امروز دوشنبه (۲۰ فروردین) بارش رگبار باران و گاهی رعد و برق در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر ادامه دارد و هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده‌است.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «فعالیت سامانه بارشی امروز برخی از مناطق غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز و سپس شرق و شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد. در برخی مناطق سردسیر و ارتفاعات شمال غرب بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود. هشدار نارنجی در مناطق گفته شده با بارندگی و وزش باد شدید، در نقاط مستعد با بارش تگرگ و در ارتفاعات با بارش برف همراه است. احتمال وقوع بهمن در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی وجود دارد.»
هشدار نارنجی به این معنی است که در این مناطق احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، احتمال قطعی برق به ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی وجود دارد.
فریبا گودرزی افزود: «دوشنبه (۲۰ فروردین) در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان وزش بادهای شدید پیش‌بینی شده‌است که می‌تواند با خیزش گرد و خاک نیز همراه باشد.»

بیشتر بخوانید:
صدور هشدار زرد بارندگی برای ۶ استان

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، روند بارش‌ها در روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) شمال غرب، غرب کشور و برخی از مناطق جنوب غرب و امتداد زاگرس جنوبی در استان‌های فارس و کرمان ادامه دارد.»
گودرزی ادامه داد: «چهارشنبه (۲۲ فروردین) فعالیت این سامانه بارشی در مناطق غرب، شمال غرب، برخی نقاط مرکز و غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران تقویت می‌شود. در این مناطق بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.»
طی روزهای آینده دریای خزر مواج و متلاطم است. سه‌شنبه (۲۱ فروردین) و چهارشنبه (۲۲ فروردین) سواحل خلیج فارس در بوشهر و خوزستان و همچنین شرق دریای عمان موج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
آسمان پایتخت نیز نیمه ابری است. وزش باد هنگام عصر پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی در تهران بین ۲۷ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد است. آسمان تهران در روزهای آخر هفته با رگبار و رعد وبرق همراه است.

بیشتر بخوانید:
هشدار هواشناسی برای ۲۴ استان + جزئیات | آب‌های شمال و جنوب کشور مواج می‌شوند