دوشنبه ۹ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۸ - Oct 31, 2005
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت:
شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي تشكيل مي شود
006408.jpg
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت گفت: شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي به زودي بر اساس برنامه چهارم توسعه كشور به رياست رئيس جمهوري و دبيري وزير بهداشت تشكيل مي شود كه مقدمات تشكيل اولين جلسه آن در حال انجام است.
رسول ديناروند در گفت و گو با خبرنگار فارس افزود: هنوز در كشور استراتژي كلان و مشخصي براي مسئله تامين سلامت و امنيت مواد غذايي تدوين نشده به همين علت دستگاههاي مسئول برنامه راهبردي مشخصي در اين زمينه ندارند.
وي ادامه داد: دستگاه هاي مختلفي در زمينه مسئله سلامت و امنيت مواد غذايي در كشور نقش دارند اما امر غذا به طور كلي يك متولي مشخصي ندارد و يك مسئله چند جانبه و بين بخشي است؛ زيرا وقتي از امنيت و سلامت مواد غذايي صحبت مي كنيم بحث تامين غذاي كافي براي همه مردم، بحث ايمني و سلامت غذا و بيماري زا نبودن آن و بحثهاي متعدد ديگري مطرح مي شود كه هر يك در حوزه كاري يك دستگاه مستقل است.
وي گفت: قانون، تاسيس شوراي عالي تغذيه را براي هماهنگي دستگاههاي متولي در نظر گرفته است كه بر اساس برنامه چهارم توسعه اين شورا در شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي ادغام مي شود و در واقع كار هماهنگ كردن دستگاههاي مسئول و تدوين يك برنامه راهبردي مشخص در اين زمينه را بر عهده مي گيرد.
ديناروند گفت: در زمان حاضر يارانه مواد غذايي به صورت نادرست توزيع مي شود مثلا به روغن و قند و شكر اختصاص مي يابد در حالي كه مي توان با اختصاص اين يارانه ها به شير، لبنيات و ميوه و سبزي به نحو بسيار مطلوبتري سلامت مردم را تامين كرد و از توزيع ارزان مواد غذايي مضر براي سلامت در جامعه كاست.وي ادامه داد: مسائل مربوط به امنيت غذايي در خود وزارت بهداشت هم در يك حوزه متمركز نيست و معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت نيز اختيار كافي براي سياستگذاري و برنامه ريزي در زمينه سلامت مواد غذايي ندارد به همين علت بحث تشكيل سازمان غذا و دارو در زير مجموعه وزارت بهداشت يك مسئله مهم است كه با جديت براي تاسيس آن در سال آينده تلاش مي كنيم.

پايگاه  هاي سلامت اجتماعي در حاشيه شهرها ايجاد مي  شود
معاون سياست  گذاري و برنامه  ريزي وزارت رفاه، اعلام كرد: شهروندزدايي حاشيه  نشين  ها يكي از سياست  هاي غلط است و بايد از برنامه  هاي كشور حذف شود.
محمدرضا واعظ  مهدوي، معاون سياستگذاري و برنامه  ريزي وزارت رفاه و تامين اجتماعي، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، گفت: يكي از سياست  هاي اشتباه در قبال حاشيه  نشيني، حذف مزاياي شهروندي  آنهاست كه اين كار باعث بروز معضلات زيادي بين آنها مي  شود. وي افزود: سلب زندگي و خدمات اجتماعي از حاشيه  نشينان كار درستي نيست و بايد به زودي متوقف شود.به گفته مهدوي، به رسميت شناختن حقوق اين افراد باعث بهتر شدن وضعيت زندگي آنها خواهد شد.
وي تصريح كرد: يكي از حقوقي كه از حاشيه  نشينان سلب مي  شود، عدم صدور سند مسكن براي آنهاست كه اين كار مانع از بهسازي اماكن مسكوني و دريافت وام براي آنها مي  شود.
معاون سياست  گذاري و برنامه  ريزي وزارت رفاه، معتقد است: روند شهروندزدايي اين گروه  ها مانع از احداث مدارس، بيمارستان  ها و اماكن مورد نياز آنها در حاشيه شهرها مي  شود و به همين دليل سرويس  دهي و ارايه خدمات به آنها با مشكل مواجه مي  شود.
وي يادآور شد: بايد براي حاشيه  نشينان خدمات اجتماعي و سرويس  دهي مناسبي فراهم شود تا در اين مناطق با معضلات كمتري روبه  رو شوند.
مهدوي خاطرنشان كرد: بحث حاشيه  نشيني، يكي از مسايلي است كه در پي تحولات اقتصادي كشور به وجود آمده و تمركز امكانات در شهرها به اين موضوع دامن زده است.
وي افزود: گروه  هاي مهاجر وقتي وارد شهرهاي بزرگ مي  شوند، توانايي زندگي در شهرهاي گران  قيمت را ندارند، به همين دليل به حاشيه شهرها و مناطق غيرمسكوني رانده مي  شوند.وي يادآور شد: وزارت رفاه در حال بررسي بحث حاشيه  نشيني است و بر همين اساس، تاكنون ۳۰۰ نقطه حاشيه  نشيني را شناسايي كرده است.وي با اشاره به جمعيت ۵ ميليوني حاشيه  نشينان، گفت: تلاش مي  كنيم پايگاه سلامت اجتماعي در حواشي شهرها ايجاد كنيم تا از اين طريق از بروز مشكلات رواني و روحي بين آنها جلوگيري كنيم.
مهدوي در پايان خاطرنشان كرد: براي كاهش حاشيه  نشيني شهرها نيازمند همكاري استانداري، شهرداري، بهزيستي، نيروي انتظامي و ديگر نهادهاي ذيربط هستيم.

