پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۱۸ - Oct 6, 2005
سخنگوي قوه قضائيه:
پرونده هاي مطبوعاتي در كمترين زمان رسيدگي مي شود
گروه اجتماعي: آئين نامه رسيدگي به شكايات مردم از دستگاههاي دولتي به تصويب رسيد.
جمال كريمي راد سخنگوي قوه قضائيه از تصويب «نظام نامه مديريت، پاسخگويي به شكايات مردم» در هيات دولت خبر داد و گفت: دولت آيين نامه اي را براي رسيدگي به شكايات مردم با اولويت پاسخگويي در كمترين زمان ممكن تدوين كرده است. براساس نظام نامه مديريت، پاسخگويي شكايت مردم كه به تصويب شوراي عالي اداري رسيده است، از اين پس مردم مي توانند هر گونه شكايتي كه از وزارتخانه ها دارند از طريق مكانيزم تعريف شده ارائه دهند.
كريمي راد ادامه داد: براي رسيدگي به اين گونه شكايات سه مرحله شهرستاني، استاني و ملي در نظر گرفته شده است. شكايتها در مرحله اول در فرمانداري ها به بخش «رسيدگي به شكايات» كه زير نظر فرماندار است ارائه مي شود و در صورت هر گونه اجحاف دستگاه مربوطه بايستي ظرف مدت ۵ روز به شكايت پاسخ دهد و در مرحله استاني و ملي نيز ظرف مدت حداكثر ۷ روز نتيجه اتخاذ شده به واحد مربوطه در استان گزارش شود.
وي با اشاره به اينكه گزارشها طي ۳ روز كاري به مركز شكايات رياست جمهوري ارائه مي شود گفت: ايرانيان مقيم خارج از كشور نيز براساس اين آئين نامه مي توانند شكايات خود را از طريق دفاتر وزارت خارجه به مركز رسيدگي به شكايات رياست جمهوري ارسال كنند.
سخنگوي قوه قضائيه در مورد ارتباط اين طرح دولت به قوه قضائيه گفت: اجراي اين آئين  نامه مي تواند تعداد پرونده ها را در دستگاه قضائي كاهش دهد.
جمال كريمي راد كه هر هفته در مورد پرونده مفاسد اقتصادي در جمع خبرنگاران اطلاع رساني مي كند، اين هفته گفت: كارمند اخراجي يكي از بانكهاي تهران از سال ۷۸ تاكنون توانسته است تحت عنوان دو شركت جعلي و صوري ۲۰۰ ميليارد تومان وام دريافت كند.
او به همراه رؤساي بانك دستگير و حدود يكماه و نيم است كه تا صدور كيفرخواست در بازداشت موقت به سر مي برند.
وي در ادامه گفت: ۶۷ ميليارد تومان از اقساط گرفته شده پرداخت نشده است. براساس اطلاعات بدست آمده با پول بدست آمده زمين خريداري شده است.
كريمي راد در مورد نتايج طرح امنيت اجتماعي كه قرار بود اين هفته گزارش مفصلي در مورد آن ارائه دهد گفت: اين طرح در تهران بسيار موفقيت آميز بوده است به طوري كه رئيس قوه قضائيه دستور اجراي آن را در سراسر كشور در نشست مسئولان عالي قضايي صادر كرده است. در اين طرح برخي از جرائم ۱۰ تا ۱۳ درصد كاهش يافته است و تا تاريخ ۶/۷/،۸۴ دو هزار و ۱۵۲ نفر دستگير و ۲۵۷ نفر آنها راهي زندان شده اند.
سخنگوي  قوه  قضائيه  و وزير دادگستري  از آغاز رسيدگي  به  جرائم  مطبوعاتي  در كشور خبر داد و گفت : قرار است ، به  پرونده هاي  مطبوعاتي  در كمترين  زمان  رسيدگي  شود.
جمال  كريمي راد، افزود: با توجه  به  تشكيل  هيات  منصفه  مطبوعات  در تهران  و در شرف  تشكيل  بودن  اين  هيات ها در استان ها، بنا بر اين  است  كه  در كمترين  فرصت  اين  پرونده ها مورد رسيدگي قرار گيرد تا نگراني  رسانه ها و دستگاههاي  مطبوعاتي  مرتفع  شود.
