چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۰ - Feb 16, 2005
تسليت مقام معظم رهبري
به داغداران آتش سوزي مسجد ارك
مراجع عظام ،سران قواي سه گانه و رئيس مجمع
تشخيص مصلحت نظام نيز پيام تسليت صادر كردند
000687.jpg
ارك، مسجد تاريخي تهران پس از شامگاه خونين پريشب، ديشب دوباره پذيراي عزاداران حضرت سيدالشهدا(ع) بود. ماموران شهرداري ديروز با تلاشي پيگير اين مسجد و محوطه اطراف آن را براي تداوم برگزاري مراسم عزاداري سالار شهيدان و همراهان او و همچنين جان باختگان حادثه جانگداز پريشب آماده كردند . شهردارتهران نيز لحظاتي پس از حادثه با حضور در بيمارستان سينا از مجروحان اين حادثه عيادت كرد. دكتر احمدي نژاد همچنين با ارسال پيامي به همين مناسبت، ابراز اميدواري كرد كه ايمن سازي فضاهاي عمومي در برابر خطراتي همچون آتش سوزي از سوي نهادهاي مرتبط مسئولانه تر پيگيري شود.
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي ضمن تسليت جان باختن دهها نفر از هموطنان مؤمن و صالح در حادثه آتش سوزي مسجد ارگ تهران، بر لزوم بكارگيري تمام توان در تسريع به رسيدگي و درمان مصدومان اين حادثه دلخراش تأكيد كردند.
000684.jpg
متن پيام مقام معظم رهبري به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انا اليه راجعون
حادثه جانگداز آتش سوزي در مسجد ارگ تهران كه به كشته شدن دلخراش و فجيع دهها نفر از بندگان مؤمن و صالح و مصدوم شدن تعداد بيشتري از آنان منجر شد، موجب تألم شديد اينجانب گرديد.
به يقين آنان كه در حال اقامه نماز در وقت فضيلت و جماعت بودند و براي برپايي عزاي سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و فراگيري معارف و تعظيم شعائر دين در خانه خدا گرد آمده و مشغول بهترين عبادات بودند، اينك به جوار رحمت حق پر كشيده و ميهمان سرور و مولاي خويش اند و عمري ياليتنا كنا معكم را اينك ادراك كرده و عندالله متنعم اند، ان شاءالله.
اينجانب اين مصيبت بزرگ را به پيشگاه حضرت بقية الله ارواحنا فداه و همه مصيبت ديدگان اين ضايعه مؤلمه و مردم عزيز تهران و ملت شريف ايران تسليت مي گويم و براي اصحاب مصيبت از حق تعالي صبر و شكيبايي و اجر و پاداش وافر رحماني مسألت مي كنم و براي قربانيان اين واقعه رحمت و مغفرت و رضوان الهي را استدعا دارم و شفاي عاجل و سلامتي كامل و شامل را براي همه مصدومان و مجروحان و آسيب ديدگان از حضرت احديت طلب مي كنم.
لازم مي دانم ضمن تشكر از همه مسئولان امدادرسان و متصديان درمان بر لزوم بكارگيري تمام توان در تسريع به رسيدگي و درمان اين عزيزان تأكيد كنم.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
سيد علي خامنه اي

رئيس جمهور حادثه آتش سوزي مسجد ارگ را تسليت گفت
ايسنا: حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور ديروز، طي پيامي حادثه تأسف بار آتش سوزي در مسجد ارگ تهران را كه به كشته و مجروح شدن تعدادي از هموطنانمان منجر شد، به ملت ايران و خانواده هاي داغدار اين حادثه تسليت گفت.
متن كامل پيام رئيس جمهور به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انا اليه راجعون
حادثه تأسف انگيز و دردناك آتش سوزي در مسجد ارگ تهران را كه منجر به درگذشت و جراحت تعدادي از هم ميهنان عزيز و نمازگزاران و سوگواران حضرت سيدالشهدا (ع) گرديد به ملت بزرگوار ايران و خانواده هاي داغدار آنها صميمانه تسليت مي گويم و براي آسيب ديدگان آرزوي شفاي عاجل دارم.
اگرچه مرگ هميشه واقعه اي تلخ است، اما اميدوارم كه پاداش درگذشتگان اين حادثه ناگوار كه جمعي از مؤمنين نمازگزار و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) بوده اند، اجر شهيدان راه خدا باشد.
از خداوند بزرگ براي همه آنان علو درجات و براي بازماندگان صبر و اجر و براي مجروحان شفاي عاجل مسئلت دارم.
عمق فاجعه به حدي است كه دل هر مسلماني را در هر نقطه اي از جهان به درد مي آورد و جايي براي غفلت و اهمال باقي نمي گذارد، لازم است وزارت كشور در اسرع وقت با همكاري دستگاههاي ذيربط نسبت به بررسي علل وقوع حادثه اقدام نمايد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت رفاه و تأمين اجتماعي مراتب رسيدگي و درمان مجروحان و حادثه ديدگان و داغديدگان اين حادثه تلخ را تا انتها و به نحو احسن به انجام رسانده و در اين راه از هيچ كوششي دريغ نكنند و نتيجه اقدامات انجام شده را سريعا به هيأت دولت گزارش نمايند.
سيد محمد خاتمي  رئيس جمهوري اسلامي ايران

شوراي نگهبان ۶ مصوبه مجلس هفتم را رد كرد
فارس: شوراي نگهبان قانون اساسي سه طرح و سه لايحه مصوب مجلس شوراي اسلامي را مغاير با قانون اساسي شناخت.
غلامحسين الهام عضو حقوقدان و سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به مصوبات جلسه اخير اين شورا گفت: طرح اصلاح ماده «۶۰» قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران (برداشت از صندوق ذخيره ارزي) براي جبران خسارت ناشي از خشكسالي كه قبلاً از سوي شوراي نگهبان مغاير با اصول ۷۵ و ۵۳ قانون اساسي شناخته شده بود، پس از اصلاحات به عمل آمده، مجدداً به دليل عدم تامين منابع هزينه، مغاير با اصل ۷۵ شناخته شد.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه از رد لايحه تبديل ادارات كل امور آب استانها به شركتهاي آب منطقه اي استان و تبديل شركت هاي آب منطقه اي كه بيش از يك استان را در بر مي گيرند به شركت آب منطقه اي استان ذي ربط خبر داد و با بيان اينكه اين لايحه يك بار به وسيله شورا استمهال شده بود، افزود: اولاً از اين جهت كه ماده واحده مزبور امور حاكميتي را مشخص نكرده و بدون تفكيك قانوني امور حاكميتي از غير امور حاكميتي، خصوصاً در مورد استفاده از منابع آبي كشور، با توجه به تأكيدات اصول ۴۴ و ۴۵ قانون اساسي، مراعات اين اصول مشكوك و محل ترديد است، داراي ابهام شناخته شد و ثانياً با توجه به اينكه تبصره «۱» ماده واحده در لايحه دولت نبوده و وسيله مجلس افزوده شده است، موجب افزايش هزينه عمومي بوده و چون منبع تامين آن مشخص نشده است، مغاير با اصل ۷۵ قانون اساسي شناخته شد.
عضو شوراي نگهبان همچنين گفت: لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به پروتكل كيوتو در مورد كنوانسيون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغيير آب و هوا نيز مغاير اصول ۱۳۹ و بند سيزدهم اصل سوم قانون اساسي شناخته شد.
سخنگوي شوراي نگهبان اضافه كرد: لايحه الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به كنوانسيون استكهلم در خصوص آلاينده هاي آلي پايدار نيز با همان استدلال راجع به پروتكل كيوتو، مغاير اصول ۱۳۹ و بند سيزدهم اصل سوم قانون اساسي شناخته شد.

پيام تسليت شهردار تهران به مناسبت حادثه تأسف بار
آتش سوزي در مسجد ارگ تهران
گروه سياسي: در پي وقوع آتش سوزي در مسجد ارگ تهران و جان باختن تعدادي از هموطنان عزيز در اين حادثه شهردار تهران در پيامي وقوع اين حادثه جانگداز را تسليت گفت.
متن پيام دكتر محمود احمدي نژاد بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
السلام عليك ياابا عبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائك
ضايعه غم انگيز درگذشت جمعي از شهروندان مومن و عزادار سيد شهيدان در حادثه آتش سوزي مسجد ارگ تهران قلب عموم مردم شريف را جريحه دار كرد.
اينجانب اميد دارم، عزاداراني كه جان خويش را در هنگامه اقامه نماز مغرب و عشا ء و با تن پوش عزاي حسيني از دست داده اند در خيل ياران سالار شهيدان، لقاء الهي را با عزت و سربلندي ادراك كرده اند.
اينجانب ضمن آرزوي هم جواري آن از دست رفتگان با پيامبر گرامي اسلام (ص) و اباعبدالله (ع) اين واقعه جانگداز را به حضرت ولي عصر (عج)، رهبر عزيز انقلاب اسلامي و همه شهروندان عزادار بويژه خانواده آن گراميان تسليت و تعزيت عرض مي نمايم و از ايزد منان علو درجات درگذشتگان و صبر و اجر براي بازماندگان را خواستارم.
محمود احمدي نژاد
شهردار تهران

الهام علي اف روابط جمهوري آذربايجان
و ايران را مهم خواند
ايرنا: «الهام علي اف» رئيس جمهوري آذربايجان سفر اخير خود به تهران و همچنين ديدار سال گذشته ميلادي رئيس جمهوري ايران به باكو را براي گسترش روابط ميان دو كشور مهم ارزيابي كرد و روند توسعه مناسبات دو جانبه را پر تحرك خواند.رئيس جمهوري آذربايجان برخي ادعاها درباره مناسبات باكو و تهران را رد كرد و آن را كذب محض دانست.
وي در گفت وگوي اختصاصي با نشريه »نزاويسيمايا گازتا« چاپ مسكو كه متن كامل آن ديروز توسط خبرگزاري دولتي »آذرتاج« جمهوري آذربايجان درج شد، در پاسخ به پرسشي اين ادعا را كه بهبود مناسبات باكو و تهران با مساله احتمال حمله آمريكا عليه ايران مرتبط است، رد كرد و آن را بي اساس خواند.

پيام تسليت رئيس  مجمع تشخيص مصلحت نظام
به مناسبت حادثه دلخراش آتش سوزي در مسجد ارگ تهران
ايسنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به مناسبت حادثه دلخراش آتش سوزي در مسجد ارگ تهران پيام تسليتي صادر كرد.
متن پيام حجت الاسلام والمسلمين  هاشمي رفسنجاني به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
 حادثه دردناك آتش سوزي در مسجد ارگ تهران را كه موجب كشته و مصدوم شدن جمع كثيري از نمازگزاران و عزاداران حسيني شد، به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم ايران، به ويژه خانواده هاي مصيبت ديدگان تسليت مي گويم.
با توجه به برگزاري مراسم و مجالس مهم در اين ايام، انتظار مي رود مسئولان و متوليان مربوطه با رسيدگي كامل به علل اين حادثه، همه نكات ايمني و رفاهي مساجد و مراكز اجتماعات كشور را به منظور جلوگيري از تكرار چنين حوادث تلخي به عمل آورند و اين بناي مقدس را در خور نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، بازسازي كنند.
اكبر هاشمي رفسنجاني
رئيس  مجمع تشخيص مصلحت نظام

در جلسه علني روز گذشته مجلس:
تحقيق و تفحص از وزارت نفت تصويب شد
گروه سياسي - زهرا محمدزاده: در جلسه علني ديروز مجلس ۱۱۰ نماينده از ۲۰۳ نماينده حاضر در صحن مجلس به تقاضاي تحقيق و تفحص از وزارت نفت راي مثبت دادند.
بيژن استكي يكي از متقاضيان تحقيق و تفحص از وزارت نفت در اين خصوص گفت: طبق گزارش وزارت اقتصاد و دارايي ۵۴ ميليارد دلار سرمايه در دست ۴ شركت صنايع نفتي است و اين در حالي است كه آنها ملزم به واريز درآمد خود به خزانه هستند و اين كار انجام نمي گيرد.وي علت اين موضوع را عدم وجود اساسنامه در شركت نفت خواند.
در همين حال سيد ناصر موسوي عضو كميسيون انرژي مجلس با استناد به عدم تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص در كميسيون انرژي به علت برگزاري اجلاس اوپك در ايران كه براي اولين بار صورت مي گيرد مخالف تصويب تقاضاي مذكور بود.
از جمله مصوبات مهم ديگر مجلس تصويب لايحه ايران سل بود كه با تغييراتي صورت گرفت.
از جمله تغييرات انجام گرفته موارد امنيتي بود كه با تصويب مجلس كليه اين موارد بنا به پيشنهاد وزارت اطلاعات به تأييد شورا عالي امنيت ملي خواهد رسيد.
در لايحه پيشنهادي دولت موارد امنيتي به پيشنهاد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به تصويب وزارت اطلاعات مي رسيد.
پس از تصويب طرح رئيس مجلس از كميسيون مشترك كه با برگزاري ده جلسه پيشنهادات مناسبي را براي مهيا ساختن زمينه تصويب لايحه در مجلس تشكيل داده بود تشكر كرد.وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات نيز از مجلس بخاطر تصويب لايحه تشكر كرد. وي افزود: هر چند پيشنهادات و تغييرات داده شده نظر كامل دولت نبود.
مجلس علاوه بر اين نحوه پرداخت حقوق و مزاياي نيروهاي مسلح را اصلاح نمود.
همچنين دو مصوبه ديگر جلسه علني ديروز مجلس عبارت بودند از: الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به موافقتنامه ليسبون درباره حمايت از اسامي مبدا و ثبت بين المللي آنها و تصويب لايحه تعيين حريم حفاظتي، امنيتي اماكن . ناطقين پيش از دستور اين جلسه مجلس محمدمهدي مفتح نماينده رزن بود كه با اشاره به تعدد و تنوع مشكلات اقتصادي، راه حل آنها را در اصلاح بودجه خواند و تاكيد كرد: مهمترين موردي كه بايد در برنامه ريزي كشور به آن توجه شود افزايش ثروت و توليد در كشور است.
خانم شايق نماينده تبريز نيز در نطق خود خواستار تجديد نظر اساسي در عرصه فرهنگ كشور شد.
رئيس مجلس نيز ضمن تسليت به بازماندگان حادثه آتش سوزي مسجد ارگ، رعايت نكات ايمني را بسيار ضعيف خواند و بر ضرورت تقويت امكانات پزشكي تاكيد نمود.
وي همچنين ترور رفيق حريري را محكوم و مسببان اين حادثه را كساني خواند كه زيان خود را در ثبات و امنيت لبنان مي بينند.

خرازي : ايران به دستيابي به توافق با اروپا اميد دارد
ايرنا: «كمال خرازي» وزير خارجه ايران ديروز اعلام كرد كه ايران اميد دارد كه مذاكرات با اتحاديه اروپا در زمينه برنامه هسته اي ايران، به توافق سازنده و مفيدي منتهي مي شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بوداپست، خرازي گفت: يافتن مكانيسمي براي اطمينان دادن به اتحاديه اروپا كه ايران درصدد ساخت تسليحات هسته اي نيست، مهم است و اميدواريم كه اين مذاكرات به توافق مثمرثمري ختم شود.

نخست وزير سوريه امروز به تهران سفر مي كند
ايرنا: «محمد ناجي عطري» نخست وزير سوريه در صدر هياتي سياسي - اقتصادي امروز(چهارشنبه) براي شركت در كميته عالي همكاري هاي اقتصادي ايران و سوريه وارد تهران مي شود.

حاشيه
* وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص بررسي پرونده تخلفاتي خود در كميسيون اصل نود مجلس گفت: اين تخلفات مربوط به دوران مسئوليت من در سازمان پژوهشها است و در طول ۱۵ سالي كه من در اين مسئوليت بودم سازمان بازرسي كل كشور كار مرا تاييد مي كرد.
وي افزود: بسيار تعجب مي كنم كه در شب مطرح شدن يك پروژه ۳۰ ميليارد دلاري مسايل ۱۵ سال پيش در مجلس شوراي اسلامي مطرح مي شود و اعضاي كميسيون اصل نود حق ندارند پرونده هايي را كه در اين كميسيون مطرح مي شوند را اعلام كنند.
* رضا طلايي نيك نماينده بهار و كبودر آهنگ گفت: مير محمدي (دبير كل)، دانش منفرد (معاون اول دبير) علي احمدي (معاون دوم دبير) دكتر پاك نژاد (مسئول امور اعضا) موسوي نماينده اليگودرز (كارپرداز)، دكتر عادل آذر ( مسئول امور طرحها و لوايح)، طلايي نيك (سخنگو) و اميدوار رضايي و اسلامي نماينده ساوه به عنوان اعضاي شوراي فراكسيون وفاق و كارآمدي انتخاب شدند.
* حاجي بابايي نماينده همدان در مجلس در تذكر آيين نامه اي خود گفت: اگر مسئله مربوط به معلمان حق التدريسي تا ۱۰ روز ديگر مشخص نشود مجبور مي شويم سئوالي را در صحن از رئيس جمهوري داشته باشيم.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |