دوشنبه ۹ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۸ - Oct 31, 2005
رئيس جمهور:
انقلاب اسلامي، انقلاب جوانان است
امواج انقلاب به سمت تحقق ارزش ها در همه جهان پيش مي رود
006456.jpg
006459.jpg
فارس: رئيس جمهور، بهترين نشانه شناخت جوانان از انقلاب را حضور آنان در عرصه هاي مختلف دانست و گفت: انقلاب را از زواياي مختلفي مي توان تعريف كرد، اما در يك جمله بايد بگوييم انقلاب اسلامي، انقلاب جوانان است.
محمود احمدي نژاد صبح ديروز در دهمين كنگره مركزي يادواره شهيد فهميده و ۳۶ هزار شهيد دانش آموز، دانش آموزان بسيجي را بزرگترين سرمايه هاي كشور در مسير قله هاي ترقي و تعالي خواند و افزود: بدون ترديد شهيد فهميده و ۳۶ هزار شهيد دانش آموز الگوهاي جاويدان نسل هاي پي در پي ما خواهند بود.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: پس از نهضت رسول اكرم(ص)، انقلاب اسلامي بزرگترين حادثه در تاريخ بشريت است كه نه تنها همه زندگي مان را متحول كرده كه همه معادلات عالم را بر هم زده است و اكنون امواج انقلاب به سمت تحقق ارزشها در همه جهان پيش مي رود.
وي تصريح كرد: ترديد نكنيد كه اگر نسل جوان سال ۵۷ به ميدان انقلاب نمي آمد انقلاب ما تا ده ها سال آينده نيز به پيروزي نمي رسيد و اين جوانان هستند كه وقتي وارد عرصه اي مي شوند، همه معادلات را به هم مي زنند.
وي، جوانان ايراني را الگوي بي بديل و قطعي جوانان دنياي اسلام و تمام آزادي خواهان برشمرد. رئيس جمهور با اشاره به شعار حاضران در جلسه كه يكپارچه شعار «انرژي هسته اي حق مسلم ماست» را بيان مي كردند، اين سخنان را كوتاه، مختصر، اما عميق و نشانه آگاهي نسل جوان ايران و برخاسته از عمق وجدان آنان دانست و اظهار داشت: ايران جزو اولين كشورهايي بود كه به آژانس بين المللي انرژي اتمي  پيوست.
رئيس جمهور گفت: اما طي اين سال ها آژانس تنها به قدرتمندان داراي سلاح هسته اي و آنهايي كه امروز نيز ملت ها را به استفاده از سلاح هسته اي تهديد مي كنند، مراجعه نكرده است.
وي با بيان اين كه حجم بالاي بازرسي هاي انجام شده و بيش از هزار و سي برگ سند اخذ شده از ايران در تاريخ آژانس بين المللي انرژي اتمي بي سابقه است، گفت: دولت قبل تصور مي كرد كه اينها نگران انحراف ما در چرخه توليد سوخت هستند و اسم آن را اعتمادسازي گذاشته و در اين مسير آن قدر عقب رفتند كه مجموعه اصفهان و نطنز را داوطلبانه تعليق كردند.
احمدي نژاد، ادعاي غرب درخصوص مخفي كاري ايران در فناوري هسته اي را دروغي بزرگ خواند و گفت: طبق معاهده هر كشوري كه غني سازي مي كند بايد ۱۸۰ روز پيش از تزريق UF6 به آژانس اطلاع دهد كه ما اين كار را هنوز نكرده ايم و آنها نيز خودشان هم مي دانند.
وي افزود: اين اواخر دولت قبلي به اين نتيجه رسيدند ادعاي اعتمادسازي، ادعايي دروغ است و قصد آنان محروم كردن ما از چرخه سوخت هسته اي است و ازاين رو فعاليت تأسيسات اصفهان را مجددا آغاز كرد و ما نيز از اين كار حمايت كرديم.
احمدي نژاد با بيان اين كه فعاليت تأسيسات اصفهان جزو تأسيسات چرخه سوخت نيست و تنها يك فناوري معدني است گفت: دولت ما آنقدر در جريان اعتمادسازي پيش رفت كه اين تأسيسات را كه در هيچ معاهده اي نيز نيامده است، داوطلبانه تعليق نمود.
وي دليل ديگر مخالفت غرب با دستيابي كشورمان به فناوري هسته اي را دستيابي نظام اسلامي به اين فناوري و پيشرفت در عرصه هاي مختلف خواند و گفت: اين درحالي است كه غرب هميشه مدعي بوده است كه حكومت اسلامي نمي تواند مايه پيشرفت جامعه باشد.
رئيس جمهور، الگوپذيري ديگر ملت ها از جمهوري اسلامي را نيز دليل ديگر مخالفت هاي غرب خواند و بيان داشت: آنها به ما مي گويند شما كه نفت داريد ديگر به دنبال سوخت هسته اي نباشيد و بايد پرسيد كه آمريكا كه سه برابر ما نفت دارد چرا به دنبال سوخت هسته اي است.
وي با بيان نياز ايران به ۲۰ هزار مگاوات برق تا ۱۰ سال آينده اظهار داشت: اين حجم نيرو از سوخت فسيلي توليد نمي شود و آنها مي خواهند سوخت هسته اي را قطره قطره به ما داده و ما را به خودشان وابسته نگهدارند.
احمدي نژاد با اشاره به ادعاي غرب در دادن تضمين درخصوص صدور سوخت هسته اي ايران، عدم تحقق تعهدات غرب در پيش از انقلاب را نشانه غيرقابل اعتماد بودن آنان خواند و گفت:هيچ تضميني وجود ندارد كه ما در اين حوزه نيز تحريم نشويم چنانچه عراق را برخلاف تمام قوانين بين المللي تحريم دارويي كردندو منجر به مرگ هزاران كودك مظلوم شد.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جنجال غرب درخصوص صحبت هاي اخير خود درباره مسئله فلسطين اظهار داشت: من در آن جلسه حرف ۲۷ سال گذشته نظام را زدم، به اضافه حرفي جديد كه متأسفانه توسط تمام رسانه ها و نيز رسانه ملي مورد غفلت قرار گفت و آن اين بود كه غرب ۵۰ سال است كه تلاش مي كند موجوديت يك رژيم غيرقانوني را به رسميت بشناسد و نتوانسته است، آن وقت امروز آمده اند و به بهانه تخليه نوار غزه مي خواهند اين سد را بشكنند و برخي دولت ها را به سمت رسمي كردن روابط با اسرائيل ببرند و كساني كه اين كار را بكنند در برابر حكومت اسلامي ايستاده اند.
وي با اشاره به اتهامات غرب درخصوص ملت ايران و اين كه راهپيمايي روز قدس نشانه تمايل ايران براي دستيابي ايران به سلاح هسته اي است گفت: اين ادعاها اتهامي بيش نيست و ملت ما ملتي مقتدر، توانمند و بافرهنگ است.

ديروز در مجلس تصويب شد
تسهيلات جديد براي ازدواج جوانان
گروه سياسي: براساس مصوبه ديروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دولت مكلف شد تا به منظور ترويج سنت حسنه ازدواج با استفاده از امكانات رسانه ملي و دستگاه هاي آموزشي به فرهنگ سازي بپردازد.
براساس ماده سوم اين مصوبه با تأكيد بر روش هاي انبوه سازي، كوچك سازي، ارزان سازي و استفاده از روش هاي نوين ساخت مسكن، دولت مكلف است علاوه بر بهره مندي از تسهيلات متداول و رايج فعلي (انبوه سازي و اجاره به شرط تمليك) از طريق نهادهاي عمومي نظير شهرداري و اوقاف و امور خيريه و با بهره گيري از همكاري و امكانات وزارت مسكن و شهرسازي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي و استفاده از زمين هاي دولتي يا زمين هاي اهدايي خيرين، واحدهاي ساختماني به عنوان مسكن موقت احداث كرده و آنها را دراختيار زوج هاي جوان با اجاره مناسب قرار دهد.
مدت استفاده هر زوج متقاضي از اين واحدها حداكثر سه سال است. براساس بند «الف» ماده چهار نيز كليه دستگاه هاي دولتي، نهادهاي عمومي و شهرداري داراي تسهيلات رفاهي، فرهنگسرا، تالار، باشگاه و اردوگاه موظفند با هماهنگي كميته سامان ازدواج، فضاهاي مذكور را براي برگزاري جشن و مراسم ازدواج با همان قيمتي كه از كاركنان رسمي خود اخذ مي نمايند دراختيار زوج هاي واجد شرايط قرار دهند.
طبق بند «ب» همان ماده نيز به هر يك از خانواده هاي جوان عضو صندوق كه هيچ يك از زوجين اشتغال به كار يا منبع درآمدي نداشته باشند، حداكثر تا مدت دو سال پس از تاريخ ازدواج مبلغي به عنوان كمك هزينه زندگي به صورت قرض الحسنه پرداخت مي گردد.
سقف مبلغ مذكور را كميته سامان ازدواج متناسب با سرمايه صندوق تعيين خواهد نمود.
هم چنين طبق ماده پنج دولت مكلف شده است به منظور تكريم و ترويج سنت حسنه نبوي ازدواج، فرهنگ سازي و ترويج الگوهاي مطلوب، با استفاده از امكانات رسانه ملي و دستگاه هاي فرهنگي و آموزشي اقدام نمايد. براساس اين ماده دولت موظف شد به تصحيح باورها و آداب و رسوم مانع و مزاحم ازدواج جوانان در مناطق كشور، تشويق جوانان و خانواده ها به برپايي جشن هاي گروهي و كاهش هزينه هاي تشريفات مراسم ازدواج، روز اول ذي الحجه (روز ازدواج اميرالمؤمنين(ع) و فاطمه زهرا(س) به عنوان روز ازدواج جوانان نامگذاري شود و به طرح مباحث مربوط به تشكيل خانواده و روش ها و آداب همسرگزيني و ازدواج آسان بپردازد. براساس ماده شش نيز دولت موظف شد به منظور سامان فعاليتهاي ازدواج در استانها و نظارت بر روند اجرايي اين قانون در كليه فرمانداري ها كميته سامان ازدواج متشكل از فرماندار، امام جمعه شهر و رئيس شوراي شهر تشكيل دهد.
طبق تبصره سوم اين ماده، استانداران موظف شدند پس از دريافت گزارش اقدامات كميته ها، نتيجه را از طريق دولت به تفكيك هر استان به صورت سالانه به كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گزارش كنند. دبيرخانه اين كميته به صورت تمام وقت اداري در فرمانداريها مستقر مي باشد.
براساس ماده هفت اين مصوبه، به منظور رفع موانعي كه باعث تأخير ازدواج مي گردد و تشويق و ترغيب جوانان به ازدواج و تشكيل خانواده، وزارت دفاع مكلف شد پس از موافقت فرماندهي كل نيروهاي مسلح به تعيين محل خدمت سربازان متأهل در نزديك ترين پادگان و مركز نظامي محل سكونت و پرداخت مستمري به ميزان حداقل دوبرابر سربازان مجرد به سربازان متأهل كه ميزان افزايش مستمري متأهلين از محل صندوق اندوخته ازدواج جوانان تأمين مي گردد، اقدام نمايد.
دفاع حداد عادل از مواضع رئيس جمهوري عليه رژيم صهيونيستي
در آغاز جلسه علني ديروز رئيس مجلس شوراي اسلامي با تقدير از حضور ميليوني و پرشور ملت ايران در راهپيمايي روز قدس و حمايت ازملت مظلوم فلسطين گفت: حضور معنوي مردم در ماه مبارك رمضان و راهپيمايي روز قدس نشانه آگاهي و هوشياري سياسي و همت والاي مردم ايران بود.
وي افزود: رژيم صهيونيستي توطئه هاي زيادي را براي به حاشيه بردن مسئله فلسطين و جنايات خود به كار گرفته است و ملت ايران در روز جهاني قدس با خيزش عظيم خود به دنياي اسلام و جهانيان پيام داد كه مسلمانان زير بار توطئه ها نخواهند رفت.
حداد عادل اظهار داشت: نكته قابل توجه آن است كه آمريكا خود را متولي آزادي و دموكراسي در جهان مي داند و درخصوص راهپيمايي روز قدس ملت ايران مي گويد هزاران نفر در تظاهرات شركت كردند و واقعيتي با آن عظمت را در قالب هزاران نفر خلاصه مي كنند تا هم اطلاع رساني غلط و هم تعريف حقايق كرده باشند.
وي به سخنان رئيس جمهور درخصوص رژيم صهيونيستي اشاره كرد و افزود: امسال هم صهيونيستها مانند سال قبل در آستانه روز قدس يك جنجال رسانه اي ايجاد كردند تا روز قدس را كمرنگ و تحت الشعاع قرار دهند و سرپوشي بر جنايات خود بگذارند و به بهانه سخنان رئيس جمهور با رابطه و نفوذي كه در رسانه ها دارند آن را به يك خبر گسترده مبدل كردند و حتي سازمان ملل هم به سخنان رئيس جمهور اعتراض كرد.
رئيس مجلس گفت: ما اينجا از مقامات سازمان ملل مي پرسيم آيا اسرائيل تاكنون به ضوابط و مقررات سازمان ملل عمل كرده است؟ اين رژيم كه عضو سازمان ملل است و مورد حمايت شوراي امنيت و سازمان ملل قرار مي گيرد به كدام يك از ضوابط و مقررات بين المللي اعتنا كرده است؟ اگرتخلفات اسرائيل را از قطعنامه ها و مقررات بين المللي بخواهيم بشمريم فهرست طولاني خواهد شد.
حدادعادل گفت: امروز اين رژيم با داشتن چندصدكلاهك اتمي از پيوستن به آژانس بين المللي انرژي اتمي خودداري كرده و مجمع عمومي سازمان ملل نيز با صدور قطعنامه اي اعتراض خود را به اين وضعيت اعلام كرده است.
وي افزود: اگر قرار است به موازين بين المللي احترام گذاشته شود بايد به همه موازين احترام گذاشته شود آيا كشتار فلسطيني ها، تخريب خانه ها، نابودي و خرابي مزارع و بي رحمي نسبت به زنان و فرزندان فلسطين منطبق بر مقررات و موازين بين المللي است؟ اگر نيست چرا كشورهايي كه بعد از صحبتهاي رئيس جمهور اين اندازه واكنش نشان داده اند به اين رفتارهاي رژيم صهيونيستي كه مغاير با حقوق بشر است واكنش نشان نداده اند.
رئيس مجلس خاطرنشان كرد: راهكار جمهوري اسلامي ايران در قبال فلسطين كاملاً روشن است. ايران با يهوديان جهان مشكلي ندارد ما با ظلم و بي عدالتي مخالفيم و مقام معظم رهبري در سال هاي گذشته اين اظهارات را عنوان كرده اند.
حداد عادل افزود: راه حل منطقي و مبتني بر حقوق فلسطين را بارها اعلام كرده ايم و رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز در مجمع عمومي سازمان ملل همين موضع را اظهار كرده كه دستيابي به صلح پايدار و بازگشت آوارگان و مراجعه به آراي عمومي و تشكيل يك كشور مردم سالار به پايتختي بيت المقدس خواهد بود. اين سخنان رئيس جمهور تكرار مواضع و ديدگاه مسئولان نظام و مقام معظم رهبري در سالهاي گذشته بوده است.
حداد تأكيد كرد: راه دفاع از حقوق فلسطيني ها را با حفظ ضوابط جهاني ادامه مي دهيم.
حاشيه
* رئيس مجلس نسبت به نطق شديداللحن عليخاني نماينده بوئين زهرا و آوج عليه وزير كشور و رئيس جمهوري درخصوص انتخاب استاندار قزوين و عدم مشورت با او و فرزندش كه نماينده قزوين است درحالي كه با دو تن ديگر از نمايندگان استان مشورت شده است، انتقاد كرد و گفت: من از آقاي عليخاني تعجب مي كنم در شرايط حساس فعلي به جاي مسائل مهمي كه كشور با آن روبه رو است اين مسئله را كه به زعم خودشان مهم نبود با اين شور و هيجان و عصبانيت مطرح كردند. جا داشت اعتراض خود را با لحن ديگري بيان مي كرد.
* حداد عادل در پاسخ به تذكر مكتوب نماينده آشوري ها و كلداني ها كه خواستار رسيدگي به تخريب نبش قبر مسيحيان خصوصا آشوري ها در روستاهاي اروميه شده بود گفت: تجاوزكنندگان عتيقه برايشان فرق نمي كند كه قبور مربوط به مسلمين است يا مسيحيان لذا دولت بايد به صورت جدي با اين امر برخورد كند.
* روز گذشته چهار تجمع متفاوت در مقابل مجلس شوراي اسلامي از سوي اعضاي مجموعه تعاوني مسكن، كارگران قزوين، معلمان حق التدريس و دانشجويان رشته پزشكي صورت گرفت.
* سيدعلي رياض نماينده تهران ديروز در تذكري كتبي به مسئولان وزارت امور خارجه از آنها خواست تا نسبت به چاپ كاريكاتورهاي اهانت آميز نسبت به حضرت رسول(ص) در روزنامه هاي دانمارك اقدام كند.
* قدرت الله عليخاني با اشاره به انتصاب استاندارجديد قزوين گفت:در اين زمينه گلايه اي از وزير محترم كشور و دوست عزيزمان و جناب آقاي رئيس جمهور دارم. زماني كه آقاي پورمحمدي در كميسيون امنيت و نيز در مجلس حاضر شدند اظهار كردند كه ما با نمايندگان هماهنگي به عمل مي آوريم. من در يك جمله عرض كنم ما اين هماهنگي را نديديم، من ضمن احترام به جناب آقاي ابوترابي و جناب آقاي مهندس رحماني، مي گويم كه با اين دو نفر هماهنگ شده ولي با دو نفر ديگر، عليخاني ها هماهنگ نشده است.
* اكبر اعلمي نماينده تبريز در نامه اي به حداد عادل كه چند تن ديگر از نمايندگان فراكسيون اقليت نيز آن را امضا كرده اند درخصوص نطق پيش از دستور عليخاني آورده است: نطق و تذكر از حقوق نمايندگان است و چنانچه انحرافي از قانون در يك منطقه و يا تذكر صورت گيرد، ساز و كار لازم براي برخورد با ناطق پيش بيني شده است.در اين نامه همچنين تاكيد شده است: اينكه رئيس مجلس و يا نمايندگان در مقام پاسخ به نطق نماينده برآيند به هيچ عنوان وجهه قانوني ندارد.

حداد عادل: اسرائيل مظهر بي احترامي به سازمان ملل است
ايرنا: غلامعلي  حداد عادل  رئيس  مجلس  شوراي  اسلامي با بيان  اين  كه  اسرائيل  مظهر بي احترامي به  سازمان  ملل  است ، گفت :رژيم  صهيونيستي  از سازمان  ملل مي خواهد كه  ايران  را از اين  سازمان  اخراج  كند، جاي  تعجب  دارد، اين  رژيم  از چه  زماني  به  فكر احترام  به  سازمان  ملل  افتاده  است ؟
وي  عصر ديروز در همايش  مردان  آفتاب به  مناسبت  دهمين  سالگرد شهادت  فتحي  شقاقي  رهبر فقيد جنبش  جهاد اسلامي فلسطين  افزود: اين  رژيم  جنايتكار كداميك  از قطعنامه هاي  سازمان  ملل  براي خروج  صهيونيستها از سرزمينهاي  اشغالي  را اجرا كرده  كه  امروز به  فكر احترام  به  سازمان  ملل  است .
حداد عادل  خاطرنشان  كرد: رژيمي كه  مظهر بي احترامي  به  سازمان  ملل  است  مدعي  مي شود كه  ايران  كه  خود از بنيانگذاران  سازمان  ملل  است  بايد از اين  سازمان  اخراج  شود.رئيس  مجلس  اظهار داشت : رژيمي كه  به شكل  مجعول  در سرزمين  فلسطين  ايجادشده ، مي خواهد منكر كشوري  شود كه  هزاران  سال  پرچمدار فرهنگ  و تمدن  در جهان بوده  و شعر يكي  از شاعران  آن يعني  سعدي  شيرازي  از همان  ابتدا بر سردر سازمان  ملل  نصب  شده  است .
وي  خاطرنشان  كرد: امروز با الهام  از همين  انديشه  پيگير آرمان  فلسطين هستيم  و از اين  پس  هم  خواهيم  بود.رئيس  مجلس  افزود: مقاومت  ملت  فلسطين  نويدبخش  صبحي  روشن  در شب  تاريكي است  كه  صهيونيستها بوجود آورده اند و آينده  فلسطين  از آن فلسطينيان  خواهدبود.
حداد عادل  با تأكيد بر اينكه  مسئله  صهيونيست  به كلي  از مسئله  يهود جداست ، گفت : صهيونيسم  مساوي  با تجاوز، اشغالگري ، جنايت  و بي عدالتي  است .وي  با اشاره  به  واكنش  كشورهاي  غربي  به اظهارات  رئيس  جمهور اسلامي  ايران  گفت : اين  واكنشها سبب  گسترش  انديشه  ضد صهيونيستي  مي شود و مردم  جهان  سئوال خواهند كرد كه  اين  عكس  العمل  در برابر چه  سخني  بوده  است .

رئيسي: وجود پليس قضايي يك ضرورت است
معاون  اول  قوه  قضائيه  گفت:  وجود پليس  قضايي  در دستگاه  قضايي  يك ضرورت  است. سيد ابراهيم  رئيسي  معاون  اول  قوه  قضائيه  گفت:  درحال  حاضر وجود پليس  متخصص  يك  نياز اساسي  است  و وجود آن در دستگاه  قضايي  يك  ضرورت  اجتناب  ناپذير است .
وي  گفت:  براي  تشكيل  پليس  قضايي  استدلال هاي  جدي  و منطقي  داريم  و در مراجع  مربوط آن را پيگيري  خواهيم  كرد.
معاون  اول  قوه  قضائيه  با اشاره  به  رفع  اطاله  دادرسي  گفت:  براي  كاهش اطاله  دادرسي  و زمان  رسيدگي  به  پرونده ها كميته هايي  در دادگستري هاي  سراسر كشور تشكيل  شده  كه  روند رسيدگي  به  پرونده ها را مورد بررسي قرار مي دهند.
وي  افزود: ستاد مركزي  كاهش  اطاله  دادرسي  در تهران  نيز دستورالعمل هايي  تهيه  كرده  كه  به  دادگستري هاي  سراسر كشور ارسال  شده  است.
وي  درباره  اطلاع  رساني  ستاد مبارزه  با مفاسد اقتصادي  افزود: عملكرد قوه  قضائيه  در مبارزه  با مفاسد اقتصادي  در مجموعه  گزارش  هاي  مخصوصي  به  اطلاع  عموم  خواهد رسيد.

رئيس سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع
با حكم فرمانده كل قوا منصوب شد
ايرنا: حضرت  آيت الله  خامنه اي  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي  و فرمانده  كل  قوا، ديروز طي  حكمي سرتيپ  پاسدار علي  شمشيري  را به  رياست  سازمان  حفاظت اطلاعات  وزارت  دفاع  و پشتيباني  نيروهاي  مسلح  منصوب  كردند.
متن  كامل  حكم  مقام  معظم  رهبري  به  اين  شرح  است :
بسم  الله  الرحمن  الرحيم
 سردار سرتيپ  پاسدار علي  شمشيري 
نظر به  تعهد و شايستگي  و سوابق  روشن  و بنا به  پيشنهاد وزير دفاع  و پشتيباني  نيروهاي  مسلح ، شما را به  رياست  سازمان  حفاظت  اطلاعات  وزارت  دفاع  و پشتيباني  نيروهاي  مسلح  منصوب  مي كنم .
اهتمام  به  وظايف  مهم  در چارچوب  ضوابط و مقررات  قانوني  با حفظ هماهنگي با دفتر عمومي حفاظت  اطلاعات ، مورد انتظار است .
از تلاش هاي  مخلصانه  سردار سرتيپ  حسن  ذوالقدرنيا در دوران  تصدي  اين مسئوليت  قدرداني  و تشكر مي كنم .
توفيق  همگان  را از خداوند مسالت  دارم .
سيدعلي  خامنه  اي- ۸/ ۸/ ۱۳۸۴

اطلاعيه وزارت اطلاعات درباره حوادث اخير خوزستان
ايرنا: روابط عمومي وزارت  اطلاعات  در اطلاعيه اي  اعلام  كرد: همه بازداشت شدگان  شبكه هاي  تروريستي  مرتبط با انفجارهاي  اهواز با تشريح اقدامات  مجرمانه  و برنامه هاي  در دست  اجرا به  ارتباط با عوامل هدايت  گر در خارج  از كشور و ديدار در كشورهاي  ثالث  اعتراف  كرده اند در اين  اطلاعيه  آمده  است : در پي  حوادث  و انفجارات  ۲۲ خرداد ۱۳۸۴شهر اهواز سربازان  گمنام  امام  زمان  (عج) در وزارت  اطلاعات  با هماهنگي  قوه  قضاييه  و ديگر دستگاههاي  ذي  ربط و همكاري  عشاير غيورخوزستان ، با تلاش  گسترده  و مستمر اطلاعاتي موفق  به  شناسايي  ودستگيري  بيش  از ۳ نفر از عوامل  اصلي  بمب  گذاريها و كشف  و خنثي سازي تعدادي  بمب  آماده  بهره برداري  از جانب  عناصر تروريست  شدند كه پرونده هاي  آنان  پس  از تكميل  براي  پيگيري  قضايي  تحويل  مقامات  ذي  ربط شده  است. متاسفانه  مجددا شاهد انفجار بمب  ديگري  در شهر اهواز در ۲۳ مهر بوديم كه  به  شهيد و زخمي شدن  عده  ديگري  از هموطنان  عزيز خوزستاني  ما منجرشد و در پي  آن عناصر متواري  مظنون تحت  پيگرد قرار گرفتند و با شناسايي شبكه  جديدي  از متهمان  با دستگيري  ۵ نفر از آنان  اسناد و مدارك گروهكي  و يك  عدد بمب  آماده  و سلاح  و نارنجك  جاسازي  شده  از چند مكان از ۲۶ مهر ۱۳۸۴ تا ۶ آبان  ۱۳۸۴ كشف  و خنثي  شد و با ادامه  روندپيگيريهاي  اطلاعاتي ديگر عوامل  نيز شناسايي  شدند و در پي  كشف  و دستگيري  آنان  هستيم.  در همين جا جادارد به  عناصر فريب  خورده  ديگر توصيه  موكد كنيم  كه  قبل از گرفتارشدن  به  آتش  خشم  مردم  مومن  و غيور خوزستان  خود را تسليم كنند و به  آغوش  پرمهر ملت  و نظام  برگردند.
گفتني  است  همه  بازداشت شدگان  اين  شبكه هاي  تروريستي  با تشريح  اقدامات مجرمانه  و برنامه هاي  در دست  اجرا به  ارتباط با عوامل  هدايت گر درخارج  از كشور و ديدار در كشورهاي  ثالث  اعترافات  درخور توجهي  كرده اندكه  بر اين  اساس اطلاعات  و مستندات  مربوط به  وزارت  امور خارجه منعكس  شده  است  تا بر اساس  قطعنامه هاي  سازمان  ملل  متحد مبني  بر ضرورت مقابله  كشورها و دولتها با پديده  تروريسم  و عوامل  آن  براي  استرداد اين  مجرمان  و تروريستها اقدام  شود.
همچنين  بر اساس  مستندات  و تحقيقات  انجام  شده  و اعترافات  متهمان بازداشتي بخشي  از مواد انفجاري  مورد استفاده  در بمب  گذاريها از داخل  خاك  عراق  به ويژه  منطقه  بصره  تهيه  و تامين  شده  است.
روابط عمومي وزارت  اطلاعات  در پايان  آورده  است  يقينا توفيقات  كسب شده  در پيگيريهاي  مستمر اطلاعاتي  و انهدام  چند شبكه  تروريستي حاصل لطف  و عنايت  حضرت  حق  و تلاشهاي  شبانه روزي  فرزندان  ملت  ايران  در سنگر سربازي  گمنام  امام  زمان (عج)  و همچنين  ثمره  خون  شهيدان  مظلوم  اين انفجارات  كور است .

معاون پارلماني رئيس جمهور:
برنامه هاي دولت را در صحنه سياست
خارجي تدوين كرده ايم
ايسنا: سيد احمد موسوي، معاون پارلماني رئيس جمهور، در پاسخ به اين پرسش كه درحال حاضر سه اصل عزت، حكمت و مصلحت در سياست خارجي از چه اهميتي برخوردار است؟ گفت: بايد كشور را براساس سه اصل عزت، حكمت و مصلحت اداره كنيم و اين سه اصل به عنوان اصل اداره كشور هستند.
وي در پاسخ به اينكه مقامات مسئول بايد براي حفظ اين سه اصل چه نقشي بايد داشته باشند؟ تصريح كرد: براي دولت در صحنه سياست خارجي برنامه ها را براساس سه اصل عزت، حكمت و مصلحت تدوين كرده ايم و اين برنامه ها اجرا مي شود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |