دوشنبه ۹ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۸ - Oct 31, 2005
مهندس چمران اعلام كرد:
توافق شوراي شهر و استانداري براي حل مشكل حريم تهران
گروه شهري: شوراي شهر و استانداري تهران براي حفظ حريم تهران و حل معضلات و آسيب هاي اجتماعي، كارگروه هاي مشترك تخصصي تشكيل مي دهند.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در پايان يكصدو هشتاد و سومين جلسه علني بدون حضور مستمع شوراي شهر گفت: در اين جلسه دكتر كامران دانشجو استاندار تهران گزارشي درباره مسائل و مشكلات تهران ارائه داد و خواستار پيگيري معضلات استان شد.
وي افزود: در اين جلسه همچنين بحث هاي مفصلي درباره نحوه همكاري شوراي شهر و استانداري تهران صورت گرفت و قرار شد كارگروه هاي مشترك تخصصي در مورد حفظ حريم شهر تهران و آسيب هاي اجتماعي تشكيل شود.
به گفته چمران، شوراي شهر و استانداري از اين پس باب جديدي را براي تعامل و همكاري صميمانه به منظور حل مشكلات تهران آغاز مي كنند.
چمران با اشاره به معضلات و مشكلات تهران و لزوم تلاش جدي براي رفع آن گفت: مشكلات پايتخت بر كل كشور تاثيرگذار خواهد بود.
رسيدگي به وضعيت درماني
كاركنان شهرداري
وي همچنين گفت: در جلسه ديروز شوراي شهر، دكتر سيد حسن اعتمادزاده مديرعامل شركت شهر سالم گزارشي از وضعيت بهداشتي، درماني و بيمه اي كاركنان شهرداري ارائه كرد.
چمران افزود: با توجه به مشكلات موجود در اين زمينه مقرر شد لايحه اي با كمك شركت شهر سالم و كميسيون فرهنگي به منظور ايجاد يك سيستم هماهنگ براي تصويب به شوراي شهر ارائه شود.
رئيس شوراي شهر خاطرنشان كرد كه در حال حاضر كاركنان شهرداري وضع درماني مناسب و هماهنگي ندارند و بايد تلاش كرد تا سياست گذاري مشخص و هماهنگي براي بهبود وضعيت بهداشت و درمان كاركنان شهرداري تدوين شود .
ادامه پرداخت وام ازدواج
شهرداري
چمران همچنين گفت: در اين جلسه دكتر قاليباف شهردار تهران گزارشي درباره مسائل مربوط به وام ازدواج شهرداري و چگونگي ادامه و كم كردن زمان انتظار پرداخت وام به زوج هاي جوان ارائه كرد.
وي افزود: شهردار تاكنون جلساتي را با مسئولان ستاد پيوندهاي آسماني و صندوق انصارالمجاهدين به منظور رفع مشكلات موجود و تسريع در پرداخت وام تشكيل داده است.
چمران بار ديگر با تاكيد بر اينكه پرداخت وام متوقف نشده است گفت: تمامي كساني كه تاكنون ثبت نام كرده اند وام خود را دريافت خواهند كرد.
وي افزود: شهرداري براساس مصوبه شوراي شهر سالانه به ۴۰ هزار زوج وام پرداخت مي كند.
به گفته وي در حال حاضر حدود ۲۱۲ هزار نفر ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد ۱۲۰ هزار نفر وام خود را دريافت كرده اند و حدود ۸۰ هزار نفر نيز در نوبت هستند كه به مرور وام خود را دريافت خواهند كرد.
وي با اشاره به اقدام صندوق انصارالمجاهدين مبني بر موكول كردن ثبت نام متقاضيان جديد به بعد گفت: قرار شده است پس از اينكه همه افراد ثبت نامي وام خود را دريافت كردند، ثبت نام از متقاضيان جديد به عمل آيد.وي افزود: از سال آ ينده صندوق از محل بازگشت اقساط وام هاي پرداختي به صورت خودكفا مي تواند به تعداد زيادي وام پرداخت كند.
چمران از سوي ديگر گفت: در جلسه ديروز شوراي شهر تعدادي پرونده مربوط به باغات مورد رسيدگي قرار گرفت.

هشدار مدير كل محيط زيست استان گيلان:
ستون هاي بتوني اكوسيستم تالاب انزلي را تهديد مي كند
006360.jpg
خبرگزاري فارس:مديركل محيط زيست استان گيلان درخصوص آخرين وضعيت ستونهاي بتوني كه در وسط تالاب انزلي پيش از اين براي ايجاد جاده ميان گذر توسط وزارت راه و ترابري احداث شده بود، گفت: كسي به فكر جمع آوري ستونهاي بتوني وسط تالاب انزلي نيست در حالي كه اين ستون ها اكوسيستم تالاب را به طور جدي تهديد مي كند.
شعبانعلي نظامي افزود: پيش از اين قرار بود كه در بهار امسال اين ستونها همزمان با آغاز عمليات فاز اجرايي جاده كنارگذر پيشنهادي سازمان حفاظت محيط زيست، توسط پيمانكاران وزارت راه و ترابري جمع آوري شوند كه هنوز هم عمليات اجرايي جاده كنارگذر آغاز نشده است.
وي در ادامه گفت: ستونهاي بتوني كه پيش از اين براي احداث ميان گذر تالاب انزلي در وسط تالاب احداث شده بود به دليل اينكه اين ستونها غير اصولي در داخل تالاب ايجاد شده اند تاثيرات مخرب زيست محيطي را بوجود آورده و زيستگاههاي مختلف موجودات و گياهان تالاب را با تهديد مواجه كرده است.
مديركل محيط زيست استان گيلان تأكيد كرد: هر چقدر جمع آوري اين ستونها ديرتر انجام بگيرد اثرات مخرب بيشتري را بر محيط زيست وارد مي كند.
نظامي از جمله اين اثرات مخرب را كاهش سرعت جريان خروجي آب و ته نشيني رسوبات در تالاب به خصوص در فصولي كه ميزان رسوبات فراوان است، عنوان كرد.
وي در ادامه افزود: ته نشيني رسوبات در دو طرف خروجي تالاب علاوه بر كاهش عمق رودخانه و بستن مسير باعث خشك شدن زمينهاي تالابي اطراف منطقه شده است.
احداث آزاد راه انزلي از سال ۷۷ شروع شده و در سال ۷۹ به علت ورود اين آزاد راه به فضاي تالاب انزلي و مخالفت سازمان حفاظت محيط زيست در اثر عدم انجام ارزيابي هاي زيست محيطي متوقف شد و طي مصوبه هيات دولت نيز در تاريخ ۱۱ تيرماه ۸۲ خطاب به وزارت راه و ترابري، سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور اعلام شد كه بايد گزينه مورد نظر محيط زيست براي احداث جاده تالاب انزلي اجرا شود و سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز هزينه آن را بپردازد.
با توافق سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت راه و ترابري مراحل ابتدايي احداث كنارگذر انزلي در دي ماه سال گذشته با در نظر گرفتن ۸۰درصد خواسته هاي محيط زيست آغاز شد.

انتصاب در شهرداري
دكتر اصغر نصيري شهردار منطقه ۲۲ تهران شد. نصيري كه طي حكمي از سوي دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران به اين سمت منصوب شد، پيش از اين شهردار مناطق ۱۲ و ۲۲ و همچنين مديرعامل خط ۴ متروي تهران بود.
در بخشي از حكم نصيري اظهار اميدواري شده است كه وي بتواند با بهره گيري از توان علمي و تخصصي نهادها و شخصيت هاي علمي و جلب و جذب مشاركت هاي مردمي ، منطقه اي مطابق با معيارهاي نوين شهري ايجاد كند. گفتني است از منطقه ۲۲ تهران به عنوان آخرين فرصت مديريت شهري در تحقق منطقه اي توسعه يافته و پايدار ياد مي شود.

توسعه پارك جمشيديه
006369.jpg
طرح توسعه بوستان جمشيديه تهران در زميني به وسعت ۳۰ هكتار، با هدف آماده كردن اراضي كوهپايه شمالي و غرب اين بوستان روز شنبه به بهره برداري رسيد.
به گزارش سما، آماده سازي بخش مركزي و شمالي اين طرح كه بوستان فردوسي نام گرفته، از دو سال قبل به دلايل اقتصادي نيمه تمام رها شده بود و عمليات اجرا و تكميل اين طرح سال گذشته آغاز و اكنون آماده بهره برداري شده است.
براساس اعلام روابط عمومي شهرداري منطقه يك، اين طرح در ارتفاع هزار و ۸۰۰ الي دو هزار و ۱۵۰ متر، بر روي شيب ۴۰ درجه با هزينه اي بالغ بر پنج ميليارد ريال اجرا شده است.
نصب مجسمه فردوسي در مدخل ورودي، احداث چهار واحد خانه فرهنگ به نام هاي آذربايجان، تركمن، كردستان و زاگرس، ايجاد آبشار، درياچه مصنوعي، فضاي سبز كوهستاني و باغ مجسمه سنگي با استفاده از سنگ هاي كوهستاني شامل ۳۰ مجسمه بزرگ سنگي ازجمله بخش هاي ديدني اين بوستان است.
اين باغ جلوه اي از رفاقت با طبيعت و احترام به عناصر طبيعي نظير سنگ، صخره، درختان و بوته هاي كوهستاني است كه يكي از مهمترين جاذبه هاي گردشگري تهران محسوب مي شود و هرساله مورد استقبال جمع كثيري از گردشگران داخلي و خارجي قرار خواهد گرفت.

آنجا چه خبر است؟
ناصر كرمي
ديروز خبري در يكي از روزنامه ها چاپ شد كه اگر چه در غوغاي اخبار سياسي دو روز اخير چندان مورد توجه قرار نگرفت، اما شايد بتوان از آن به عنوان مفيدترين اطلاع رساني روزنامه هاي ايران در ماه   هاي گذشته ياد كرد.
در اين خبر آمده بود كه: «فرماندار خرم آباد هنگام بازديد از زندان خرم آباد با دختربچه ۱۲ ساله اي در بند نسوان مواجه شد كه تعجب وي را برانگيخت. دريكوند از اين دختر خواست ماجراي به زندان افتادنش را توضيح دهد كه وي گفت:
به اتفاق پدر و زن پدرش زندگي مي كند و در يكي از روزها براساس نياز به پول مبلغي وجه نقد از زن پدرش برداشته است و متعاقب آن كار به نيروي انتظامي و دادگاه كشيد و اكنون حدود سه ماه از محكوميتش در زندان مي گذرد.»
بر مبناي اين خبر، فرماندار خرم آباد ۱۵۰ هزار تومان بابت آزادي اين دختر پرداخت كرده و او را از  زندان آزاد كرد.
در اين ماجرا ، چند پرسش پرتامل تر هستند:
- پدر و نامادري دختر مذكور چگونه حاضر شده اند براي مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، فرزند خود را به زندان بفرستند؟ به ويژه پدر اين دختر قاعدتا بايد موجود بسيار قابل مطالعه اي باشد.
- سيستم قضايي كشور براي دختربچه اي كه ۱۵۰ هزار تومان از كيف نامادري اش برداشته محكوميت زندان (ظاهرا تا يوم الادا) با مدت دست كم سه ماه صادر مي كند.
منطق قاضي صادركننده اين حكم نيز همان قدر قابل مطالعه است.مسئولين زندان _ دختربچه اي را كه فقط يك بار دست توي كيف نامادري كرده سه ماه با زنان قاچاقچي و متهمان به فساد و احتمالا سارق و قاتل و... در يك بند نگهداري مي كنند. سياست هاي مسئولان سازمان زندانها نيز در اين باره بسيار قابل بررسي است.اين دختر احتمالا برمي گردد به كوچه و مدرسه و با همسالانش همه آنچه را كه در اين سه ماه آموخته در ميان مي گذارد. اما آنچه كه همسالان او خواهند آموخت قطعا كمتر از آن اهميت دارد كه بدانيم اگر فرماندار خرم آباد به طور اتفاقي سري نمي زد به بند نسوان زندان خرم آباد اين دختر همچنان در آن بند زندگي مي كرد و شايد چه بسيار از اين دختر ها و پسرها كه در زندان هاي ديگر منتظر باشند تا يك ديدار مشابه پرده از راز زندگي آنها بگشايد. به راستي، در زندان هاي ايران و در سيستم قضايي كشور چه خبر است؟

مصالح ساختماني استاندارد
006372.jpg
ساخت  و ساز اصولي  با رويكرد پيشگيري  از مخاطرات  زلزله ، توسعه  توليد و ترويج  به  كارگيري  مصالح  ساختماني  استاندارد و بهبود كيفيت  مصالح  وتوسعه  صنعت  ساختمان    مورد توجه  قرار مي گيرد.گذر از مرحله  ساخت  و سازهاي  سنتي  به  ساخت  و سازهاي  صنعتي ، ايجاد وتوسعه  صنعت  بيمه  ساختمان  به  منظور توسعه  كيفيت  ساخت  و سازها و كنترل هاي  مضاعف ، توسعه  فناوري  ساخت  و ساز با ارائه  الگوهاي  پيشرفته  وتطبيق  آن با شرايط بومي ، فرهنگي  و اجتماعي  كشور، تقويت  و حمايت  از نهادهاي  غيردولتي  و انجمن  هاي  فني  و تخصصي  با رويكرد ايجاد فرهنگ  خودكنترل  هاي  مضاعف  در امر ساخت  و ساز از ديگر مواردي  است  كه  بر اساس سند تلفيقي  اسناد توسعه  بخشي  و فرابخشي  برنامه  مورد توجه  قرارمي گيرد.

زيباسازي ميادين شهر
006366.jpg
مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران با اشاره به زيباسازي ميادين پاستور و حر گفت: شيرهاي سنگي بازسازي شده طي هفته آينده در محل هاي قبلي خود در ميدان حر نصب خواهند شد.
مهندس ابوالقاسم وحدتي اصل افزود: براي بازسازي شيرهاي سنگي ميدان حر كه در سالهاي گذشته از بين رفته بود از فرزند سازنده اين اثر استفاده شد و زير نظر ايشان شيرها با استفاده از طرح ها و مدارك قبلي بازسازي شده و دوباره ساخته شده اند.به گفته وي در طرح بازسازي ميدان حر سعي شد اين فضا به شكل قديمي خود بازگردد. در سالهاي گذشته متاسفانه پايه ميدان تخريب شده ولي در قالب اين طرح بازسازي شد و به فرم قديمي خود تبديل مي شود.

حل مشكل مالي ساخت برج ميلاد
006363.jpg
مدير عامل  شركت  يادمان  سازه  مجري  احداث  برج  ميلاد گفت:  با دستور شهردار تهران  مشكل  مالي  ساخت  اين  برج  حل  شد.نظرپور با بيان  اينكه  بحران  مالي  باعث  شد نتوانيم  چند قرارداد اين  برج  را در زمان  تعيين  شده  منعقد كنيم  افزود: شهرداري  تهران  قرار بود امسال  ۸۰ ميليارد ريال  براي  تكميل  اين  برج  به  شركت  يادمان  سازه  وابسته  به  شهرداري  بپردازد كه  تاكنون  فقط ده  ميليارد ريال  آنرا پرداخته  است .وي  گفت : به  علت  نبود بودجه  مدت  كوتاهي  ساخت  برج  ميلاد متوقف  شد. اما هم  اكنون  در پي  انعقاد قرارداد نصب  شيشه  و آسانسورهاي  اين  برج هستيم .نظرپور خاطرنشان  كرد۹۰ درصد ساخت  دكل  آنتن  برج  هم  در يكي  از شركتهاي  داخلي  پايان  يافته  است  و تا يك  ماه  آينده  نصب  آن آغاز مي شود.

توضيح روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي
اداره روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه ۳ همشهري مورخ
۲۸/۶/۸۴ تحت عنوان آغاز عمليات اجرايي خط ۲ مترو كرج، توضيح داده است: «طبق بررسي هاي به عمل آمده در محدوده مورد نظر هيچگونه اراضي ملي وجود نداشته و عليرغم پيگيري هاي مكرر از سازمان مذكور در خصوص موقعيت دقيق اراضي مورد نظر هيچگونه پاسخي دريافت نگرديده است.»

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران خبر داد:
تخصيص ۳۰ ميليارد تومان
براي جلوگيري از نوسانات قيمت ميوه در ايام عيد
006375.jpg
دولت به تأسي از سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران به منظور كنترل قيمت ها در ايام عيد نوروز ، اقدام به تخصيص ۳۰ ميليارد تومان جهت ذخيره سازي ميوه كرده است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، مهندس صلاحي با اعلام اين خبر افزود: سازمان ميادين به منظور كنترل قيمت اجناس بويژه ميوه و تره بار در ايام خاص مانند بازگشت حجاج ، شب چله ، عيد و غيره كه تقاضا براي خريد برخي اقلام بالا مي رود با برنامه ريزي هاي قبلي اقدام به ذخيره سازي كالاي مورد نياز جهت عرضه در موعد مقرر مي كند.
به گفته وي از جمله اقدامات مثبت اين سازمان ذخيره سازي ميوه به منظور كنترل قيمت ها در عيد سال گذشته بوده است و چون در اين زمينه موفق عمل كرد، امسال دولت نيز به تأسي از اين اقدام طي مصوبه اي با تخصيص مبلغ ۳۰ ميليارد تومان، وزارت بازرگاني را موظف كرد تا از طريق ستاد تنظيم بازار نسبت به ذخيره ميوه هاي مورد نياز ايام عيد اقدام كند.
مدير عامل سازمان ميادين ميوه و تره بار در خاتمه با اشاره به ابلاغ اين مصوبه به بانك هاي عامل و ملزم شدن دستگاههاي اجرايي به ذخيره سازي اقلام مورد نياز ، تصريح كرد: به دولت توصيه كرده ايم كه ذخيره سازي ميوه از تهران فراتر رفته و حداقل در ۷ كلان شهر كشور اين كار صورت بگيرد.

معاون فني و عمراني شهرداري تهران اعلام كرد:
گشايش اعتبارات اسنادي ريالي
براي اجراي طرح هاي شهري
واحد مركزي خبر: معاون  فني  و عمراني  شهرداري  تهران  از گشايش  اعتبارات  اسنادي  ريالي  براي تكميل  طرحهاي  نيمه تمام  و اجراي  طرحهاي  جديد در شهر تهران  خبر داد.
احمد دنيامالي  بعد از پايان  نخستين  جلسه  خود با معاونان  فني  و عمراني  شهرداريهاي  مناطق  ۲۲ گانه  طي گفت وگويي گشايش  اين  اعتبارات  را ايجاد منابع  مجازي  براي  طرحهاي  شهري  دانست  و گفت : شهرداري  تهران  در اقدامي  جديد براي  خارج  كردن  برخي  طرحهاي  شهري  از بلاتكليفي  با چند بانك  داخلي توافق  كرده  است  تا براي  پيمانكاران  شهرداري  اعتبارات  اسنادي  ريالي  باز كند.
دنيامالي  گفت : شهرداري  تهران  بازپرداخت  وام  و سود آن را بر اساس  توافق خود با بانك  ها تقبل  كرده  است .
وي  افزود: در بخش  منابع  خارجي  هم  تلاش  مي كنيم  تا براي  برخي  طرحهاي  شهري  از جمله  برج  ميلاد و جمع  آوري  آبهاي  سطحي  تهران  منابعي  جذب  كنيم .
دنيامالي  كمبود منابع  مالي  در شهرداري  را يكي از مشكلات  طرحهاي  شهري  دانست  و گفت : شهرداري  براي  تكميل  طرحهاي  نيمه تمام  و اجراي  طرحهاي  جديد متعهدشده  است  تا در آينده اي  نزديك  اين  طرحها مشكل  منابع  نداشته  باشند.
وي خاطرنشان كرد: با وجود آن كه  تاكنون  ۷۰ درصد بودجه  امسال  شهرداري  تهران  محقق  شده  است ، توقف  طرحها به  اين  علت  منطقي  نيست .

توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي
تغيير تاريخ «روز ملي شعر و ادب»
در تقويم رسمي كشور ، بررسي مي شود
بحث تغيير تاريخ «روز ملي شعر و ادب» در تقويم رسمي كشور، در شوراي عالي انقلاب فرهنگي بررسي مي شود.
پيرو انتقاد هاي مطرح شده درباره  انتخاب روز بيست وهفتم شهريورماه، مصادف با سالگشت درگذشت استاد محمدحسين شهريار به عنوان روز ملي شعر و ادب، شوراي فرهنگ عمومي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تجديد نظر در اين تصميم را بررسي مي كند.
در جلسه هاي اين شورا، انتخاب سالمرگ يك شاعر به عنوان روز ملي شعر و ادب، مناسب تشخيص داده نشده است.
همچنين از بحث هاي مطرح شده، حذف روز بزرگداشت شاعران ديگر در تقويم رسمي كشور چون فردوسي، حافظ، سعدي، مولوي و ... است؛ تا تمام آنها در يك روز مشخص به عنوان روز ملي شعر و ادب گنجانده شوند.
نتيجه  مشخص و تعيين يك تاريخ مورد توافق براي به ثبت رسيدن در تقويم رسمي كشور،  تا پايان آبان ماه جاري اعلام خواهد شد.
به گزارش ايسنا، در سال ۱۳۸۱ با پيشنهاد علي اصغر شعردوست نماينده  وقت مردم تبريز و مخبر كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، روز ۲۷ شهريورماه،  همزمان با سالگشت درگذشت استاد محمدحسين بهجت تبريزي متخلص به شهريار، به عنوان روز ملي شعر و ادب به تصويب شوراي هنر شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد و در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران ثبت شد.
اما اين انتخاب كه در همان زمان هم ديگر اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس ابراز كردند از آن مطلع نبودند،  انتقادهاي فراواني را از طرف جامعه  فرهنگي به دنبال داشت كه در نتيجه  آن،  شوراي نامگذاري شوراي فرهنگ عمومي از زيرمجموعه هاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي، پس از سه سال، به اين نتيجه رسيده است كه در جلساتي، مجدداً اين انتخاب را بررسي كند و احتمالاً روز و مناسبتي ديگر را به عنوان «روز ملي شعر و ادب» معرفي كند كه از مقبوليت بيشتري برخوردار باشد.

منزل پدري شهيد فهميده به موزه تبديل مي شود
رئيس  سازمان  آموزش  و پرورش  شهرستانهاي  استان  تهران  گفت : منزل  پدري شهيد فهميده  به  موزه  شهداي  دانش آموز تبديل  مي شود.
«اميرعلي  محبي» ديروز در مراسم  يادواره  شهيد فهميده  و ۷۶۶ دانش آموز شهيد شهرستان  كرج  افزود: به  منظور زنده  نگه  داشتن  رشادتهاي  اين عزيزان  و انتقال  فرهنگ  شهادت  به  نسل  جديد و نسلهاي  بعدي  اين  منزل  مسكوني به  موزه  تبديل  مي شود.
وي  تصريح  كرد: خانواده  شهيد فهميده  بعد از شهادت  فرزندانشان ،منزل خود را تعويض  كردند ولي  بعد از مدتي  براي  زنده  ماندن  خاطره  اين  شهيدان ، تمايل  به  بازپس گيري  داشتند كه  سازمان  آموزش  و پرورش  شهرستانهاي  استان تهران  آن را به  نام  آموزش  و پرورش  خريداري  كرد.
وي  گفت : در اين  موزه  كليه  يادگاريهاي  شهداي  دانش آموز، فيلم  و عكس صحنه هايي  از رشادتهاي  اين  شهدا در دوران  هشت  سال  دفاع  مقدس  به  نمايش گذاشته  مي شود.
محبي  آشنايي  نسل  امروز با فضاي  اوايل  انقلاب  و دوران  دفاع  مقدس  را در گرو ايجاد يك  فرهنگ  مناسب ، بسترسازي  و شكوفايي  روحيه  ايثار و شهادت  دانست .

نشان اهداي عضو در گواهينامه هاي رانندگي درج مي شود
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: در صورت ابلاغ مصوبه شوراي عالي ترافيك كشور، نشان مبني بر اهداي عضو پس از مرگ مغزي بر روي گواهينامه هاي رانندگي متقاضيان درج خواهد شد.
سردار محسن انصاري تصريح كرد: راهنمايي و رانندگي ناجا منتظر ابلاغ اين دستورالعمل از سوي شوراي عالي ترافيك است و آمادگي اجراي آن را دارد.
گفتني است، بر اساس اين دستورالعمل راهنمايي و رانندگي موظف است فرم اوليه اهداء عضو را در اختيار مراكز ثبت نام گواهينامه رانندگي (آموزشگاهها و يا مراكز ثبت نام راهنمايي و رانندگي ) قرار دهد و به هنگام صدور گواهينامه رانندگي، علامت مميزهايي با رنگ ضربدر قرمز در پشت گواهينامه رانندگي داوطلبان اهداء عضو كه فرم مربوطه را امضاء نموده اند، درج خواهد شد.
شايان ذكر است، دستورالعمل شرايط اهداء عضو به هنگام فوت يا مرگ مغزي براي معاون راهنمايي و رانندگي ناجا، وزرات بهداشت و اداره كل حقوقي و تدوين قوه قضاييه ارسال شده است.ضمنا فرم رضايت اهداي اعضا بايستي در دفاتر اسناد رسمي گواهي گردد.
همچنين، در اين دستورالعمل براي راهنمايي و رانندگي و مركز مديريت پيوند و بيماري هاي خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، بندها و تبصره هاي ديگري قيد شده است.
بر اساس اطلاعات موجود اين پيشنهاد از سوي انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي كشور مبني بر رضايت داوطلبانه متقاضيان اخذ گواهينامه رانندگي مطرح شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |