عضو شورای شهر از فعالیت نیروهای خدمات شهری و رانندگان وسایل نقلیه در شب گذشته تشکر کرد و گفت: کاهش سرعت خودروها در زمان بارندگی، خرابی چراغ‌ها، نبود وسایل حمل و نقل عمومی در ساعات بارندگی و مواردی این چنینی در شب گذشته قابل مشاهده بود.

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا گفت: از نیروهای خدمات شهری که تلاش می‌کردند نقاط آب گرفتگی مرتفع شود، رانندگان تاکسی و اتوبوس تشکر می‌کنیم که تلاش کردند مشکلات کاهش پیدا کرد.

تشکری هاشمی با اشاره به حجم بالای تردد خودروهای شخصی و تک سرنشین در معابر، یادآور شد: کاهش سرعت خودروها در زمان بارندگی، آب گرفتگی معابر، خرابی چراغ‌ها، نبود وسایل حمل و نقل عمومی در ساعات بارندگی و مواردی این چنینی در شب گذشته قابل مشاهده بود.

او با بیان اینکه طرح جامع ترافیک در حال بررسی است، گفت: ما نمی‌توانیم با ساخت بزرگراه‌ها و معابر جدید ترافیک شهر را روان کنیم. ما به جز یک بزرگراه در شرق تهران و چند پروژه نیمه تمام نباید به سمت پروژه های خودرو محور برویم.

تشکری هاشمی به تصمیم شجاعانه شورا و اختصاص رقمی بیش از حد تصور برای حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از وضعیت اسفبار ترافیک جلوگیری کنیم. ما در طرح جامع به دنبال این هستیم که با مدیریت تقاضای سفر، شرایط را کنترل کنیم.

او تأکید کرد: شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند منابع مالی را تأمین کند اما به هر شکل امیدواریم با تلاش شهرداری تهران بتوانیم مشکلات مردم را کاهش دهیم.