پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۸ - Oct 6, 2005
در پي ديدار شهردار تهران و نمايندگان مجلس اعلام شد
كميته مشترك مجلس و شهرداري
براي حل مسائل شهر تهران تشكيل مي شود
معاونان مناطق، امور پارلماني و شوراهاي شهرداري تهران منصوب شدند
مهر: نشست مشترك نمايندگان استان تهران با شهردار تهران در محل دفتر مجمع نمايندگان تهران در بهارستان به رياست حسين مظفر برگزار شد.
در اين جلسه، حسين مظفر ضمن خيرمقدم به شهردار تهران و تبريك انتصاب وي، اهميت اداره شهر بزرگ تهران به عنوان پايتخت و پيشاني كشور را يادآور شد و گفت: مسائل شهر تهران ازجمله بحث ترافيك، بافت هاي فرسوده، ساماندهي مسائل فرهنگي و اجتماعي شهر، حمل و نقل درون شهري، آلودگي هوا و... از معضلات اين شهر است كه در اين راستا احتياج به مساعدتي دوسويه ميان شهرداري تهران و نمايندگان اين استان احساس مي شود.
بنا بر اين گزارش، شهردار تهران پس از اتمام جلسه  مشترك خود با نمايندگان استان تهران به خبرنگاران گفت: هويت شهري، معماري و شهرسازي، ساخت و سازهاي غيرقانوني، آسيب  هاي اجتماعي، ترافيك و ديگر مشكلات شهر از جمله مباحث مهم مطرح شده در اين جلسه بود.
قاليباف اين جلسه را مفيد و مثبت ارزيابي كرد و با تاكيد بر اينكه درباره مهمترين مشكلات و اولويت هاي تهران از نظر نمايندگان مجلس و شهرداري اجماع وجود دارد، ابراز اميدواري كرد كه با تداوم اين جلسات راهكاري براي مشكلات و معضلات شهر تهران يافت شود.
شهردار تهران در پاسخ به سئوالي درباره انتظارات خود از نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، گفت: طبيعي است كه حداقل انتظار ما از نمايندگان مردم در مجلس در بحث مربوط به قانون و قانونگذاري و لوايحي است كه مي توانند به شوراي شهر و شهرداري كمك كنند.
اين گزارش مي افزايد: مظفر نيز در پايان اين نشست با تاكيد بر لزوم برگزاري جلسه مشترك نمايندگان استان تهران با شهردار جديد اين شهر و با مثبت ارزيابي كردن اين جلسه، در جمع خبرنگاران گفت: بحث بافتهاي فرسوده، حمل و نقل درون شهري، معضل ترافيك، آسيب هاي اجتماعي، تكدي گري، مبارزه با اعتياد و كودكان خياباباني، ساخت و سازهاي بي رويه از جمله مسائل مطرح از سوي نمايندگان در اين جلسه بود.
نماينده  مردم تهران لزوم نگاه سيستمي به حل مشكلات تهران، پرهيز از برخوردهاي انفعالي و سطحي نگري را مورد تأكيد همه  حاضران در اين جلسه عنوان كرد و افزود: يكي از بحث ها، بحث مشكل منابع مالي بود كه شهردار محترم مطرح  كردند كه نبود حمايتهاي مالي از يك طرف و از سوي ديگر جلوگيري از ساخت  و سازهاي بي رويه و عدم فروش تراكم باعث شده كه مشكلات مالي شهر تهران افزايش يابد.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا قاليباف از عهده  مشكلات كلان شهري مثل تهران برخواهد آمد يا خير؟ گفت: به نظر مي  رسد اولا تجربه  گذشته  وي در نيروي انتظامي كه تجربه  موفقي بوده و ثانيا كسب بخش زيادي از آراء مردم در جريان انتخابات رياست جمهوري نهم بتواند زمينه هاي خوبي را براي ادامه  موفقيت ايشان در شهرداري تهران فراهم كند.
مظفر در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه آيا در اين جلسه بحثي در خصوص مديران مياني شهرداري صورت گرفت يا خير؟ اظهار داشت: در اين باره صحبت نشد، زيرا ما نمايندگان شهر تهران دخالت درامور مديران اجرايي و در انتخاب مديران را جايز نمي  دانيم اما هماهنگي و همراهي و مساعدت در اين زمينه براي اصلاح مديريتها را طبعا انتظار و توقع داريم و در اين راستا آقاي قاليباف هم گفتند كه به اين هماهنگي  ها و همكاري ها و اظهارنظرها نيازمند هستم.
وي در خصوص چگونگي همكاري نمايندگان استان تهران با شهردار تهران براي مديريت اين شهر نيز، گفت: پيشنهاد ما اين بود كه چند كميته مشترك با حضور نمايندگاني از شهرداري تهران و نمايندگان مجلس تشكيل دهيم كه پيگيري اين امر به جلسات آينده موكول شد.