وي در ادامه در پاسخ به سئوالي در مورد خبر اعدام نوجوان زير ۱۸ سال گفت: اعدام نوجوانان زير ۱۸ سال دروغ محض است.
كريمي راد، در پاسخ  به  سئوالي  درباره  پرونده  مرگ  زهرا كاظمي ، گفت : هر زماني  كه  اين  پرونده  به  وضعيت  اطلاع رساني  برسد، اعلام  مي كنم .
وي ، درباره  احتمال  شكايت  ايران  از دادگاه  لاهه  در خصوص  پرونده  هسته اي  گفت : براي  تمامي اعضاي  سازمان  ملل  حق  شكايت  به  دادگاه  لاهه  وجود دارد و دستگاه  قضائي  براي  كمك  در اين  زمينه  آمادگي  دارد.

مديركل اماكن عمومي ناجا:
اعضاي شبكه واردات پوشاك قاچاق
به زودي دستگير مي شوند
004014.jpg
مديركل نظارت بر اماكن عمومي نيروي انتظامي با اشاره به هماهنگي انجام شده با اتحاديه ها و مجامع مراكز پذيرايي، اقامتي، بين راهي و حمل و نقل درخصوص دستورالعمل اجرايي به مناسبت آغاز ماه مبارك رمضان اعلام كرد: بر اين اساس مقرر شد رستورانها و مراكز توزيع غذا تا يك ساعت پيش از اذان مغرب حق فروش را نداشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران سردار علي نجفي همچنين اظهار كرد: در اين راستا مراكز اقامتي به واسطه حضور مسافران نيز موظف شدند كه تنها طبق ليست ميهمانان ساكن، غذا را سرو كرده و حق توزيع غذا به ساير مراجعين را ندارند.
وي با بيان اين كه دستورالعمل هاي لازم به منظور جلوگيري از بي نظمي ناشي از روزه خواري به زير مجموعه  سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ابلاغ شده است، تصريح كرد: بدين ترتيب مراكز پذيرايي و رستوران ها در فاصله ۳۰ كيلومتري شهرها مجوز فروش غذا به متقاضيان را ندارند.
سردار نجفي درخصوص فعاليت مراكز پذيرايي در پايانه هاي مسافربري تأكيد كرد: اين مراكز تنها به افرادي كه بليت رفت يا برگشت در اختيار دارند، مي توانند اغذيه بفروشند.
وي با اعلام اين كه واحدهايي در استانها و شهرستانها به ويژه در شهر تهران و شهرهاي بزرگ به منظور نظارت بر حسن اجراي كار در مراكز اغذيه فروشي اعم از رستوران ها، مهمانسراها و... تشكيل شده است، گفت: اين واحدها ماموريت دارند با لباس مبدل و يا با پوشش انتظامي با حضور در اماكن ياد شده بر اجراي دستورالعمل ها و ضوابط انتظامي ابلاغي نظارت كنند.
سردار نجفي درخصوص مجازات تعيين شده براي واحدهاي صنفي متخلف، تصريح كرد: در صورت عدم رعايت مقررات و ضوابط مشخص شده در دستورالعمل ها در ماه مبارك رمضان، طبق قانون با اين گونه مراكز به عنوان متخلف برخورد انتظامي، ابتدا به شكل تذكر و سپس توقف فعاليت تا يك هفته صورت مي گيرد و در صورت عدم تنبيه، براي سومين بار به مدت سه ماه از ادامه فعاليت مراكز متخلف جلوگيري به عمل مي آيد.
به گزارش ايسنا مدير نظارت بر كل اماكن عمومي ناجا در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد اذعان كرد: بر اين اساس به منظور كنترل و نظارت دقيق بر فعاليت واحدهاي صنفي همجوار با مدارس كه بعضاً اقدام به فروش محصولات غيرمجاز به دانش آموزان مي كنند به عنوان امنيت كاري وارد عمل شده ايم به طوري كه در قالب ضوابط انتظامي با متخلفان برخورد مي شود.
