه به دست شما رسانده اند حاكي از اين وعده خداوند است.
و در همين جا بايد تاسف خود را براي كسي كه مطالب كذب را به آن نامه اضافه كرده اعلام كنيم. آيا او كه اين نامه را جعل كرده و البته براي ما و شما هويت وي مشخص است به آخر و عاقبت كار غيراخلاقي و غيرشرافتمندانه خود فكر كرده است؟ آيا ايشان لحظه اي فكر كرده كه چگونه توانسته دين و تمام معيارهاي اخلاقي و شرعي را براي دنياي ديگران زيرپاي گذارد.
بسياري از اعضاي سنديكا بعد از خواندن نامه منتشر شده خواستار پيگيري اين ماجرا شده اند.
هيات مديره اين سنديكا در همين جا اعلام مي كند براي اثبات حقانيت خود و بيان مشكلات و معضلات عملكرد بورس فلزات و نويسنده نامه منتسب به اعضاي سنديكا بنشينند. آيا غير از اين، راه ديگري براي رسيدن به حقيقت باقي مانده است؟

تغييرات قيمت سهام
درصد نوسان
تغيير قيمت
آخرين قيمت
نام شركت
۰.۱۱-
۱-
۸۹۰
آبسال
۱.۹۸
۲۰
۱,۰۲۸
آبفر
۰.۸۷
۶
۶۹۳
آزمايش
۲
۲۳۶
۱۲,۰۴۳
آلومراد
۱.۹۸
۷۴
۳,۸۱۷
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰
۰
۱۵,۷۹۲
افست
۱.۶۷
۷۶
۴,۶۳۲
ايران ارقام
۱.۲۴-
۴۰-
۳,۱۹۰
ايران خودرو
۰.۷۸-
۲۹-
۳,۷۰۰
ايران خودروديزل
۱.۹۴-
۴۲-
۲,۱۲۰
ايران مرينوس
۱.۹۸-
۴۷-
۲,۳۲۱
ايران ياساتايرورابر
۲
۲۵۴
۱۲,۹۶۲
باما
۰.۷۲-
۱۱-
۱,۵۱۵
بانك پارسيان
۱.۹۸-
۴۴-
۲,۱۷۶
بانك كارآفرين
۱.۹۹
۱۶۸
۸,۶۱۳
بهنوش ايران
۰.۶۶
۳
۴۶۰
پارس الكتريك
۱.۹۲-
۳۶-
۱,۸۳۵
پارس خودرو
۰
۰
۶,۵۲۰
پارس دارو
۱.۹۹-
۳۹-
۱,۹۲۲
پاكسان
۱.۹۹
۱۷۳
۸,۸۵۹
پتروشيمي آبادان
۱.۲۵-
۱۲۵-
۹,۸۵۶
پتروشيمي اراك
۲
۱۱۲
۵,۷۲۳
پتروشيمي اصفهان
۱.۹۴-
۲۴-
۱,۲۱۲
پتروشيمي شيراز
۱.۹۹
۲۸۲
۱۴,۴۲۰
تامين ماسه ريخته گري
۰.۰۲
۱
۴,۱۸۰
تراكتورسازي ايران
۱.۹۷-
۳۱-
۱,۵۴۶
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ)
۰.۲۹
۱۷
۵,۹۳۰
توسعه معادن روي ايران
۲
۱۳۱
۶,۶۹۶
تولي پرس
۰.۵۳-
۴۹-
۹,۲۷۰
توليد سموم علف كش
۰.۱۱
۱
۹۰۸
توليد محور خودرو
۲
۴۵۳
۲۳,۱۲۰
توليدمواداوليه داروپخش
۰
۰
۱,۳۲۲
جوش و اكسيژن ايران
۰.۴۳-
۱۴-
۳,۲۴۱
حمل و نقل توكا
۱.۰۶
۸۱
۷,۶۹۹
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۱.۹۸
۸۶
۴,۴۳۵
داده پردازي ايران
۰.۰۲-
۲-
۸,۱۵۰
داروسازي جابرابن حيان
۰.۴۲
۱۳
۳,۱۴۰
داروسازي كوثر
۲
۱۶۵
۸,۴۳۳
دارويي رازك
۱.۰۵-
۳۸-
۳,۵۸۷
دارويي لقمان
۱.۹۵
۳۸
۱,۹۸۲
درين كاشان
۰.۰۸
۲
۲,۳۷۵
رايان سايپا
۱.۹۹-
۲۶-
۱,۲۸۳
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۹۷-
۴۶-
۲,۲۸۸
ساختمان اصفهان
۱.۹۷-
۵۴-
۲,۶۹۰
سامان گستراصفهان
۰.۵
۲۱
۴,۲۰۰
سايپا
۰.۰۲
۱
۵,۱۰۰
سايپاديزل
۰.۹۳
۱۲
۱,۳۰۸
سخت آژند
۰.۳۴-
۵-
۱,۴۷۱
سرما آفرين
۱.۹۲-
۲۱-
۱,۰۷۱
سرمايه گذاري بهمن
۱.۹۳-
۱۷-
۸۶۴
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۵۸-
۱۲-
۲,۰۴۳
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۰.۸۱-
۲۲-
۲,۶۹۹
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۹۳-
۳۷-
۱,۸۷۷
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۰.۲
۸
۴,۱۰۵
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۱.۹-
۴۲-
۲,۱۷۰
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۹۶-
۳۴-
۱,۷۰۴
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰.۴۷
۹
۱,۹۱۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري (هلدينگ)
۲-
۲۵-
۱,۲۲۵
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱.۹۶-
۴۱-
۲,۰۴۷
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۱.۹۸-
۸۱-
۴,۰۰۴
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۰
۰
۲,۹۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۱.۹۹-
۲۱-
۱,۰۳۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۱۷-
۲-
۱,۱۶۰
سرمايه گذاري نيرو
۰.۱۴
۱۶
۱۱,۳۱۱
سنگ آهن گل گهر
۱.۹۸-
۱۳۹-
۶,۸۹۸
سيمان تهران
۱.۹۸-
۱۱۲-
۵,۵۳۲
سيمان سپاهان
۰
۰
۵,۹۳۰
سينا دارو
۰.۰۶
۲
۳,۳۷۵
شاهد
۱.۳-
۱۱۹-
۹,۰۰۰
شهد
۲-
۳۶-
۱,۷۶۸
شهد ايران
۱.۹۹
۱۲۲
۶,۲۴۳
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۱.۹۸
۶۳
۳,۲۳۹
شيميايي سينا
۰.۳۹-
۲۶-
۶,۵۵۷
صنايع جوشكاب يزد
۱.۹۹-
۴۲-
۲,۰۷۱
صنايع لاستيكي سهند
۱.۹۷-
۱۶-
۷۹۶
صنايع مخابراتي راه دورايران
۱.۹۴-
۲۷-
۱,۳۶۴
صنعتي آما
۱.۹۸
۵۲
۲,۶۷۶
صنعتي بهشهر
۱.۹۸-
۷۴-
۳,۶۵۹
عمران و توسعه فارس
۲
۵۷۲
۲۹,۱۸۷
فرآوري موادمعدني ايران
۱.۹۶
۴۰
۲,۰۷۷
فولاد كاويان
۱.۸۴
۳۳
۱,۸۲۵
قند پارس
۲-
۴۱-
۲,۰۱۲
قند ثابت خراسان
۱.۹۶
۳۲
۱,۶۶۷
قند شيرين خراسان
۱.۹۹-
۸۷-
۴,۲۹۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۱.۹۸
۱۰۳
۵,۲۹۹
كارخانجات داروپخش
۱.۹۶-
۲۸-
۱,۳۹۹
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۹۱
۲۰
۱,۰۶۵
كارخانه فارسيت درود
۱.۹۶-
۳۴-
۱,۷۰۳
كربن ايران
۱.۹۹
۲۷
۱,۳۸۳
كف
۱.۹۷
۴۳
۲,۲۳۰
كنتورسازي ايران
۰.۹۸-
۳۸-
۳,۸۴۰
كيميدارو
۲-
۴۹-
۲,۴۰۳
گازلوله
۰
۰
۴,۰۰۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۸۶-
۱۳-
۶۸۶
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۱.۹۹-
۱۷۵-
۸,۵۹۸
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۱.۸۸
۴۱
۲,۲۲۰
گلتاش
۱.۹۷
۴۸
۲,۴۸۷
لاستيك دنا
۱.۷۵-
۹۷-
۵,۴۴۰
لبنيات پاك
۱.۴۸-
۱۷-
۱,۱۳۲
لوله وماشين سازي ايران
۱.۸۶
۲۷
۱,۴۷۹
ليزينگ ايران
۰.۶۷
۸
۱,۲۰۹
ليزينگ خودروغدير
۱.۸۲
۳۴
۱,۹۰۷
مارگارين
۱.۸۳
۵۲
۲,۸۹۹
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۹۵-
۲۹-
۱,۴۵۸
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۲
۱۱۷
۵,۹۸۰
معادن منگنز ايران
۰.۲۵-
۱۵-
۶,۱۰۰
معدني و صنعتي چادرملو
۱.۹۷
۶۸
۳,۵۱۸
مهندسي نصير ماشين
۰.۵۲-
۱۲-
۲,۳۰۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۹۲
۱۳۱
۱۴,۳۵۰
نفت بهران
۲-
۲۷۸-
۱۳,۶۵۵
نفت پارس
۰.۵۱-
۲۲-
۴,۳۰۰
نورد آلومينيوم
۱.۸۸
۱۱
۵۹۵
نورد و لوله اهواز
۱.۹۶-
۳۸-
۱,۹۰۰
نوسازي وساختمان تهران
۱.۹۶
۳۳
۱,۷۱۵
نيرو محركه
۱.۹۸-
۲۵-
۱,۲۳۸
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |