محسن پیرهادی،رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس تامین اعتبار و به سرانجام رساندن توافق خرید واگن از چین را گامی بزرگ در ارایه خدمات مطلوب به شهروندان و بهسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری دانست.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله حقوق شهروندی مهجور مانده در کلانشهرهاست، تاکید کرد: توسعه حمل و نقل درون شهری ضرورتی که اگر مورد توجه قرار گیرد به عاملی برای کاهش چالش‌های محیط زیستی و شهرنشینی تبدیل می‌شود و رضایتمندی شهروندان و توسعه متوازن شهر هم را هم درپی خواهد داشت.

به گفته پیرهادی برداشتن موانع مالی از مسیر توسعه حمل و نقل عمومی و اختصاص بودجه  و بستر مناسب برای ارتقای این ناوگان و همراهی دولت برای ارتقا این سیستم از جمله ضروریات توسعه حمل و نقل عمومی است که پیامدهای مثبت محیط زیستی و شهرنشینی آن خواهد شد.

‌پیرهادی  در همین راستا  با تقدیر از تلاش شهرداری تهران برای حصول قرارداد خرید ۷۹۱ واگن مترو گفت: متاسفانه به دلیل انفعال مدیریت شهری در سالهای گذشته وتحریم ها حصول این توافق در ۷ سال گذشته معطل مانده بود و وضعیت مترو پاسخگو و در خور شهر تهران نبود.

او افزود:خوشبختانه سفر اخیر شهردار محترم تهران به چین که منجر به اجرایی شدن و افزایش میزان ظرفیت این قرار داد معطل مانده شد ،گامی اثر بخش در ساماندهی مترو است که ظرفیت حمل و نقل مترو تهران را ۲ برابر می‌کند و با خدمت رسانی وسیع تر به شهروندان حتما بر میزان وحجم ترافیک درون شهری اثر گذار خواهد بود.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه اجرایی شدن قرارداد تهران – پکن حاصل تلاش مسئولانه و بی وقفه مدیریت شهری است،ادامه داد:بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل داخلی و عزم جدی شهرداری تهران که با همراهی و مشارکت وزارت کشور وسازمان شهرداری ها میسر شده اقدامی مثبت و کم نظیر در مدیریت شهری بویژه در سالهای اخیر است چرا که تحریم ها موانع و مشکلات عدیده ای برای نگهداشت و توسعه ناوگان حمل و نقل داخلی ایجاد کرده بود.

 او گفت: باید به مدیریت شهری برای حصول این توافق امید بخش دستمریزاد و به دولت سیزدهم برای تامین اعتبار خرید این واگن ها خدا قوت گفت.