سردار نجفي همچنين با اشاره به تشكيل كميته فرهنگي هيات عالي نظارت، اعلام كرد: بدين ترتيب مقرر شد اين كميته بر شناسنامه دار شدن پوشاك و نيز توليد و توزيع آن، كنترل و نظارت دقيقي داشته باشد؛ اين در حاليست كه جريان سازمان يافته اي خارج از شبكه، واردات پوشاك به ويژه از طريق كشورهاي همجوار را به صورت رسمي قاچاق هدايت مي كند.
وي از شناسايي عناصر اصلي شبكه سازمان دهي شده واردات پوشاك قاچاق خبر داد و اظهار كرد: بزودي با هماهنگي مقامات قضائي به منظور دستگيري اعضاي اين شبكه وارد عمل خواهيم شد.
مدير كل نظارت بر اماكن عمومي ناجا در پايان با تأكيد بر نقش سازمان هاي فرهنگ ساز بر رفتار، گفتار و پوشش افراد تأكيد كرد: بر اين اساس نيروي انتظامي بايد به عنوان آخرين حربه براي برخورد با متخلفان اين حوزه وارد عمل شود.

دولت  ۱۱ درصد خسارات  ناشي 
از حوادث  را تامين  مي كند
ايرنا : مديركل  ستاد حوادث  غير مترقبه  وزارت  كشور گفت : دولت  قادر است  در زمينه حوادث  ناگهاني  سيل  و زلزله  تنها ۸ تا ۱۱ درصد خسارات  را تامين  كند.
سيد عباس  جزايري  در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا در بروجرد افزود: ما    در رابطه  با تامين  اعتبارات  تلاش هاي  فراواني  را انجام  داده ايم  و بعضي  از اين اعتبارات  تصويب  شده  است .
وي  گفت : بعد از زلزله  بم ، زلزله  زرند كرمان  ۳۹۹ ميليارد تومان  خسارت برجاي  گذاشت  و همچنين  برف  گيلان  در اواخر سال  گذشته  بيش  از ۳۵۰ ميليارد ريال  خسارت  وارد نمود و نيز زلزله  بروجرد و سيلاب  در كشور موجب  وارد شدن خسارات  فراواني  شده  است .
وي  تأكيد كرد: با توجه  به  حجم  خسارات  وارده  ۷/ ۱۰ ميليارد تومان  اعتبار براي  استان  لرستان  ابلاغ  شده  ولي  به  خاطر كمبود اعتبارات  بخش  مسكن  بايد كسري  اعتبار ابلاغ  شود.
وي  افزود: اشكالي  كه  وجود دارد اين  است  كه  سقف  اعتبارات  محدود است  اما امسال  دولت  تصويب  كرد كه  بنياد مسكن  در روستاها تا ۵۰ ميليون  ريال  و در شهرها ۶۰ ميليون  ريال  به  واحدهاي  صددرصد تخريبي  وام  و تسهيلات  ارزان  قيمت ارائه  نمايد و بقيه  را دولت  به  صورت  تضميني  پرداخت  كند.
مديركل  حوادث  غير مترقبه  وزارت  كشور گفت : طرح  مقاوم سازي  ۵/ ۲ ميليون واحد روستايي  در دولت  مطرح  شده  كه  اگر در دو نوبت ، دولت  سالي  اعتبار ۳۰۰هزار واحد را تامين  كند مي توانيم  قبل  از تخريب ، اين  واحدهاي  مسكوني  را مقاوم سازي  كنيم  كه  از اين  تعداد پنج  هزار واحد متعلق  به  لرستان  مي باشد.
وي  با اشاره  به  موضوع  صدور پروانه  توسط شهرداري  افزود: ما از شوراي اسلامي شهر و شهرداري  بروجرد انتظار داريم  كه  اين  پروانه ها را مجاني  صادر كرده  و اگر هم  بار مالي  آن زياد مي شود و يا منع  قانوني  دارد هزينه ها را برآورد و به  ستاد اطلاع  دهند.
مديركل  ستاد حوادث  غير مترقبه  وزارت  كشور جهت  بررسي  واحدهاي  مسكوني در دست  ساخت  كه  بر اثر زمين  لرزه  اوايل  سال  جاري  در استان  لرستان  تخريب شده  بود، به  شهرستان  بروجرد سفر كرد.