سازمان مديريت بحران:
ايمن سازي ساختمان هاي تهران فراموش شده است
003984.jpg
گروه شهري: رئيس  سازمان  مديريت  بحران  شهر تهران  با تأكيد بر لزوم  نوسازي ، بازسازي و ايمن سازي  ساختمان هاي  تهران  گفت : ايمن سازي  ساختمان هاي  تهران  به  فراموشي سپرده  شده  است .
مازيار حسيني  در نشست  مشترك  سازمان  بسيج  مهندسي  و مديريت بحران  شهر تهران  با عنوان «لزوم  رويكرد به  بهسازي  نسبي  ساختمان ها» افزود: ساختمان هاي  شهر تهران  در بدترين  وضعيت  ايمني  قرار دارند و اين  درحالي  است كه  كوچكترين  توجهي  به  آنها نمي شود.
وي  به  آغاز بهسازي  ساختمان هاي  كشور از سال  ۸۱ اشاره  و خاطرنشان  كرد: طي  مدت  زمان  گذشته  از اجراي  اين  طرح ، ساختمان هاي  دولتي  و مهم  كشور مورد توجه  قرار گرفتند و ساختمان هاي  مسكوني  كه  در كانون  بلايا قرار دارند، فراموش  شدند.
رئيس  سازمان  مديريت  بحران  شهر تهران  ايمن سازي  ساختمان ها را نياز كنوني شهر تهران  عنوان  و بيان  كرد: كشور ما در كانون  لرزه خيزي  دنيا قرار دارد وبا توجه  به  نامقاوم  بودن  ساختمان ها، خطرات  زيادي  متوجه  شهرهاي  كشور است .
حسيني  گفت : در بيشتر شهرهاي  كشور از جمله  تهران ، ساختمان ها فرسوده هستند و ابزار مناسب  براي  مقاوم سازي  آنها در نظر گرفته  نشده  است .
وي  با اشاره  به  وجود شركت هاي  محدود براي  بهسازي  ساختمان ها در كشور، اظهار داشت : سازمان  مديريت  بحران  تهران  به  همراه  سازمان  بسيج  مهندسان  در طرحي  مشترك ، به  بررسي  استعداد و توانايي  اين  شركت ها خواهند پرداخت .
وي با تأكيد بر افزايش  توان مردم  براي  بهسازي  ساختمان ها، افزود: توان  علمي و مالي  شهروندان  براي مشاركت  در بهسازي  ساختمان ها پايين  است  و اين  سازمان  با همكاري  تشكل هاي  غيردولتي ، براي  ارتقاي  توان  آنان  تلاش  خواهد كرد.

معرفي دو تن از معاونين شهرداري
003987.jpg
عصر ديروز و در پايان جلسه هفتگي شوراي شهرداران تهران، معاونان امور مناطق، حقوقي، پارلماني و امور شوراها، مديران كل دفتر شهردار و حراست شهرداري تهران معرفي شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در اين جلسه شهردار تهران، فرهاد يعقوبي و محمد تقوي را به ترتيب به عنوان معاونان امور مناطق و حقوقي، پارلماني و امور شوراها و محمد هادي موذن و حميد تنها را براي تصدي سمتهاي ادارات كل دفتر شهردار و حراست معرفي كرد.
در مراسم مذكور دكتر قاليباف از زحمات  هاشمي، ملكي تبار، شيخ الاسلام و جلالي معاونان و مديران كل سابق شهرداري تهران نيز تقدير و تشكر كرد.

استانداردهاي زندگي شهري
003981.jpg
خبرگزاري فارس: مدير روابط عمومي سازمان بازيافت و تفكيك مواد شهرداري تهران گفت: استانداردهاي زندگي شهري در اقصي نقاط كشور براي شهروندان بايد تثبيت شود.حسين گل بخش افزود: بايد راهكارهايي را براي افزايش سطح ارائه خدمات به شهروندان به منظور ارتقاي سطح استاندارد زندگي در كلانشهرها مورد بررسي قرار دهيم.مدير روابط عمومي سازمان بازيافت و تفكيك مواد ادامه داد: براي تعيين راهكاري اساسي آموزش و اطلاع رساني در كشور به ويژه در كلانشهرها و ايجاد وحدت رويه و پيروي از سياستهاي واحد در مسير پايدار مديريت شهري و ارائه خدمات به شهروندان بايد تلاش شود.

سرويس مدارس دانش آموزان
003978.jpg
مديرعامل سازمان تاكسيراني با تاكيد بر اينكه خانواده ها مي توانند در صورت نياز، تقاضاي خود را براي استفاده از تاكسي هاي خطي به عنوان سرويس مدرسه با مديران مدارس در ميان بگذارند تا به درخواست آنها رسيدگي شود، تصريح كرد: خانواده ها بايد از مذاكره مستقيم با رانندگان تاكسي خودداري كرده و حتما بايد براي اين كار با مديران مدارس هماهنگ شوند.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، امير محمود دهلوي با تاكيد بر اينكه والدين و مديران مدارس بايد در هنگام انتخاب سرويس مدارس فرزندان خود حتما از صحت و سلامت اخلاقي راننده اطمينان حاصل كنند، اظهار داشت: در اين خصوص نيز مديران مدارس و والدين مي توانند از طريق سازمان تاكسيراني گزينه مناسب را انتخاب كنند.

۲ ميليون نفر از برنامه هاي تابستاني
مراكز فرهنگي و هنري شرق تهران ديدن كردند
003969.jpg
گروه شهري: در جريان اجراي دو هزار عنوان برنامه در مراكز فرهنگي _ هنري شرق تهران كه در قالب نهضت تابستاني اجرا شد، ۲ ميليون نفر از برنامه هاي اين مراكز ديدن كردند.
مهندس كاظم كمالي نسب _ مديركل مراكز فرهنگي هنري شرق تهران وابسته به شهرداري با اشاره به اين مطلب كه اجراي برنامه هاي سال جاري در مقايسه با تابستان سال گذشته ۸۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: افزايش اجراي برنامه ها درحالي صورت گرفت كه اعتبار تخصيص يافته براي آن در مقايسه با سال گذشته بسيار كم بود.
وي با اظهار اينكه بخش عمده اي از برنامه هاي تابستان ۸۴ با مشاركت شهروندان و تشكل ها و نهادهاي مردمي در جنوب شرق تهران اجرا شد، افزود: گزارش هاي دريافتي از نيروي انتظامي حاكيست ميزان جرم كه روندي صعودي داشت، در تابستان امسال متوقف و روندي نزولي يافت و پيش بيني مي شود، چنانچه شهروندان همكاري و همراهي خود را در اجراي برنامه ها استمرار بخشند، آسيب ها روند نزولي طي خواهد كرد.
وي مدارس و مساجد شرق تهران را بهترين و مناسب ترين پتانسيل اجراي برنامه هاي آموزشي، فرهنگي، هنري و اجتماعي ذكر كرد و گفت : در دوره جديد فعاليت مراكز فرهنگي، اولياء مساجد و مدارس بي هيچ تاملي وارد ميدان شدند و تا جايي كه امكان داشت فضاها و ساعات غيرفعال را دراختيار متوليان اجراي برنامه ها گذاردند.
مديركل مراكز فرهنگي هنري شرق تهران، توانمندسازي در عرصه گذران اوقات فراغت را يكي از اهداف نهايي برنامه هاي تابستاني در مراكز فرهنگي هنري ياد كرد و گفت: ما ضمن آنكه در اجراي برنامه ها، آموزش حق و حقوق شهروندي را در دستور كار قرار داده ايم و بر اين شيوه باور عميق داريم و معتقديم شهر خوب و بسامان بايد شهروند متعادل داشته باشد، اين كنگره را تقويت كرده ايم كه شهروندان بتوانند براي اوقات فراغت خود برنامه ريزي كنند و به عنوان يك ضرورت در زندگي بنگرند.

شهرداري تهران اعلام كرد:
پل كن تا يك ماه ديگر به بهره برداري مي رسد
گروه شهري: به فاصله دو روز بعد از افتتاح ادامه بزرگراه همت حد فاصل سولقان تا پل كن كه با ميلياردها تومان هزينه و صرف ماهها وقت و انرژي بسيار ۱۱ مهرماه گذشته آماده بهره برداري عموم شد به دليل اعتراض چند تن از اهالي ده كن صبح ديروز آن دسته از شهرونداني كه قصد تردد از اين محور را داشتند با ممانعت نيروهاي نظامي و انتظامي مواجه شدند.
خبرنگارما در مورد دلايل اعتراض اهالي كن و ربط آن به مسدود شدن بخشي از بزرگترين و حساسترين مسيرهاي شرقي _ غربي تهران به نقل از مهندس حسين هادياني مدير عامل سازمان فني مهندسي شهرداري تهران مي نويسد: شهرداري تهران بر روي مسير ۲ كيلومتري ادامه همت (سولقان _ كن) طرح احداث يك دستگاه پل ۷۶ متري به نام احمد كاشاني را در دستور كار خود قرار داد تا ارتباط بخش شمالي كن را كه قبلا به واسطه يك راه كوچه باغي ۶-۵ متري به جنوب آن متصل مي شد ميسر سازد اما ساخت تيرهاي سيماني اين پل به دليل كمبود سيمان در سطح كشور با تأخير از سوي كارخانه طرف قرارداد مواجه شد.
وي ادامه داد: به منظور جلوگيري از تأخير در راه اندازي اين پروژه عظيم براي مدت محدودي تا تحويل اين تيرها به ناچار اقدام به احداث راهي در قالب دوربرگردان از همت به داخل ده كن كرديم كه همين امر موجب اعتراض برخي ساكنين اين محل شد.
هادياني اظهار داشت: به لحاظ رعايت اصول فني از ابتدا هم قصد نداشتيم تا از ده كن راهي به داخل اتوبان داشته باشيم و به همين دليل هم حدود ۷۰۰ ميليون تومان هزينه احداث اين پل را تقبل كرديم اما معطل ماندن پروژه عظيم ادامه همت هم نمي شد معطل تكميل پلي بماند كه حداكثر ظرف يك ماه آينده قابل بهره برداري خواهد بود.
هادياني افزود: مسير موقت ۳۰۰ متري احداث شده نظير همه دوربرگردانها موجود است و همان كارآيي را دارد.
وي مقدار معترضين را محدود به ۴۰-۳۰ نفر دانست و افزود: متأسفانه خواهشهاي شهرداري مبني بر اينكه فعلا تا تكميل پل احمد كاشاني عبور ۳۰۰ متر مسير تدارك ديده شده را آنهم با ماشين تقبل كرده تا پل تكميل شود مورد مخالفت واقع و منجر شد اين مشكل ساده به دليل عدم صبوري و همراهي اين عده خاص عملا ميلياردها تومان سرمايه شهرداري و شهروندان را بلااستفاده بگذارد.

نور پردازي پارك شهر
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۲ تهران، در راستاي زيباسازي قديمي ترين پارك تهران، پروژه نورپردازي معابر مركزي و آبنماي پارك شهر به بهره برداري رسيد. اجراي اين پروژه ۲۰۰ ميليون ريال هزينه دربرداشت.

نخستين مسابقه مصور قرآني
ويژه دانشجويان دانشگاه هاي استان تهران برگزار مي شود
گروه علمي _ فرهنگي: نخستين مسابقه مصور قرآني ويژه دانشجويان دانشگاه هاي استان تهران با عنوان «لطايف وحي» توسط كانون قرآن و عترت معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران و همكاري واحدهاي جهاد دانشگاهي در استان تهران برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، به برگزيدگان اين مسابقه كه ويژه ماه مبارك رمضان است ۳۰ سكه ربع بهار آزادي به قيد قرعه اهدا خواهد شد.
مسابقه «لطايف وحي» شامل ۱۲ تصوير از امثال قرآني است كه علاقمندان مي توانند جهت دريافت آنها به دفاتر معاونت فرهنگي جهاد هاي دانشگاهي دانشگاه هاي استان تهران و يا دفاتر كانون قرآن و عترت دانشگاه ها مراجعه نموده و پس از پاسخ به سؤالات، پاسخنامه را تا پايان ماه مبارك رمضان به محل دريافت تصاوير تحويل داده و يا به صندوق پستي ۶۶۱۵ -۱۴۱۵۵ بفرستند.

بيش از ۸۰ درصد معلمان
دوره هاي متوسطه و پيش دانشگاهي ليسانسه هستند
گروه علمي فرهنگي: شمار معلمان ليسانس دوره متوسطه و پيش دانشگاهي هم اكنون ۸۳‎/۵درصد كل معلمان اين دوره را تشكيل مي دهد درحالي كه براساس مصوبه هيات وزيران حداقل مدرك تخصصي معلمان اين دوره بايد به «كارشناسي ارشد» ارتقا يابد.
مديركل دفتر آموزش و ارتقاي حرفه اي مراكز تربيت معلم وزارت آموزش و پرورش با اعلام اين مطلب به ايرنا گفت: هم اكنون ۱۷۶هزار و ۸۱۰معلم در دوره هاي متوسطه و پيش دانشگاهي مشغول به فعاليت هستند كه ۱۴۷هزار و ۶۸۷نفر آنها مدرك ليسانس دارند.
براساس مصوبه هيات وزيران، معلمان بامدرك ليسانس فقط مي توانند در مناطق محروم كشور تدريس كنند.
«محمد احمدي» افزود: دو هزار و۵۴معلم دوره هاي متوسطه و پيش دانشگاهي شامل ۱‎/۵درصد معلمان اين دوره ها نيز داراي مدرك دپيلم هستند.
۹هزار و۹۴۲نفر يعني ۵‎/۵درصد معلمان اين دوره ها نيز با مدرك فوق ديپلم در مدارس مشغول به تدريس هستند.
وي اظهارداشت:۱۷هزار و۱۲۷معلم با مدرك تحصيلي فوق ليسانس و بالاتر در مدارس دوره هاي متوسطه و پيش دانشگاهي مشغول تدريس هستند كه۹‎/۵درصد معلمان اين دوره ها را تشكيل مي دهند.
احمدي گفت: در مجموع ۲۷۱هزار و ۳۲۴نيروي آموزشي و غيرآموزشي در دوره هاي متوسطه و پيش دانشگاهي به فعاليت مشغول هستند كه ۱۰۲هزار و ۵۱۴نفر آنها را نيروهاي غير آموزشي تشكيل مي دهند.

بازديد قاليباف از منطقه ۱۶
شهردار تهران براي آگاهي از روند فعاليت هاي شهرداري منطقه ،۱۶ روز گذشته از اين منطقه بازديد كرد.
دكتر قاليباف در اين ديدار با مشكلات و معضلات منطقه و شهروندان و نظرات آنان آشنا شد و درمورد تسهيل روند تملك املاك، بهسازي وضعيت اجتماعي از جمله تكدي گري، اعتياد و كارتن خوابها و همچنين ارتقاء تسهيلات پرسنلي دستوراتي را به شهردار منطقه ابلاغ كرد.

جوايز مؤلفان و مترجمان
كتاب هاي برگزيده محيط زيست اهدا شد
گروه شهري: طي مراسمي در شامگاه روز سه شنبه ۱۲ مهرماه، جوايز برندگان كتاب هاي برگزيده محيط زيست كه از سوي كميته جوايز مهرگان پكا و هيأت داوران مهرگان علم انتخاب شده بودند، به مؤلفان و مترجمين اين كتاب ها اهدا شد.
هيأت داوران كتاب هاي حوزه محيط زيست در سال ۱۳۸۳ مركب از دكتر حسنعلي لقايي استاد دانشگاه تهران، مهندس هوشنگ ضيايي محقق بازنشسته سازمان حفاظت محيط زيست، مهندس علي پازوكي محقق بازنشسته سازمان تحقيقات كشاورزي، جوايز پنجمين دوره كتاب سال پكا و مهرگان علم را به مؤلفان و مترجمان اين كتاب ها به شرح زير اهدا كردند: اخلاق زيست محيطي ترجمه منصوره شجاعي، انسان و آينده اش ترجمه غلامرضا خواجه پور، جنگلهاي باستاني شمال در آستانه وداع تأليف نسرين دخت خطيبي، چپاول دانش و طبيعت ترجمه حسين داوري، شناخت محيط زيست قدم اول ترجمه بهرام معلمي.

معاون وزير مسكن:
۵۰ هزار واحد اجاره به شرط تمليك ساخته مي شود
003975.jpg
ايرنا: معاون  وزير مسكن  و مديرعامل  سازمان  ملي  زمين  و مسكن  كشور گفت : هم اكنون ۵۰ هزار واحد مسكوني  اجاره  به  شرط تمليك  در كشور در دست  ساخت  است .
فريدون  درويش  زاده  افزود: تاكنون  ۶۰ هزار واحد مسكوني  اجاره  به  شرط تمليك  در كشور احداث  و در اختيار زوج هاي  جوان ، اقشار كم  درآمد و زنان  خودسرپرست  قرار گرفته است .
وي  اافزود : يكي  از محورهاي  مهم  برنامه  چهارم  توسعه  كشور ادامه  كار احداث  واحدهاي  اجاره  به  شرط تمليك  است .
وي  گفت : رويكرد ديگر برنامه  اين  است  كه  بخشهايي  از بافت هاي  فرسوده شهري  ساخته  شود كه  براي  اين  ميزان  ۳۰۰ ميليارد ريال  اعتبار پيش  بيني  شده است .
وي  ادامه  داد: علاوه  بر اين  ۱۰ هزار واحد مسكوني  اجاره  به  شرط تمليك  نيز تا پايان  سال  جاري  به  متقاضيان  واگذار مي شود.
وي  همچنين  از تهيه  طرح  جامع  مسكن  به  عنوان  يكي  ديگر از برنامه هاي  اين سازمان  براي  رفع  مشكل  مسكن  در كشور نام  برد و گفت : اين  طرح  ظرف  چهار ماه آينده  به  هيات  دولت  تقديم  مي شود.
وي  افزود: رويكرد اين  طرح  حمايت  از اقشار كم  درآمد جامعه  و توانمندسازي  آنان  است .
وي  خاطرنشان  كرد: با حمايت  سازمان  مسكن  و شهرسازي  انجمن  خيريه  مسكن  در كشور ايجاد و فعال  شده  و هم  اكنون  پنج  هزار واحد مسكوني  در دست  ساخت  دارد و تقويت  انجمن هاي  استاني  نيز در دستور كار اين  سازمان  است .
وي  در خصوص  برنامه  دولت  جديد در بخش  مسكن  گفت : هم اكنون  ۵/ ۱ ميليون  واحد مسكوني  در كشور كسري  داريم  اين  درحالي  است  كه  ظرف  ۲۰ سال  آينده  تعداد خانوارهاي  كشور در مناطق  شهري  حدود دو برابر مي شود.
وي  اضافه  كرد: طي  اين  مدت  تعداد خانوارهاي  كشور از ۱۵ ميليون  به  ۲۸ميليون  خانوار افزايش  مي يابدكه  براي  پاسخگويي  به  اين  نياز بايد سالانه  يك ميليون  واحد مسكوني  احداث  شود تا بازار عرضه  و تقاضاي  مسكن  به  تعادل برسد.
معاون  وزير مسكن  اظهار داشت : در بازار مسكن  فعلي  اقشار كم  درآمد جامعه مشكل  دارند كه  با واگذاري  زمين  به  انبوه  سازان  براي  احداث  واحدهاي  اجاره به  شرط تمليك  از اين  قشر حمايت  مي شود.
وي  خاطرنشان  كرد: علاوه  بر اين  بخشي  از يارانه  كارمزد بانكي  وام ها را دولت  تامين  مي كند.
وي  تصريح  كرد: سقف  تسهيلات  بانكي  در شهرهاي  دورتر و كوچكتر كه  مشكلات بيشتري  دارند افزايش  مي يابد و از مناطق  محروم  ،دولت  حمايت  مي كند.
وي  گفت : در پنج  ماهه  سال  جاري  در بخش  مسكن  ركود داشتيم  و ۱۴ درصد تعداد پروانه هاي  ساختماني  كاهش  يافته  كه  با پرداخت  وام  ويژه  با سقف  بالاتر به افرادي  كه  از انبوه  سازان  مسكن  خريد كنند سعي  در رفع  اين  مشكل  داريم .
وي  درخصوص  علت  كاهش  پروانه هاي  مسكن  افزود: مسكن  يك  كالاي  اقتصادي  است كه  از سال  ۱۳۷۶ طولاني ترين  دوران  رونق  را در كشور داشته  كه  اين  روند هميشه  ادامه  ندارد و به  ركود هم  مي رسد.
درويش  زاده  خاطر نشان  كرد: بازار مسكن  از سال  گذشته  به  دليل  مسائل سياسي  و شرايط موجود دچار ركود شده  است  كه  با انجام  كارهاي  مقطعي  اين مشكل  برطرف  مي شود.
وي  همچنين  گفت : مطالعات  نشان  مي دهد در دهه  ۵۵ تا ۶۵ عمر ساختمان ها در كشور ۲۹ سال  و دهه  ۶۵ تا ۷۵ به  ۴۲ سال  رسيده  كه  برآورد مي شود عمر ساختمان ها در دهه  ۷۵ تا ۸۵ از مرز ۵۲ سال  نيز بگذرد.
وي  علت  افزايش  طول  عمر ساختمان ها را حضور انبوه سازان  و استفاده  از تكنولوژي  جديد و احداث  ساختمانهاي  اسكلت  فلزي  و بتني  عنوان  كرد.
وي  اضافه  كرد: در طرح  جامع  پيش  بيني  شده  كه  طول  عمر ساختمان هاي  كشور به  ۱۰۰ سال  برسد البته  اگر همت  شود و انبوه  سازان  ۸۰ درصد خانه هاي  مورد نياز مردم  را بسازند.
فريدون  درويش  زاده  معاون  وزير مسكن  روز گذشته  به  منظور افتتاح  پروژه  ۳۳۶ واحد مسكوني  شهرهاي  رشت  و فومن  به  استان  گيلان  سفر كرده  بود.

در جلسه مشترك راهنمايي و رانندگي و كانون سردفتران
چگونگي روند اجرايي نقل و انتقال خودرو مشخص شد
003972.jpg
فارس: در جلسه مشترك مسئولان ارشد راهنمايي و رانندگي و كانون سردفتران و دفترياران چگونگي روند اجرايي نقل و انتقال خودرو در كشور مشخص شد.
در اين نشست مشترك چگونگي روند اجرايي ثبت نقل و انتقال خودرو در كشور بررسي و مقرر شد تا كليه مراحل ثبت نقل و انتقال خودرو مطابق ماده ۲۰ آيين نامه راهنمايي و رانندگي اجرا شود.
جانشين معاونت راهنمايي و رانندگي در اين مراسم با اشاره به ماده ۲۰ آيين نامه راهنمايي و رانندگي گفت: از اين پس مطابق ماده ۲۰ آيين نامه راهنمايي و رانندگي كليه متعاملين خودرو ابتدا جهت احراز مالكيت و فك پلاك بايد به مراكز راهنمايي و رانندگي مراجعه و پس از طي مراحل فوق و اخذ گواهي اصالت جهت ثبت نقل و انتقال به يكي از دفاتر اسناد رسمي مراجعه كند.
وي ادامه داد: پس از ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمي اين دفاتر مراتب ثبت را به صورت كتبي به نيروي انتظامي اعلام مي كنند تا كارت خودرو از سوي راهنمايي و رانندگي به نام مالك جديد صادر و براي وي ارسال شود.
جانشين معاونت راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي خاطرنشان كرد: هم اكنون در حال تلاش هستيم تا با هماهنگي سازمان ثبت و كانون سردفتران كليه دفاتر اسناد رسمي را به سيستم هاي راهنمايي و رانندگي متصل كنيم تا در آينده ديگر نيازي به ارسال دستي گواهي ثبت از سوي دفاتر ثبت به نيروي انتظامي نباشد و اين دفاتر از طريق رايانه و به صورت سيستم مكانيزه با مراكز راهنمايي و رانندگي ارتباط داشته باشند.
سردار هاشمي در بخش ديگري از سخنانش به طرح تعويض پلاك خودروهاي كشور اشاره كرد و گفت: تاكنون خودروهاي پلاك ليزري مدل ۸۰ و ۸۰ به بالا جهت تعويض پلاك مراجعه مي كردند كه از روز شنبه تمامي خودروهاي پلاك ليزري قبل از سال ۸۰ نيز بايد جهت تعويض پلاك خودرو و تبديل آن به پلاك كشوري اقدام كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |