تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۷

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه تنها 20درصد شهر تهران دارای شبکه فاضلاب است، به نقل از مسئولان سازمان آب و فاضلاب از کمبود بودجه برای ایجاد شبکه فاضلاب سراسری توسط این سازمان خبر داد.

احمد دنیامالی، درحالی‌که معتقد است چنانچه بحث «مدیریت واحد شهری» حل شود و شهرداری‌ها مسئول انجام امور زیربنایی شهر شوند، شاید بتوان خدمات بهتری به مردم ارائه داد، افزود: تا زمانی که مدیریت واحد شهری به‌طور شفاف تحقق نیابد، شهرداری زیر سؤال می‌رود.

وی در این‌باره به ایسنا گفت: درحالی‌که تعداد دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری که باید وظایف مربوط را انجام دهند بسیار است، شهرداری در برابر برخی اقدامات صورت گرفته این دستگاه‌ها زیر سؤال می‌رود و به وسیله مردم مورد انتقاد قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال، شهرداری خیابان‌ها و معابر را آسفالت می‌کند و این دستگاه‌ها آن‌را می‌کَنند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران عنوان کرد: در حال حاضر هر مسئولی در سیستم مدیریتی خود دارای محدودیت‌هایی است؛ به‌طوری‌که روزی که شهرداری اعلام می‌کند درصدد آسفالت کردن خیابانی است و از دستگاه‌های دیگر می‌خواهد برنامه‌های خود را اجرا کنند، آن دستگاه‌ها اعتبار لازم را ندارند و پس از آنکه کار آسفالت کردن همان خیابان تمام می‌شود، اعتبار به‌دست دستگاه مربوط می‌رسد و در پی آن، اقدامات لازم در حیطه مسئولیت خود را آغاز می‌کند.

دنیامالی افزود: سپس این دستگاه‌ها به شهرداری فشار می‌آورند که باید حفاری کنیم و همین تعارض‌های موجود باعث اتلاف منابع و وقت مردم و شهرداری می‌شود. وی در پایان تاکید کرد: بنابراین شهرداری معتقد است، تحقق مدیریت واحد شهری می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات زیربنایی شهر را مرتفع کند.