ايران ۲۰۰ميليون دلار به بازسازي پاكستان كمك مي كند
فارس: معاون اجرايي رئيس جمهور اعلام كرد كه ايران با اختصاص ۲۰۰ميليون دلار در طرحهاي زيربنايي و بازسازي مناطق زلزله زده پاكستان، در قالب تسهيلات فاينانس، همكاري مي كند. علي سعيد لو، روز شنبه در يك جلسه خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي پاكستان، افزود: از شركتها و سازمانهايي كه خواستار صادرات خدمات مهندسي به پاكستان هستند، حمايت مي شود. وي همچنين اعلام كرد كه پنج ميليون دلار كمك بلاعوض به پاكستان در قالب اعتبار فوري براي ساخت و ساز در بازسازي مجموعه هاي شهري و روستايي و اعزام واحدهاي مجهز فني و مهندسي، ارائه خواهد شد.

اجراي كنوانسيون كنترل دخانيات توسط ايران
دبير كميته  كشوري  كنترل  دخانيات ، گفت : با پيوستن  ايران  به  كنوانسيون معاهده  جهاني  دخانيات ، اقدام هاي  اساسي  براي  اجراي  اين  كنوانسيون ، تدوين مي شود.
دكتر علي اصغر فرشاد، ديروز در گفت  و گو با خبرنگاران ، افزود: باتوجه  به اينكه  پيوستن  به  اين  كنوانسيون ، روز گذشته  به  تصويب  مجمع  تشخيص مصلحت  نظام ، رسيد، در پي  تدوين  اقدام هاي  اجرايي  كنوانسيون  هستيم .
وي اظهار داشت : در اين  زمينه  با كشورهاي  همسايه  تعامل  خواهيم  كرد، تا زير ساخت هاي  توليد دخانيات  را كه  از طريق  كشاورزي  و صنعتي  است ، تغييردهيم .
فرشاد، با بيان  اينكه  اين  كنوانسيون ، فعاليت  شركتهاي  تجاري  دخاني  رامحدود مي كند، گفت : تبليغات  محصولات  دخاني  از سوي  رسانه هاي  ديداري  وشنيداري  ممنوع  بوده  و دخانيات  بايد با داشتن  برچسب  و آرم ، وارد بازارشوند كه  با اين  اقدام  از قاچاق  دخانيات  جلوگيري  مي شود. وي  با اشاره  به  اينكه هجوم  فرهنگي  كمپاني  دخاني  براي  تشويق  مصرف  سيگاربه  كشورها، سالانه  ۱۰۰ ميليارد دلار هزينه  دارد، گفت : حدود يك  ميليارد و ۴۰۰ميليون  سيگاري  در دنيا وجود دارد كه  ۷۵ درصد آنان ، در كشورهاي  جهان  سوم به  سر مي برند.

سرويس اشتراك اينترنتي مطبوعات ايران راه اندازي شد
فارس:پايگاه اطلاع رساني بانك اطلاعات نشريات كشور، به منظور جذب خوانندگان بيشتر براي مطبوعات و تسهيل روند درخواست اشتراك مجلات از سوي ادارات، سازمان ها، كتابخانه ها و كليه علاقه مندان، اقدام به راه اندازي سرويس اشتراك اينترنتي مطبوعات داخلي كرده است.
به گزارش بانك اطلاعات نشريات كشور، علاقه مندان مي توانند با مراجعه به نشاني www.magiran.com ضمن دسترسي به فهرست مطالب شماره هاي متعددي از بيش از ۱۰۰۰ عنوان نشريه تخصصي و عمومي در زمينه هاي مختلف، سفارش اشتراك مجلات مورد نظر خود را از طريق شبكه جهاني اينترنت ارسال نمايند.
بهاي اشتراك مطابق تعرفه  اعلام شده از طرف هر نشريه بوده و سايت، هزينه اي بابت خدمات يادشده دريافت نمي نمايد. مزيت استفاده از اين خدمات دسترسي آسان و سريع به آخرين تعرفه اشتراك نشريات، بهره مندي از تخفيف هاي اعلام شده و عدم نياز به مراجعه مكرر به شعب بانك هاي مختلف براي واريز وجه اشتراك مي باشد.
امكان پرداخت هزينه اشتراك با كارت اعتباري جهت هموطنان خارج از كشور نيز به زودي فراهم خواهد شد.

معاون اجرايي رئيس جمهور مسئول
ستاد راهبردي روابط با آفريقا شد
فارس:معاون اجرايي رئيس جمهور مسئول ستاد راهبردي پيگيري روابط با كشورهاي آفريقايي شد. با تصويب هيات دولت به منظور بررسي، هماهنگي و تصميم گيري درخصوص روابط اقتصادي و تجاري و صدور خدمات فني و مهندسي و پيگيري همكاري هاي مهم و راهبردي با كشورهاي آفريقايي و همچنين تأمين منابع مالي و اعتباري براي كمك به توسعه كشورهاي مزبور و نيز تمركز امور و سرعت در قطعيت بخشيدن به تصميمات اتخاذشده ستادي مركب از معاون رئيس جمهور در امور اجرايي(رئيس) و وزيران امور خارجه، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، امور اقتصادي و دارايي، بازرگاني، صنايع و معادن، تعاون، جهادكشاورزي، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و رئيس كل بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و بنابه ضرورت وزير يا رئيس دستگاه ذي ربط تشكيل مي گردد.
دبيرخانه ستاد در وزارت امور خارجه مستقر خواهد بود.

تسهيلات دولت براي كاركنان شركتي دستگاههاي اجرايي
ايلنا:هيات دولت ديروز به رياست محمود احمدي  نژاد؛ رئيس جمهوري تشكيل جلسه داد. در اين جلسه، چگونگي اجرايي شدن و كمك به طرح نوسازي و بهسازي مسكن روستايي مطرح و مقرر شد مبلغ ۱۰ هزار ميليارد ريال تسهيلات با نرخ  ۵درصد به ۲۰۰ هزار واحد روستايي اختصاص يابد.
براساس بند ديگري از اين مصوبه، سازمان مديريت و برنامه  ريزي مكلف شد، اصل و مابه  التفاوت سود مربوط به اين تسهيلات را در بودجه  هاي سنواتي پيش  بيني و منظور نمايد.
همچنين مقرر شد، چنانچه مالكان واحدهاي روستايي فاقد اسناد مالكيت يا تضمين مورد قبول بانك باشند، بانك  ها با تضمين سفته زنجيره  اي سه نفره تسهيلات را پرداخت نمايند.
در ادامه اين جلسه، چگونگي تعيين تكليف و تبديل وضعيت كاركنان شركتي دستگاه  هاي اجرايي مطرح و به تصويب رسيد. براساس اين مصوبه مقرر شد، به منظور اطمينان از واريز حق بيمه كاركنان شركتي توسط پيمانكار، دستگاه  هاي اجرايي همه ماهه قبل از پرداخت مطالبات پيمانكار، تأييديه سازمان تأمين اجتماعي را از پيمانكار مطالبه و كنترل نمايند.
همچنين مقرر شد عيدي، پاداش،   مزاياي پايان كار و ساير مطالباتي كه به موجب قانون كار به كاركنان تعلق مي  گيرد، توسط پيمانكار به كاركنان پرداخت و مستندات آن به واحدهاي ذي  حسابي يا امور مالي دستگاه ارائه گردد. همچنين مقرر شد كه كليه دستگاه  هاي اجرايي با اعلام وزارت كار و امور اجتماعي مبني بر عدم رعايت پرداخت  هاي قانوني و حقوق حقه كارگران نسبت به لغو قراردادهاي مربوط اقدام نمايند.
در ادامه اين جلسه ،عباس محتاج و محمدرضا محسني  ثاني به عنوان استانداران استان  هاي قم و لرستان انتخاب شدند.
هيأت دولت همچنين از خدمات استانداران سابق اين استان  ها طهايي و سعادت تقدير و تشكر كرد.

واكنش وزارت امور خارجه به جنجال
رسانه هاي خارجي پيرامون سخنان رئيس جمهور
مهر:حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت خارجه درباره تبليغات رسانه هاي خارجي پس از سخنان رياست جمهوري گفت: رژيم صهيونيستي در هر مقطعي موضوعي را دستاويز قرار داده و عليه ايران جوسازي و جنجال به راه مي اندازد.
آصفي گفت: صهيونيستها و هم پيمانان ايشان اين بار بسيار ناشيانه عمل كرده اند و مشخص شده كه بحث اصلي فن آوري صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران است و با توجه به اينكه حقانيت جمهوري اسلامي ايران به اثبات رسيده است با عصبانيت تلاش دارند ما را در ميدان ديگري مشغول كنند تا از حقوق مشروع خودمان چشم پوشي كنيم. سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران درخصوص رژيم نامشروع صهيونيستي، از بدو پيروزي انقلاب اسلامي روشن است و اعلام كرده ايم اين رژيم را به رسميت نمي شناسيم و شناسايي و يا عدم شناسايي حق ديپلماتيك هر كشوري است و ايران را نمي توانند بر سر اين حق به چالش بكشانند. آصفي افزود: ما خواستار برگزاري انتخابات آزاد در سرزمين هاي اشغالي فلسطين با حضور همه ساكنين اعم از مسلمانان، يهوديان و مسيحيان هستيم.

تأكيد وزير دفاع روسيه بر حق ايران
در استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي
ايسنا: وزير دفاع  روسيه  گفت : ايران  نيز مانند هر كشور ديگر براي  اهداف  صلح آميز و غيرنظامي  خود حق  استفاده  از دانش  و فناوريهاي  اتمي  را دارد. سرگئي  ايوانف  ديروز  در يك  گفتگوي  تلويزيوني  تأكيد كرد:روسيه  نيز با دستيابي  ايران  به  سلاح  اتمي مخالف  است ، اما حساب  اين  امر با حقوق  ايران  براي  فعاليت هاي  اتمي صلح  آميز كاملاً جداست .وي  گفت : آژانس  بين المللي  انرژي  اتمي تا به حال  هيچ  مدركي  دال  بر اينكه  ايران  در پي  اجراي  يك  برنامه  نظامي هسته اي  است  را نيافته  و ارائه  نداده است . وزير دفاع  روسيه  در گفتگويي  با گلب  پاولوفسكي  كارشناس  سياسي  و خبري  كرملين  در شبكه  ان .تي . وي  روسيه  با اشاره  به  همكاري هاي  مهم  ايران  و روسيه  در درياي  خزر و روابط دوجانبه  افزود: تأمين  امنيت  درياي  خزر و مبارزه  با صيد ماهي  قاچاق  و نيز قاچاق  مواد مخدر، نيازمند همكاري  همه كشورهاي  ساحلي  آن به ويژه  ايران  است .ايوانف  درمورد همكاري هاي  نظامي و تسليحاتي  روسيه  با ايران  گفت : ما در اين  زمينه  همكاريهايي  داريم  ولي  سهم  سلاح  در مبادلات  تجاري  دو كشور بسيار ناچيز و ريز است .

دادستان كل كشور: عاملان بمب گذاري هاي اخير
اهواز همان عناصر قبلي هستند
ايسنا: دري  نجف آبادي دادستان كل كشور در گفت  وگو با خبرنگاران، با تأكيد بر ضرورت جذب سرمايه  خارجي براي توليد در كشور، اظهار داشت: ما بايد تمام توان خود را براي جذب سرمايه  خارجي چه ايرانيان خارج از كشور و چه سرمايه گذاران خارجي براي توليد در كشور به خصوص در زمينه هاي نفت، گاز، پتروشيمي و صنعت به كار گيريم.
دري نجف آبادي درباره  مسايل اخير پيرو صحبت هاي رئيس جمهور، اظهار داشت: اين ها جنگ رواني و تبليغاتي گسترده اي است كه عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح شده است. وي افزود: جمهوري اسلامي ايران به كليه مصوبات سازمان ملل و قراردادهاي بين المللي پايبند است و علاقه مند است در منطقه  خاورميانه صلح پايدار برقرار شود و اين منطقه از سلاح هاي كشتار جمعي و هسته اي كاملاًٍ مبرا شود و هيچ كشوري از جمله اسرائيل داراي سلاح هسته اي كشتار جمعي نباشد.
دادستان كل كشور، درباره  آخرين اقدامات صورت گرفته درمورد بمب گذاري هاي اهواز، اظهار داشت: دادستاني كل از سال گذشته مسائل خوزستان را دنبال مي كرده حتي نماينده اي هم به اين استان فرستاديم. وي درباره  شناسايي عامل بمب گذاري هاي اخير، گفت: دو _ سه جريان از جمله جبهه وفاق در اين منطقه حضور دارند كه از زمان انقلاب نيز با حزب بعث در ارتباط بودند و در واقع، حزب بعث آنها را تحريك مي كرد. در حال حاضر نيز بعد از اشغال عراق با توجه به اينكه كنترل چنداني بر روي اين مرزها وجود ندارد، قطعاً تحريك بيگانگان و حزب بعث در اين مسائل بي تاثير نبوده است. ما شواهد فراواني در اين زمينه نيز داريم. تعدادي از افراد دستگيرشده در بازداشت هستند و تعدادي را نيز شناسايي كرده ايم كه در تعقيب آنها هستيم.
دادستان كل كشور افزود: خيلي از مهره هاي بمب گذاري هاي اهواز دستگير شده اند؛ ما با توجه به شرايطي كه به دست آورده ايم به اين نتيجه رسيده ايم كه عاملان اين بمب گذاري ها همان عناصر قبلي حوادث اهواز هستند و در واقع اين ها ادامه  همان ماجراهاست.

نوزدهمين همايش سراسري ائمه جمعه برگزار مي شود
ايسنا: نوزدهمين همايش سراسري ائمه جمعه با حضور سران قواي سه گانه برگزار مي شود.
در اين همايش كه از تاريخ ۲۳ آبان ماه سال جاري به مدت سه روز در ساختمان مجلس برگزار مي شود، علاوه بر ائمه جمعه سراسر كشور، رؤساي قواي سه گانه و برخي از مسؤولان نظام نيز حضور دارند و به ايراد سخنراني مي پردازند.

سيدمحمد خاتمي:
تمدن اسلامي يك واقعيت تاريخي و منشأ
 آثاربسيار مثبت است
گروه علمي فرهنگي: مراسم افطاري خادمان، هنرمندان، پژوهشگران و نويسندگان حوزه قرآن كريم و برگزيدگان كتاب سال ولايت شنبه شب با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي و احمد مسجدجامعي در محل موزه ملي قرآن كريم برگزار شد.
سيدمحمد خاتمي در اين مراسم طي سخناني اظهار داشت: ما از تمدن اسلامي زياد صحبت مي كنيم، تمدني كه ما فقط ادعاي آن را نمي كنيم و يك واقعيت در تاريخ است و منشأ آثار و نتايج بسيار گسترده و فراوان در عرصه انديشه، فكر و زندگي انسان در شرق و غرب بوده است. وي افزود: «من يك سئوال دارم؛ چطور است كه مساله  خريد و فروش خون به عنوان يك موضوع مورد اهتمام علما و متفكران اسلامي ما قرار مي گيرد، اما پديده ا ي به نام آزادي براي متفكر اسلامي ما دغدغه  خاطر ايجاد نمي كند؟ تكليف ما با عقيده جهاني شدن كه مانند سونامي مي آيد ، آزادي و مردم سالاري چيست؟ آيا كساني اين تصور را دارند كه مي توان بشريت را به دوران ماقبل مردم سالاري برگرداند؟ مردم سالاري تاريخي دارد كه از تاريخ قديم يونان مطرح بوده و در انديشه هاي فارابي هم هست اما تا قبل از دوران جديد، مردم سالاري و دموكراسي امري مذموم بود؛ هيچ يك از متفكران و فيلسوفان بزرگ دنياي اسلام و دنياي غرب توصيه  به مردم سالاري نمي كردند.»
خاتمي گفت: «بارها گفته ام به ليبراليزم حمله و فحاشي نكنيد، آن را نقد كنيد. بينش هاي اسلامي با ليبراليزم سازگار نيست، ولي ليبراليزم و دموكراسي دو چيز هستند. بدتر اين كه نقد ليبراليزم با معيارها و اصول و ارزش هاي فاشيستي، به نام اسلام انجام گيرد. ما امروز در عين وفاداري به قرآن و اصالت هاي خودمان با شناخت مسائل امروز نگذاريم چه در عرصه  تفكر يا عرصه  اجتماعي، ديگران براي ما تكليف تعيين كنند و از آن سوي اقيانوس براي ما داعيه دار آوردن دموكراسي و مردم سالاري و آزادي بشوند.»
خاتمي تاكيد كرد: «ما هيچ رسالت جهاني اي نداريم؛ خيال نكنيد كه آمده ايم همه  عالم را طبق روال خودمان به حكومت هاي ديگري تبديل كنيم و حرف هايي بزنيم كه مشكلات اقتصادي و سياسي براي خودمان در دنيا به وجود بياوريم. چه كسي گفته كه ما رسالت داريم همه  دنيا را مسلمان كنيم؟ اگر اين طور بود، فلسفه  ظهور امام زمان (ع) معنا نداشت و حكومت جهاني واحد از آن بزرگوار است. بايد در داخل كشور وقتي مردم به ما اعتماد كرده اند، اوضاع را به طور نسبي درست كنيم و خيال نكنيم آدم هاي مثبتي هستيم، ما انسان هاي اشتباه كاري هستيم؛ همه اينها را به نام اسلام نگذاريم. الان مد شده است هر كسي كه سواد قرآني، اسلامي و حتي سواد امروزي ندارد، هر پنداري را كه به ذهنش مي آيد، مي گويد قرائت من از اسلام است. شناخت اسلام، معيار دارد. اگر مسائل ۸۰۰ سال پيش را به قرآن عرضه كرديد، جواب آن مسائل را مي گيريد. با مسائل ۸۰۰ سال پيش جواب مسائل امروز را از قرآن نخواهيد گرفت؛ مگر آن كه امروز را بشناسيد.»
آيت الله مكارم شيرازي، فالگيري در اسلام حرام است
حضرت  آيت الله  ناصر مكارم  شيرازي  از مراجع  عظام  تقليد گفت : كساني  كه  به ادعاي  خود غيبگو بوده  و رازهاي  پنهاني  مردم  را فاش  مي سازند از آيين  اسلام دور مي باشند.
وي  ديروز در درس  تفسير خود در قم  خاطرنشان  كرد: هم  افراد غيبگو وهم  كساني  كه  به  آنها مراجعه  مي كنند گناهكار محسوب  مي شوند.وي  يادآورشد: اين  افراد در حقيقت  به  كتاب  آسماني  كافر شدند و از آيين مقدس  اسلام  روي  برگرداندند.اين  مرجع  تقليد اضافه  كرد: هر گونه  غيبگويي  و خبر از آينده  دادن  دراسلام  در زمان  غيبت  معصوم  حرام  است .
آيت الله  مكارم  شيرازي  گفت : اين  افراد گاهي  باعث  از هم  گسيختگي  و فساد در جوامع  انساني مي شوند. اين  مرجع  تقليد يادآور شد: گاهي  برخي  مطبوعات  نيز مي توانند منشأ  فساد در جامعه  باشند و امروز تعداد آنها نيز در حال  افزايش  مي باشد.
آيت الله  مكارم  شيرازي  خاطرنشان  كرد:افراد سلطه گر وقتي  بخواهند بر حريف  خود غلبه  كنند از طريق  اين  نشريات  افكار عمومي  را عليه  وي  تحريك و اذهان  را مخدوش  مي سازند.وي  ادامه  داد: دولتهاي  استكباري  نيز كشورهاي  جهان  سوم  را كه  تسليم  آنهانمي شوند با هجمه هاي  مختلف  مورد تهديد و نكوهش  قرار مي دهند.
وي  در بخش  ديگري  از سخنان  خود گفت : برخي  شاعران  بي خرد با مداحي  خودباعث  مذمت  و كسر  شأن  اهل  بيت  عصمت  و طهارت  (ع ) مي شوند.
آيت الله  مكارم  شيرازي  افزود: شاعر مداح  بايد مدافع  ايمان  و ارزشهاي  اخلاقي در جامعه  باشد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |