به یک گعده کاری تبدیل شده است. هم درباره هنرنمایی و پشتک و معلق زدن کبوتران‌شان اختلاط می‌کنند و هم دوا و درمان بیماری‌های روده‌ای و انگلی این زبان بسته‌ها را پرس و جو می‌کنند تا شاید تجربه کبوترپرانان دیگر به‌کارشان بیاید.

همشهری آنلاین- رابعه تیموری:گاهی هم گپ‌وگفتشان به جوش خوردن معامله می‌رسد و رفاقتشان از فضای مجازی به دنیای واقعی می‌رسد. این گعده را یکی از کفتربازان قدیمی راه انداخته و مثل همه صاحبان کسب‌وکارهای مجاز و غیرمجاز دنیای مجازی، با گفتن از فوت‌وفن و ریزه‌کاری‌های کبوترپرانی به‌دنبال رفیق و مشتری و فالوئر می‌گردد:

بیشتر بخوانید:رابطه کفتربازی با فلسفه

همه‌چیز را کامل و جزء به جزء توضیح می‌دهد، از روش پرکشی کبوترانی که هنوز جلد نشده‌اند تا خورد و خوراک کبوترهایی که توی لک رفته‌اند. درست مثل معلمی که فرمول‌ها و قوانین فیزیک و شیمی و ریاضی را تدریس می‌کند! آموزش‌های پیجش هم رایگان است و به قول خودش آدم مبتدی هم اگر کلیپ‌های آموزشی او را ببیند، خیلی زود کفتربازی قابل می‌شود. فالوئرهای پیج آقای مدرس به ١٩ هزار و ۵٠٠ تا رسیده که وجه مشترک آنها عشق به کفتر و کفترپرانی است. هرکدام هم لحظه به لحظه از قر و قمیش و ادا و اطوار کبوترهای کله‌دار و دم سفید و سینه سیاه‌شان فیلم و عکس می‌گیرند و برای صاحب اکانت عشق کبوتر می‌فرستند تا در پیجش به نمایش بگذارد. آقای صاحب اکانت هم لوطی است و دست رد به سینه هیچ یک از آنها نمی‌زند. او همیشه هم پاسخگوی مشتریانش است و زیر ۵٠-٦٠ پست شماره تلفنش را نوشته تا اگرمشتریانش سفارشی داشتند تماس بگیرند و با پیغام پسغام گذاشتن در اینستاگرام وقت را هدر ندهند.


کسب‌وکاری به نام کفترپرانی

او در مسابقات کفترپرانی زیادی هم شرکت کرده و به قول خودش وقتی «سینه سرخ» جلد او یک پای گرو است، کفتربازان به آسانی وارد مسابقه نمی‌شوند. آقای مدرس می‌گوید: «از وقتی چشم باز کردم حیاط و پشت‌بام خانه ما پر از کبوترهای نوک سرخ درجه یک نر و ماده بود و پدرم وقتی خیلی من و برادر کوچکترم را عزیز می‌کرد، لنگ چرخاندن و آب و دان دادن آنها را به ما می‌سپرد.» پیج راه انداختن آقای مدرس در شبکه‌های مجازی داستان دارد و وقتی با مشتریان بسیاری برخورد کرده که به نگهداری و پرورش کبوتر علاقه داشتند و درباره فوت‌وفن کار کنجکاوی نشان می‌دادند تصمیم گرفته پیج آموزش کبوتربازی راه اندازی کند. او می‌گوید: «من خیلی باهوشم و زود هر کاری را یاد می‌گیرم! تا ٢ سال پیش حتی نمی‌دانستم چطور توی شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارند، ولی حالا یک مدرس اینستاگرامی حرفه‌ای هستم! »شگفتی‌های فضای مجازی به تدریس کبوتربازی ختم نمی‌شود و در این دنیای بی‌قید و بند افرادی مانند استاد کبوترباز فراوانند که تصور می‌کنند اکانت‌های عجیب و غریب آنها را باید جزء پیج‌های کاری به شمار آوریم.