سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه (۱۴ اسفند) وارد کشور می شود. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، این سامانه بارشی ۲۰ استان کشور ار تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، امین حسین نقشینه به همشهری می گوید: «روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور شاهد بارش در غرب، جنوب غرب، برخی از مناطق شمالغرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، مناطقی از مرکز، جنوب و همچنین شرق و جنوب شرق خواهیم بود.»

او عنوان می کند: «در این روز بارش ها به صورت باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید است. همچنین در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش ها به صورت برف پیش بینی شده است.»‌

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، سامانه بارشی جدید آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، البرز، گیلان، مازندران، همدان، اصفهان، نقاطی از یزد، شمال فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را در بر می گیرد.

امین حسین نقشینه اضافه می کند: «روز سه شنبه(۱۵ اسفند) بیشتر فعالیت این سامانه بارشی شرق و جنوب شرق را در بر می گیرد.» این در حالی است که دو سامانه بارشی در هفته گذشته اغلب استان های کشور را سفیدپوش کرد.»

منبع: روزنامه همشهری