همشهری آنلاین: مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت فقط احزاب می توانند درخواست راهپیمایی کنند، در حالی که میرحسین موسوی حزب به شمار نمی‌رود و از سوی کروبی هم درخواستی دریافت نشده است.

محمود عباس زاده مشگینی مدیر کل سیاسی وزارت کشور و رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سئوال که شنیده شده آقایان کروبی و موسوی برای برگزاری راهپیمایی درخواست مجوز کرده‌اند، اظهار داشت: مطابق با قوانین موجود فقط احزاب با نماینده رسمی خود می‌توانند درخواست برگزاری راهپیمایی نمایند.

وی افزود: میرحسین موسوی که حزب به شمار نمی‌رود و از سوی کروبی هم درخواستی بر این مبنا به دست ما نرسیده است.

عباس‌زاده مشگینی ادامه داد: البته نماینده رسمی احزاب باید حضورا این درخواست را ارائه کنند و علاوه بر این باید روال قانونی چنین درخواستی طی شود.

رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین در پاسخ به این سئوال که اگر آقایان موسوی و کروبی حضورا برای این درخواست به وزارت کشور مراجعه کنند امکان بررسی این موضوع از سوی مسئولان ذیربط وجود دارد یا خیر، گفت: در قانون احزاب چگونگی درخواست مجوز برای راهپیمایی و تجمع شرح داده شده است و چنانچه نمایندگان رسمی احزاب چنین درخواستی داشته باشند، ضمن طی شدن روال قانونی، این درخواست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.