همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گذر غذا و گردشگری شرق تهران با عنوان «گذر برکت» جهت ارائه خدمات به ساکنین مناطق ۴، ۸، ۷، ۱۳، ۱۴ پایتخت آغاز به کار کرد.

به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اینکه هدف اولیه ایجاد گذرهای گردشگری، رونق گردشگری و آوردن نشاط و سرزندگی در شهر است، از رعایت استانداردهای لازم در این گذر از جمله نظام‌مند بودن فعالیت غرفه‌ها و ارائه خدمات در ساعات کاری مشخص خبر داد. ‌

سعید بیگی با اشاره به اینکه "گذر برکت" سومین گذر با هدف ارائه خدمات مشخص در شهر تهران است، گفت: هدف از ارائه خدمات به شهروندان در قالب گذرها حل چالش‌ها و موضوعاتی است که مدیریت شهری با آنها مواجه است که از جمله آن می‌توان به فضاهای مرده، ناامن و بدون استفاده در سطح شهر اشاره کرد که با این باز طراحی زنده شده و توسعه خواهند یافت.

او با بیان اینکه قبل از احداث گذرگردشگری برکت، این مکان جزو مکان‌های بی دفاع شهری بود، توضیح داد: خیلی از همسایگان در تماس با شهرداری از ناامنی این مکان ابراز نارضایتی داشتند که با احداث گذر گردشگری برکت این مشکل برطرف و به نوعی یک تهدید تبدیل به فرصت شد.

بیگی با بیان اینکه در گذر گردشگری برکت، ۲۷ غرفه غذا و سه غرفه هم برای موضوعات فرهنگی و فروش کتاب در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بهره بردار گذر گردشگری برکت برای اینکه این گذر رونق بگیرد در ۶ ماه اول در پرداخت کرایه غرفه‌ها، ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

او گفت: این گذر گردشگری و عرضه غذا در منطقه تهرانپارس بلوار شاهد جنب بوستان سحرگاه ایجاد شده اس.