سه شنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۹ - Nov 1, 2005
در دو سرقت متفاوت در خيابان آزادي
موتورسواران ۲۴ ميليون تومان دزديدند
006513.jpg
گروه حوادث: تشابه شيوه سرقت در منطقه ميدان آزادي، احتمال وقوع سرقت هاي زنجيره اي را در اين محل مطرح كرد.
به گزارش خبرنگار ما صبح ديروز دو موتورسوار پس از تعقيب مردي كه از بانك خارج شده بود، در منطقه پل ستاري كيف وي را مورد دستبرد قرار دادند. در كيف اين مرد ۱۶ ميليون و پانصد هزار تومان پول نقد وجود داشت.
موتورسواران با اطمينان از اين كه مرد قادر به برداشتن شماره پلاك موتورسيكلت آنها نبود از محل متواري شدند. پرونده اين سرقت در كلانتري ۱۳۳ گشوده شد اما فقط چند ساعت بعد، مردي وحشتزده با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ تماس گرفت و مدعي شد چند فقره از تراول چك هايش در بانك ميدان آزادي به سرقت رفته است.
با حضور ماموران در صحنه حادثه، مالباخته به آنها گفت: داخل بانك نشسته بودم و در حال پشت نويسي هفت ميليون تومان تراول چك هايم بودم كه ناگهان پسر جواني وارد بانك شد و با قاپيدن چند فقره از تراول چك ها، متواري شد. سريع از جايم بلند شدم و او را تعقيب كردم. بيرون بانك متوجه شدم سارق جوان توسط يك موتور سيكلت از محل فرار كرد. موتور سيكلت ديگري نيز وي را همراهي  كرد.
او ادامه داد: وقتي وارد بانك شدم و از مسئول بانك خواستم تا به پليس اطلاع دهد وي در جوابم گفت: تلفن هاي بانك به دليل عمليات كابل برگردان در منطقه قطع است. من با تلفن يكي از مشتريان موضوع را به پليس اطلاع دادم.
برپايه اين گزارش، با انجام صورتجلسه از محل حادثه، شاكي اين بار به كلانتري ۱۱۹ مهرآباد انتقال يافت تا چهره نگاري صورت گيرد. پليس هم شناسايي سارقان جوان را در دستور كار خود قرار داد.هم اكنون ۲ مظنون در سرقت دوم متوسط پليس بازداشت شدند كه تحقيق از آنان ادامه دارد.

تشكيل پرونده براي مرگ دختر دانشجو در ساوه
گروه حوادث: در پي تجمع دانشجويان دانشگاه آزاد ساوه در مقابل اين دانشگاه، جست وجوي پليس براي دستگيري فرد ضاربي كه موجب كشته شدن يكي از دانشجويان در مقابل اين دانشگاه شده بود، آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما، چندي پيش يكي از دانشجويان دختر دانشگاه آزاد ساوه پس از خارج شدن از دانشگاه با يك موتورسيكلت برخورد كرد كه فرد ضارب به سرعت از محل حادثه فرار كرد.
با انتقال اين دانشجو به بيمارستان، تلاش پزشكان براي نجات جان وي آغاز شد، اما اين دانشجو به دليل شدت جراحات به حالت كما فرو رفت و پس از يك هفته در بيمارستان جان سپرد.
در پي اين حادثه دانشجويان دانشگاه آزاد ساوه كه حدود ۶۰۰ نفر بودند با تجمع در مقابل اين دانشگاه خواستار حفظ امنيت و رسيدگي به معضلات رفت و آمد وسايل نقليه مزاحم در اطراف دانشگاه شدند.
بر اساس گزارش خبرنگار ما، در اين تجمع فرماندار شهرستان ساوه با حضور در جمع دانشجويان قول پيگيري اين حادثه و دستگيري فرد ضارب را به دانشجويان داد و اعلام كرد تاكنون چند مرد مظنون دستگير شده اند.
بر اساس اين گزارش، جست وجوهاي پليسي براي دستگيري فرد ضارب همچنان ادامه دارد و در اين رابطه پرونده اي در دادگستري شهرستان ساوه تشكيل شده است.

قتل به خاطر يك جفت كفش كتاني
گروه حوادث: مرد افغاني كه به خاطر يك جفت كتاني پسر ۱۶ ساله اي را به قتل رسانده بود، به زودي مقابل پنج قاضي دادگستري محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين درگيري اوايل ارديبهشت ماه امسال در شهر ري بين چند جوان افغاني و ايراني اتفاق افتاد. در اين حادثه فردي به نام حسين (۱۶ساله) زماني كه متوجه درگيري بين چند تن از دوستانش با چند مرد افغاني شد، براي دفاع از آنها وارد دعوا شد، در طول درگيري حسين به انگيزه اينكه دعوا را به هرترتيبي خاتمه دهد، با برداشتن يك جفت كفش كتاني كه متعلق به فردي به نام صيدا بود، از محل گريخت تا آنها نتوانند دنبال حسين و دوستانش بدوند. اما او هرگز تصور نمي كرد در اين درگيري خود قرباني اين اختلاف شود. پس از دو ساعت از درگيري اوليه، چند جوان افغاني در يكي از ميدان هاي شهرري حسين و يكي از دوستانش را ديدند. به طرف آنها رفتند و با داد و فرياد از حسين خواستند تا كفش را به آنها بدهد.
حسين هنوز نمي دانست چه واكنشي در برابر صيدا انجام دهد كه وي به طرفش حمله ور شد و او را با چاقو به قتل رساند.
پرونده اين حادثه دلخراش پس از صدور كيفرخواست به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد و قرار است مرد افغاني به زودي محاكمه شود.

كشف جسد پنج نوجوان انگليسي از خودروي سرقتي
گاردين : جسد پنج نوجوان انگليسي در بازگشت از مراسم تدفين دوستشان در خودروي سرقتي كشف شد.
پليس انگليس بلافاصله پس از انجام مراسم تدفين نوجوان ۱۶ ساله اي كه به مرگ طبيعي مرده بود خبر سرقت يكي از اتومبيل هاي خط مترو را دريافت كرد.
آنها بلافاصله پس از دريافت خبر جستجو براي يافتن اتومبيل سرقتي را آغاز كردند و در نهايت موفق شدند خودروي مذكور را كشف كنند.براساس اين گزارش، خودرو دچار حادثه شده بود و جسد پنج نوجوان نيز در آن كشف شد.
نتيجه تحقيقات پليس در رابطه با هويت متوفيان نشان مي دهد آنها از دوستان نوجوان ۱۶ ساله اي بودند كه به تازگي فوت شده بود و آنها از مراسم تدفينش باز مي گشتند. بررسي سوابق قربانيان اين حادثه نيز نشان مي دهد آنها هيچ گونه سوءسابقه اي از جمله سرقت اتومبيل نداشتند به اين ترتيب انگيزه آنها از ارتكاب اين جرم هنوز مشخص نشده است. والدين و همسايه هاي قربانيان نيز شكايتي از آنها نداشتند و از دختران و پسران حادثه ديده به خوبي ياد كردند.
گفتني است، قربانيان دو جوان ۱۶ ساله و سه نوجوان ۱۴ ، ۱۵ و ۱۷ ساله بودند.

شمار كشته شدگان سقوط قطار مسافربري
در هند به ۱۰۹ تن رسيد
چاينا ديلي : شمار كشته شدگان حادثه سقوط قطار مسافربري در هند به ۱۰۹ تن رسيد.
در پي خارج شدن يك قطار مسافربري از ريل و سقوط آن در رودخانه كه روز شنبه در ايالت آتراپرادش هند به وقوع پيوست، امدادگران تاكنون اجساد ۱۰۹ تن را از آب بيرون كشيده اند.
براساس اين گزارش، اين قطار حامل هزار مسافر روز شنبه به دليل تخريب خط آهن كه به دنبال بارش شديد روزهاي اخير در اين منطقه صورت گرفته بود، از خط خارج و سپس در رودخانه سقوط كرد كه اين امر موجب كشته شدن دست كم ۱۰۹ تن و زخمي شدن ده ها نفر ديگر شد. در همين حال امدادگران طي سه روز گذشته با حضور در محل حادثه به جستجوي اجساد قربانيان و مصدومان مي گردند.
به گفته پليس، در حال حاضر چهار واگن از پانزده واگن اين قطار به زير آب فرو رفته و اغلب مسافران حين وقوع حادثه در خواب بوده اند.

هشدار پليس مكزيك، به پير زنان
اسكاتمن: در پي به قتل رسيدن ۳۲ زن سالخورده در مكزيكوسيتي كه طي چند هفته اخير به وقوع پيوسته است، پليس مكزيك ضمن تعقيب قاتل زنجيره اي به پيرزنان در اين زمينه اخطار داد.
براساس اين گزارش، طي هفته هاي اخير ۳۲ پيرزن به يك شيوه و به گفته پليس توسط يك نفر در ابتدا مورد دستبرد قرار گرفته و سپس به قتل رسيده اند كه در حال حاضر ۱۰۰ افسر پليس پيگيري اين موضوع را در دست دارند.
به گفته پليس، قاتل ناشناس كه هنوز مشخص نيست كه زن است يا مرد، پس از برقراري ارتباط دوستانه با قربانيان و گول زدن آنها، اشياء عتيقه نظير نشان هاي افتخار را از خانه آنها ربوده و سپس اقدام به خفه كردن آنها كرده است. اين در حالي است كه قاتل با مهارت خاصي در اين زمينه عمل كرده و هيچ گونه سرنخ خاصي از خود برجا نگذاشته است.
شايان ذكر است، ۱۰۰ افسر پليس در حال حاضر با انجام عمليات تعقيب و دستگيري قاتل زنجيره اي، از سالخوردگان شهر خواستند تا مراقب جان خود باشند و از برقراري ارتباط دوستانه با افراد غريبه و باز كردن درب خانه به روي آنان خودداري كنند.

۸۰ ميليون تومان قرار براي سوزاندن باجه روزنامه  فروشي
گروه حوادث: دو پسر جوان كه متهم به آتش زدن خودروها و كيوسك هاي تلفن و روزنامه فروشي در تهران هستند با قرار وثيقه ۸۰ ميليون توماني تحويل پليس آگاهي تهران شدند.
به گزارش خبرنگار ما، انتشار خبر سوختن شبانه خودروهاي مدل بالا در خيابان سهروردي موجب شد تا ماموران جستجوي خود براي شناسايي عاملان اين حوادث را آغاز كنند ولي گذشت روزها نتيجه مفيدي براي رسيدگي به اين پرونده نداشت و شعله هاي آتش در خيابانهاي ديگر پايتخت نيز خودروها را در كام خود گرفت.همزمان عاملان اين آتش سوزي ها سوزاندن كيوسك هاي روزنامه فروشي و كيوسك هاي تلفن همگاني را نيز به اتهامات خود اضافه كردند.تصوير چهره نگاري متهمان اين پرونده براساس اظهارات شهود در اختيار جرايد قرار گرفت .
بعد از گذشت چند روز و انجام عمليات هاي پليسي متفاوت، چند مظنون در خصوص اين پرونده توسط پليس آگاهي تهران دستگير شدند. با دستگيري اين مظنونان آتش سوزي ها نيز متوقف شد و اين امر موجب شد تا احتمال وجود عاملان اصلي اين آتش سوزي ها در بين مظنونين نزد پليس بالا رود. تحقيقات از اين متهمان ادامه داشت و شهر آرامش خود را باز يافته بود تا اينكه ساعت يك بامداد ديروز ماموران انتظامي كلانتري ۱۱۸ خيابان ستارخان هنگام گشت زني متوجه حريق در يك كيوسك روزنامه فروشي شدند. بلافاصله ماموران در محل حاضر شده و با سرعت عمل خود موفق شدند دو پسر جوان به نامهاي علي رضا _ پ ۱۹ ساله و حسين _ م ۱۸ ساله را دستگير كنند.حسين در تحقيقات اوليه به ارتكاب آتش سوزي اعتراف كرد و در مورد چگونگي وقوع اين حادثه گفت: شبهاي رمضان در دانشگاه شريف برنامه برگزار مي شود و من و علي رضا نيز براي شركت در اين برنامه ها از جاده ساوه به آن محل مي رفتيم. بعد از پايان مراسم قدم زنان از دانشگاه بيرون آمده و كم كم به محل حادثه رسيديم. من با كبريتي كه در دستم بود يك تكه پارچه كنار كيوسك روزنامه فروشي را آتش زدم وقتي كيوسك روزنامه فروشي بين شعله هاي آتش قرار گرفت، باورم نمي شد يك شيطنت كوچك به اين حادثه منجر شود. متهم ضمن بي اطلاعي از آتش سوزي هاي اخير در شهر تهران وقوع اين حادثه را تنها يك شيطنت عنوان كرد.
دو متهم مذكور روز گذشته در دادسراي امور جنايي تهران توسط بازپرس حسين اصغرزاده تحت بازجويي قرار گرفته و در نهايت قرار ۴۰ ميليون توماني براي هريك از آنان صادر شد. بازپرس اصغرزاده علت صدور اين قرار سنگين را متهم بودن اين دو پسر به ارتكاب آتش سوزي هاي سال جاري در تهران عنوان كرد و گفت: اگر در مراحل تحقيق معلوم شود اين تنها آتش سوزي است كه توسط آنان رخ داده است، مبلغ وثيقه كاهش خواهد يافت.

سرنخ هاي جديد در پرونده شركت راز
گروه حوادث: رديابي هاي ويژه پليس آگاهي تهران بر روي پرونده همدستان مردي كه مدعي رابطه با امام زمان(عج) بود،ماموران را به يكي از شهرهاي غربي كشور كشاند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده مردي ۵۲ ساله به نام مجيد متهم است كه با ادعاي اينكه با امام زمان(عج) ارتباط دارد، بيش از ميليونها تومان كلاهبرداري كرده است. رديابي ها براي شناسايي اين فرد كلاهبردار، زماني در دستور كار قرار گرفت كه تعداد ۲۲ شاكي با مراجعه به دادسراي جنايي از اين مرد شكايت كردند.
با دستگيري اين فرد و درج خبر آن در نشريات، تعداد ۱۰ شاكي ديگر به اين پرونده افزوده شده است.
به گفته بازپرس شعبه يكم دادسراي امور جنايي، پليس عصر روز يكشنبه توانسته است يكي از مهم ترين مهره هاي اين شبكه را دستگير كند. بازجويي از اين فرد در حالي ادامه دارد كه مخفيگاه افرادي كه توسط اين فرد اغفال شده اند و با او همكاري مي كردند، در يكي از شهرهاي غربي كشور شناسايي شده است. به گفته بازپرس پرونده، تحقيق از متهم دستگيرشده ادامه دارد.
برپايه اين گزارش، مجيد (متهم پرونده) با تاسيس دفتر مشاوره اي به نام «راز» در منطقه سعادت آباد تهران ادعا كرده است قادر است بيماران را با دعا و داروهاي گياهي درمان كند.
اين كلاهبردار همچنين مدعي شده كه به خاطر دو بار ارتباط در هفته با امام زمان مشكلات گرفتاران را حل كند كه با دروغ هاي خود باعث شده بود چند زوج از يكديگر طلاق بگيرند. مجيد در شهرهاي شمالي، اصفهان و كرج فعاليت مي كرد كه نهايتا ساعت ۲۳ روز شنبه در هتل لاله تهران شناسايي و دستگير شد.

غيب گويي حرام است
آيت الله مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد اعلام كردند:« كساني كه به ادعاي خود غيبگو بوده و رازهاي پنهاني مردم را فاش مي سازند از آيين اسلام دور مي باشند. البته هم افراد غيبگو و هم كساني كه به آنها مراجعه مي كنند گناهكار محسوب مي شوند. هرگونه غيبگويي و خبر از آينده دادن در زمان غيبت معصوم حرام است.»
غيبگويي علاوه بر حرمت شرعي به عنوان كلاهبرداري از طريق قانوني نيز قابل پيگيري است؛ هرچند  در قانون عنوان غيبگويي و دعانويسي وجود ندارد.
ناصر چوبدار حقوقدان و وكيل دادگستري با بيان اينكه در قانون مجازات عنوان خاصي براي اقدامات شيادانه خرافه گويان و برخي دعانويسان ذكر نشده تأكيد كرد: اقدامات اين افراد عين كلاهبرداري است؛ چرا كه اين افراد با دادن اطلاعات غلط و فريب هاي واهي پول هاي كلاني به جيب زده اند و اين امر را به عنوان شغل خويش انتخاب كرده اند.
چوبدار در خصوص تبعات جزايي ترويج خرافه ها و شيادي با سوءاستفاده از عقايد مردم خاطرنشان كرد: امنيت روحي و اجتماعي و چه بسا امنيت جسمي بسياري از افراد به واسطه اين عقايد عوامانه در خطر است. اگرچه ساده انگاري مردم در گرايش به اين باورهاي غلط بي تأثير نيست اما در هر جامعه اي پيش قراولان فكري و اجتماعي مردم، مسوول آگاه كردن اجتماع از خطرات و بي راهه ها هستند.
قاضي حسينيان، رييس شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومي تهران درباره ترويج دهندگان اعمال خرافي كه از احساسات و عقايد عرفي و مذهبي مردم سوءاستفاده و منفعت طلبي مي كنند اظهار داشت: رمال ها، فالگيرها و چهره هاي شياد چون به امور واهي مي پردازند و با دستورالعمل خود باعث ترس يا اميدواري بيهوده مردم مي شوند و از اين راه به كسب مال مي پردازند جزو كلاهبرداران محسوب شده و اموال آنان نامشروع به حساب مي آيد.وي افزود: روش و دستور كتب ديني و مذهبي محكم و با اساس ما مثل مفاتيح الجنان و ادعيه و دستورالعمل هاي مشابه، براي تحقق دعا و درخواست مؤمنين نتيجه داده است اما بررسي اين ادعيه جعلي افراد سودجو كه در بسته هاي مهر و موم شده از سوي دعانويسان و رمالان در دست مردم قرار مي گيرد، نشان از ترويج دعاهايي بدون اساس و پشتوانه ديني دارد كه قابل استناد نيست.سيدحسين حسينيان توضيح داد: گرايش مردم و عامه به سوي خرافه هاي سودجويان، چهار دليل دارد؛ اول بعد اعتقادي آن است. يعني وقتي مردم نياز و خواسته اي مثل شفاي بيمار را مي طلبند به طور ناخودآگاه به سمت ادعيه و اعتقادات مذهبي گرايش پيدا مي كنند كه اگر نتوانند مسير درست را تشخيص دهند به سوي شيادان، رمال ها و فالگيرها هجوم مي آورند.
دوم هنگامي است كه مردم از فعاليت هاي طبيعي خود نتيجه مناسب و دلخواه را به دست نمي آورند. به طور مثال وقتي از شفاي بيماري كه پزشكان جوابش كرده اند نااميد مي شوند، به دعانويسي روي مي آورند.
سومين عامل گرايش به اين اعمال، سهل الوصول بودن آن است. دعانويس ها هميشه در دسترس هستند. بالاخره چهارمين علت، فقر علمي و فرهنگي عامه است كه گرايش به اين اعتقادات را افزوني مي دهد.
سيدحسين حسينيان رييس شعبه ۱۰۸۳ دادگاه عمومي تهران گفت: از آنجا كه اين اعمال، فعاليت هاي مجرمانه ديگري مثل؛ قتل، رابطه نامشروع، ضرب و جرح و طلاق به همراه دارد بايد ديد كه پيامد و نتيجه نهايي چنين عملي با كدام يك از مصاديق جرم در قانون مطابقت دارد تا اين تبعات به فراخور نوع جرم ارتكابي مستوجب كيفر شود.
البته از آنجا كه فال بين هاي خياباني به امور واهي پرداخته و مردم را مي ترسانند يا به امور واهي اميدوار مي كنند اغلب به عنوان كلاهبردار قابل مجازات مي باشند كه اگر كارشان در سطح گسترده اي باشد باعث اختلال در امنيت ملي محسوب خواهد شد.
از سوي ديگر اين سؤال مطرح است كه چرا بسياري از مردم علي رغم آگاهي دهي امروز جامعه، وقتي در موقعيتي اين چنيني قرار مي گيرند به راحتي تسليم تفكرات خرافي شده و موقعيت را براي ستاره شناسان، دعانويسان، رمالان و امثال آنها فراهم مي كنند؟
سعيد خورشيدي، حقوقدان و وكيل دادگستري در اين باره مي گويد: وقتي مردم خود را از معارف و اعتقادات لازم خالي مي بينند، برحسب نياز خود به سمت و سوي اين دسته از افراد گرايش پيدا مي كنند. اين دسته از مردم وقتي تحت راهنمايي كافي نباشند خود به خود به سوي فال گيري، رمالي و دعانويسي گرايش پيدا مي كنند.
خورشيدي با اشاره به ماده ۱ قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء و اختلاس و كلاهبرداري گفت: هر كس از راه حيله و تقلب مردم را به امور واهي فريب دهد يا به امور غيرواقع اميدوار نمايد يا بترساند و از اين راه به كسب درآمد و جمع مال بپردازد كلاهبردار محسوب شده و به حبس از يك تا ۷ سال و پرداخت جزاي نقدي محكوم مي شود.
اين حقوقدان تأكيد دارد: عواقب و تبعات چنين جرم هايي در جوامع به قتل، جنايت، طلاق يا ايجاد مزاحمت براي خانواده، اقوام و همسايگان مي انجامد كه در هر صورت بايد با آن برخورد قانوني شود.
محمدعلي جداري فروغي حقوقدان و وكيل دادگستري نيز در خصوص گرايش عوامانه به عقايد خرافي و پيشگويي گفت: از قرون بسيار قديم همواره مسئله پيشگويي ، جادوگري، ستاره شناسي و طالع بيني مورد علاقه بشر بوده و انسان به انگيزه هايي چون كنجكاوي، نگراني از آينده و سرنوشت خود همواره در جست وجوي راهي براي پيش بيني آينده بوده است. وي با بيان اين كه بسياري از افراد با عناويني چون:  رمال، طالع بين، فال بين و حتي جن گير از گرايش مردم به آينده سود جسته اند، افزود: اين افراد سعي مي كنند با صحبت هاي باب طبع مشتريان خود ضمن پيشگويي يا به قول خودشان راهنمايي، مبالغ گزافي از آنها دريافت كنند .
اين وكيل دادگستري با بيان اين كه قانونگذار اعمال فالگيران و غيبگويان را نوعي كلاهبرداري مي داند تأكيد كرد: به موجب قانون تشديد كلاهبرداري عمل آنها با شكايت شاكي خصوصي قابل پيگرد قانوني است و حتي مي تواند با مجازاتي تا ۱۰ سال حبس همراه باشد. اما متأسفانه افراد مال باخته در اينگونه موارد از شكايت و احقاق حق خود خودداري مي كنند؛ چرا كه اغلب به طور خودخواسته در دام اين شيادان گرفتار شده اند لذا مسئله مجازات اين افراد بايد با يك برنامه فرهنگي و آموزشي دقيق و منسجم همراه باشد.
جداري فروغي با اشاره به اين كه عناوين مجرمانه اي به نام فال گيري يا دعانويسي در قوانين ذكر نشده است خاطرنشان كرد: از نظر حقوقي بايد تفاوت ميان  فال نامه هايي كه توسط افراد دوره گرد با قيمت نازل عرضه مي شود با منافع كلاني كه توسط برخي افراد به عنوان فالگير و جن گير دريافت مي شود قائل شد.
اين حقوقدان در پايان با بيان اين كه علت گرايش به پيشگويي و فال بيني را بايد در ذات افراد جست  وجو كرد، تصريح كرد: بسياري گمان مي كنند از طريق پيشگويي تحولات جديدي در زندگي آنها رخ خواهد داد و افراد فاقد اعتماد به نفس و به خصوص زنان به واسطه روحيه حساس بيشتر از ديگران در دام پيشگويان و اينگونه كلاهبرداران گرفتار مي شوند.

كلاهبرداري از طريق فروش كارت هاي
شركتهاي هرمي اينترنتي
گروه حوادث: شخصي كه اقدام به فروش كارتهاي هرمي اينترنتي PMT مي نمود و از اين طريق مبالغ زيادي كلاهبرداري كرده بود دستگير شد.
اين كلاهبردار اهل و ساكن شهرستان كرج مي باشد كه بعد از اغفال رابط خود در شهرستان خرم آباد، تعدادي كارت اينترنتي PMT را با قيمتهاي ۳۰ الي ۷۵۰ دلار به مشتريان خود فروخته است و در اين مسير پورسانتي نيز به خودش تعلق مي گرفت. بنابر اين گزارش فرد مذكور به صورت هرمي اقدام به عضوگيري مي نموده و به اعضاء اظهار مي داشته شما هم مي توانيد با عضوگيري و معرفي به سرگروه و فروش كارت مذكور پورسانت دريافت نماييد.
شايان ذكر است، فعاليت مذكور در قالب شركت و يا مؤسسه E.B.L صورت گرفته و فقط به صورت ويزيتور اقدام به عضوگيري مي نموده است.
اين گزارش حاكي است، تاكنون تعداد بيش از ۵۰ نفر به عنوان شاكي شكايت خود را تسليم نموده اند كه از هر كدام مبالغي بالغ بر ۱۰۰ الي ۷۵۰ هزار تومان دريافت و به حساب شخص مذكور كه داراي مدرك تحصيلي دكتري نيز مي باشد واريز شده است.
گفتني است، نامبرده توسط پليس دستگير و تحويل مقامات قضايي گرديد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |