گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز شنبه (۱۹ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.  

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «یکشنبه (۲۰ فروردین) در شمال غرب کشور، مناطقی از غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.»
مناطق یاد شده شامل بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان می‌شود و مخاطراتی مانند احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی را با خود به همراه دارد.

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه بارشی جدید از شنبه | صدور هشدار هواشناسی برای ۱۶ استان


فریبا گودرزی افزود: «دوشنبه (۲۱ فروردین) شرایط هواشناسی گفته شده علاوه بر شمال غرب، غرب و جنوب غرب در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور رخ می‌دهد. همچنین یکشنبه (۲۰ فروردین) و دوشنبه (۲۱ فروردین) در مناطقی از نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.» به گفته کارشناس هواشناسی کشور، سه‌شنبه (۲۲ فروردین) در نیمه غربی کشور بارش باران رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. دریای خزر، جنوب خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان هم مواج و متلاطم است.
آسمان تهران نیز صاف تا قسمتی ابری و احتمال افزایش وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دمای پایتخت ۲۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما نیز ۱۶ درجه سانتی‌گراد است.
ایستگاه هواشناسی توچال در استان تهران که معمولا رکورددار سردترین نقطه کشور بود، به دمای ۲ درجه زیر صفر رسید. دمای ایستگاه هواشناسی لاله زار کرمان نیز یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر شد. بندر ماهشهر در خوزستان نیز به دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسید و به عنوان گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور معرفی شد.

بیشتر بخوانید:
تداوم بارش‌های بهاری در ایران | سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد می شود