همشهری آنلاین: اعتیاد جوانان به اینترنت کمتر از آن حدی است که تاکنون تصور آن می‌رفت.

خبرگزاری آلمان از شورین گزارش داد، بر اساس تحقیقی که دانشگاه هومبولدت برلین بر روی افرادی که بیش از اندازه با رایانه کار می‌کنند، انجام داد، فقط چهار درصد جوانان به اینترنت معتاد هستند. [اعتیاد اینترنتی دارید؟ این تست مشخص می‌کند]

زابینه مایکسنر، از کرسی روانشناسی آموزشی روز چهارشنبه در یک گردهمایی در شورین گفت در آلمان فقط می‌توان 1.4 درصد جوانان 12 تا 19 سال را معتاد به اینترنت دانست. بدین ترتیب تحقیقات گذشته تا حدی تعدیل می‌شود که می‌گفتند حدود 17 درصد جوانان در آلمان به شکل بیمارگونه از رایانه استفاده می‌کنند.

تحقیق دانشگاه هومبولدت بر مبنای نظرسنجی از 5200 دانش‌آموز در سال‌های 2005 تا 2009 انجام گرفته است

بر اساس تازه‌ترین یافته‌ها جوانانی که حدود 35 ساعت در هفته از رایانه استفاده می‌کنند، به آن معتاد هستند و کسانی که 28 ساعت در هفته از آن استفاده کنند، در معرض اعتیاد به آن قرار دارند. مایکسنر گفت اغلب این افراد را پسران جوان تشکیل می‌دهند. ترس، تنهایی، کمبود اعتماد به نفس، زیاده‌طلبی، ضعف در ارتباط‌گیری اجتماعی و افسردگی از عوامل این اعتیاد هستند.

علاوه بر این بیشتر موارد اعتیاد در دانش‌آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان دیده می‌شود. فرار به دنیای مجازی از طریق بازی‌های رایانه‌ای یا چت‌روم‌ها به این جوانان امکان فرار از مشکلات‌شان را می‌دهد.