هفته كاهش آثار بلاياي طبيعي از ۱۶ مهرماه آغاز مي شود
هفته كاهش آثار بلاياي طبيعي از روز شنبه ۱۶ مهرماه با نشست كار گروه امداد، نجات و آموزش همگاني در سازمان جمعيت هلال احمر آغاز مي شود.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي وزارت كشور، برنامه هاي هفته كاهش آثار بلاياي طبيعي از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه جاري در كار گروه هاي تخصصي در سازمان هاي جمعيت هلال احمر، هواشناسي، بنياد مسكن و وزارتخانه هاي بهداشت و درمان و آموزش پزشكي، نيرو، جهاد كشاورزي، راه و ترابري، ارتباطات و فناوري و نفت برگزار مي شود.

سفارت ايران در لندن ادعاي دخالت
نيروهاي ايراني در عراق را رد كرد
ايرنا: سفارت  جمهوري  اسلامي ايران  در لندن ، ادعاي  روز چهارشنبه  برخي  از رسانه هاي  انگليسي  درباره  دخالت  ايران  در جنوب  عراق  را رد كرد.
سفارت  ايران  در لندن  در جوابيه  خود تصريح  كرد كه ، تهران  همواره  موضعي مخالف  گسترش  خشونت  در عراق  داشته  است .برخي  از رسانه هاي  انگليسي  روز چهارشنبه  به نقل  از يك  مقام  ارشد انگليسي ادعا كردند كه ، نيروهاي  ايراني  در انفجارهاي  جنوب  عراق  دخالت  داشته اند.اين  مقام  انگليسي  كه  نام  و سمتش  فاش  نشد در گفت  وگو با شماري  ازخبرنگاران  در لندن  ادعا كرد كه  فناوري  ارائه  شده  به  گروه  مسئول  اين انفجارها، متعلق  به  ايران  است  اما ايراني ها اين  مسأله  راتكذيب  كرده اند.
در جوابيه  سفارت  جمهوري  اسلامي ايران  به  اين  ادعاها يادآوري  شده  است : اين  ادعا در حالي  مطرح  مي شود كه  ايران  احتمال  حمايت  نيروهاي  انگليسي  ازبرخي  تروريستهاي  عامل  انفجارها در جنوب  ايران  را با دلايل  و مدارك  مطرح كرد، اما ادعاي  اخير درباره  دخالت  ايران  در جنوب  عراق  بدون  هرگونه  مدرك  وسندي  منتشر شده  است .

وزير بهداشت :
جزاير متعدد تصميم گيري در نظام سلامت كشور وجود دارد
فارس: وزير بهداشت و درمان گفت: در نظام سلامت كشور جزاير متعدد تصميم گيري وجود دارد كه ما به دنبال هماهنگي در تصميم گيري ها هستيم.كامران باقري لنكراني كه در مجلس شوراي اسلامي حاضر شده بود در گفت  و گو با خبرنگاران اظهارداشت: هدف ما اين است كه مجموعه تصميم گيران و تصميم سازان وزارت بهداشت، نظام پزشكي، پزشكان، انجمن هاي صنفي، سازمان مديريت و ديگر مراجع را در بخش سلامت با هم هماهنگ كنيم.وي در مورد تعرفه هاي پزشكان گفت: در بخش تعرفه ها تعرفه  بخش دولتي را وزارت بهداشت تعيين مي كند و تعرفه بخش خصوصي را سازمان نظام پزشك معين مي نمايد كه تفاوت زيادي بين اين دو وجود دارد كه مشكلات زيادي را براي مردم به ويژه اقشار كم درآمد ايجاد مي كند.

نيروي انتظامي خواستار تصويب
طرح لباس ملي در مجلس شد
خبرگزاري كار ايران: مديركل مركز مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي، خواستار پيگيري تقويت طرح سريع  تر طرح لباس ملي در مجلس شوراي اسلامي شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سرهنگ عظيم حسيني، مديركل مركز مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا،  در حاشيه بازديد از نمايشگاه عمومي نيروي انتظامي، در جمع خبرنگاران، گفت: طرح لباس ملي در حال حاضر در مجلس در دست بررسي است كه نيروي انتظامي از ابتداي تدوين طرح لباس ملي مشاركت داشته است و اميدواريم سريع  تر به نتيجه برسد.
وي، با تاكيد بر فرهنگ  سازي در نوع پوشش افراد، افزود: لباس ملي به منظور فرهنگ  سازي در مساله پوشاك و پوشش مردم مطرح شده است.
حسيني تصريح كرد: فعاليت  هاي مركز مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا در سه بخش مصون  سازي، محدودسازي و ممنوع  سازي انجام مي  شود كه در سه موضوع به توفيقاتي دست يافته است.
وي افزود: در كنترل ناهنجاري  ها با قوه قضائيه، مجريه، مجلس و ستاد احياي امر به معروف، هماهنگي و جلساتي داشته  ايم و به نتايج قابل قبولي نيز رسيده  ايم.
وي، با اشاره به لزوم نهادينه  شدن فرهنگ عفاف در جامعه، گفت: در اين خصوص با شوراي انقلاب فرهنگي و شوراي فرهنگ عمومي كشور مكاتبات و رايزني  هايي داشته  ايم و در شوراي فرهنگ عمومي كشور كميته  اي براي پيگيري اين موضوع تشكيل شده است.
مديركل مركز مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا، تصريح كرد: بايد در خصوص فرهنگ عفاف در جامعه با حضور كارشناسان و صاحب  نظران جلساتي برگزار شده و نتايج قطعي اتخاذ شود.
وي، با اشاره به اجراي طرح بهبود امنيت اجتماعي در يك ماه اخير، گفت: با توجه به اولويت  بندي صورت گرفته، اين طرح در تهران و شهرستان  ها اجرا شد كه مردم از اجراي آن رضايت كامل داشتند و به موفقيت  هايي در اجراي آن رسيديم.
به گفته وي، نيروي انتظامي برنامه  هاي ديگري نيز خواهد داشت كه بر اساس نيازسنجي در اولويت  هاي بعدي اجرا مي  شوند.
حسيني افزود: با اجراي طرح امنيت اجتماعي، جرائم غيرمرتبط با موارد اين طرح نيز كاهش قابل توجهي داشت.
مديركل مركز مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا، در پايان از مردم خواست حرمت ماه مبارك رمضان را رعايت كنند؛ زيرا پليس وظيفه دارد مطابق با مطالبات اكثريت مردم و ساير دستگاه  ها با موضوع روزه  خواري برخورد كند.

امير قطر و پادشاه بحرين فرا رسيدن
رمضان را به احمدي نژاد تبريك گفتند
ايسنا: امير قطر و پادشاه بحرين در گفت وگوهاي تلفني جداگانه با رئيس جمهور كشورمان فرا رسيدن ماه مبارك رمضان را به دولت و ملت ايران تبريك گفتند.
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور در مكالمه  تلفني با حمد بن عيسي، پادشاه بحرين، با تبريك متقابل حلول ماه مبارك رمضان، اظهار اميدواري كرد؛ بركت و رحمت الهي در اين ماه، سلامتي و رفاه اقتصادي براي امت اسلامي به ارمغان آورد.وي با اشاره به سياست تهران در گسترش روابط با همسايگان گفت: ارتقاي سطح مناسبات فيمابين مي تواند مقدمه اي براي توسعه  روابط دو جانبه، منطقه  اي و بين المللي باشد.احمدي نژاد هم چنين در گفت وگوي تلفني با حمد بن خليفه آل ثاني، امير قطر با ابراز خرسندي از گسترش مناسبات دو جانبه، اظهار اميدواري كرد كه خليج فارس بتواند به عنوان خليج دوستي و برادري بين كشورهاي منطقه باشد.رئيس جمهور با اشاره به منافع مشترك ايران و قطر در منطقه، لزوم تلاش براي تعميق روابط را خواستار شد.

سرپرست سازمان بهزيستي كشور تعيين شد
مهر: داوود مددي سرپرست وزير رفاه و تأمين اجتماعي، با صدور حكمي ابوالحسن فقيه را به سمت سرپرست سازمان بهزيستي كشور منصوب كرد.در اين حكم آمده است: از آنجا كه سازمان بهزيستي متولي اصلي امور آسيب ديدگان اجتماعي به شمار مي رود، بكارگيري كليه ظرفيت ها و قابليت هاي موجود در ارائه بهترين خدمات به اين قشر بايد دغدغه اصلي آن سازمان قرار گيرد.ابوالحسن فقيه قبل از اين نايب رئيس ستاد انتخاباتي دكتر احمدي نژاد، مشاور وزير و مسئول دفتر وزارتي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي بوده و همچنين عضو هيأت علمي دانشگاه جامع علمي كاربردي و عضو انجمن مددكاران اجتماعي ايران است.

ميرتاج الديني:
صدا و سيما به زودي برخي از برنامه هاي
ماهواره را پخش خواهد كرد
نايب رئيس كميسيون فرهنگي گفت: با حضور ضرغامي در اين كميسيون قرار شد بعضي از برنامه هاي شبكه هاي ماهواره ضبط و از سوي صدا و سيما پخش شود. ميرتاج الديني نايب رئيس كميسيون فرهنگي در جمع خبرنگاران طرح ساماندهي تعطيلات كه يك فوريت آن ديروز در جلسه علني مجلس رد شد را غير از طرح قبلي كه از سوي كميسيون اجتماعي مطرح شده بود عنوان كرد.وي درخصوص حضور ضرغامي در كميسيون فرهنگي و بحث درخصوص ماهواره گفت: پيشنهادهاي مختلفي درخصوص بحث ماهواره وجود داشت كه چگونه از آن استفاده شود.يك پيشنهاد اين بود كه بعضي از برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي توسط صدا و سيما ضبط و تهيه و در لابه لاي برنامه هاي شبكه هاي مختلف صدا و سيما پخش شود و پيشنهاد ديگر اين بود كه از سوي صدا و سيما شبكه مستقلي تأمين شود و مختص به برنامه هاي ماهواره باشد.ميرتاج الديني ادامه داد: رئيس صدا و سيما درخصوص تشكيل شبكه مستقل صحبت از نداشتن امكانات فني در اين باره كرد و اعلام نمود كه در حال حاضر امكان تأسيس شبكه ديگر را نداريم اما همچنان كه الان برخي از برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي انتخاب و از سوي صدا و سيما پخش مي شوند ساعات پخش اين برنامه ها را افزايش مي دهيم.

اعتراض مردم اسلامشهر به طولاني شدن
رسيدگي به يك پرونده
گروهي از مردم اسلامشهر با امضاي طوماري خواستار پيگيري نمودن پرونده تخلفات انتخاباتي در شوراي شهر اين شهرستان شدند.براساس اين طومار اين گروه از مردم نسبت به تاخير مسئولان قضائي در برخورد با سه نفر از اعضاي شوراي شهر اسلامشهر كه در دادگاه بدوي محكوم شده بودند اعتراض داشتند.امضاكنندگان اين طومار ضمن اعتراض به تعلل دادگاه تجديدنظر در صدور حكم براي متهمان اعلام كردند: اين ۳ تن بهمن سال ۱۳۸۲ به اتهام جعل ۳۵ هزار جلد شناسنامه و سوءاستفاده از آن در جريان انتخابات از سوي وزارت اطلاعات دستگير شدند و دادگاه بدوي پس از رسيدگي به اتهامات، آنها را به ۲ ، ۱۵ و ۱۷ سال حبس محكوم كرد و دادستاني تهران هم طي نامه هايي اعلام كرد: اين سه نفر حق شركت در جلسات مذكور را ندارند.

آيا شوراي هماهنگي حزب مي شود؟
ايسنا: دبير كميته سياسي جبهه پيروان خط امام و رهبري درباره اخبار مربوط به حزبي شدن شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب گفت كه اين موضوع بايد در شوراي مركزي اين تشكل مورد بررسي قرار گيرد.عصر روز دوشنبه، شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، اولين جلسه رسمي خود را با حضور شخصيت هايي مانند لاريجاني و باهنر و در غياب افرادي مانند عسگراولادي و ناطق نوري برگزار كرد.گفته مي شود كه در اين جلسه، برخي سران اصلي جبهه - كه در جلسه حضور داشتند - پيشنهاد كردند كه شوراي هماهنگي در قالب جديدي مانند حزب فراگير در عرصه سياسي كشور حضور داشته باشد به طوري كه نمايندگان استاني اين شورا در صحنه سياسي حضور فعال تري داشته باشند.

زمان تندروي احزاب گذشته است
ايرنا: رئيس خانه احزاب ايران گفت: احزاب و تشكلهاي سياسي بايد از برخوردهاي حذفي پرهيز كنند. حسين موسوي تبريزي در جمع اعضا خانه احزاب استان چهارمحال و بختياري در شهر سامان  افزود: ديگر زمان تندروي احزاب گذشته است و براي جلوگيري از تشتت و شكاف در بين احزاب بايد به نقد منصفانه پرداخت.وي تصريح كرد: انحصارطلبي در تمامي جريانها، گروه هاي سياسي و احزاب وجود دارد و گلايه ها بايد جايگزين منش ها و رفتارهاي حذفي شود. موسوي تبريزي گفت: موضع گيري عليه دولت جديد هنوز زود است و احزاب بايد بگذارند دولت محمود احمدي نژاد به وعده هايي كه به مردم داده است، عمل كند.

مديركل دفتر پيشگيري از معلوليت هاي بهزيستي گفت:
۲۳ نفراز هر هزار ايراني معلول هستند
مديركل دفتر پيشگيري از معلوليت  هاي بهزيستي، اعلام كرد: طبق تحقيقي كه در كشور انجام شده از هر هزار نفر ايراني ۲۳ نفر معلول هستند.
نيكتا حاتمي  زاده، مديركل دفتر پيشگيري از معلوليت  هاي بهزيستي، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، گفت: آمار ابتلا به معلوليت  ها در مناطق شهري در هر هزار نفر ۲۲ نفر و در مناطق روستايي ۲۵ نفر ذكر شده است.
وي افزود: تحقيقي در خصوص علت بالا بودن آمار معلوليت بين روستائيان در حال اجرا است كه نتايج آن تا پايان زمستان اعلام مي  شود.
به گفته حاتمي  زاده، بر اساس آمار رسمي مركز سيماي جمعيت سلامت معلوليت فيزيكي با ۸۸/۶ نفر در هر هزار نفر بيشترين نوع معلوليت  ها در كشور است.
وي تصريح كرد: معلوليت  ذهني با ۹۵/۳ نفر در هر هزار نفر در رتبه دوم معلوليت  ها قرار داده است.
مديركل دفتر پيشگيري از معلوليت هاي بهزيستي، با اشاره به انواع ديگر معلوليت  ها، گفت: معلوليت ناشنوايي با يك نفر در هر هزار نفر و نابينايي با ۰۸۴/۰ در هر هزار نفر در رتبه سوم و چهارم قرار دارند.
وي يادآور شد: نابينايي كمترين آمار را در بين ديگر معلوليت  هاي ذكر شده دارد و ميزان شيوع آن پايين  تر است.
حاتمي  زاده خاطرنشان كرد: تحقيق جامع و كاملي در خصوص علل بالا بودن آمار معلوليت  هاي فيزيكي و دلايل اصلي بروز معلوليت  ها در دست اجرا است كه نتايج آن كاملاً علمي و دقيق است.

ارزيابي عملكرد صدا و سيما در شوراي عالي انقلاب فرهنگي
گروه علمي فرهنگي: در جلسه شب گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به رياست دكتر احمدي نژاد برگزار شد عملكرد فرهنگي سازمان صدا و سيما با حضور مسئولين اين سازمان مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، هيات نظارت و ارزيابي فرهنگي و عملي اين شورا در اين بررسي وظايف صدا و سيما را وظايف آموزشي، خبري، تفريحي، هدايتي و تبليغي عنوان كرده است.
همچنين اين گزارش صدا و سيما را به عنوان تجلي اراده و نگرش هاي مردم در صورت احراز ويژگي هاي جذاب و سودمند، داراي نقش بي بديلي در مشاركت افكار عمومي دانسته و آن را موجب تحرك اجتماعي گسترده براي توسعه و پيشرفت در همه زمينه هاي جامعه عنوان كرده است.
طبق نتايج به دست آمده در اين بررسي، فعاليت هاي صدا و سيما به طور كلي در مسير تحقق رهنمودهاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري و سياست هاي فرهنگي كشور بوده و تاثير به سزايي در تحول فرهنگي و اجتماعي ايران داشته است.
تحولات صدا و سيما در ده سال گذشته و افزايش چشمگير شبكه هاي ملي، استاني و بين المللي به زبان هاي مختلف حاكي از پيشرفت و موفقيت غيرقابل انكار اين سازمان در توسعه كمي است.
در اين گزارش تصريح شده حجم توليد و تنوع برنامه هاي شبكه هاي مختلف براي جذب مخاطب در همه اقشار اجتماعي بيانگر اهتمام و تلاش دست اندركاران اين رسانه مهم است. كميت روبه ازدياد برنامه ها و تنوع موضوعات آن، به ويژه توجه به جوانان و زنان قابل قدرداني است.
همچنين سازمان صدا و سيما طي برنامه سوم توسعه در بخش توليد، پخش و پوشش جمعيتي نسبتاً موفق بوده است. با اين وجود پوشش جمعيتي در مناطق مرزي كشور همچنان با چالش مواجه است. نتايج ارزيابي به عمل آمده از صدا و سيما حاكي از آن است كه اين سازمان در ارتقاء كيفيت توليد فيلم و سريال از طريق مجموعه هاي تاريخي _ مذهبي موفقيت هاي قابل توجهي داشته است.

مدير كل امور بانوان وزارت كشور:
نرخ بيكاري زنان بيش از ۲۰ درصد است
مديركل امور بانوان وزارت كشور گفت: نرخ مشاركت زنان با روند صعودي خود از سال ۷۵ تاكنون به ۱۵ درصد رسيده است كه به رغم توجه دولت در برنامه پنج ساله سوم توسعه به مساله اشتغال و مشاركت زنان، اين رقم به كندي در حال افزايش است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري مهر در اردبيل، فخرالسادات محتشمي پور در جلسه كارگروه اشتغال استان اردبيل افزود: با وجود رشد و توسعه تحصيلات دانشگاهي در بين بانوان، در حال حاضر مشكل اساسي ما رفع بيكاري اين قشر تحصيلكرده است و به همين دليل امسال سميناري درمورد اشتغال فارغ التحصيلان دختر و چالشهاي پيش روي آنها بصورت منطقه اي برگزار كرديم كه سعي شد در اين سمينار راههاي رفع اين مشكل ارزيابي و مشخص شود.
وي گفت: طبق آخرين آمار نرخ بيكاري زنان در كشور ۱۸/۲۰ درصد است، در حالي كه اين ميزان در بين مردان ۹/۱۰ درصد بوده و متاسفانه به رغم اشكالات عمده كه در نظام آمارگيري كشور در خصوص زنان وجود دارد ولي باز سعي داريم نرخ بالاي بيكاري زنان را با مهيا نمودن زمينه اشتغال در بخشهاي مختلف صنعتي، كشاورزي و خدمات كاهش دهيم.مشاور وزير كشور در امور بانوان، با اشاره به ضرورت اصلاح نگاه تبعيض آميز به زنان در جامعه افزود: متاسفانه مسئولين در برنامه ريزي و تخصيص اعتبار به بخش زنان با نگاه تبعيض آميز و ناعادلانه نيازهاي اين قشر را ناديده مي انگارند ولي دولت جديد با اجراي برنامه اي ويژه و نگاه واقع بينانه در نظر دارد اين نگاه را عوض بكند.
وي در ادامه گفت: اولويت و نياز زنان ما در حال حاضر اشتغال و عدم ديد نگاه بي عدالتي و تبعيض آميز است و متاسفانه در گذشته در مورد مشاركت زنان و حضور قوي آنها در عرصه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، سياسي و هنري شاهد بعضي نارسايي ها بوديم كه بايد با ابتكار عمل در سياست گذاري در زمينه مطالبات اجتماعي و خواسته هاي زنان جامعه توجه كافي صورت گيرد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |