دوشنبه ۹ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۸ - Oct 31, 2005
واكنش منفي دانشگاهيان به واگذاري حفاظت از دانشگاه ها به حراست
حراست نبايد محيط دانشگاه را پادگاني كند
* وزارت علوم بايد اعتماد بين دانشگاهيان با دولت جديد را بازسازي كند و حركاتي انجام دهد كه اعتماد بين نهاد دانشگاه و دولت افزايش يابد
006387.jpg
گروه علمي _ فرهنگي: اعلام سپرده شدن مسئوليت حفاظت از خوابگاه ها و دانشگاه ها به حراست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در ميان دانشگاهيان بازتاب هاي فراواني داشت و نگراني هايي را در ميان اهالي دانشگاه فراهم كرد.
پريروز دكتر علي اصغر زارعي مدير كل حراست وزارت علوم با اعلام اين كه طرح تجميع حفاظت و نگهباني از مراكز دانشگاهي به زودي ابلاغ مي شود، هدف از اين طرح را تضمين امنيت محيط هاي دانشگاهي و يك كاسه كردن مشكلات مربوط به محيط هاي خوابگاهي اعلام كرد.
ضرورت كار شناسي
در همين رابطه معاون دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي اعلام كرد كه افزايش اختيار حراست نبايد محيط دانشگاه را پادگاني كند.
دكتر كارگر لازمه افزايش اختيار حراست دانشگاه ها را انجام كار كارشناسي دانست. دكتر كارگر، در گفت وگو با ايسنا، افزود: از افزايش اختيارات حراست دانشگاه استقبال مي كنيم اما پيش از افزايش اختيارات حراست دانشگاه ها، بايد كار كارشناسي و فرهنگي صورت گيرد و بستر و زمينه هاي لازم آن فراهم شود. وي ادامه داد: متأسفانه انتظامات دانشگاه ها زير مجموعه امور مالي و اداري هستند كه در برخي مواقع توجه كافي به وظايفشان ندارند.
دكتر كارگر در عين حال تأكيد كرد: با افزايش اختيارات حراست نبايد دانشگاه به محيط پادگاني تبديل و يا آن كه محيط خوابگاه يا دانشگاه ها محدودتر و بسته تر شود، بلكه بايد به نحوي رفتار شود كه دانشجو موضع گيري نكند و راحت باشد.
معاون دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي همچنين با بيان اينكه مسأله افزايش اختيارات دانشگاه ها بسيار حساس است، اظهار كرد: بهتر است حراست و انتظامات زيرمجموعه معاونت دانشجويي قرار بگيرند، هر چند كه هم اكنون به دليل مشكلات ساختاري و مالي اين كار به نهاد ديگري سپرده شده است.
نگاه حراست از زاويه مسائل امنيتي
همچنين دكتر عبدالرضا داوري معاون دانشجويي سابق دانشگاه شهيد عباسپور نگاه حراست فيزيكي از زاويه مسائل امنيتي به دانشگاه ها را باعث آسيب پذيري مراكز دانشگاهي عنوان كرد.
دكتر داوري، در گفت وگو با ايسنا با اشاره به طرح واگذاري امنيت فيزيكي دانشگاه ها به حراست، اظهار كرد: دوستاني كه اين طرح را ارائه كردند بايد به اطلاع افكار عمومي دانشگاهيان برسانند كه بر اساس چه خلأيي اين طرح آماده شده است و آيا حضور اراذل و اوباش به حدي بوده كه اين نياز احساس شده است.
داوري ادامه داد: اگر دوستان گزارش تحليلي از حضور اراذل و اوباش يا آسيب هاي اجتماعي ديگر در دانشگاه ها دارند آن را ارائه دهند، اما دانشگاه ها به دليل مناسبات علمي از فضاي اخلاقي بسيار مطلوبي برخوردارند و نرخ تخلفات در آنها بسيار پايين است.
