فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با وصل شدن مرز شلمچه به سامانه سجاد، از فردا ایستایی زائران از زمان تحویل گذرنامه به افسر گذرنامه به چهار ثانیه می‌رسد و طرف عراقی هم کنترل افسر ایرانی را می‌پذیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور امروز در بازدید از مرز شلمچه، اظهار کرد: هر سال جمعیت و اشتیاق زائران در ایام اربعین نسبت به سال قبل با افزایش معناداری مواجه است.

وی افزود: امسال در برخی از روزها ۲۰ تا ۳۰ درصد و در روزهای دیگر تا ۴۵ درصد افزایش زائران را در مرزهای مختلف شاهد بودیم. 

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با همکاری وزرای مربوطه و پای کار بودن دولت امسال مشکل راه‌ها و مسیرهایی که در سال‌های گذشته بست ترافیکی داشتند حل شد و تا شب گذشته باوجود افزایش تعداد زائران نسبت به سال گذشته هیچ‌گونه مشکلی در حوزه راه‌ها مشاهده نشد.

وی با اشاره به همکاری کشور عراق و ارائه تسهیلات ویژه، ادامه داد: طبق توافق و همکاری طرف عراقی امسال در مرز مهران مقرر شد تا خروج زائران از کشور یا همان ورودشان به کشور عراق توسط ماموران ما صورت گیرد و ماموران عراق فقط مهر ورود به کشورشان را درج کنند.

احمدرضا رادان تصریح کرد: با وصل شدن مرز شلمچه به سامانه سجاد، از فردا ایستایی زائران از زمان تحویل گذرنامه به افسر گذرنامه به چهار ثانیه خلاصه خواهد شد و طرف عراقی هم کنترل افسر ایرانی را می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار و زائر از مرزها خارج و حدود ۷۰۰ هزار نفر سفرشان پایان یافته است.

رادان اضافه کرد: تاکنون به جز یک مورد، هیچ حادثه رانندگی در مسیرهای منتهی به مرزها در ایران اتفاق نیفتاده که در جای خود بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: از زائران تقاضا می‌شود با دلیل افزایش تعداد زائران در روزهای منتهی به اربعین سفر خود را مدیریت کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند.

رادان در خصوص تسهیلات ویژه گذرنامه‌ها، گفت: از ابتدا درخواست کردیم که مردم برای این سفر گذرنامه زیارتی بگیرند که از یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست، افزون بر ۸۰۰ هزار گذرنامه زیارتی درخواست شده بود که از این تعداد ۹۸.۵ درصد تحویل داده شده‌اند.

وی ادامه داد: صدور گذرنامه عادی زمانبر تر و چاپ آن مشکل‌تر است اما همکاران ما و پست در تلاش هستند تا در سریعتر زمان ممکن آماده و تحویل داده شوند.

منبع: فارس