ادموند اختر مهاجم سابق استقلال معتقد است که تیم ملی با این روند نمی‌تواند برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا شانسی داشته باشد.

همشهری آنلاین: نمایش فنی تیم ملی در بازی با هنگ کنگ، با انتقاد برخی کارشناسان روبه رو شده و ادموند اختر مهاجم سابق استقلال هم تاکید می‌کند که ایران در این بازی نمایش خوبی نداشت. او در خصوص بازی با هنگ‌کنگ به همشهری گفت: «مهمترین مسئله این بود که فقط ۳امتیاز را گرفتیم ولی از لحاظ فرم بازی اصلا شرایط خوبی نداشتیم. خیلی‌ها انتظار داشتند خوب فوتبال بازی کنیم و چند گل هم بزنیم ولی تیم ملی در این بازی نمایش ضعیفی داشت.»

او در قسمت دیگری از حرف‌هایش تاکید کرد: «هنگ‌کنگ ۲ماه پیش مقابل ما شکست خورد ولی آنها رفتند و روی نقاط ضعف خود کار کردند. هنگ‌کنگ به خوبی تیم ما را آنالیز کرده بود و فوتبال خوب و جسورانه‌ای انجام داد. نکته عجیب در این بازی تعداد پاس‌های اشتباه ما بود و بازیکنان در خیلی از لحظات بازی در زمین سردرگم بودند. ما اگر بخواهیم اینطور بازی کنیم و در کارهای تدافعی متزلزل باشیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.»

اختر در خصوص اینکه احتمال دارد در یک چهارم نهایی با ژاپن یا کره جنوبی بازی کنیم، خاطرنشان کرد: «نمی‌دانم چرا خیلی‌ها مدام در مورد این موضوع صحبت می‌کنند. هدف تیم ما قهرمانی است و بالاخره باید حریفان خودمان را شکست بدهیم و به فینال برویم و در بازی پایانی هم برنده شویم، حالا چه فرقی دارد که با کدام تیم در چه مرحله‌ای بازی کنیم. اگر از ژاپن و کره می‌ترسیم، چرا به این جام آمده‌ایم؟ آنها هم قطعا نقاط ضعف خودشان را دارند و ما می‌توانیم با رفع اشکالات فنی‌مان، نتیجه بگیریم. البته با این شکل بازی شانس زیادی برای قهرمانی نداریم ولی من امیدوارم دیگر چنین عملکردی از تیم ملی نبینیم.»

او در خصوص درخشش مهدی قایدی در دو بازی گذشته گفت: «قایدی نشان داد که در بهترین فرم قرار دارد، او در لیگ امارات هم عملکرد خوبی داشت و به آن چیزی که شایسته‌اش بود رسید. قایدی مهاجم باهوشی است که خیلی خوب تغییر مسیر می‌دهد و در زدن ضربات آخر هم باهوش است.»

منبع: روزنامه همشهری