وي با طرح اين پرسش كه آيا نرخ تخلفات آن قدر رشد كرده كه به تقويت حراست دانشگاه ها كشيده شده است، ادامه داد: چرا در دولت قبلي بحث افزايش اختيارات حراست مطرح نبود، آيا در مقطع كنوني نگاه دولت جديد به دانشگا ه ها متفاوت تر شده است و يا اينكه در طي سه تا چهار ماه گذشته نرخ تخلفات در دانشگاه ها افزايش يافته است. وي معتقد است كه نگاه به مسائل امنيتي دانشگاه بايد نگاه امنيت نرم افزاري باشد نه سخت افزاري، چرا كه با حاكم كردن نگاه سخت افزاري مشكلات و حساسيت دانشگاهيان برانگيخته مي شود. داوري در خاتمه يادآور شد: وزارت علوم بايد اعتماد بين دانشگاهيان با دولت جديد را بازسازي كند و حركاتي انجام دهد كه اعتماد بين نهاد دانشگاه و دولت افزايش يابد.
وزارت علوم انتظامات دانشگاه ها را تقويت كند
دكتر امامي مدير امور دانشجويي دانشگاه علم و صنعت ايران نيز معتقد است كه تصويب طرح «تجميع حفاظت و نگهباني از مراكز دانشگاهي» توسط حراست ضروري نبود. دكتر امامي، با بيان اين كه اغلب دانشگاه ها با مشكل حادي از نظر امنيتي روبه رو نيستند، خاطرنشان كرد: از طرف ديگر اگر مشكلي هم بوده بيشتر دانشگاه ها مسايل خود را برطرف كرده اند بنابراين واگذاري مسئوليت حفظ امنيت فضاهاي فيزيكي و خوابگاه ها به حراست لزومي ندارد.
وي تقويت انتظامات دانشگاه ها را به جاي واگذاري مسئوليت به حراست مؤثر خواند و گفت: ايجاد همگرايي بيشتر در ميان دانشجويان در اداره خوابگاه ها نيز از جمله راهكارهايي است كه منجر به افزايش ضريب امنيت خوابگاه ها و مراكز دانشگاهي مي شود. به گفته  وي، طرح و اجراي اين مسأله به ايجاد حساسيت در بين دانشجويان منجر خواهد شد.
مدير امور دانشجويي دانشگاه علم و صنعت در خاتمه خاطرنشان كرد: قطعاً طرح اين مسأله در ميان دانشجويان نگراني و حساسيت ايجاد مي كند و از سوي ديگر اين طرح جزو مسايل جدي دانشگاه ها نبوده است و بايد به جاي آن، مشكلات امنيتي دانشگاه هاي مشكل دار را برطرف مي كردند چرا كه طرح آن در اغلب دانشگاه ها هيچ موضوعيتي ندارد.
سپردن امنيت به حراست نيازمند بسترسازي
دكتر محنت فر مدير امور دانشجويي دانشگاه مازندران نيز سپردن امنيت فيزيكي خوابگاه ها و دانشگاه ها به حراست را نيازمند امكانات و بسترسازي فرهنگي مناسب دانست.
دكتر يوسف محنت فر اظهار كرد: حراست بايد ابزارهاي لازم براي تكميل امنيت را در اختيار داشته باشد كه اكنون فاقد آنهاست، بنابراين سيستم حراست  بايد به امكانات تجهيز شود. وي با اشاره به حمله ۱۰ تا ۱۲ ناشناس به خوابگاه خصوصي دانشگاه طي هفته گذشته، اظهار كرد: حراست و انتظامات دانشگاه حتي فاقد يك اتومبيل براي اينگونه مواقع هستند.
دكتر محنت فر در ادامه آموزش نيروهاي حراست را نيز نكته مهمي دانست و گفت: نيروهاي بدون آموزش توان حراست از دانشگاه را ندارند، بنابراين اين دسته از افراد بايد داراي تخصص و آموزش كافي باشند.

دبير انجمن مامايي كشور:
معاينه قبل از بارداري مهم ترين اقدام
زوجين براي بچه دار شدن است
006396.jpg
گروه اجتماعي: در حال حاضر طب پيشگيري مامايي يكي از شاخه هاي مهم پزشكي و مامايي محسوب مي شود و ويزيت قبل از بارداري مهمترين ويزيتي است كه يك زوج بايد قبل از اقدام به بارداري انجام دهند.
دكتر ناهيد خداكرمي، دبير انجمن مامايي كشور به ايسنا گفت: بارداري از قبل طراحي شده مي تواند مادر را از نظر جسمي، رواني، اقتصادي و اجتماعي آماده كند. از طرفي مشاوره قبل از بارداري مي تواند خطر بارداري هاي ناخواسته را كاهش دهد زيرا بارداري ناخواسته مي تواند منجر به ناهنجاري در جنين شود. همچنين ويزيت قبل از حاملگي مي تواند در پيشگيري از نقص لوله عصبي مؤثر باشد.
دبير انجمن مامايي با بيان اين كه زنان باردار سه ماه قبل از بارداري تا اوايل دوران بارداري روزانه يك عدد اسيد فوليك مصرف كنند، بيان كرد: با توجه به اين كه در هفته دوم حاملگي لوله عصبي شكل مي گيرد مصرف اسيد فوليك در پيشگيري از نقص لوله عصبي بسيار كمك كننده است.
وي تصريح كرد: كليه مادراني كه دچار بيماريهاي زمينه اي مانند فشار خون، ديابت، سوءتغذيه، بيماريهاي مقاربتي، قلبي و كليوي هستند بايد قبل از بارداري با پزشك معالج خود مشورت كنند و براي يك بارداري موفق و بي خطر توسط يك ماما يا متخصص زنان و زايمان مشاوره قبل از بارداري شوند.
دبير انجمن مامايي سن مادر را يكي از فاكتورهاي مهم در ايجاد بارداري پر خطر دانست و گفت:  بارداري زير ۱۹ سال و بالاي ۳۵ سال مي تواند عوارض و خطر مرگ و مير جنين و مادر را افزايش دهد.
خداكرمي بهترين سن بارداري را ۲۰ تا ۳۰ سالگي عنوان كرد و افزود: با توجه به اين كه زير ۱۹ سالگي بدن هنوز در حال رشد و تكامل است و نياز به كالري بيشتري دارد و نياز به مواد غذايي بيشتر است اگر مادر دچار حاملگي ناخواسته شود مي تواند خطراتي براي مادر به همراه داشته باشد و همچنين در سن بالاي ۳۵ سال احتمال ابتلا به بيماريهاي مزمن و زمينه اي مثل فشار خون، ديابت در مادر بالاست بنابراين بهتر است زوج ها از سن ۲۰ تا ۳۰ سال باردار شوند.
وي ادامه داد: مسايل اجتماعي و اقتصادي خانواده ها، مصرف مواد مخدر چه از طرف شوهر و چه از طرف زن مي تواند عوارض مرگ و مير جنين و مادر را افزايش دهد.
وي همچنين افزود: مادراني كه در محيط كار خود با عوامل عفوني و يا مواد مضر صنعتي در تماس هستند و يا مادراني كه تحت رژيم غذايي سخت لاغري و يا چاقي هستند و يا مادراني كه گياه خوار هستند و پروتئين كمتري مصرف مي كنند بايد قبل از اقدام به بارداري مشاوره شوند.
وي ادامه داد: از اول بارداري تا هفته ۲۸ هر ماه يك بار از هفته ۲۸ تا ۳۶ هر دو هفته يك بار و بعد از هفته ۳۶ هر هفته يك بار مادر باردار بايد ويزيت شود و براي يك بارداري طبيعي در طول مدت بارداري دوبار بيشتر سونوگرافي توصيه نمي شود.
وي با بيان اينكه غربالگري رواني و اجتماعي خطر حاملگي هاي پر خطر را كاهش مي دهد، افزود: مادران باردار بايد در هر ويزيت ۲۰ دقيقه توسط ماما و پزشك معاينه و تحت غربالگري قرار گيرند. خداكرمي نقش تغذيه مادر باردار را در دوران بارداري حائز اهميت دانست گفت: يك مادر باردار مي تواند حداقل ۵/۱۱ تا ۱۶ كيلوگرم در طول دوران بارداري افزايش وزن داشته باشد تا بتواند نوزادي سالم و نرمال داشته باشد.
وي ادامه داد: مصرف مواد غذايي حاوي مواد معدني، روي، كلسيم و منيزيم در پيشگيري از فشار خون حاملگي بسيار مؤثر است.
وي با تأكيد بر اين كه زنان باردار نبايد در معرض فشارهاي فيزيكي قرار گيرند، خاطرنشان كرد: تجربيات نشان داده زناني كه شغل هاي ايستاده دارند بيشتر در خطر زايمان زودرس، نوزاد نارس و اختلال رشد داخل رحمي قرار مي گيرند.
وي ادامه داد: كليه زنان باردار تا ۶ هفته بعد از زايمان نياز به مراقبت هاي بعد از زايمان دارند.
خداكرمي با بيان اين كه ۵۰ درصد زنان باردار بعد از زايمان دچار افسردگي مي شوند، اظهار كرد: ياس روحي كه دنبال هيجانات و ترس هاي ناشي از زايمان، خستگي ناشي از بي خوابي در حين و پس از زايمان، دردهاي بعد از زايمان، اضطراب از ناتواني در مراقبت از نوزاد، زنان را دچار افسردگي ضعيف بعد از زايمان مي كند كه معمولاً ۲ تا ۳ روز خود به خود بهبود مي يابد ولي اگر اين مدت زمان ادامه يابد حتماً بايد به پزشك مراجعه كند.

طرح آموزش براي استخدام اجرا مي  شود
ايلنا: براي رفع مشكل اشتغال جامعه ايثارگر، طرح آموزش براي استخدام در سال جاري اجرا مي  شود.
حيدر علي شيراوند، مديركل اشتغال و خوداشتغالي بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت: به استناد اين طرح، آن دسته از كارفرماياني كه ايثارگراني را با اولويت فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان به مدت ۵ سال به استخدام خود در بياورند، در قالب يارانه ۵۰ درصد تا ۷۵ درصد حداقل حقوق، بر اساس قانون كار به كارفرما پرداخت مي  شود و كارفرما تعهد استخدام حداقل ۵ سال را با نظارت قانوني كار به بنياد شهيد مي  دهد.
وي تصريح كرد: از روز اولي كه فرد به استخدام كارفرما درمي  آيد، بر اساس آن مدت زمان، يارانه حقوق ماهانه با گزارش كارفرما به خود كارفرما پرداخت مي  شود.
به گفته شيراوند،  برنامه طرح آموزش براي استخدام به عنوان برنامه ملي از بنياد شهيد و امور ايثارگران به شوراي عالي اشتغال ارسال شده تا به عنوان پروژه اشتغال ملي، كارشناسي شود.

تقاضا براي «متادون» افزايش يافت
ايلنا: رييس دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي،   اعلام كرد: در كل كشور با كمبود داروي متادون مصرفي معتادان روبه رو شده  ايم. دكتر رفيعي، افزود: يكي از درمان  هاي اصلي بهزيستي براي معتادان، استفاده از داروي «متادون» است و از سال ۸۱ اين نوع درمان را شروع كرده  ايم.وي يادآور شد: با توجه به افزايش تعداد معتادان و مراكز پيشگيري از اعتياد، نياز به داروي متادون نيز افزايش يافته است.

بخشنامه جديد رئيس قوه قضائيه:
برخي متهمين مواد مخدر را بازداشت نكنيد
فارس: رئيس قوه قضائيه با صدور بخشنامه اي از مراجع قضائي خواست تا از صدور قرار بازداشت موقت براي متهمين جرايم مواد مخدري كه بيم فرار يا تباني با متهمان ديگر نرود و يا آزادي آنها موجب افساد نباشد، خودداري كنند.
هاشمي شاهرودي با صدور بخشنامه اي به مراجع قضايي سراسر كشور اعلام كرد: گزارش ها حاكي است محاكم دادگاه هاي انقلاب به استناد ماده ۱۷ لايحه قانوني تشديد مجازات مرتكبين جرايم مواد مخدر و اقدامات تاميني و درماني به منظور مداوا و اشتغال به كار معتادين مصوب ۱۹/۳/۱۳۵۹ نسبت به كليه متهمين جرايم مربوط به مواد مخدر صرفاً مبادرت به صدور قرار بازداشت موقت مي نمايند.
در ادامه اين بخشنامه آمده است: با توجه به ماده ۳۰ آيين نامه اجرايي قانون مبارزه با مواد مخدر كه صدور قرار بازداشت موقت را در جرايم متضمن حبس يا اعدام موكول به رعايت مواد مربوط در قانون آيين دادرسي كيفري دانسته است؛ مقتضي است در صدور قرار بازداشت موقت قوانين آيين دادرسي كيفري رعايت شده و براي آن دسته از متهمين جرايم مواد مخدر كه بيم فرار يا تباني با متهمان ديگر يا شهود و مطلعين واقعه و يا آزادي متهم موجب افساد نباشد با رعايت بند ۵ ماده ۱۳۲ قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، عدم صدور قرار بازداشت موقت و صدور ساير قرارهاي موضوع اين ماده لازم الرعايه است.

اظهار نگراني مديرعامل  ستاد ديه  كشور
از اجرا نشدن  قانون  بيمه  اجباري  خودروها
اظهار نگراني مديرعامل  ستاد ديه  كشور از اجرا نشدن  قانون  بيمه  اجباري  خودروها
ايرنا: مديرعامل  ستاد مردمي  رسيدگي  به  امور ديه  و كمك  به  زندانيان  نيازمند كشور از اجرا نشدن  لايحه  اصلاحي  قانون  بيمه  اجباري  خودروها اظهار نگراني  كرد.
سيد «اسدالله  جولايي» در سنندج  افزود: بر اساس  اين  لايحه  كه  از تصويب  مجلس  هم  گذشته  است  قرار شد كه  بيمه  شخص  ثالث  و سرنشينان  خودروها بيمه  اجباري  شوند.وي  افزود: در لايحه  اصلاح  قانون  بيمه  خودرو درصدي  از دريافت  بيمه نامه  به  حساب  صندوق  تامين  خسارت  بدني  واريز مي شود.
وي  بيان  داشت : كارخانه هاي  خودروسازي  كشور اتومبيل  واگذاري  را به  صورت  كامل  بيمه  نمي كنند و به  هنگام  تصادف  اين  امر خسارات  مالي  به  مالك  خودرو وارد مي كند.جولايي  ادامه  داد: ۹۰ درصد زندانيان  بدهكار ديه  كساني  هستند كه  خودرو آنها به  هنگام  تصادف  فاقد بيمه نامه  بوده  است .

تيرآهن ها در مدفن بناي قاجاري بالا مي روند
006393.jpg
گروه علمي فرهنگي: تيرآهن ها به جاي ديوارهاي كاشي كاري و گچ بري شده  خانه اي قاجاري بالا مي روند؛ هنوز مدت زمان زيادي از صدور مجوز چند ميليوني شهرداري شيراز براي تخريب بنا نگذشته بود كه مالك زمين، ساخت برجي ۱۸ متري را در مدفن بنايي كه بيش از يك قرن از عمرش مي گذشت، آغاز كرد.
