سه شنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۹ - Nov 1, 2005
ليگ قهرمانان اروپا
هلند ميزبان ستارگان ميلان است
006540.jpg
006525.jpg
اروپا امشب در هشت شهر خود فوتبال اين قاره را به حركت در مي آورد. دوره رفت چهار گروه در هلند، آلمان، يونان، انگليس، اسپانيا، ايتاليا و... انجام مي شود. در مهم ترين بازيها ميلان با تمام ستارگانش به ديدار آيندهوون مي رود، تيمي كه هيدينگ ساخته در سان سيرو به ميلان نباخت. ديگر تيم ايتاليايي اينتر در سان سيرو ميزبان پورتو است.اينتر بازي در خانه حريف را باخته است و قصد دارد با ممارست تماشاگران خودي پورتو را از پيش رو بردارد.ليون نيز در يونان كار آساني نخواهد داشت و چلسي نيز با بتيس روبه رو مي شود.
فردا شب نيز بازيهاي زيبايي خواهيم داشت. يوونتوس در دل آلپي با بايرن مونيخ روبه رو مي شود كه در بازي رفت يوونتوس را شكست داد. ليل نيز ميزبان منچستر يونايتد است تا شاهد يكي از زيباترين بازيهاي اين فصل باشيم. آرسنال نيز در خانه خود با اسپارتا بازي مي كند. صفحه ۲۵
جهانگير كوثري: جام قهرمانان اروپا را به نوعي مي توان رخدادي دانست كه در آن مجموعه اي از ستارگان جهان در آن به تكاپو افتاده اند تا در سوي ديگر از فوتبال و در قالب باشگاه ها موقعيت خود را تثبيت كنند. در چشم اندازي وسيع از فوتبال اروپا  اكثر كشورهاي جهان حضور دارند. از برزيل و آرژانتين كه بزرگان جنوبي آمريكا لقب گرفته اند تا سياهان ته قاره آفريقا و كشورهاي گينه بيسائو و توگو و اين سوي مرزهاي قاره بزرگ آفريقا كه ما هم در آن سهم داريم. امشب هشت شهر اروپا در بازار فوتبال قاره براي حمايت از تيم هاي خود به ورزشگاه ها مي روند و بقيه نيز در پاي تلويزيون شهري و به دور از ميدان هاي بزرگ هواي سرد را فراموش مي كنند تا با فوتبال گرم شوند. در هلند آيندهوون كه فوتبال را به شكل نرم افزارهاي چيده شده بازي مي كند ميزبان ميدان است كه يوونتوس را درهم كوبيد تا از حريف هلندي زهرچشم بگيرد.
بازي رفت در ميلان گلي نداشت. در آلمان شالكه ميزبان فنرباغچه از تركيه است. روزنبورگ تيره روز ميزبان رئال است. ليون به يونان مي رود، ليورپول با اندرلشت در آنفيلد بازي مي كند. چلسي هم به اسپانيا مي رود تا با بتيس روبه رو  شود. آرتمديا نيز با گلاسكو رنجرز بازي خواهد كرد. در ميلان، اينتر ايتاليايي بايد براي جبران شكست بازي رفت با پورتو پرتغال بازي كند. اين ديدار اعتبار در فوتبال ايتالياست.
تيم هاي  فوتبال  چلسي  و ليورپول ، دو رقيب  انگليسي  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا در صورت  پيروزي  در مسابقات  روز سه شنبه  خود، نخستين  تيم هايي خواهند بود كه  به  مرحله  حذفي  اين  رقابت ها راه  مي يابند.
به گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از پاريس ، تيم  چلسي  قهرمان  مسابقات  فوتبال باشگاه هاي  برتر انگليس  با پيروزي  برابر رئال  بتيس  در اسپانيا و ليورپول مدافع  عنوان  قهرماني  اروپا با شكست  اندرلشت  بلژيك  در ورزشگاه  آنفيلد به مرحله  حذفي  صعود خواهند كرد.
اما ليورپول  پس  از چلسي  در مكان  دوم  گروه  هفتم  اين  رقابتها قراردارد.
اين  تيم  در رقابتهاي  ليگ  برتر انگليس  نيز با كسب  فقط سه  پيروزي  وبه  ثمر رساندن  ۷ گل  در ۹ مسابقه ، با فاصله  ۱۸ امتياز نسبت  به  چلسي صدرنشين ، در مكان  سيزدهم  جدول  ليگ  قرار دارد.با وجود اين  رافائل  بنيتز سرمربي  ليورپول  با تمجيد از ركورد ۱۷پيروزي  خود از ۲۵ مسابقه  جام  قهرمانان  گفت : عملكرد بازيكنان  در مسابقه رفت  كه  در بروكسل  برگزار شد و با پيروزي  يك  بر صفر ما خاتمه  يافت ، بسيارخوب  بود.وي  افزود: اكنون  درصدد كسب  يك  پيروزي  ديگر هستيم .
رئال  بتيس  نيز كه  پس  از شكست  ۲ بر صفر برابر رئال  مادريد در جريان مسابقات  ليگ  اسپانيا در مكان  چهار تيم  مانده  به  قعر جدول  اين  مسابقات قرار گرفته ، ديدار رفت  با چلسي  را ۴ بر صفر در استمفوردبريج  واگذار كرده است .لورنزو سرا فرر سرمربي  بتيس  گفت : چلسي  تيم  خوبي  است  اما پيش  از اين شاهد بوده ايم  كه  كارها همواره  آنطور كه  انتظار داريم ، پيش  نمي روند.
اما چلسي  در حالي  براي  ديدار با رئال  بتيس  آماده  مي شود كه  هفته گذشته  پس  از شكست  ۴ بر ۲ بلكبرن  با اختلاف  ۹ امتياز در صدر جدول  ليگ  برترقرار گرفت .
خوزه  مورينيو سرمربي  چلسي  اظهار داشت : اميدوارم  بتيس  فكر كند كه مي تواند ما را شكست  دهد و بازي  معمولي  خود را انجام  دهد.مي دانيم  كه مسابقات  دشواري  را يكي  پس  از ديگري  پيش  رو داريم .هرگز نگفته ام  كه  همه تيمها را شكست  مي دهيم .
به  نظر ژرارد هوليه  سرمربي  اين  تيم  كه  تربيت  بسياري  از بازيكنان كنوني  ليورپول  را بر عهده  داشته ، تياگو كه  در تابستان  از چلسي  به  ليون آمده  است ، نقش  به  سزايي  در راهيابي  اين  تيم  به  مرحله  يك  چهارم  نهايي  جام قهرمانان  براي  نخستين  بار خواهد داشت .وي  ادامه  داد: از عملكرد تياگو بسيار راضيم .وي  از نظر تكنيكي  اهميت بسياري  براي  تيم  دارد و مهارت  او در بازي  با توپ ، آزادي  عمل  بيشتري  به  مامي دهد.
بر همين  اساس  رئال  مادريد ديگر تيم  گروه  ششم  با اميد به  رهايي رونالدو، خوليو باپتيستا و زين الدين  زيدان  از مصدوميت ، خود رابراي  سفر به  نروژ و ديدار با روزنبورگ  آماده  مي كند.با وجود اين  احتمال  غيبت  ميشل  سالگادو مدافع  رئال  مادريد پس  ازمصدوميت  در جريان  مسابقه  روز شنبه  برابر رئال  بتيس  وجود دارد.در گروه  پنجم  آث  ميلان  نايب  قهرمان  فصل  گذشته  جام  قهرمانان  به  مصاف آيندهوون  مي رود.
آث  ميلان  فصل  گذشته  در مرحله  نيمه  نهايي  اين  تيم  راشكست  داد و به  فينال  راه  يافت .
آث  ميلان  اكنون  با ۵ امتياز از سه  مسابقه  و يك  امتياز اختلاف  نسبت  به فنرباغچه  در صدر گروه  پنجم  جام  قهرمانان  قرار دارد.
اينترميلان ، قهرمان  اروپا در سالهاي  ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ نيز ميزبان  پورتوقهرمان  مسابقات  ۲۰۰۴ اروپاست .
اينترميلان  با كسب  ۶ امتياز از سه  مسابقه ، صدرنشين  گروه  هشتم  جام قهرمانان  است .
اين  تيم  نيز همانند ليورپول  در مسابقات  خانگي  دچار مشكل  شده  و بايوونتوس  صدرنشين  سري  آ هشت  امتياز اختلاف  دارد.
با وجود اين  اينترميلان  ركورد خوبي  برابر تيمهاي  پرتغالي  در خانه دارد.نتيجه  هفت  مسابقه  اين  تيم  برابر تيمهاي  پرتغالي  در خانه  تا كنون  شش پيروزي  و يك  تساوي  بوده  است .گلاسكو رنجرز كه  در اين  گروه  پس  از اينترميلان  با چهار امتياز در مكان دوم  است  با آرتمديا براتيسلاو ديدار مي كند.
برنامه بازي هاي امشب
* آيندهوون - ميلان
* شالكه _ فنرباغچه
* روزنبورگ _ رئال مادريد
* المپياكوس _ ليون
* ليورپول _ اندرلشت
* بتيس - چلسي
* آرتمديا _ گلاسكورنجرز
* اينترميلان _ پورتو

