36 غرفه در مجموع میادین و بازارهای سازمان میادین میوه‌و تره‌بار، ‌به‌صورت اختصاصی میوه بسته‌بندی عرضه می‌کنند.

حسین صفایی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اظهار داشت: تمام غرفه‌های میوه نمونه، ‌موظف به عرضه بخشی از محصولات خود به‌صورت بسته‌بندی هستند و با افزایش تعداد بازارها و میادین، تعداد غرفه‌های عرضه میوه بسته‌بندی نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت بسته‌بندی کردن میوه افزود: اجرای طرح بسته بندی محصولات کشاورزی در کشورهای توسعه‌یافته باعث شده میزان ضایعات میوه و تره‌بار در این کشورها به کمتر از 10‌کیلوگرم در هر تن برسد که این میزان هم‌اکنون در کشور، حدود 250‌کیلوگرم در هر تن است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار، استقبال از میوه بسته‌بندی شده در مناطق مختلف تهران را متفاوت خواند و بیان داشت: در منطقه یک، 30‌درصد از سهم عرضه میوه، به میوه بسته‌بندی اختصاص یافته و در منطقه 20، تنها 5‌درصد از میزان فروش میوه، به میوه بسته‌بندی اختصاص دارد، به‌طوری‌ که این مناطق به‌ترتیب بیشترین و کمترین استقبال را از عرضه میوه بسته‌بندی شده داشته‌اند.

براساس این گزارش در حال حاضر میوه و محصولات کشاورزی در بازارهای سازمان، در انواع بسته‌بندی شامل جعبه مقوایی، شانه کاسه دار مقوایی‌، ظرف یک‌بار مصرف، توری با در منگنه‌ای و... عرضه می‌شود.