همشهری آنلاین: سردارسرتیپ مصطفی محمد نجار وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران که در صدر یک هیات بلندپایه دفاعی دوشنبه 7 اردیبهشت برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه وارد کاراکاس شده بود، با وزیر دفاع ونزوئلا دیدار کرد.

وزیران دفاع ایران و ونزوئلا در این دیدار بر گسترش و تحکیم روابط همه جانبه دو کشور به ویژه در حوزه دفاعی تاکید کردند.

سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار و رامون کاریسالس، نخستین دور مذاکرات‌ خویش را روز دوشنبه(به وقت محلی)  در محل وزارت دفاع این کشور برگزار کردند.

سردار نجار در دیدار با وزیر دفاع ونزوئلا گفت: روابط دفاعی ایران و ونزوئلا راهبردی و ناشی از اراده رهبران عالی دو کشور است.

او توانمندی‌های صنایع دفاعی ایران را تشریح کرد و آن را بخشی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست.

سردار نجار افزود: ما همکارهای دفاعی بسیاری را با ونزوئلا شروع کرده‌ایم. امیدواریم که با انجام این سفر، جهشی را در سطح روابط دو کشور داشته باشیم و حاصل این همکاری‌ها به برقراری ثبات، آرامش و صلح در سطح منطقه و جهان کمک کرده و یک قدرت بازدارنده برای دفاع از کشور دوست و برادر ما ونزوئلا ایجاد کند.

معاون رئیس جمهوری و وزیر دفاع ونزوئلا نیز گفت: انقلاب ایران یک انقلاب موفق است که در 30 سال گذشته توانسته در بسیاری از زمینه‌ها از جمله دفاعی به استقلال برسد. ونزوئلا نیز همین هدف را دنبال کرده که امیدواریم با همکاری دو کشور به آن دست یافته و جهانی چند قطبی ایجاد کنیم.

بازدید وزیر دفاع ایران از دانشکده افسری ونزوئلا

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه از دانشکده افسری ونزوئلا نیز دیدار کردند.

سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار در این بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز آموزشی دیدن کرد و به گفت‌وگو با اساتید و دانشجویان آن پرداخت.

رائول رامیرس، یکی از دانشجویان این دانشگاه پس از گفت‌و گو با مقامات کشورمان به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این دیدارها موجب آشنایی و دوستی بیشتر ملت دو کشور می‌شود.

خولیو گونسالس، دانشجوی دیگر این دانشگاه هم گفت: دیدار و گفت‌وگو با مقامات دفاعی ایران تجربه بسیار خوبی برای من بود.

وزیر دفاع  ایران کشورمان و هیات همراه همچنین از آرامگاه سرباز گمنام ونزوئلا و مجسمه پایه‌گذاران استقلال این کشور دیدن کردند.

سیمون بولیوار، رهبر نهضت استقلال ونزوئلا و همرزمان او، 200 سال پیش دانشکده افسری این کشور را تاسیس کردند. این دانشگاه بخشی از پایگاه نظامی تیونا است که بزرگ‌ترین مرکز نظامی ونزوئلا محسوب می‌شود. بیشتر دولتمردان این کشور از جمله هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا فارغ‌التحصیل همین دانشکده هستند