منطقه  تاريخي شيراز با مساحتي حدود ۳۵۰ هكتار در مركز شهر قرار گرفته است و نزديك به ۷۴ هزار نفر جمعيت دارد؛ اين منطقه شهر قديم شيراز به شمار مي رود و نمادهاي دوره هاي تاريخ مختلف را از صفاريان تا پهلوي اول در خود دارد. بافت قديم شيراز، چهار هسته  مركزي را از دوره هاي مختلف تاريخي شامل مجموعه  عضوي، دوره  اتابكان فارس، دوره  صفويه و دوره  زنديه در بر مي گيرد. به گزارش ايسنا يكي از حلقه هاي پيراموني بافت قديم شيراز، بافت ميانه است كه بناهاي بسيار زيباي دوران قاجاريه و پهلوي اول را شامل مي شود؛ منزل شاهپوري يكي از بناهاي بافت ميانه است كه در كنار چند خانه  تاريخي اطراف آن، يك مجموعه را در خيابان انوري شيراز تشكيل داده است. هنر و معماري به كار رفته در خانه  شاهپوري بسيار زيبا و تزيينات و كاشي كاري هاي آن بسيار نادر است. در سالهاي گذشته، سازمان ميراث فرهنگي با تعيين حريم و ثبت منزل شاهپوري در فهرست آثار ملي، تلاش كرد تا اين اثر و بناهاي اطراف را از آسيب هاي احتمالي حفظ كند؛ ولي نتوانست!
شهرداري منطقه  دو شيراز، با دادن مجوزي به مالك زمين خانه  قاجاري واقع در حريم درجه  يك منزل شاهپوري و يكي از عناصر مجموعه  ارزشمند خيابان انوري، اجازه  تخريب و ساخت و ساز را به ارتفاع ۱۸ متر داده است.
سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس، نه تنها براي جلوگيري از تخريب بنا اقدامي نكرد، بلكه حالا نيز براي جلوگيري از مخدوش شدن حريم منظري منزل شاهپوري با ساختن برجي ۱۸ متري در مقابل آن، كاري نمي كند.
اين مساله، در كنار تخريب هاي ديگر رخ داده در شيراز كه از آن ميان به نابودي حمام نقشك واقع در بازار روح الله مي توان اشاره كرد، اين ذهنيت را ايجاد مي كند كه تخريب بناهاي ۱۰۰ ساله براي اين سازمان عادي شده است و حفاظت از آنها جزو اولويت هاي اين دستگاه نيست.

طرح  جامع  بررسي  اجتماعي  بازگشت 
اتباع  افغان  اجرا مي شود
واحد مركزي خبر: وزير كشور ركود در طرح  بازگشت  مهاجران  افغان  به  كشورشان  را رد كرد و از اجراي  طرح  جامع  بررسي  اجتماعي  براي  ساماندهي  و بازگشت  پايدار اتباع  افغان  در كشور خبر داد.
مصطفي  پورمحمدي  در حاشيه  مراسم  افطاري  شماري  از دانش آموزان  و دانش جويان  زير پوشش  كميته  امداد امام  خميني  (ره)  در محل  وزارت  كشور گفت:  پس  از بررسي  نتايج  آماري  اين  طرح  كه  از آبان  آغاز مي شود براي  ساماندهي  بازگشت  پايدار و قابل  قبول  و نيز اخراج  اتباع  غيرمجاز افغان  به  افغانستان  اقدام  خواهد شد. وي  افزود، در اجراي  اين  طرح  اتباع  افغان  به  سه  دسته  تقسيم  مي شوند كه  دسته  نخست  در كشورمان  هيچ  سابقه  سكونت  ندارند و بايد اخراج  شوند. دسته  دوم  سابقه  كار و سكونت  دارند كه  بايد با ساماندهي  در طرح  بازگشت  شركت  كنند و به  افغانستان  برگردند. پورمحمدي  اضافه  كرد دسته  سوم  اين  اتباع  در كشورمان  كار مفيد و موثر مي كنند كه  با همكاري  وزارتخانه هاي  كار و امور اجتماعي  و امورخارجه  مجوز كار دريافت  خواهند كرد. وي  درباره  مشكلات  طرح  بازگشت  مهاجران  افغان  تصريح  كرد، اجراي  اين  طرح  به  علت  مسائل  معيشتي  و امنيتي  افغانستان  راكد نشده  بلكه  كند شده  است  و تلاش  مي كنيم  موافقتنامه  سه جانبه  ميان  ايران ، افغانستان  و سازمان  ملل  در اين  باره  اجرا شود و مهاجران  افغان  با آينده  روشن  به  كشور خود بازگردند.

تحميل ۵۰۰ ميليارد تومان هزينه نظام پزشكي
بر هزينه هاي سازمان تأمين اجتماعي
گروه اجتماعي : تعرفه هاي جديد سازمان نظام پزشكي عليرغم مخالفت هايي كه از سوي دولت و مجلس وجود داشته اما با تصويب سازمان نظام پزشكي از سوي پزشكان اعمال مي شود و مشكلات متفاوتي براي بيماران به همراه داشته، هرچند كه سازمان نظام پزشكي معتقد است در حمايت از حقوق پزشكان و واقعي كردن خدمات پزشكي اين تعرفه به تصويب رسيده است.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كشور نيز بر اين باورند كه تا مشخص نشدن و واقعي كردن سرانه درمان نمي توان چنين تعرفه اي را اعمال كرد.
سازمان تأمين اجتماعي هم به عنوان بزرگترين سازمان بيمه اي نيز معتقد است: با توجه به وضعيت پيچيده درمان در سراسر كشور، انتظارات بيماران و محدوديت منابع ،نحوه خدمات رساني در بخش درمان را بسيار سخت كرده است.
دكتر غلامرضا سليماني، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در مراسم معارفه مديركل جديد درمان تأمين اجتماعي استان تهران گفت: استان تهران به عنوان الگوي ساير استانهاي كشور بوده و عملكرد ضعيف در اداره كل استان تهران آثار زيانباري را براي كل سازمان تامين اجتماعي تحميل خواهد كرد. اگر تعرفه مدنظر سازمان نظام پزشكي اعمال شود، ۵۰۰ ميليارد تومان بر هزينه سازمان اضافه مي كند، افزود: اين در حالي است كه كل بودجه درمان تامين اجتماعي كشور يك هزار و ۲۲۰ ميليارد تومان است.
وي اظهار داشت: براساس پيش بيني ها بايد در بخش دستمزد درمان شاهد رشد ۲۵ درصدي مي بوديم، در حاليكه اين رقم نه تنها محقق نشد بلكه فقط شاهد رشد ۷/۱۱ درصدي در رشد دستمزد بوده ايم كه رخداد اين امر در تامين مبلغ درآمد بيمه اي سازمان تاثير خود را گذاشت. سليماني گفت: در صورت ادامه روند درمانهاي موجود غيردولتي و غير رسمي در سال ۸۸ حدود ۴ هزار ميليارد تومان بايد هزينه شود درحاليكه درآمد بيمه اي ما در حال حاضر ۴ هزار ميليارد تومان است.
مديركل درمان تامين اجتماعي استان تهران نيز در ادامه محور فعاليت خويش در حوزه درمان را مبتني بر ارائه خدمات مطلوب بر بيمه شدگان از جمله در بخش اورژانس و در حداقل زمان بر شمرد.
بهنام پرهيزگار تصريح كرد دفترچه بيمه تامين اجتماعي بايد مايه افتخار او بوده و آرامش را براي بيمه شدگان به ارمغان آورد.
وي با بيان اينكه بهبود مستمر كيفيت بايد بومي سازي شود گفت: طرح تكريم ارباب رجوع يكي از اصولي ترين محورهاي فعاليت در اين اداره كل بوده و نبايد هيچ بيماري بدون دليل بستري و يا جراحي شود بلكه با توجه جدي به آمارها و بسته تمام شده درمان محاسبات را انجام داده و بودجه ريزي دقيق صورت پذيرد.
پرهيزكار تاكيد كرد آموزش مداوم براساس تربيت كاركنان دانش مدار متعهد و مجرب از ديگر اولويتهاي كاري من بوده و به دليل اهميت پژوهش بايد هميشه اين امر مورد توجه همه كاركنان قرار گيرد تا نشاط و شادابي بر مجموعه كاري مستولي شود.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |