شهردار منطقه ۱۵ از پلمب خانه های پلاک قرمز در محله های شوش و اتابک خبر داد و گفت: این فرایند تا پایان سال همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین؛محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ در رابطه با آخرین وضعیت خانه‌های مسئله دار در این منطقه گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۲ باب خانه پلاک قرمز در محلات اتابک و شوش شناسایی و پلمب شده اند و این کار بنا به درخواست شهروندان ادامه خواهد داشت.

همچنین آن طور که شهردار منطقه عنوان کرده: «از ابتدای امسال، ۷ هزار و ۸۸۳ معتاد متجاهر از محلات (منطقه ۱۵) جمع آوری و به مراکز اقامتی (یاورشهر) منتقل شده‌اند. طرح‌ها و اقدامات مستمری برای پاکسازی محدوده شوش و اتابک از وجود جرائم و معتادان متجاهر انجام شد و بهبود کیفیت زندگی شهروندان هدف اجرای این طرح‌ها بوده است.»

خانه‌های موسوم به پلاک قرمز در واقع به خانه‌هایی گفته می‌شود که محل تجمع معتادان و افراد آسیب دیده هستند. این خانه‌ها در کلونی‌های آسیب از جمله محله‌های هرندی، شوش، اتابک و ... وجود دارد و اسباب نارضایتی و گلایه شهروندان شده‌اند. از این رو شهرداری تهران در قالب قرارگاه اجتماعی با مشارکت مردم آنها را شناسایی و با حضور ماموران نیروی انتظامی و دستگاه قضایی این خانه ها پلمب می‌شوند.