كوهستاني نفر سوم شطرنج بين المللي باكو
شاهين  كوهستاني  شطرنج باز خراساني  تيم  ايران  در مسابقات  بين المللي شطرنج  باكو، عصر يكشنبه  در پايان  ۹ دور رقابت  در رده  سني  زير ۱۴ سال ، با هفت  امتياز مقام  سوم  را به  خود اختصاص  داد.
تيم  ۹ نفره  جمهوري  اسلامي  ايران  متشكل  از پنج  بازيكن  گيلاني ، سه  شطرنج باز خراساني  و يك  نفر از تهران ، از روز دوم  آبان  در دو قسمت  زير ۱۴ سال  و آزاد، در مسابقات  بين المللي  شطرنج  باكو شركت  كرد.

صنامي ها جريمه شدند
خبرنگار همشهري: در پي حضور ضعيف تيم هاي واليبال و بسكتبال صنام در ليگ برتر باشگاههاي ايران بازيكنان اين دو تيم جريمه شدند. محمد افتخاري مدير اجرايي باشگاه صنام با اعلام اين مطلب به خبرنگار همشهري گفت: از دو تيم واليبال و بسكتبال كه سال گذشته با اقتدار قهرمان باشگاههاي ايران شدند توقع نداشتيم كه در شروع بازي هاي اين فصل اين همه نوسان داشته باشند.
وي افزود: اگر با جرايم نقدي در نظر گرفته شده اوضاع اين دو تيم بهبود نيابد آنوقت مجبور به اتخاذ تصميمات سنگين تر خواهيم بود. افتخاري با اشاره به فراخواني كادر مربيان دو تيم گفت: از آنان خواستيم تا هرچه زودتر تيمهايشان را به شرايط مطلوب برسانند. تيم بسكتبال صنام در دو هفته پياپي مغلوب پتروشيمي و پگاه فارس شده است و تيم واليبال صنام تيم مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر تا پايان هفته چهارم در دو بازي به ترتيب مقابل سايپا و آذرپيام شكست خورده است.

انتخابات رئيس و نايب رئيس هيأت مديره استقلال
هيات مديره  باشگاه استقلال تهران با حضور ميرولد، ايرواني ، تاجرنيا و اولايي تشكيل جلسه داد و بر برنامه ريزي مسئولان باشگاه براي آينده تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هيات  مديره  باشگاه استقلال تهران در نشست خود پس از بررسي برنامه  پنج ساله  ورزشي ارايه شده از سوي مدير عامل و تصويب بخشي از آن بر واقعي تر شدن برنامه هاي اجرايي باشگاه براي پيشبرد اهداف فني و اجرايي تاكيد كرد. همچنين با نظر هيات مديره قرار شد كه مديران باشگاه پس از بررسي مجدد طرح ارايه شده اين طرح را در نشست آينده  اعضاي هيات مديره مجددا ارايه كنند تا مورد بررسي نهايي قرار گيرد.
همچنين قرار شد نشست هاي آينده  اعضاي هيات مديره  باشگاه استقلال در محل ساختمان جديد اين باشگاه برگزار شود تا علاوه بر حمايت عملي از برنامه هاي اجرايي باشگاه، اعضا از نزديك به بررسي شرايط موجود بپردازند. اعضاي هيات مديره  باشگاه استقلال تهران همچنين خواستار فعال تر شدن كميته  انضباطي اين باشگاه متناسب با اساس نامه  مصوب مجمع عمومي باشگاه شدند و بر حمايت از نگاه هاي مديرعامل باشگاه در بحث نقل و انتقالات كه متناسب با منافع كلي باشگاه است تاكيد كردند. همچنين قرار است در نشست آينده  هيات مديره باشگاه استقلال انتخابات مجدد براي انتخاب رئيس و نايب رئيس هيأت مديره انجام شود.

حسين رضا زاده:
جلوي بي نظمي ها مي ايستم
همه بايد پيرو دستورات سرمربي باشيم
006519.jpg
گروه ورزشي: يوردان گئورگي ايوانف سرمربي تيم ملي وزنه برداري ايران براي همه وزنه برداران حاضر در اردوي تيم ملي وزنه برداري ركوردهايي را به عنوان حد نصاب قرار داده تا در صورت ثبت اين ركوردها به مسابقات جهاني دوحه اعزام شوند. براي رضازاده هم ركورد ۴۵۰ كيلوگرم مجموع را قرار داده بود. او خوب مي داند كه رضازاده به راحتي مي تواند به اين ركوردها برسد. قوي ترين مرد جهان در اين باره مي گويد:« ركورد شكستن به همين راحتي نيست، واقعاً سخت است. اما با اين حال سعي مي كنم اين كار را بكنم ولي به هيچ كس قول ثبت ركورد جديد براي جهان نمي دهم.»
دارنده دو مدال طلاي جهاني در رابطه با غايبين سرشناس در اردوي تيم ملي مي گويد:«هر كدام به علتي از وزنه برداري دور هستند. فلاحتي و بيرانوند هم به دليل بي نظمي  و مشكلاتي خاص از اردو كنار رفتند. به هر ترتيب همه ما در اردو بايد پيرو دستورات سرمربي باشيم. ما اگر بي نظم بوديم به افتخارات گذشته نمي رسيديم. وزنه برداران با هر عنواني نمي توانند بي نظمي  و يا از دستورات سرپيچي كنند. اگر اين طور باشد حتي خود من هم جلوي اين مساله خواهم ايستاد.»
با اين حال اكنون در كنار رضازاده وزنه برداران جواني حضور دارند: بهروزي، داوودي، سنجابي، دارابيگي، علي حسيني و گوهري و حتي ابراهيمي. رضازاده در مورد وضعيت اين وزنه برداران مي گويد:«بهروزي در۵۶ كيلوگرم خيلي خوب است. مهدي پانزوان هم وقتي ۱۷ سال داشت در بازي هاي آسيايي تايلند وزنه هاي ۵/۱۲۲ و ۵/۱۴۷ كيلوگرم را مهار كرد و به مدال برنز دست يافت. پانزوان وزنه بردار خوبي بود، بهروزي هم وزنه بردار خوبي است. او بايد با جديت بيشتري تمرين كند. به طور حتم بهروزي اگر تلاش كند به نتايج درخشاني مي رسد. فعلاً بهترين ركوردهاي او ۵/۱۲۲ و ۱۴۰ كيلوگرم است. اصغر ابراهيمي هم چند روزي است كه پايش درد مي كند. اما سعيد علي حسيني كه در وزن من رقابت مي كند، مي تواند در آينده جاي من را بگيرد. اما يك مقدار بدشانس است. يا آرنجش آسيب مي بيند و يا زانويش درد مي كند. اگر از مصدوميت ها رها شود مي تواند به ركوردهاي خوبي برسد.»

استقلال و پرسپوليس در افطاري رئيس تربيت بدني
مهندس  محمد علي آبادي  معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  قبل  از ديدار سنتي  پرسپوليس  و استقلال ، ميزبان  مراسم  افطاري  بازيكنان ، مسئولان  دو باشگاه  و مسئولان  فدراسيون  فوتبال  است .به  گزارش  روابط عمومي سازمان  تربيت بدني ، اين  مراسم  عصر امروز سه  شنبه  به  دعوت  رئيس  سازمان  تربيت بدني  برگزار خواهد شد.در اين  مراسم  بازيكنان ، مربيان ، سرپرستان ، اعضاي  هيات  مديره  دو باشگاه  پرطرفدار پرسپوليس  و استقلال  و مسئولان  فدراسيون  فوتبال  حضور خواهندداشت .هدف  از برگزاري  اين  مراسم  ارتباط بيشتر و گسترش  دوستي ها و ايجاد فضاي مناسب  براي  بازيكنان  دو تيم  پايتخت نشين  در برگزاري  مسابقه  روز جمعه  هفته جاري  عنوان  شده  است .اين  مراسم  عصر امروز در آكادمي  ملي  المپيك  برگزار مي شود.

ايران و بوسني در فينال واليبال نشسته جهان
خبرنگار همشهري: تيم هاي واليبال نشسته ايران و بوسني امروز براي كسب عنوان قهرماني اميدهاي جهان در اسلووني به ميدان مي روند. ايران در نيمه نهايي در سه «ست» پياپي از سد برزيل گذشت و بوسني هم با همين نتيجه آلمان را از پيش رو برداشت. بدين ترتيب ايران و بوسني همانند بازي هاي پاراليمپيك آتن بازي نهايي را انجام مي دهند و برزيل و آلمان براي كسب مقام سوم ديدار مي كنند. تيم ايران با تركيب هادي زاده، فرزانه، بيگدلي، مهروان، عليپوريان و نظر در بازي با برزيل با نتايج (۲۵ بر ۲۰ ، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۷) پيروز شد. اين بازي موقعيتي است تا تيم اميد ايران ضمن كسب عنوان قهرماني انتقام شكست آتن را از حريف قدرتمند خود بگيرد.

تجليل از قهرمانان و مدال آوران تيم ملي دو و ميداني
006522.jpg
مراسم  تجليل  از قهرمانان ، مدال  آوران ، پيشكسوتان  و مربيان  تيم  ملي دو وميداني  كشورمان  يكشنبه  شب  در محل  سالن  جانبازان  آكادمي ملي  المپيك  با حضور مسئولان  سازمان  تربيت  بدني ، مسئولان  كميته  ملي  المپيك ، روساي  فدراسيون هاي  ورزشي  و مسئولان  فدراسيون  دووميداني  برگزار شد.
در اين  مراسم ، از احسان  حدادي ، سجاد مرادي ، روح  الله  عسگري ، سيد مهدي  شاهرخي ، عباس  صميمي ، ايوب  آرخي ، محمد عاكفيان ، رضابوعذار، احسان  مهاجر شجاعي ، ليلا ابراهيمي ، مينا پورسيفي ، پديده  بلوري  زاده ، زهرا نبي  زاده ، نفيسه  مطاعي ، آمنه  صفوي  اعضاي تيم  ملي  دو و ميداني  بانوان  و مردان  كشورمان  مورد تقدير قرار گرفتند. در تقدير از قهرمانان  و مدال  آوران  به  احسان  حدادي  يك  دستگاه  سمند ال  ايكس ، سجاد مرادي و روح  الله  عسگري هر كدام  يك  دستگاه  پرايد اهدا  شد و به  ديگر قهرمانان  مدال  آور كشور نيز مبلغ  ۳۰ ميليون  ريال وجه  نقد داده  شد.در اين  مراسم  همچنين  از تيمور غياثي  مدير تيم هاي  ملي ، علي  فرشادسپهر سرپرست  تيم  ملي  دووميداني  و سيد محسن  شاهرخي ، مصطفي  قنبري ، احمد گودرزي  و عبدالصاحب  خويشكاران  مربيان  تيم  ملي  دووميداني  نيز تقدير به  عمل  آمد.
در اين  مراسم  همچنين  از علي  باغبان  باشي ، سلمان  حسام ، حسين  عسگري  وتوران  شادمهر كه  از قهرمانان  و پيشكسوتان  ورزش  دووميداني  كشور بود نيز تقدير به  عمل  آمد.

اسامي كمك  داوران ديدار استقلال - پرسپوليس
كميته  داوران  فدراسيون  فوتبال  اسامي كمك  داوران  آلماني  ديدار تيم هاي  فوتبال  استقلال  و پرسپوليس  تهران  را اعلام  كرد.ديدار تيم هاي  استقلال  و پرسپوليس  تهران  در هفته  دهم  مسابقات  فوتبال قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  روز جمعه  هفته  جاري  در ورزشگاه  آزادي  تهران  برگزار خواهدشد.هري  اهين  به عنوان  كمك  داور اول  و كريستيان  سولتو به  عنوان  كمك  داور دوم  هر دو از آلمان ، ولفگانگ  اشتارك  را در امر قضاوت  اين  ديدار همراهي  خواهند كرد.نويد مظفري  به  علت  تسلط به  زبان  آلماني  به  عنوان  داور چهارم  اين  ديدار برگزيده  شده  است .

۸ جودوكار اعزامي به تايوان معرفي شدند
گروه ورزشي: ازسوي سرمربي تيم جودو جوانان اسامي ۸ نفر براي شركت در مسابقات آسيايي چين تايپه اعلام شد. بعد ازپايان اردوهاي تداركاتي تيم ملي جودوجوانان نفرات اعزامي كشورمان دراين مسابقات به شرح زير اعلام گرديد:
وزن ۵۵ كيلوگرم : محمد علي چالاك از كرج
وزن ۶۰ كيلوگرم : جواد نيك بين از خراسان
وزن ۶۳ كيلوگرم : احسان كريميان از ايلام
وزن۷۳ كيلوگرم : علي فاخته از خراسان
وزن ۸۱ كيلوگرم: ايرج امير خاني از تهران
وزن ۹۰ كيلوگرم : بهرام عزيز پور از ايلام
وزن ۱۰۰ _ كيلوگرم : سجاد خسروي نژاد از ايلام
وزن ۱۰۰ + كيلوگرم : امير ملكي پور از كرمانشاه
مسابقات آسيايي جودو درتاريخ ۲۲ و۲۳ آبان ماه سال جاري در كشور چين تايپه برگزار مي شود و قرار است اين تيم درتاريخ ۱۸ آبان ماه به اين مسابقات اعزام شود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |