بی‌بی‌سی فارسی در روزهای اخیر چند خبر از تغییر نام ورزشگاه تختی خرم‌آباد به لرآرنا منتشر و سعی کرده به صورت حرفه‌ای به آن جهت دهی دهد، در حالی که اصل خبر از اساس کذب بوده و معلوم نیست منبع این رسانه انگلیسی کجاست؟!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس هواداران خیبر خرم‌آباد هفته گذشته پس از مدت‌ها انتظار خبری خوش از ورزشگاه جدید این تیم شنیدند. بنا بر توافق صورت گرفته قرار است ورزشگاه جدید و ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد که پس از ۱۵ سال انتظار در حال تکمیل شدن است طی قراردادی در اختیار باشگاه خیبر قرار گیرد تا این تیم از فصل آینده بتواند از آن استفاده کند.


مالک باشگاه خیبر لرتباران نیز پس از این واگذاری اعلام کرد نام ورزشگاه جدید ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد را «لر آرنا» خواهند گذاشت که این نام گذاری نیز مورد توجه و استقبال فوتبال دوستان قرار گرفت.
در حالی که این خبر کاملا واضح و روشن بود اما شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی فارسی در اقدامی عجیب خبری تحریف شده روی خروجی خود منتشر و اعلام کرد نام ورزشگاه «تختی خرم‌آباد» که در مرکز شهر قرار دارد به «لر آرنا» تغییر می‌کند.
در حالی که بسیاری از مخاطبان فضای مجازی به این خبر نادرست بی‌بی‌سی نشان داده و بار دیگر بر غیراستناد اخبار این رسانه اشاره کردند، در اتفاقی عجیب‌تر رسول خادم نیز با اشاره به خبر نادرست و تحریف شده بی‌بی‌سی به تغییر نام ورزشگاه تختی خرم‌آباد به لر آرنا واکنش نشان داد و از این اتفاق ابراز نگرانی و تأسف کرد!
این اتفاقات در حالی رخ داده که از همان ابتدا روشن و واضح بود نام ورزشگاه تازه احداث شده خرم‌آباد قرار است لر آرنا باشد و این هیچ ربطی به ورزشگاه قدیمی تختی خرم‌آباد ندارد. موضوعی که بسیاری رسانه‌های داخلی به طور واضح و بدون اینکه نامی از ورزشگاه تختی باشد آن را منعکس کرده بودند.


با گذشت چند روز از انتشار خبر غیرواقعی توسط بی‌بی‌سی و واکنش عجیب رسول خادم که هر دو با واکنش منفی مخاطبان همراه بود بی‌بی‌سی فارسی این بار با انتشار تحلیلی در ارتباط با تغییر نام ورزشگاه نشان داد از ابتدا بدنبال جریان‌سازی منفی با انتشار یک خبر غیرواقعی و دروغین بوده و در واقع هدف اصلی این رسانه چیز دیگری بوده است.
واقعیت این است این رسانه با انتشار یک خبر دروغین روی یکی از موضوعات مورد توجه مردم دست گذاشت تا به صورت غیر مستقیم حس بدبینی و تنفر در مخاطب ایجاد کند. و این بار سواستفاده نام بزرگ جهان پهلوان تختی!
باری، این رسانه با پافشاری بر جریان سازی با کمک یک خبر تحریف شده و دروغین روی دیگری از جنگ رسانه ای علیه نظام و ملت ایران را نشان داد تا ثابت کند هدفش چیزی غیر از اطلاع رسانی است و در حقیقت با سیاه نمایی و دروغ ذهن مخاطب را هدف گرفته‌ است!